Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimbbel
    Newbiemmer
    • Nov 2020
    • 4
    • Oulu

    Originally posted by rizzo View Post
    On ominaisuus. Varsinkin hyvällä asvaltilla nastarenkaat+F3X jollottava meteli on aivan älytön - renkaista riippumatta. Joko vaimennusmatto-ostoksille tai mankasta voluumia isommalle Muuten onkin sitten aivan loistava käyttöauto. Kulutus on todella pieni myös kaupunkiajossa.
    Saako tuota vw/c mersu tasolle vaimennusmattoa lätkimällä?
    Sääli homma, muuten tuntuu kyllä topakalta peliltä

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala

      F31 on omasta mielestä huomattavasti äänekkäämpi. Ei F30 ole edes isoilla pyörillä paha :think Vaikka kakkosautona e39 tuplalaseilla.

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Originally posted by Mikaatm View Post
        Kaikki on suhteellista

        Mun mielestä F30 320d xdrive -18 on erittäin hiljainen ja herrasmiesauto 245/45/18 kesä- ja nastarenkailla. Suoraan sanoen oikein miellyttävä.

        Kun taas ajan F80:lla jossa 265/30 285/30 kesäpyörät, niin vetelee ja ääntä on. Mut sit on paljon jotain muuta mitä F30:stä puuttuu
        No joo olet oikeassa, kaikki on suhteellista Lisätään sen verran että verrattuna vaikkapa E60 tai F10, rengasmelu on kyllä todella kova.

        Originally posted by Kimbbel View Post
        Saako tuota vw/c mersu tasolle vaimennusmattoa lätkimällä?
        Sääli homma, muuten tuntuu kyllä topakalta peliltä
        En osaa sanoa, mutta epäilen että kyllä. Foorumilta löytyy tästäkin kokemusta: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=362817&page=5

        On siinä työmaata, mutta varmasti sen arvoista.

        Originally posted by *makke* View Post
        F31 on omasta mielestä huomattavasti äänekkäämpi. Ei F30 ole edes isoilla pyörillä paha :think Vaikka kakkosautona e39 tuplalaseilla.
        Voi olla joo että sedan on hiljaisempi

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          F31 meni vaihtoon ennen aikojaan rengasmelun vuoksi. Kaikki muut autot Octaviasta lähtien ovat hiljaisempia. Sääli.

          Comment

          • Jassooo
            Bimmer Rookie
            • Nov 2017
            • 55
            • Suomi

            Oman F31 ovet, peräkontin luukku, sisälokasuojat ja sisusta purettu täysin kojelautaa lukuun ottamatta ja raskasmatotettu ynnä pehmeät matot päälle ja kai se vähän on hiljaisempi. Ei F10 hiljainen mutta vähä miellyttävämpi äänimaailma. Mutta ei esim F10 LCI ole yhtään mitään vaimennusta peräkontissa tai hattuhyllyssä ja ovissa hyvin vähän eroa. Suurin ero on lattiamatossa missä on lisänä musta paksu ja painavampi solumuovin tapainen sen vaalean vaahtomuovin alla mikä F3x on pelkästään. F10 kun torppasi täyteen vaimennusta niin sitten oltiin jo aika mukavassa kyydissä.

            Comment

            • Dre-
              Bimmer Fanatic
              • May 2013
              • 238
              • Lahti

              Onko kellään ollu ongelmia kuolleenkulman tunnistimessa?
              Itellä välillä toimii ja välillä heittää yhtäkkiä vikatilaan..
              Eli virallisesti Lane Change Warning taitaa varusteen nimi olla.
              Vikakoodia siihen liittyen (missing, SWW receiver, transmitter + Slave has switched off)
              Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
              ///

              Ex.
              E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
              E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
              E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
              E38 740i (M62B44) Biarritzblau
              E39 530D (M57D30) Individual 490
              F10 520D (B47D20) Jatoba
              E30 316i (M20B25) Schwartz
              F30 330e (B48B20) Melbourne Red

              Comment

              • ///MJ
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 1869
                • Joensuu

                F36 428i asennettiin Rewon Motorsin toimesta TT-Thermo 1000XC
                Ulkolämpö -1
                Lämmitysaika 30min
                Veden lämpö 29C
                Öljynlämpö 15C

                Hyvin taitaa koko moottoria lämmittää :think
                F36 428iA GC M-Sport
                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                M: E36 328i osia

                M: E39 business cd ja info display

                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                Comment

                • Poppamies
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 105
                  • Suomi

                  Auto valittaa että avaimen patteri pitäisi vaihtaa vaikka juuri sen tein. Onko tällaisesta kokemuksia? F30 330e että luulisi että auton oma akku ainakin on ladattu.

