Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i /328i softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 255
    • J

    Originally posted by suppari View Post
    Ei tule dieselissä koodia.
    Tuleeko se noissa bensoissa aina vai onko vaan jonkun ECU/ohjelmistoversion tai ohjelmointityökalun ongelma? Jos koodin poistaa niin tuleeko se aina takaisin?

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 902
      • Kymenlaakso

      Originally posted by Enne View Post
      b48 moottorilla varustettu 320ix sai 2 viikkoa sitten Celticin ohjelman.

      ...

      Ainoa miinus on että vääntöä on alkuperäiseen nähden niin paljon, että nätissä ajossa kierrokset tuntuu pysyttelevän todella matalalla (950-1200rpm) ja vaikka pientä mäkeä tulee vastaan ei pudota enään heti pienempää vaihdetta.
      Tähän on kuulemma jo odottamassa päivitetty ohjelma ecu helsingillä, joten luultavasti tämäkin korjaantuu.

      ...
      Sigun vakio f31 pitää myös kierroksia tonnin kieppeillä, hieman juristaakin, kun höyhenen kevyesti ajaa taajamassa comfort modella. Kepistä vasemmalle, niin antaa 3:sen, tonnin kiekat vastaa 5:sta. Sanoisin, että tuo loota adaptoituu liian matalille kierroksille vakionakin.

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • Galaxy1223
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 121
        • Suomi

        Onko jollain mielipidettä kummassa kannattaa softata: Motorbit vai ECU Helsinki? Motorbitillä enemmän omaa softaa ja ECU:lla Celtic tuningin. Lopputulos lupauksien puolesta on oikeastaan sama joten lähinnä softan yleinen toimivuus/asiakaspalvelu merkkaa.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Toki merkkiliike voi huomata sen jos haluavat sen selvittää esimerkiksi ahtopaineen määrästä. Mutta jos kirjoittaa vakion takaisin niin sitten eivät näe mistään, että on ollut joskus ohjelmoitu.
          Paitsi mikäli viritys ohjelmoitu auto on ollut kiini Ista testerissä joka on tehdasyhteydessä (esim sähköisen huoltokirjan merkinnät) niin fasta tiedoista tuon pystyy selvittämään jälkikäteenkin mikäli näin haluttaisiin.
          Siinä ei enään auta vaikka vakioksi ohjelmoi.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • 4llu-
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1061
            • Esbo

            Originally posted by Galaxy1223 View Post
            Onko jollain mielipidettä kummassa kannattaa softata: Motorbit vai ECU Helsinki? Motorbitillä enemmän omaa softaa ja ECU:lla Celtic tuningin. Lopputulos lupauksien puolesta on oikeastaan sama joten lähinnä softan yleinen toimivuus/asiakaspalvelu merkkaa.
            Celticistä vähän huonoja kokemuksia, tutulta suli autosta katalysaattori heidän Stage 1 ohjelmallaan Ihmeteltiin porukalla kun oli hänen M135i pelkällä Stage1 softalla nopeampi kun mun oma Stage2+:lla ja muilla perusvireillä, syy selvisikin sitten aika nopeasti Tää softa oli Lohjan Ecu Tuningin tekosia, mutta siis samaa settiä kun toi Ecu Helsinki jne. Perus Celticin jälleenmyyjä. Sanoi vaan että softa oli sellanen kun piti ja virittäminen aina asiakkaan omalla vastuulla jne. Muutenkin vähän ihme meininki kun softailee noita autoja jossain omassa autotallissaan.

            Motorbitistä sitten vaan hyviä kokemuksia, tosi asiantunteva kaveri ja samalla saa penkityksen että on mustaa paperilla uusista tehoista
            Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
            Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
            Harley Davidson Dyna Streetbob -08

            Ex. M140i -17
            Ex. 430D -14
            Ex. F20 M135i -15

            Comment

            • Movember
              Newbiemmer
              • Dec 2018
              • 9
              • Helsinki

              Originally posted by Galaxy1223 View Post
              Onko jollain mielipidettä kummassa kannattaa softata: Motorbit vai ECU Helsinki? Motorbitillä enemmän omaa softaa ja ECU:lla Celtic tuningin. Lopputulos lupauksien puolesta on oikeastaan sama joten lähinnä softan yleinen toimivuus/asiakaspalvelu merkkaa.
              Mielipiteitä tästä on moneen junaan, mutta päädyin celticin softaan pitkän pohdinnan tuloksena ja se on ollut ainoa omakohtainen kokemus. Softassa ei ole ollut moittimista kuluneen n. 5000km aikana. Ainoa miinus ehkä se, että kierrokset pysyvät aavistuksen verran liian matalalla comfort -modella omaan makuun. Vien mielelläni autot Hirvipurolle jatkossakin. Palvelu oli ok ja 14 vrk tyytyväisyystakuu jos kaduttaa.

