Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6704
    • PK-seutu

    Originally posted by torx View Post
    Koitin samaa myös sanoa?
    Kyllä, mutta keskityit enemmänkin starttaamisiin. Ongelmahan noissa on se, että jos auto tulkitsee 12V akun olevan heikossa hapessa (softa viritetty niin tiukaksi, että voi tulkita liiankin herkästi vaikka akku kunnossa) niin auto päättää varotoimenpiteenä rajoitella ison akun varassakin tehtäviä asioita kuten sähköajo.

    Tuo sisältää mutua mutta muiden kokemusten perusteella tuolta se vaikuttaa. Summa summarum: ei kannata siis säästellä sen 12V akun kanssa. Jos venyttää sen vaihtamista pitkään niin todennäköisesti bensalasku kasvaa kun sähkörange tippuu ja tulee maksaneeksi kahteen kertaan sen akun ajan myötä
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • torx
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 383
      • Tuusula

      Originally posted by pyroz View Post
      Kyllä, mutta keskityit enemmänkin starttaamisiin. Ongelmahan noissa on se, että jos auto tulkitsee 12V akun olevan heikossa hapessa (softa viritetty niin tiukaksi, että voi tulkita liiankin herkästi vaikka akku kunnossa) niin auto päättää varotoimenpiteenä rajoitella ison akun varassakin tehtäviä asioita kuten sähköajo.

      Tuo sisältää mutua mutta muiden kokemusten perusteella tuolta se vaikuttaa. Summa summarum: ei kannata siis säästellä sen 12V akun kanssa. Jos venyttää sen vaihtamista pitkään niin todennäköisesti bensalasku kasvaa kun sähkörange tippuu ja tulee maksaneeksi kahteen kertaan sen akun ajan myötä

      Juurikin näin. Eikös noista aux akun huonon kunnon + sähkörangen tippumisistakin ole ollut juttua.
      G30 530e m-sport -19.
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
      -
      Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

      Comment

      • janner
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 23
        • Kempele

        Rangen kans ei vielä ongelmia, ja nytkin vaikka ei päästä sähköajolle niin antaa range ennusteen 25km, ja ennen ongelmia todellisuus oli aika lähellä ennustetta.
        Nyt on jokatapauksessa maanantaille varattu akun vaihto. Hirvittää tuo bensankulutus, keskikulutus 7,5 sen jälkeen kun ongelmat alkoi 😬

        Comment

        • e36coupe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 712
          • Nokia

          Originally posted by torx View Post
          Joku joka ajaa sen penkissä ja on osaaminen siihen säätöön! Ennen / jälkeen tehot sitten lapulla. Noita "kuja kiihdyttely" paikkoja en itse ainakaan ottaisi, esim: QT Performance.

          Toki kaikki saa paikkansa valita, mutta ennemmin annan auton siihen penkkiin säädettäväksi, kuin että sillä kadulla kiskotaan asiakkaan autolla nastarenkailla tuloksia... :think
          Täh? Eihän ne nyt asiakkaan autoja kadulla säädä. Hallissa virtalähteeseen kytkettynä tuuppaa softan sisään. Softan jonka joku joskus jossain kehitellyt toivottavasti logeja ottaen.
          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

          Työn alla: E21 320/6
          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            Originally posted by e36coupe View Post
            Täh? Eihän ne nyt asiakkaan autoja kadulla säädä. Hallissa virtalähteeseen kytkettynä tuuppaa softan sisään. Softan jonka joku joskus jossain kehitellyt toivottavasti logeja ottaen.

            Katoppas niiden youtube kanavaa.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1151
              • Kainuu

              Originally posted by torx View Post
              Katoppas niiden youtube kanavaa.
              Eiköhän se vain tarkista autenttisessa ajotilanteessa että kaikki arvot on ohjelmoinnin jälkeen kohdillaan ja jos tarvetta hieno säätää sitten.
              BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1355
                • Lempäälä

                Jos kuvittelee saavansa customoidun kartaston autoon, siten että se on käyty täydellisesti läpi dynossa juuri sille custom-setupille, niin siinä leikissä on parempi unohtaa muut kun alustadynopaikat. Ei se säätämisleikki oikein tieliikenteeseen kuulu.

                Mutta, kun on kyseessä vakioautojen ohjelmointi, niin mihin sitä penkkiä siinä hommassa tarttee. Ei yhtään mihinkään.
                Vai vieläkö joku kuvittelee, että siitä omasta yksilöstä saa 6hp enemmän kuin kaverin samanlaisesta /identtisestä autosta ?

                Ja jos saisikin, eli kaverilla olisi paperille 360hp, ja itselle 366hp, niin olisiko tuo lisä 6hp ihan sen kaiken vaivan ja penkissä piiskaamisen arvoista ? Ei ole.

