Originally posted by kt10734
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?
Collapse
X
-
ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
-
-
Originally posted by 545Pilot View PostMites 320/325/328 2013 -> uudemmat. Noissa on myyntihinnat aikas paljon edullisemmat ja kyllä tuo 325/328 olis ihan riittävä, mutta nuo jakopääongelmat mietityttää. Ei oikein viitsis lälhtee siihen, että joka aamu pelottaa käynnistää, koska jakopää alkaa rallattaa..
Internettiä kun lukee niin saa käsityksen, että jokainen nelipyttyinen laukee viimeistään 100tkm jälkeen. Tosin muutama huono-onninen voi pilata koko auton maineen.
Onkohan noihin vieläkään mitään kestävämpää korjaussettiä?
Internettiä kun lukee niin mulla on syöpä ja olen psykopaatti.
Finntakuu on aina hyvä ottaa näihin ni ei jännitä.
Vähemmän member berriessejä, enemmän ajoaF06 640i GC M-sport.
F22 M235i.
F32 428i xDrive M-sport.
E92 M3.
E82 135i M-sport.
E91 320D M-sport.
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostMeinaat, että ongelmat on vain bensanelosissa pääosin? Varmaan molemmissa voidaan ehkäistä, kun vaihtelee öljyt ja bensoissa suuttimet 15tkm välein? :think Voihan se olla, että moni ajelee lopulta niin vähän että ei kerkee reagoida kahinaan, sitten seuraava omistaja ei vie autoa näille maahantuojille.
Fixus-korjaamon asentajakin epäili, että autossamme jakopää ääntää ja kun se kävi Autokeskuksessa 10 vuotta noita jakopäitä kuunnelleella työnjohtajalla, niin mitään tähän viittaavia ääniä ei kuulunut kylmänä, eikä kuumana ja jakopää todettiin täysin ehjäksi. En jaksa olla asiasta kovin huolissani, vaikka jossakin autoasioissa tuleekin oltua turhan varpaillaan.
Itse taidan vaihdattaa öljyt 15-20tkm välein tähänkin vempeleeseen, koska 30tkm on turhan pitkä väli, eikä tuo öljyhuolto nyt budjettia kaada, vaikka pitäisi valtuutetulle viedäkin.Last edited by kt10734; 21-01-2018, 20:52.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
Tullaan taas takaisin spekuloimaan tänne. Alkaisi olla vaihdon aika pikku hiljaa ja mietiskelinkin että tuo 320i varmaan itselle sopisi kyllä, varsinkin piristettynä varmaan menisi ihan ok. Pitkän matkan kulutuskin on ihan ok.
Lähinnä mietityttää tämä ainainen vaahtoaminen tuosta nelosten huonoudesta. Diisselin jakopäähän on kaikille tuttu, onko tuo jakopää yhtä surullinen näissä nelosissa? Olikos näissä vielä korkeapainepumppu, puola yms vikaa?
Onko jotain vuosilukuja mitä uudempia tai vanhempia kannattaa f sarjasta katsoa?
330d f koriset maksaa melkosesti kilsoihin verrattuna, 320i kilsoihin kun vertaa ja varusteitakin 320i:ssä ihan kohtuullisesti tarjolla jossain yksilöissä.
Tuo jakopää siinä lähinnä mietityttää tuleeko siitä joka aamuinen jännitys miltä kone kuulostaa ja uskaltaako ajaa töihin vai ei
edit: Pystyykös muuten tuollaista 320i ajamaan e85:lla tai onko siitä mitään hyötyä?
jb4 ilmeisesti myös toimi tämän kanssa ja sai helposti palautettua takaisin alkuperäiseksi?Last edited by lassiv; 12-09-2018, 21:00.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Omalla kohdalla on ollut V12, V8, 2 x I6 ja 3 x I4 -moottoreita. Kaikilla näillä on ollut sama kuljettaja, kulutus on vaihdellut nykyisestä n. 5.8l/100km tuo V12 11.0l/100km. Normaaliin ajoon 184hv riittää ihan hyvin. Jakopään ongelmista pystyy varmasti joku niihin törmännyt kertomaan enemmän, omalla kohdalla ei ole ollut mutta se johtuukin aikaisesta poisvaihtamisesta. Nykyisen kohdalla näyttää siltä, että tulee jäämään pidemmäksi aikaa kun myynti ei etene.
