Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nun6
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 287
    • where the sun doesn't shine

    Onko katsastuksessa luettavat vikakoodit samat, jotka näkee itse menusta: Vehicle info/vehicle status/check control? Vai syynääkö ne jostain syvemmältä muistista? Voinko mennä huoletta leimalle, jos ei kolmio pala, eikä check controlissa ole mitään? Ai niin, jostakin syystä näyttää huolto myöhässä 6kk.

    Jarrunesteen vaihto on ainakin myöhässä, kun eivät huollossa suostuneet laittamaan itse tuomiani Castroleja, mutta onko se ongelma? Lisäksi työnjohtaja sanoi, että takajarrupalat pitää vaihtaa, vaikkei avainta lukemalla sen tarvetta ilmennyt. No, siinä oli aika paljon palaa, ainakin pari-kolme milliä, joten sanoin ettei vielä. Työnjohtaja totesi kylmästi, että pelaan vaarallista peliä

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1017
      • Pikis

      Originally posted by nun6 View Post
      Onko katsastuksessa luettavat vikakoodit samat, jotka näkee itse menusta: Vehicle info/vehicle status/check control? Vai syynääkö ne jostain syvemmältä muistista?
      Syvemmältä ne syynätään mutta kyllä ne yleensä jättää moottorinkuvan palamaan mittaristoon. Jos jollain kaverilla olisi edes perus obd lukija niin sekin näyttää ne mistä konttorilla tulee sanomista. Jos et saa koodeja luettua ilmaiseksi niin sitten kannattaa jo mennä ennemmin vaan konttorille, tuskin siellä mitään on.
      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • nun6
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 287
        • where the sun doesn't shine

        Originally posted by AlpinWeiss View Post
        Reaktiotangon sisemmät puslat kannattaa tsekata. Tai vaihtaa jos on paljon kilometrejä alla. Itsellä teki aivan samaa kuin sulla, mutta se parani levyjen vaihdolla.
        Eli se on varmaan toi osa 10?



        Miksi pusla 19 on harmaana? Pitääkö puslan takia vaihtaa koko tukivarsi?

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 902
          • Kymenlaakso

          Originally posted by zakspeed View Post
          F30 kuumeen ollessa päällä kannattaa käydä testaamassa F30 ohjaus ja rengasmelu (nastoilla) ettei tule pettymyksiä.

          Liikaa ei ennen kannata korimallia pohtia jos ei ole ajanut aiemmin vielä.

          Jos em asiat hyväksyy niin sitten pääsee varmasti sinuiksi lopun auton kanssa.
          +1, vahvasti.

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • nun6
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 287
            • where the sun doesn't shine

            Originally posted by nun6 View Post
            Eli se on varmaan toi osa 10?



            Miksi pusla 19 on harmaana? Pitääkö puslan takia vaihtaa koko tukivarsi?
            Ihan sama, vanha lähtee joko lyömällä tai polttamalla. Laitan Powerflexit tilalle

            Comment

            • Affen
              Newbiemmer
              • Dec 2009
              • 17
              • Suomi

              On nyt tullut kymmenisen vuotta kärvisteltyä samalla Octavia yksilöllä ja tuleva työmatka pitenee 42 km/suunta, joten aloin tässä miettimään että olisi kiva edes hieman nauttia ajamisesta.

              330e kiinnostaisi ja varmaan olisin sellaisen jo hakenutkin, mutta siihen ei taida saada vetokoukkua mikä olisi pakollinen. Lisäksi avopuoliso puoltaisi vahvasti farmarikoppaa.

              Mitkä konevaihtoehdot on järkivalintoja n. 15 tkm ajolla, alustavasti katsoin 320i mallia, noita vain ei näyttäisi n. 25k€ budjetissa liikaa olevan tarjolla etenkään farmarina.

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2550
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Affen View Post
                On nyt tullut kymmenisen vuotta kärvisteltyä samalla Octavia yksilöllä ja tuleva työmatka pitenee 42 km/suunta, joten aloin tässä miettimään että olisi kiva edes hieman nauttia ajamisesta.

                330e kiinnostaisi ja varmaan olisin sellaisen jo hakenutkin, mutta siihen ei taida saada vetokoukkua mikä olisi pakollinen. Lisäksi avopuoliso puoltaisi vahvasti farmarikoppaa.

                Mitkä konevaihtoehdot on järkivalintoja n. 15 tkm ajolla, alustavasti katsoin 320i mallia, noita vain ei näyttäisi n. 25k€ budjetissa liikaa olevan tarjolla etenkään farmarina.
                320i on ehkä järkevin. 184hv liikuttaa tarpeeksi mutta ei maksa vakuutuksissa tai kulutuksissa liikaa. On myöskin yleisin, joten luulisi tuossa hintaluokassa olevan tarjolla useampikin, ellei haussa ole sitten ihan kohtuullisen uusi ja hyvinvarustettu?
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • kooma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1017
                  • Pikis

                  Originally posted by Affen View Post
                  On nyt tullut kymmenisen vuotta kärvisteltyä samalla Octavia yksilöllä ja tuleva työmatka pitenee 42 km/suunta, joten aloin tässä miettimään että olisi kiva edes hieman nauttia ajamisesta.

