Originally posted by kooma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Pitäisi uutta radiota/näyttöä asennella BMW 2015, ei hybridi mutta start-stop on. Sellainen perstuntuma jäänyt lehtiä lukiessa että uudempia autoja ei saisi irrotella omin päin sähköistä ettei radiosta/ajotietokoneesta mene kaikki asetukset sekaisin ja sitten joutuu viedä auton merkkihuoltoon jossa asia korjataan muutamaa sata-lappusta vastaan? Saako siis tuota akkua irrotella niinkuin huvittaa ilman pelkoa korjaamoreissusta?
Comment
-
-
Originally posted by Tomppakisu View PostPitäisi uutta radiota/näyttöä asennella BMW 2015, ei hybridi mutta start-stop on. Sellainen perstuntuma jäänyt lehtiä lukiessa että uudempia autoja ei saisi irrotella omin päin sähköistä ettei radiosta/ajotietokoneesta mene kaikki asetukset sekaisin ja sitten joutuu viedä auton merkkihuoltoon jossa asia korjataan muutamaa sata-lappusta vastaan? Saako siis tuota akkua irrotella niinkuin huvittaa ilman pelkoa korjaamoreissusta?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Leimu View PostRaastavan ärsyttävää resonointia tulee jostain läheltä rattia, mielestäni vasemmalta puolelta mutta aika vaikea on paikantaa tarkemmin. Ei ole mikään mikä käsikopelolla loppuisi, sen verran hyvin on kaikki kohdat sorkittu läpi. Onko kokemuksia/ehdotuksia mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
Comment
-
-
Originally posted by Whatnot View PostOnkos joku teistä koodannut rengaspainevalvonnan pois päältä onnistuneesti? Tietääkseni kyseessä on FA:n '2VB' SALAPA-Element.
On, tässä on ohje:
MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostOn, tässä on ohje:
https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...8&postcount=24
Jeps. Tuon ohjeen olen tallentanutkin viimevuonna, kun rupesi TPMS oikuttelemaan ekan kerran. Sillon selvisi yhden anturin vaihdolla ja eilen lävähti taas vikailmot ruudulle.
Kyseessä taitaa olla kuitenkin eri anturi, kun resetointi pysähtyy 49% kohdalle. Viimeksi pysähtyi 69%. Voisikohan tuosta jo päätellä mikä anturi kyseessä tällä kertaa ilman vikakoodien lukemista
Comment
-
-
Originally posted by Whatnot View PostJeps. Tuon ohjeen olen tallentanutkin viimevuonna, kun rupesi TPMS oikuttelemaan ekan kerran. Sillon selvisi yhden anturin vaihdolla ja eilen lävähti taas vikailmot ruudulle.
Kyseessä taitaa olla kuitenkin eri anturi, kun resetointi pysähtyy 49% kohdalle. Viimeksi pysähtyi 69%. Voisikohan tuosta jo päätellä mikä anturi kyseessä tällä kertaa ilman vikakoodien lukemista
Koodaat vaan pois niin kyllä se RPA on itsellä riittänyt rengaspainevalvontaan. Vasen takarengas vuotaa todennäköisesti vähän vanteen välistä ja se huomaa sen 0.2 laskunkin kyllä.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by kooma View Post
Vielä jäi jäljelle tyhjäkäynnillä kuuluva pärinä konepellin alla. Tulee jostain imuilmaputkistoista kun tuo 330d tuntuu tärisevän melko reilusti. Tämä kuitenkin huomattavasti pienempi ärsytys kuin tuo ajossa koko ajan pärisevä.F31 330D -13
Avensis 1.8 Multidrive S -17
Comment
-
-
Originally posted by Leimu View PostSuccess! Rätinä loistaa poissaolollaan (ainakin toistaiseksi). En edes tiputtanut tuota elektroniikkaboksia alas vaan raotin varovasti muovia ja liimasin muovin ja boksin väliin muutamaan kohtaan pari-kolme milliä paksun pyöreän vaahtomuovitarran. Aikaa meni vajaa 10 min ja siitäkin vähintään puolet asennusoluen juomiseen.
Vielä jäi jäljelle tyhjäkäynnillä kuuluva pärinä konepellin alla. Tulee jostain imuilmaputkistoista kun tuo 330d tuntuu tärisevän melko reilusti. Tämä kuitenkin huomattavasti pienempi ärsytys kuin tuo ajossa koko ajan pärisevä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Leimu View PostSuccess! Rätinä loistaa poissaolollaan (ainakin toistaiseksi). En edes tiputtanut tuota elektroniikkaboksia alas vaan raotin varovasti muovia ja liimasin muovin ja boksin väliin muutamaan kohtaan pari-kolme milliä paksun pyöreän vaahtomuovitarran. Aikaa meni vajaa 10 min ja siitäkin vähintään puolet asennusoluen juomiseen.
Vielä jäi jäljelle tyhjäkäynnillä kuuluva pärinä konepellin alla. Tulee jostain imuilmaputkistoista kun tuo 330d tuntuu tärisevän melko reilusti. Tämä kuitenkin huomattavasti pienempi ärsytys kuin tuo ajossa koko ajan pärisevä.G20 330e xDrive M-Sport '21 Sunset Orange
-----------------------
ex:
F31 330dA M-Sport '14 Alpinweiss
E90 330dA '06 Titansilber
E36 328i '96 Calypsorot
Comment
-
-
Originally posted by jommppa View PostOmassa kulkineessa pärisee moottorin suojamuovi ja ilmansuodattimenputkisto. Huomasin myös että suodattimen kotelo on huonosti kiinni, kotelon kupeessa ruuvi/pultti mikä ei edes kiristä sitä kunnolla paikoilleen.. Siellä se sitten elää ja pärisee minkä joutaa. Oispa asennusjuomaa niin sais sen ehkä korjattua.F31 330D -13
Avensis 1.8 Multidrive S -17
Comment
-
-
Ja hanskalokeron takaa jostain ajoittain räminöitä. Yrittäny vaan tulla toimeen asian kanssa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by juvee_ View PostMuilla ollut vastaavaa ajovalojen linssien halkeilua? Säröt ei tunnu ulkopuolelta, ilmeisesti joku valmistusvirhe että alkaa säröilemään sisäpuolelta. Itsellä vm 2014 ja molemmat ajovalot on kauttaaltaan tuommoisessa pienessä särössä. Toisessa linssissä lisäksi kiveniskusta tullut halkeama ja kerää kosteutta umpioon..
Ulkomailta saisi tilattua vastaavia linssejä "oem level quality", kellään kokemuksia vaihdetuista linsseistä?
Comment
-
-
https://i.imgur.com/GhiJLdM.jpg https://i.imgur.com/pSakdxZ.jpg Onko muilla F34 omistajilla ollut ongelmia näiden rännien kanssa? Keräävät kaikki havut ja lehdet ja sitten vedet kippaa reunan yli tuonne konttiin. Tuo musta muovisuojus vaikuttaa enemmän siltä että se repeää irti ja hajoaa jos sitä yrittää väkivalloin irroittaa, onkohan tuohon olemassa jotain purkuohjetta?
Comment
-
Comment