              Comment

              • KaaD
                Newbiemmer
                • Jan 2019
                • 5
                • Savonlinna

                Originally posted by TuomoA View Post
                Onko normaalia että softauksen jälkeen carlyllä vikakoodi ”recognized program or datamanipulation” engine/motor puolella? Lisäksi pari päivää ohjelmoinnin jälkeen kevyen reippaan kiihdytyksen jälkeen 3-4 nykäystä tasakaasulla, kuin olisi pätkinyt sytytystä

                Autona 320iA xDrive 6/2015. Kilsoja mittarissa 30tkm. Ulos otettu 286hp/405nm
                Mulla N20-kone F34:ssä. Viime keväänä täyskaasukiihdytyksissä pätkäisi muutaman kerran kunnes sitten rupesi rytkyttämään kunnolla. Auto talliin, vikakoodit sanoi sytkäongelmista 4. sylinterissä. Nyppäsin puolat yksi kerrallaan pois => nelosen puola oli sylkenyt sisuksensa ulos. No eipä hätää, tilasin tulpat ja puolat, laitoin paikalleen. Vieläkin käy kolmella!

                Kaksi iltaa KVG:tä ja löytyi englantilainen firma ecutesting.com. Niiden sivuilta löytyi F20 N13-koneita vaivaava tyyppivika, jossa ecun puolaa ohjaava piiri kärähtää puolan oikosulun yhteydessä. Kappas vain, F34 N20 ecu fyysisesti ihan samannäköinen, osanumerot tietysti eri. Yhteys firmaan: ”lähetä tänne, me tutkitaan”. Muutaman päivän päästä viesti: ”4. pytyn piiri kärähtänyt, korjataanko?”. Minä siihen, että ”mitä luulisitte?”.

                Boksi aikanaan takaisin ja avot, kaikki pelittää.

                Autossa oli ja pysyy erikoismoottori.fi -ohjelma. Olen ollut erittäin tyytyväinen ohjelmaan ja sen käyttäytymiseen eri ajotilanteissa. Ohjelma on tehty omien toivomusteni mukaiseksi, ei mikään tusinatuote.

                Tärkeä viesti tässä on, että millä tahansa viriohjelmalla voi käydä niin kuin minulle. Kun sylinterin täytös kasvaa, kipinän teko vaatii enemmän tulpalta ja puolalta. Huonolla onnella puola hajoaa ja rikkoo samalla ecun. Puolat ja tulpat maksoivat muistaakseni 130 € yhteensä. Suosittelen näiden uusimista jo ennakkoon ennen virittämistä.
                Last edited by KaaD; 24-01-2019, 12:23. Reason: TuomoA:lla ei välttämättä olekaan N20 vaan B48...
                F34 320i Xdrive M-Sport LCI
                Ex. F34 320i Xdrive, F20 116i, Audi RS Q3 (hairahdus...)

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by Spetke View Post
                  Paitsi mikäli viritys ohjelmoitu auto on ollut kiini Ista testerissä joka on tehdasyhteydessä (esim sähköisen huoltokirjan merkinnät) niin fasta tiedoista tuon pystyy selvittämään jälkikäteenkin mikäli näin haluttaisiin.
                  Siinä ei enään auta vaikka vakioksi ohjelmoi.
                  Juuri tämä ei näy kun muuttaa ohjelmasta tunnistetiedon vastaamaan vakiota, Fastatiedostosta ei siis pysty sitä selvittämään milloinkaan. Jos tätä ei tee niin selviää heti kun testeri laitetaan kiinni kun automaattisesti fastatiedosto tällöin luetaan.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Fastatietoa ei kyllä mielestäni lueta autosta pelkällä identillä ilman vehicletestiä, ja identti riittää huoltokirjan täyttöön, ja paljon nopeampikin.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • äF30
                      Newbiemmer
                      • Jan 2019
                      • 13
                      • Suomi