                Mutta käytännössä näissä ei ole eroja. Pientä varianssia näillä tuotantomäärillä BMW:llä on varmasti, mutta onko niin paljon että joku custom-lastu on jotenkin järkisyillä perusteltavissa, tuskin.

                Kannattaa suosia isoja tekijöitä, joilla on jo ne oppirahat maksettu. Mulla oli Celticin lastu f30 330e:ssä, ja en näe mitään syytä miksen voisi laittaa myös tuohon 530e:n nyt kun se on kokonaan oma. Ei mitään negatiivista sanomista.
                Muitten vehkeitä ei viitti hajottaa jos jotain sattuskin käymään.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • torx
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 383
                  • Tuusula

                  Kuten sanoin jokainen saa tehdä miten haluaa. Jos siitä penkistä joutuu maksamaan esim +80e lisää (osalla saa samaan hintaan softan ja penkin kuin bulkki softan), että saa ennen / jälkeen tulokset niin mielestäni se ei ole paha. Autoa ajetaan kesärenkailla penkissä, eikä yleisillä teillä poljeta ja samalla kännykällä / läppärillä katsota arvoja. Tälläkin foorumilla on noita softaajia monenlaisia ja niilläkin lienee oma kantansa tähän.

                  Jokainen auto on kuitenkin yksilö. Ilman vikoja tai vikoineen, karstaista imusarjaa, dpf/katti tukossa, suuttimet, yms. En minä tarkoittanut, että sen 6hp takia pitäisi penkkilapulla kilpailla. Celtikin softalla just näitä motteja silloin aluksi rikottiin. Nehän korjasi sen softan sitten ja pyysi autot takaisin ja ilmaiseksi sai sitten korvaavan softan.
                  G30 530e m-sport -19.
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                  -
                  Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                  Comment

                  • torx
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 383
                    • Tuusula

                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Eiköhän se vain tarkista autenttisessa ajotilanteessa että kaikki arvot on ohjelmoinnin jälkeen kohdillaan ja jos tarvetta hieno säätää sitten.

                    Aivan. Eli nastarenkailla kylmässä kelissä kiskotaan jossain teollisuus alueen pikkuteillä, sekä isommilla teillä ja valitetaan kun ei ole pitoa niin tulos nyt on tälläinen. Sekö on sitä tarkkaa säätämistä?
                    G30 530e m-sport -19.
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                    -
                    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                    Comment

                    • e36coupe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 712
                      • Nokia

                      Mun N53 softattiin juurikin QT:lla eikä sitä missään kadulla poljettu. Ihan livenä vierestä seurasin alusta loppuun, eli youtuben puolelle ei tässä kohtaa tarvinnut hakeutua kokemuksia hakemaan.

                      Penkitys ennen ja jälkeen softauksen ei liity mitenkään siihen itse säätötyöhön. Sehän olisi vain nice to know, mutta ei muuta miten bitit juoksee ecussa. 100% custom softa olisi tarpeen toki säätää dynossa lakien ja turvallisuudenkin vuoksi, mutta nämä isojen talojen jo valmiiksi hierotut bulkkisoftat menee kyllä ihan obd-portista tuuppaamalla hallissa parkissa.


                      "Ilman vikoja tai vikoineen, karstaista imusarjaa, dpf/katti tukossa, suuttimet, yms" Ei kai kukaan toivo autoonsa custom softaa, jolla kompensoidaan mekaanisia / sähköisiä vikoja? Tämähän käytännössä tarkoittaisi ettei ehjäksi korjattu auto enää toimisi. Kyllä softa tulee olla mekaanisesti ja sähköisesti ehjään autoon tehty kuten on vakiotkin.
                      Last edited by e36coupe; 26-05-2023, 14:00.
                      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                      Työn alla: E21 320/6
                      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                      Comment

                      • torx
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 383
                        • Tuusula

                        Originally posted by e36coupe View Post
                        Mun N53 softattiin juurikin QT:lla eikä sitä missään kadulla poljettu. Ihan livenä vierestä seurasin alusta loppuun, eli youtuben puolelle ei tässä kohtaa tarvinnut hakeutua kokemuksia hakemaan.

                        Penkitys ennen ja jälkeen softauksen ei liity mitenkään siihen itse säätötyöhön. Sehän olisi vain nice to know, mutta ei muuta miten bitit juoksee ecussa. 100% custom softa olisi tarpeen toki säätää dynossa lakien ja turvallisuudenkin vuoksi, mutta nämä isojen talojen jo valmiiksi hierotut bulkkisoftat menee kyllä ihan obd-portista tuuppaamalla hallissa parkissa.

