Originally posted by RearWheelPower
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e part 2
Collapse
X
-
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
-
-
Originally posted by RearWheelPower View PostKiitos tiedosta.
Käyn hakemassa jäähdytinnestettä ja lisään säiliöön ja seurailen tilannetta lähteekö vuotamaan. Nyt vaan peukut pystyyn ettei olisi vuotoja tai palanutta kannentiivistettä.
Osaako joku sanoa kuinka iso tilavuudeltaan tuo pienempi paisari on?BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Kävin ajelemassa motarilla 20km (ulkona -7C) ja öljyn lämmöt nousivat normaalille tasolle ja sisätilatkin lämpeni vaikkei korkeajänniteakuissa ollut kuin muutama prosentti virtaa.
Mutta sitten tuli mittaristoon punainen akun kuva ja teksti ”Akku ei lataudu”. Hetken matkaa jatkettuani herja lähti pois. Ajelin kotipihaan ja huomasin että keulan flekti huutaa taas täydellä teholla. Tunnustelin moottoria ja tällä kertaa se tuntui lämpimältä. Tarkistin jäähdytinnesteet ja taas oli oikean puoleinen paisari tyhjä. Nesteet katosivat siis ajon aikana koska auton alla ei ollut lammikkoa.
Varasin ajan huoltoon. Katsotaan mitä selviää, palaan asiaan.
Comment
-
-
B48 moottoreissä jos/kun jäähdytysnestetta alkaa katoamaan syyllinen on melko varmasti osa 4 (letku/putki) kuvassa:
Kuten realoemstä näkyy kyseisestä osasta on jo kolmas versio BMWllä kaytössä. Osasta katkeaa moottorin pään liitin.
Minun autosta tuo oli irtipoikki 85tkm kohdalla (minun auto F31 320iX vm -18. F3x 330 sama osa). Ei takuu voimassa. Ostin schmiedmanilta letkun uusimman version ja vaihdoin itse. Onnistuin imusarjaa irroittamatta mutta aika ahtaassa välissähän tuo on. Tein paksusta rautalangasta kuokun jolla sain vanhan osan jämät irroitua ja uuden letkun pään painettua paikoilleen.
Last edited by SPT; 06-02-2024, 14:12.-------------------
320i xDrive Touring -18
325i xDrive Touring -06
Z3 3.0i -2000
635 CsiA -87
Comment
-
-
Huollossa huomasivat että jäähdytinneste vuotaa yhdestä letkusta joka kulkee konehuoneen pikkuakun vierestä. Tuon pikkuakun vaihdon yhteydessä on tapahtunut asennusvirhe ja letku oli jäänyt jotenkin puristuksiin ja nyt alkanut vuotamaan. Saan auton takaisin ensi viikolla, toivottavasti tämä nesteen häviäminen aiheutti keulan flektin pyörimisen täydellä teholla ja sen ”Akku ei lataa” -herjan.
Positiivista tässä on se, että auton tekniikassa ei ollut vikaa vaan vika oli syntynyt mekaanikon inhimillisestä virheestä. Edelleen kova luotto tähän BMWn hybridiin.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKennomoduli maksaa reilun 500/kpl ja niitä on kaikkiaan 5kpl akustossa jos kaikki täytyisi uusia. Kennonhallinta elektroniikka noin 150/kpl ja näitä 1kpl/kennomoduli.
Lisäksi muita menekkituotteita akustosta löytyy akunhallintayksikkö SME sekä safetybox jotka jokusen satasen kpl.
Kasa ruuveja, tiivisteitä ja töitä päälle.
Comment
-
-
Alkanut tuossa omassa F30:ssä (-18, 115tkm) tulemaan noita kennovian oireita ja range laskenut nyt talvella tuonne 16-18 km paikkeille ja kertaalleen antoi jo vikakoodia tuosta liian isosta jännite-erosta. Nyt tässä arvon eri vaihtoehtojen välillä mitä tehdä. Onko täällä kokemusta miten on sujunut jos vaihdettu vain yksi kenno kokonaan uuteen? Jostain videolta joskus näin, että ei suositeltu vain yhden vaihtamista varsinkaan uuteen, koska tällöin jännite-ero olisi liian suuri niiden jäljelle jääneiden kanssa. Onko kokemuksia?
Comment
-
-
Juu minullakin kesärange aika samoissa pyörinyt.
Epäilen, että tuo vikakoodi syntyi yksi kylmä pakkasaamu kun lähdin sähköllä ajamaan ja 80km/h tiellä tuli ylämäki ja max eDrivestä huolimatta löi moottorin käyntiin ja tuli teksti, että "Sähköajo ei mahdollinen sillä akku liian kylmä/kuuma" tms.
Muuten toiminut ihan normaalisti.
Comment
-
Comment