Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by XV70D View PostNo ettei menisi kulutuskinasteluksi annan lisää speksejä. Kilometrejä autossa on n. 150tkm, muuten menee budjetti pitkäksi. Eli kummassa alkaa todennäköisemmin isompi pyörre lompakossa kun autoa käytetään korjaamolla. B vs D.
Mulla on nyt kilometrejä vajaa 150tkm tossa bensa x-drivessä. Itse ajanut yli 100tkm ja vaihdettu perushuoltojen lisäksi 1kpl suutin n.160eur. Näillehän maistuu myös hyvin tuo etanoli jos sellainen puoli kiinnostaa. Huollettu merkkiliikkeessä takuuaika ja sen jälkeen bmw erikoistuneessa nyrkkipajassa. Itseä alkuun arvelutti tuo vapareista turboon siirtyminen, mutta on ihan kivuttomasti mennyt. Dieseliä ei voi ostaa, koska joku saattaisi luulla saidaksi.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostMulla on nyt kilometrejä vajaa 150tkm tossa bensa x-drivessä. Itse ajanut yli 100tkm ja vaihdettu perushuoltojen lisäksi 1kpl suutin n.160eur. Näillehän maistuu myös hyvin tuo etanoli jos sellainen puoli kiinnostaa. Huollettu merkkiliikkeessä takuuaika ja sen jälkeen bmw erikoistuneessa nyrkkipajassa. Itseä alkuun arvelutti tuo vapareista turboon siirtyminen, mutta on ihan kivuttomasti mennyt. Dieseliä ei voi ostaa, koska joku saattaisi luulla saidaksi.
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View Post2. auto hakusessa, eli farmari 320i ja 320d kateltu vm 2015->. Kumpi sitten on käytössä edulllisempi kun kilometrejä tulee vain 15tkm/v? Ja kumpi noista on varmempi kulkija vai onko kaikki vaan tuurista kiinni?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View PostE85 olisi vähän bensaa halvempaa ja lisää tehoakin sillä saisi. Mutta eikös polttoainejärjestelmä vaadi muutoksia, kun ei taida letkut kestää vakiona? Vai mitenkä on?
Kestää letkut hyvinkin. Periaatteessa riittää esim. JB4 ja siihen se anturi ja etanolikartta päälle. Suuttimet ja pumppu pysyy hyvin mukana.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTäälläkin on ollut kakkosauto jo hakusessa pitkään. Onkohan nuo 3 pyttyset ihan tuohoon tuomittuja laitteita?
Mulla oli Etelä-Afrikassa muutaman viikon tuollainen kolmepyttyinen ajossa, ja on se vaan kaukana siitä mihin on tottunut. Mäissä ei muuttunut kaasu pohjassa kuin lähinnä ääni ja se kolmepyttyisen ääni ei ole kovin hyvin tuohon koriin m-sporttina liitettynä vakuuttava Ajat toki muuttuu, mutta siltiMBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostMulla oli Etelä-Afrikassa muutaman viikon tuollainen kolmepyttyinen ajossa, ja on se vaan kaukana siitä mihin on tottunut. Mäissä ei muuttunut kaasu pohjassa kuin lähinnä ääni ja se kolmepyttyisen ääni ei ole kovin hyvin tuohon koriin m-sporttina liitettynä vakuuttava Ajat toki muuttuu, mutta silti
Entäs N13 vs B48 luotettavuuden suhteen? Suomessa ainakin B48 ei juurikaan ole ainakaan 320i malleina myynnissä. Liekö valtaosa sitten noita 330e malleja. :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
F30 kuumeen ollessa päällä kannattaa käydä testaamassa F30 ohjaus ja rengasmelu (nastoilla) ettei tule pettymyksiä.
Liikaa ei ennen kannata korimallia pohtia jos ei ole ajanut aiemmin vielä.
Jos em asiat hyväksyy niin sitten pääsee varmasti sinuiksi lopun auton kanssa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNäin vähän ajattelinkin että on kuin sukkaan puhaltaisi.
Entäs N13 vs B48 luotettavuuden suhteen? Suomessa ainakin B48 ei juurikaan ole ainakaan 320i malleina myynnissä. Liekö valtaosa sitten noita 330e malleja. :think
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostMulla oli Etelä-Afrikassa muutaman viikon tuollainen kolmepyttyinen ajossa, ja on se vaan kaukana siitä mihin on tottunut. Mäissä ei muuttunut kaasu pohjassa kuin lähinnä ääni ja se kolmepyttyisen ääni ei ole kovin hyvin tuohon koriin m-sporttina liitettynä vakuuttava Ajat toki muuttuu, mutta silti- M3 convertible 2005
- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18
- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988
- Fiat 850 Special 1969
- Lexus GS300 2000 TwoTone
- Lexus LS600h 2008
- Volvo S60 2.5 T AWD 2006
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJos sukkasillaan ajetaan, niin F3x 4-cyl diesel menee matkassa alle 4,5L/100km.
Diesel alkaa maksamaan saman tai jopa enemmän kuin bensa, hintaero kuroutuu hetkittäin aika pieneksi. Mutta ehkä joskus diesel alle.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostF30 kuumeen ollessa päällä kannattaa käydä testaamassa F30 ohjaus ja rengasmelu (nastoilla) ettei tule pettymyksiä.
Liikaa ei ennen kannata korimallia pohtia jos ei ole ajanut aiemmin vielä.
Jos em asiat hyväksyy niin sitten pääsee varmasti sinuiksi lopun auton kanssa.
Ei se nyt niin hirveän meluisa ole ja ainakin oma M Sport -alustainen Sport Servotronic toimii ihan OK. G30 (520d iX) oli ensikokemuksena melkein järkytys, sen verran tunnoton tapaus että todellakin oli ikävä oman auton rattiin vaikka muuten ihan kiva olikin. Mutta jos käytettyjen markkinoilla on vaihtoehtoja ja prefenssit painottuvat mukavuuteen ja ennen kaikkea äänettömyyteen, niin ehdottomasti koeajamaan muitakin vaihtoehtoja.
Nastamelusta pääsee eroon ajamalla kitkoilla.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostCruisen kanssa n. 90% ajomäärästä 5.6L/100km. Ihme kyllä edes näillä pakkasilla ei tullut keskikulutukseen hirveää lisää, vaikka kylmäkäynnistys kuluttaa kaikkein eniten. Ajonopeus keskim. +10% rajoitukseen, niin että ei välähdä kuskilla tai maisemakamerassa. Ajomäärä ollut aika lailla n. 31tkm/v., puhdasta kaupunkiajoa todella harvoin, vaikuttaa ehkä eniten keskikulutukseen.
Diesel alkaa maksamaan saman tai jopa enemmän kuin bensa, hintaero kuroutuu hetkittäin aika pieneksi. Mutta ehkä joskus diesel alle.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment