F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Paarma78
    replied
    Joku 9tkm sitten vaihdettu omaan jarrulevyt ja palat eteen. Kävin Alastarolla ajelemassa yhden pappakerhon päivän puolikkaan ja nyt näyttää 9tkm jarruhuoltoon. Katselin että palaa olis jäljellä niin perkeleesti tuolla Alastarolla mutta tässäkin tapauksessa lienee sitten tuo sisempi pala kulunut. Täytyypä kurkkia.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Smack View Post
    Tsekkasin ja niinhän se oli kun neuvottiin. Sisäpuolella ei näy palaa ollenkaan, pelkkä rauta. Ja ulkopuolella tyyliin sentti paksuutta palassa..... Käytätin autoa korjaamolla 1kk sitten abs-anturin vaihdossa ja pyysin kattoon samalla jarrupalat ku alko näyttää parisataa kilsaa huoltoon. Sanovat että hyvin on palaa jäljellä. Taisivat tehdä saman virheen kun minä, että vain ulkopuolelta kattoivat palaa
    Tuo sisäpalan enemmän kuluminen on normaalia kaikissa perinteisissä yksi tai kaksi mäntäisissä satuloissa, joten siksi pitää aina tarkistaa se sisempi pala (siksi se anturikin on siinä palassa). Herkistelmällä jarruja toki saa tuon eron aika pieneksi, mutta ilman herkistelyjä tilanne on usein edellä kuvatun lainen. Missä kunnossa jarrulevy on sisäpuolelta? Lähinnä nyt sitä meneekö ne levytkin vaihtoon, jos sillä on ajettu metalli metallia vasten. Jos siellä ei ole yhtään palaa enää jäljellä, niin kannattaa ehkä ajella vähän rauhallisemmin kunnes on uudet palat.

    Leave a comment:


  • Smack
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sisempi pala on se jossa se anturi on kiinni (etu vasen & taka oikea). Sen renkaan nyt irroittaa parkkipaikallakin muutomassa minuutissa ja katsoo miltä ne palat & anturi näyttää. Kuten aiemmin sanoin, niin siihen jarrupala varoitukseen on vain muutoma mahdollinen syy ja ne on äkkiä katsottu parkkipaikallakin kun ottaa renkaan pois edestä.
    Tsekkasin ja niinhän se oli kun neuvottiin. Sisäpuolella ei näy palaa ollenkaan, pelkkä rauta. Ja ulkopuolella tyyliin sentti paksuutta palassa..... Käytätin autoa korjaamolla 1kk sitten abs-anturin vaihdossa ja pyysin kattoon samalla jarrupalat ku alko näyttää parisataa kilsaa huoltoon. Sanovat että hyvin on palaa jäljellä. Taisivat tehdä saman virheen kun minä, että vain ulkopuolelta kattoivat palaa

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Töötti lopetti eilen toimintansa kriittisellä hetkellä kun olisi taksia pitänyt kouluttaa. Kun painelee rattia kuuluu jonkun releen tms naksuntaa pelkääjän puolelta. Sulake? Yritin katsella vähän netistä ja ainakin meren toisella puolen on ollut tööteille joku korjauskampanja. Eli voi olla ettei olekaan sulake.
    Last edited by Galaxy1223; 01-09-2021, 09:40.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Smack View Post
    Ja onko ne sisemmät palat semmoiset mitä ei suoraan nää siitä päältäpäin? Oon kattonu vain mitä on siinä heti näkösällä suht avonaisen vanteen läpi. Kyllä se jarrupalojen kilometriluku kuitenkin pikkuhiljaa väheni, ei kertarysäyksellä mennyt huollon puolelle.

    Aika nuukastihhan minä oon jarrutellut näinä ilmastotuskan aikoina, kun vihreätkin päässy hallitukseen ja kantanut näin korteni kekoon Kävin ny kerran ratapäivilläkin tälle kesää niin siellä kyllä jarruteltiin sitten kunnolla
    Sisempi pala on se jossa se anturi on kiinni (etu vasen & taka oikea). Sen renkaan nyt irroittaa parkkipaikallakin muutomassa minuutissa ja katsoo miltä ne palat & anturi näyttää. Kuten aiemmin sanoin, niin siihen jarrupala varoitukseen on vain muutoma mahdollinen syy ja ne on äkkiä katsottu parkkipaikallakin kun ottaa renkaan pois edestä.

    Leave a comment:


  • Smack
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Juuri näin, se sisempi sieltä yleensä menee ja siinä se anturikin on. Tietenkin jos pitää jarrut hyvässä kunnossa, niin kuluu tasaisesti. Tärkeää olisi jarrujakin käyttää muutenkin kuin hivelemällä. Esim. emännän autossa sisemmät kuluu jonkin verran enemmän, vaikka liu'ut ym. olenkin koittanut pitää hyvässä kunnossa.
    Ja onko ne sisemmät palat semmoiset mitä ei suoraan nää siitä päältäpäin? Oon kattonu vain mitä on siinä heti näkösällä suht avonaisen vanteen läpi. Kyllä se jarrupalojen kilometriluku kuitenkin pikkuhiljaa väheni, ei kertarysäyksellä mennyt huollon puolelle.

    Aika nuukastihhan minä oon jarrutellut näinä ilmastotuskan aikoina, kun vihreätkin päässy hallitukseen ja kantanut näin korteni kekoon Kävin ny kerran ratapäivilläkin tälle kesää niin siellä kyllä jarruteltiin sitten kunnolla

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Katsoitko sen kuskin sisemmän palan? Jos palat jumittaa, niin ulompi voi näyttää hyvältä vaikka sisempi on jo melko loppu. Edessä vasemmalla on anturi siinä sisemmässä palassa. Joko pala on jo niin kulut, että sen takia herjaa anturi tai sitten anturin johdoissa ongelmaa (poikki tms.).



    Juuri näin, se sisempi sieltä yleensä menee ja siinä se anturikin on. Tietenkin jos pitää jarrut hyvässä kunnossa, niin kuluu tasaisesti. Tärkeää olisi jarrujakin käyttää muutenkin kuin hivelemällä. Esim. emännän autossa sisemmät kuluu jonkin verran enemmän, vaikka liu'ut ym. olenkin koittanut pitää hyvässä kunnossa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Smack View Post
    Minulla 2012 vuoden F31 huutaa että etujarrupalat pitäs vaihtaa. Minusta pintaa on jälellä lähempänä uusia paloja kuin loppuun kuluneita. Onko tuossa asennettu anturi väärin, vai mistä se tsekkaa vaihtotarvetta? Ja saako tuon jotenkin itse nollattua?
    Katsoitko sen kuskin sisemmän palan? Jos palat jumittaa, niin ulompi voi näyttää hyvältä vaikka sisempi on jo melko loppu. Edessä vasemmalla on anturi siinä sisemmässä palassa. Joko pala on jo niin kulut, että sen takia herjaa anturi tai sitten anturin johdoissa ongelmaa (poikki tms.).

    Leave a comment:


  • Smack
    replied
    Minulla 2012 vuoden F31 huutaa että etujarrupalat pitäs vaihtaa. Minusta pintaa on jälellä lähempänä uusia paloja kuin loppuun kuluneita. Onko tuossa asennettu anturi väärin, vai mistä se tsekkaa vaihtotarvetta? Ja saako tuon jotenkin itse nollattua?

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Paarma78 View Post
    Tuli sitten tilattua uudet kattokaiteet kun ei 2nd hand tahdo järkeviä löytää. Nyt hakusessa sitten kattotelineet erityisesti pyöräkuljetusta ajatellen.

    Saako BMW OEM telineisiin 3kpl Thulen Proride pyörätelineitä (ja pyörät mahtumaan)? Ahdasta varmaan tulee. Telineet jo löytyy.

    Onko tuo OEM nyt sitten se "paras"? Toinen vaihtoehto lienee Thulen Wingbar, joka myös leveämpi. Näitä sais myös kokomustana, joka ihan jepa mutta ei pakollinen juttu.

    Saa muuten tarjota jos jollain ylimääräisenä.

    Lyöt ne pyörät sinne poikittain

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    Originally posted by Joelbmw View Post
    Mistähän mahtaa johtua vastikään alkanut vinkuna moottorista? Vinkunaa kuuluu matalilla nopeuksilla(alle 40kmh) ja loppuu kun kaasun vapauttaa. Kyseessä siis 157tkm ajettu 316i 2013. Ei kai tuolta ole jakoketju hajoamassa?
    Juurikin tuon kuulonen on alakerran ketjuvika. Kuuluu myös tyhjäkäynnillä jos pumppaat kaasua.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Juu joutuu laittaan keskimmäisen perä menosuuntaan, sama oli E60 autossa.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    f31 katolla alkaa olla esim. kahdella fatbikellä läheiset tunnelmat, joten kolmella voipi tehdä päänvaivaa sijoittaa, vaikka pyörätelineitä mahtuisikin kolme. Ehkä jos kolmas on välissä takarengas menosuuntaan?

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Tuli sitten tilattua uudet kattokaiteet kun ei 2nd hand tahdo järkeviä löytää. Nyt hakusessa sitten kattotelineet erityisesti pyöräkuljetusta ajatellen.

    Saako BMW OEM telineisiin 3kpl Thulen Proride pyörätelineitä (ja pyörät mahtumaan)? Ahdasta varmaan tulee. Telineet jo löytyy.

    Onko tuo OEM nyt sitten se "paras"? Toinen vaihtoehto lienee Thulen Wingbar, joka myös leveämpi. Näitä sais myös kokomustana, joka ihan jepa mutta ei pakollinen juttu.

    Saa muuten tarjota jos jollain ylimääräisenä.

    Leave a comment:


  • Joelbmw
    replied
    Mistähän mahtaa johtua vastikään alkanut vinkuna moottorista? Vinkunaa kuuluu matalilla nopeuksilla(alle 40kmh) ja loppuu kun kaasun vapauttaa. Kyseessä siis 157tkm ajettu 316i 2013. Ei kai tuolta ole jakoketju hajoamassa?

    Leave a comment:

Working...
X