                        Ja penkissä? Kuten ylempänä sanoin ja toinenkin kertoi, pitää sitä autoa vähä logatakkin eikä vaan puskea sitä softaa sisään.

                        Joskus audin A4 1.8T otin softan Revolta, niin hieman alkoi ihmetyttää kun piti kehällä tehdä 3 vaihteen täyskiihdytyksiä samalla kun softaaja loggaili mitä autossa tapahtuu. Jokainen varmaan ymmärtää, nopeuden noissa kohtaa. Edelleenkin kaikki saa tehdä mitenkä itse parhaaksi näkee. Koitin vain tuoda omaa kantaani tähän esille.
                        G30 530e m-sport -19.
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                        -
                        Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                        Comment

                        • torx
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 383
                          • Tuusula

                          Originally posted by e36coupe View Post
                          Mun N53 softattiin juurikin QT:lla eikä sitä missään kadulla poljettu. Ihan livenä vierestä seurasin alusta loppuun, eli youtuben puolelle ei tässä kohtaa tarvinnut hakeutua kokemuksia hakemaan.

                          Penkitys ennen ja jälkeen softauksen ei liity mitenkään siihen itse säätötyöhön. Sehän olisi vain nice to know, mutta ei muuta miten bitit juoksee ecussa. 100% custom softa olisi tarpeen toki säätää dynossa lakien ja turvallisuudenkin vuoksi, mutta nämä isojen talojen jo valmiiksi hierotut bulkkisoftat menee kyllä ihan obd-portista tuuppaamalla hallissa parkissa.


                          "Ilman vikoja tai vikoineen, karstaista imusarjaa, dpf/katti tukossa, suuttimet, yms" Ei kai kukaan toivo autoonsa custom softaa, jolla kompensoidaan mekaanisia / sähköisiä vikoja? Tämähän käytännössä tarkoittaisi ettei ehjäksi korjattu auto enää toimisi. Kyllä softa tulee olla mekaanisesti ja sähköisesti ehjään autoon tehty kuten on vakiotkin.

                          No sitten se on juurikin näin. Siinä tulee nuo asiat varmasti esille kenties? Jos sen softan sinne vain ampuu ja sanoo, että hyvää matkaa niin ne ongelmat voi tulla myöhemmin. Itse en toki mikään ammattilainen näissä ole. Mutta varsinkin tämänhintaisissa laitteissa itse ainakin haluaisi sen hyvän softan customina, hyvällä palvelulla ja ne laputkin.
                          Last edited by torx; 26-05-2023, 14:16.
                          G30 530e m-sport -19.
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                          -
                          Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1151
                            • Kainuu

                            Originally posted by torx View Post
                            Aivan. Eli nastarenkailla kylmässä kelissä kiskotaan jossain teollisuus alueen pikkuteillä, sekä isommilla teillä ja valitetaan kun ei ole pitoa niin tulos nyt on tälläinen. Sekö on sitä tarkkaa säätämistä?
                            Ajo tuskin littyy enää mitenkään lisätehojen hakuun vaan siihen ettei syty vikavaloja ja auto toimii moitteettomasti.
                            BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                            Comment

                            • Jami00
                              Newbiemmer
                              • May 2022
                              • 5
                              • Rauma

                              Autoliikkeen kanssa tappelua, mitä mieltä muut sillä oston jälkeen huomattu perinteinen että lämppäri ei toimi, arvio 1200e ja autoliike sanoo et oivoi normaalia kulumaa😅 Vertaili johkin ptc lämppäreihin ja niiden elinaikaan. Luin et eihän tossa pitäs ees olla perinteistä ptc lämppäriä vaan 330e käyttääsähköistä virtauslämmitintä lämmitykseen, kun moottori on pois päältä?

                              Comment

                              • torx
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 383
                                • Tuusula

                                Originally posted by makebm5 View Post
                                Ajo tuskin littyy enää mitenkään lisätehojen hakuun vaan siihen ettei syty vikavaloja ja auto toimii moitteettomasti.

                                Voihan se olla noinkin... mutta jos noita videoita katselee niin kyllä ne siellä puhuu, että ei oikein pitoa ole talvirenkailla ja kylmällä asvaltilla. :think Ja sanovat, selkeästi, että loggailee autoa ennen softausta, softan jälkeen ja tekevät säätöjä sen mukaan. Kadulla. Yhdessä diesel versiossa puhuu vielä lassen kanssa livenä, että kannattaako enää tässä jatkaa. Toki se onkin aika velho noiden kanssa. En itse jaksa tästä enempää vääntää. Jokainen voi tosiaan valita paikan missä autoa softailee.
                                Last edited by torx; 26-05-2023, 17:46.
                                G30 530e m-sport -19.
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                                -
                                Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