                  330e kiinnostaisi ja varmaan olisin sellaisen jo hakenutkin, mutta siihen ei taida saada vetokoukkua mikä olisi pakollinen. Lisäksi avopuoliso puoltaisi vahvasti farmarikoppaa.

                  Mitkä konevaihtoehdot on järkivalintoja n. 15 tkm ajolla, alustavasti katsoin 320i mallia, noita vain ei näyttäisi n. 25k€ budjetissa liikaa olevan tarjolla etenkään farmarina.
                  320d on valikoimaa paljon paremmin, jos diesel koneen ääni ja luonne on sinulle ok. B47 (190hv) ja loppupään N47 (184hv) on ihan hyviä koneita. Kustannusten ero noilla kilsoilla i vs d on mitätön. Osta aito m-sport malli niin on paljon helpompi myydä sitten kun sen aika tulee.

                  Jos takapenkillä istuu usein aikuisia niin harkitse 3-sarjan GT, on paremmin tilaa. Ja vaikka ei ole farkku niin iso takaluukku saa tavaratilasta käytännöllisen.
                  Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 902
                    • Kymenlaakso

                    sedanista ei tietoa, farkkuun mahtuu XL kokoinen 29 maastofillari sisään takapenkit kääntämällä ja fillarin etukiekon irrottamalla. omaa silmää miellyttää sedan m-sport eniten.

                    b48, 320i eihän se mene vakiona mihinkään, ainakin kun tuli ohjelmoidusta e60 535d:sta.

                    käteenhän tuo käy ja lopulta tykkään ajoltaan, kun sai fun flatit kettuun ja tehtaan jäljiltä pielessä olleet etupään kulmat kohilleen. ja on ihan pappamallin vanne- ja rengaskoot eli original.

                    tuon aikana kun on koeajanut f1x:iä niin en ole niistä tykännyt, isoja, lohnoja, raskaita tutisijoita.

                    n55, b57, b58 olisi oma konevalikoima, joita katselisin, ehkä b47. ajan tosin 30tkm+/vuosi. nelivetoa en osaisi nyt päättää, ts. kestävyys vai etenemiskyky.

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • Affen
                      Newbiemmer
                      • Dec 2009
                      • 17
                      • Suomi

                      Kiitoksia kommenteista, maastopyöräilyä tulee myös itse harrastettua, mutta vetokoukkuun tuleva teline riittää, eli sisään ei ole pakko mahtua.

                      Valitettavasti tuntuu silti että vaihtoehtoja on aika rajallisesti nettiautossa, 16 kpl löytyy hakuehdoilla 320, alle 30k€, alle 200 tkm ajettu, takaveto,farmari ja automaatti. (Toimiikohan hakulinkki näin :linkki nettiautoon)

                      Lisäksi musta tai valkoinen ei oikeen istu, niin valikoima pienenee entisestään. Neliveto toisi lisää vaihtoehtoja, mutta huolettaa hieman sen kestävyys. Pitää käydä koeajamassa diesel ja bensa 320 sekä miettiä kuinka istuu itselle. Tutustun myös tuohon GT malliin.

                      Comment

                      • isolohko
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 902
                        • Kymenlaakso

                        diesel 320 jos on hakuhaarukasaa b47:lla laajentaisin 318 dieseleihin haun myös, tämä oli pitkään myynnissä, nyt myyty, tosin manuaali, F31 Touring 318d Dtech LCI M-SPORT. Sähkötakaluukku, v-koukku, navigointi, nahkasisusta, comfort access

                        107tkm ja 18,8k€ vm 2016



                        kun nyt niin lähelle liippaa, keskustelua, vaikka tämä kuuluisikin ”nettiautosta havaittua” lankaa, pahoittelut OT:sta osin.

                        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6730
                          • PK-seutu

                          Originally posted by isolohko View Post
                          diesel 320 jos on hakuhaarukasaa b47:lla laajentaisin 318 dieseleihin haun myös, tämä oli pitkään myynnissä, nyt myyty, tosin manuaali, F31 Touring 318d Dtech LCI M-SPORT. Sähkötakaluukku, v-koukku, navigointi, nahkasisusta, comfort access

                          107tkm ja 18,8k€ vm 2016



                          kun nyt niin lähelle liippaa, keskustelua, vaikka tämä kuuluisikin ”nettiautosta havaittua” lankaa, pahoittelut OT:sta osin.
                          Ei ihme jos roikkui pitkään. F-sarjan diesel ja manuaali on kyllä yhdistelmä jota on pakko rakastaa kuin omaa lastaan että sellaisen ottaa
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2550
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Ei ihme jos roikkui pitkään. F-sarjan diesel ja manuaali on kyllä yhdistelmä jota on pakko rakastaa kuin omaa lastaan että sellaisen ottaa
                            +1.