Facelift tuli 2015, mutta sen vaikutukset olivat melko hillityt. LEDejä kaikkialla, kojelautaan eri värejä, moottoriin hiukan muutoksia. Jos hinta on kohdillaan, itse en jättäisi "pre-facelifteja" väliin, mutta missään nimessä ei halogen-valoilla varustettua. Eikä normipenkeillä, niistä ei pääse eroon.
Omasta on vaihdettu takuuseen takaovien ulommat tiivisteet ja takaiskunvaimentimet. Jälkimmäiset oireilivat vain pakkasella, mutta nuo kutistuvat tiivisteet vaihtoon ennen ostoa, jos vähänkään on rakoa.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTullaan taas takaisin spekuloimaan tänne. Alkaisi olla vaihdon aika pikku hiljaa ja mietiskelinkin että tuo 320i varmaan itselle sopisi kyllä, varsinkin piristettynä varmaan menisi ihan ok. Pitkän matkan kulutuskin on ihan ok.
Lähinnä mietityttää tämä ainainen vaahtoaminen tuosta nelosten huonoudesta. Diisselin jakopäähän on kaikille tuttu, onko tuo jakopää yhtä surullinen näissä nelosissa? Olikos näissä vielä korkeapainepumppu, puola yms vikaa?
Onko jotain vuosilukuja mitä uudempia tai vanhempia kannattaa f sarjasta katsoa?
330d f koriset maksaa melkosesti kilsoihin verrattuna, 320i kilsoihin kun vertaa ja varusteitakin 320i:ssä ihan kohtuullisesti tarjolla jossain yksilöissä.
Tuo jakopää siinä lähinnä mietityttää tuleeko siitä joka aamuinen jännitys miltä kone kuulostaa ja uskaltaako ajaa töihin vai ei
edit: Pystyykös muuten tuollaista 320i ajamaan e85:lla tai onko siitä mitään hyötyä?
jb4 ilmeisesti myös toimi tämän kanssa ja sai helposti palautettua takaisin alkuperäiseksi?
Comment
-
-
Yleisesti ottaen tämä neloskoneiden jakopää homma taitaa ampua hieman yli. Puheet paisuu. Varsinkin uudemmissa taitaa ongelmat olla aikalailla päihitetty. Omalla -14 disukalla menty 220tkm eikä mitään ääntä vielä jakopäästä. Jos jakopään joutuu kerran tai kaksi huoltamaan auton elinkaaren aikana niin eikai se bemaristin elämää kaada.
Toki tämä vain oma kokemus, en huolla autoja merkkiliikkeessä joten en tiedä koko totuutta tai sitä paljon niitä jakopäitä oikeesti vaihdellaan vielä uudemmissaF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTullaan taas takaisin spekuloimaan tänne. Alkaisi olla vaihdon aika pikku hiljaa ja mietiskelinkin että tuo 320i varmaan itselle sopisi kyllä, varsinkin piristettynä varmaan menisi ihan ok. Pitkän matkan kulutuskin on ihan ok.
Lähinnä mietityttää tämä ainainen vaahtoaminen tuosta nelosten huonoudesta. Diisselin jakopäähän on kaikille tuttu, onko tuo jakopää yhtä surullinen näissä nelosissa? Olikos näissä vielä korkeapainepumppu, puola yms vikaa?
Onko jotain vuosilukuja mitä uudempia tai vanhempia kannattaa f sarjasta katsoa?
330d f koriset maksaa melkosesti kilsoihin verrattuna, 320i kilsoihin kun vertaa ja varusteitakin 320i:ssä ihan kohtuullisesti tarjolla jossain yksilöissä.