                  Comment

                  • nun6
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 287
                    • where the sun doesn't shine

                    Jarruttaessa kevyesti kovassa vauhdissa jarrut täryttää. Jos pysäyttää kovemmin painamalla, niin tärytystä ei tunnu. Levyt (M-sport) ja palat edessä vaihdettu - mikään ei muuttunut. Seuraavaksi hyökätään puslien kimppuun. Mitkä niistä voisivat olla kuluneet? 2013 335dx

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1017
                      • Pikis

                      Originally posted by nun6 View Post
                      Jarruttaessa kevyesti kovassa vauhdissa jarrut täryttää. Jos pysäyttää kovemmin painamalla, niin tärytystä ei tunnu. Levyt (M-sport) ja palat edessä vaihdettu - mikään ei muuttunut. Seuraavaksi hyökätään puslien kimppuun. Mitkä niistä voisivat olla kuluneet? 2013 335dx
                      Välykset saa pienenkin heiton vahvistumaan mutta kannattaa kyllä myös tutkia että onko napa varmasti suora, levy navassa suorassa ja renkaan runko ehjä jos kerran uudellakin levyllä täristää.
                      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      • hopsu
                        Newbiemmer
                        • May 2014
                        • 22
                        • Espoo

                        Originally posted by nun6 View Post
                        Jarruttaessa kevyesti kovassa vauhdissa jarrut täryttää. Jos pysäyttää kovemmin painamalla, niin tärytystä ei tunnu. Levyt (M-sport) ja palat edessä vaihdettu - mikään ei muuttunut. Seuraavaksi hyökätään puslien kimppuun. Mitkä niistä voisivat olla kuluneet? 2013 335dx

                        Multa vaihdettiin juuri reaktiotangon puslat F34:een ja tärinä hävisi. Ilmeni selvimmin noin 70 km/h nopeudesta kun kevyesti alkoi jarruttamaan.
                        -F34 330d xdrive '15
                        -F30 320i xdrive '13

                        ex. F48 25d xdrive '16
                        ex. K100 LT '87
                        ex. e91 330d xdrive ´10
                        ex. e91 320d xdrive ´10

                        Comment

                        • Turder
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 464
                          • Suomi

                          Onko F34 LCI:ssä N57 vai B57 moottori 3-litran dieseleissä? Autowikeissä ja wikissä on sekaisin kumpaakin infoa ja Bemarin pressimateriaali sanoo "all new engines" muttei tarkemmin millä tyyppikoodilla ne on :think

                          Comment

                          • nun6
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 287
                            • where the sun doesn't shine

                            Originally posted by kooma View Post
                            Välykset saa pienenkin heiton vahvistumaan mutta kannattaa kyllä myös tutkia että onko napa varmasti suora, levy navassa suorassa ja renkaan runko ehjä jos kerran uudellakin levyllä täristää.
                            Napa/vanne on varmasti putsattu moneen kertaan. Milläs tota napaa saa mitattua? Mulla löytyy läjä heittokelloja, muttei mitään sopivaa kiinnikettä...

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by Turder View Post
                              Onko F34 LCI:ssä N57 vai B57 moottori 3-litran dieseleissä? Autowikeissä ja wikissä on sekaisin kumpaakin infoa ja Bemarin pressimateriaali sanoo "all new engines" muttei tarkemmin millä tyyppikoodilla ne on :think
                              N57 on aina.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • AlpinWeiss
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 927
                                • West coast

                                Originally posted by nun6 View Post
                                Jarruttaessa kevyesti kovassa vauhdissa jarrut täryttää. Jos pysäyttää kovemmin painamalla, niin tärytystä ei tunnu. Levyt (M-sport) ja palat edessä vaihdettu - mikään ei muuttunut. Seuraavaksi hyökätään puslien kimppuun. Mitkä niistä voisivat olla kuluneet? 2013 335dx

                                Reaktiotangon sisemmät puslat kannattaa tsekata. Tai vaihtaa jos on paljon kilometrejä alla. Itsellä teki aivan samaa kuin sulla, mutta se parani levyjen vaihdolla.
                                MBCLK240 -02
                                E36 318 -93
                                E46 320 Ci -01
                                E46 330 CiA -01
                                E60 520i -04
                                E93 325i -07
                                F36 420xi -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