                            Ex 320i -12 oli manuaali ja se seisoi Laakkosen rivissä n. 5kk ennen kuin hävisi, jos muistan oikein. Tämä oli vähän se syykin miksi auto vaihtui, kun alkoi näyttämään siltä, että F-sarjalaisissa automaatti oli jo vaihdokeissa aivan ehdoton enemmistön valinta, niin tulevaisuudessa manuaali oli lähinnä kasvava riski myymättömyydestä. Ja tällä kertaa en ehkä ihan väärässä ollut, kuten tavallisesti.

                            Ihan OK-ratkaisu, mutta kyllä se vaihteisto oli kolho käyttää, ei mitenkään sujuva tms. 8-vaihteinen automaatti on erinomainen, ei mitään halua palata kytkimenpainamiseen.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Dj Niksperi
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 2437
                              • Salo, Finland

                              Originally posted by isolohko View Post
                              diesel 320 jos on hakuhaarukasaa b47:lla laajentaisin 318 dieseleihin haun myös, tämä oli pitkään myynnissä, nyt myyty, tosin manuaali, F31 Touring 318d Dtech LCI M-SPORT. Sähkötakaluukku, v-koukku, navigointi, nahkasisusta, comfort access

                              107tkm ja 18,8k€ vm 2016



                              kun nyt niin lähelle liippaa, keskustelua, vaikka tämä kuuluisikin ”nettiautosta havaittua” lankaa, pahoittelut OT:sta osin.
                              318dA:ta voi kyllä suositella lisättäväksi hakukriteereihin. Nyt 6kk ajellut F31 318dA M-Sportilla ja on kyllä ollut oikein miellyttävä matkakumppani. Kulutus todella pientä, moottorina B47D20. Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa.
                              Last edited by Dj Niksperi; 09-03-2021, 08:36.
                              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                              -Team Pussihousu-
                              Salo///Works
                              sigpic

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7078
                                • Forssa

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Jatketaas...

                                Ongelmat alkoivat kun autoon mentäessä ei syttynyt kattovalot ja käynnistys yritys jäi yritykseksi, näytölle tuli herja akusta. Autossa oli alkuperäinen akku ja se korvattiin Varta G14 AGM 95Ah akulla.
                                Vaihdon jälkeen näytöllä vilisi eri vika ilmoituksia. Ei antanut aina vaihdetta "sisään".
                                Akun vaihdon koodauksen myötä ilmoitukset pysyi poissa tasan siihen asti kunnes auto seisoi pidempään.
                                Useana päivänä käynyt nollailemassa koodeja ja taas toimii. Eri kerroilla vähän eri koodeja ja eri määrä.

                                Aiemminkin mittaillut jännitteitä mutta tänään pääsin mittaamaan pidemmän seisonnan jälkeen. Lepojännite 12,5V, käynnistyksessä jännite putosi 11,5V. Käynnistyksen jälkeen jännite pysyi hetken 12,1V, n. 5s kuluttua jännite nousi 14,8V. Muutoinhan tuo kuulostaisi normaalilta mutta ei kai käynnistyksen aikana volttien pitäisi noin alas kyykätä?

                                Tämän jälkeen taas koodien luku ja onniarvalla eri koodeja lista pullollaan.
                                Alla koodeja, mitkä eivät enää suostu nollaantumaan. Ennen kaikki katosivat kiltisti, eivätkä esiintyneet ennen kuin auto seisoi pidempään. Koodeja nollattu ISTAlla ja carlylla. Molemmilla tulee aika liki samat koodit esiin per lukukerta. Huvikseen koitin molemmilla ristiin että kuinka paljon näiden löytämät koodit eroaa toisistaan.







                                Lähdetäänkö vinkumaan toista akkua takuuseen vai mitäs ideoita auton suhteen?

                                Ei ole itellä vielä tullut vastaan näin jääräpäistä autoa akun vaihdon yhteydessä. Vai onko tässä vain sattumaa ja vaihdon yhteydessä jotain hajonnut? En siis ole itse ollut mukana vaihtamassa tähän yksilöön akkua, yritän vain auttaa jälkipuinnissa.
                                Kerrotaas myös miten korjaantui.

                                Ratkaisu oli hyvin yksinkertainen.
                                Auto seisoo aina ulkona.
                                Siirrettiin lämpimään halliin muutamaksi päiväksi ja lopulta nollattiin koodit ja miljoonannen kerran koodattiin akun vaihto.
                                Tämän jälkeen kaikki toimii, eikä vikakoodit enää palanneet.

                                Toisinaan näinkin helppo korjaus.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