Tuo jakopää siinä lähinnä mietityttää tuleeko siitä joka aamuinen jännitys miltä kone kuulostaa ja uskaltaako ajaa töihin vai ei
edit: Pystyykös muuten tuollaista 320i ajamaan e85:lla tai onko siitä mitään hyötyä?
jb4 ilmeisesti myös toimi tämän kanssa ja sai helposti palautettua takaisin alkuperäiseksi?F34
Comment
-
-
EGR-takaisinkutsu? Ainakin bimmerpostilla f30-korisia diisseleitä kutsuttu takaisin Briteissä: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1536814
Comment
-
-
Tuostahan on tälläkin foorumilla juttua vaikka kuin https://www.btcf.fi/forum/showthread...378514&page=19
Omakin odottelee osaa..F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
E30 318i - 88 Alpinweiss II
Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89
Comment
-
-
Tulipa tilattua sigun f31 käyttöautoksi, kun näitä vielä saa.
Varusteina PDC taakse, nahkaiset urheiluistuimet, nahkainen lämmitettävä urheiluohjauspyörä, LED-ajovalot. Talvipaketin sai 490€, jossa kitkat, moottori- ja sisätilalämmitin.
Saapa nähdä, tuleeko tästä Suomen viimeinen uutena rekisteröity f31
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
F31 330D eräs vaihtoehto orastavalle autokuumeelle. Hieronut kauppoja hyvin varustellusta M-sportista jossa sähkösporttinahat, audiot, navi, panoraama ja hud, etc. 170tkm mittarissa ja hintapyynti n.25000€. Koeajolle en ole ehtinyt, mutta ensitreffien suunnittelussa ollut dokumentinvaihtoa ja näyttää että huolloissa on 60tkm:n jälkeen merkintä vasta 120tkm. Joka on erittäin harmillinen ainakin henkinen, ellei ihan fyysinen luuranko auton historiassa. Yleinen ulkoasu muutamaa ajan tuomaa kiveniskemää ja parkkipaikkakolhua lukuunottamatta oikein siisti.
Ostomielessä käynyt koeajamassa kahta samanlaista tässä lähempänä, mutta molemmissa valitettavasti varustelistoilla omakohtaisesti isoja puutteita. Manupenkkiä, perusaudiota, halogenpolttimoa, toisessa ei mitään m-sportia. Hintalaput kuitenkin molemmin puolin tuota paremmin varusteltua.
Voiko joku olla niin flegmaattinen ettei huollata autoaan pari vuotta vanhana, muutama kymppi taulussa? Vaikea uskoa, eikä muuta selitystä ole myyjällä kuin merkintä jäänyt pois. Joo, olenhan jeeppiäkin käyttänyt isossa huollossa marmoritalossa ja merkintä jäi vihkoon tekemättä. Tekivät sen kyllä kun menin takaisin.
Karvalakkimalli ei käy, mutta tuo huoltomerkinnän puuttuminen on vakava juttu kun köyhän rahoista on kiinni. Sikäli että hyvinvarustellusta saa maksaa, ja ollaan kintaalla että jos varusteista pitää kiinni niin budjetti mahdollistaa hyvinvarustellun E91 oston...
Comment
-
-
Originally posted by TESTO View PostVoiko joku olla niin flegmaattinen ettei huollata autoaan pari vuotta vanhana, muutama kymppi taulussa? Vaikea uskoa, eikä muuta selitystä ole myyjällä kuin merkintä jäänyt pois.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostSähköinen huoltokirja? Todennäköisesti huollettu jossain missä sen täyttö ei ole ollut mahdollista. Harmi homma jos ei ole kuittejakaan siitä. Vaikka se olisikin tehty ihan ajallaan niin sen puuttuminen vaikeuttaa taas myyntiä jos joskus siitä meinaat luopua.
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostSähköinen huoltokirja? Todennäköisesti huollettu jossain missä sen täyttö ei ole ollut mahdollista. Harmi homma jos ei ole kuittejakaan siitä. Vaikka se olisikin tehty ihan ajallaan niin sen puuttuminen vaikeuttaa taas myyntiä jos joskus siitä meinaat luopua.
Originally posted by msalojaa View PostMutta jos on huollettu jossain missä on tehty merkinnät bemarille asti, niin saa autoonkin näkyviin huollossa synkkaamalla. Näin kävi yhdelle omalle missä oli kuitit huolloista, muttei iDrivessa näkynyt alkuun.
Comment
-
Comment