                      stage

                      Hei! Onko näitä n20 320i koneita järkevä ohjelmoida paikoissa jossa lupaavat 270-290hv ja 400-450nm? celtic tuning, chiptuning, aj-tech, lisäätehoa.fi, itsfun yms? Motorbit tullut ainoana vastaan missä suosittelevat 230-250hv.
                      Eikai suurin osa pajoista ottaisi tehoja autosta mitä se todennäköisesti ei tulisi kestämään? Parilta jälleenmyyjältä kysynyt koneen kestämisestä, mutta eihän he tietenkään ole kuulleet mahdollisista moottorin ongelmista.
                      Edellisen Audin käytin ohjelmoitavana celticillä hyvillä kokemuksilla, 60tkm ilman ainuttakaan vikaa.
                      Jos tosiaan pakokaasulämmöt nousee riski alueille niin mitähän osia pitäisi vaihtaa, jotta voisi minimoida sen riskin? Avarampi putkisto autoon vaihdettu katilta taaksepäin.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Olet jo tehnyt sen mikä pitää eli putkisto avarammaksi. Tuo pienentää hyvin pakolämpöjä. Itse en tapa pakolämpöantureita enkä nosta niiden rajoja enkä myöskään tapa vikakoodeja, joten auto rajoittaa menoa jos näkee sen tarpeelliseksi.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          Originally posted by äF30 View Post
                          Hei! Onko näitä n20 320i koneita järkevä ohjelmoida paikoissa jossa lupaavat 270-290hv ja 400-450nm? celtic tuning, chiptuning, aj-tech, lisäätehoa.fi, itsfun yms? Motorbit tullut ainoana vastaan missä suosittelevat 230-250hv.
                          Eikai suurin osa pajoista ottaisi tehoja autosta mitä se todennäköisesti ei tulisi kestämään? Parilta jälleenmyyjältä kysynyt koneen kestämisestä, mutta eihän he tietenkään ole kuulleet mahdollisista moottorin ongelmista.
                          Edellisen Audin käytin ohjelmoitavana celticillä hyvillä kokemuksilla, 60tkm ilman ainuttakaan vikaa.
                          Jos tosiaan pakokaasulämmöt nousee riski alueille niin mitähän osia pitäisi vaihtaa, jotta voisi minimoida sen riskin? Avarampi putkisto autoon vaihdettu katilta taaksepäin.
                          Mäntiä noista on sulanut, juurikin 320i malleista.


                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            Ei tarvis miettiä noita "näkeekö merkkihuolto mun ohjelmia" juttuja jos ajelisi JB4:sella. Oon tykännyt ja se on mukava kun voi itse säätää vaikka karttoja tai pakoputken ääniläppiä ihan ratin napeista tarpeen mukaan. Takana 25tkm eikä mitään sanomista.

                            Tämän voi myös myydä kun vaihtaa autoa. Ohjelmointi on aina ns. kankkulan kaivoon.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • äF30
                              Newbiemmer
                              • Jan 2019
                              • 13
                              • Suomi

                              JB4 ei näy? Omasta bemmistä olivat ottaneet liikkeessä pois tehoboksin, mutta antoivat sen mukaan. Ilmoittivat kyllä että näkevät koneelta jos se on ollut kiinni autossa? Tohon JB4 en ole pahemmin perehtynyt, joten mahdollisuus omille säädöille aika turhat, eikä löydy edes läppäriä Ääniläppiäkään turha säädellä kun putkisto vaihdettu niin niitä ei ilmeisesti ole, eikös ne sielä loppupäässä olisi?
                              Kyllähän ohjelmankin aina pois saa, mutta jälkihän siitä jää eikä voi jälleenmyydä.
                              Btw. tallista löytyy tehoboksi, jos jotain kiinnostaa

                              Eikai nuo männät ihan helpolla sula? Muistaakseeni Motorbitillä mainittiin ettei kestäisi pitkäkestoisesti korkeita pakokaasulämpöjä. Kuitenki perus käyttöauto normaalissa ajossa, eikä tarvetta radalle lähteä revittelemään. Jos joskus kaasu pohjassa motarin rampilla katsoo mihkä hevosista on, niin luulisi sen verran kestävän? Lähinnä ajomukavuutta hakusessa, 500-600€ ei kuitenkaan ole ihan päätön summa 50-100hv lisäyksestä.

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Onko näistä kokemusta, mikä olisi hyvä putki softattuun 320i:in?
                                Catillinen tieliikennekelpoinen ja kohtuu hintainen voisi kiinnostaa jos siitä jotain hyötyä saisi?
                                Paljonko hyötyä? Muuta kuin pakolämmöt?
                                Riittääkö siis catista taaksepäin?
                                Last edited by Nettipepe; 28-01-2019, 19:55.
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