Pitäisi täristä ja aktivoituu vasta 70kmh nopeuksissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e part 2
Collapse
X
-
Paljonko näissä oli uutena ilmoitettu kantama, 40km?
Meillä myynnissä 2017 197tkm ajettu 330e ja päätin kokeilla paljonko sillä pääsee sähköllä. Lähtötilanteessa akussa 96% (ei ehtinyt ladata täyteen), polttis käynnistyi kun akussa jäljellä 7%. Ajotietokoneen ilmoittama kantama 38km.
- +22,5 C
- keskusta, 50, 60, 80 ja 100 nop.rajoitus alueella, ns. seka-ajoa
- toteutunut kantama 38km
Pidän tulosta todella hyvänä. Samaisena päivänä oli aikaisemmin +30 C, jolloin ajotietokone näytti kantamaksi 43km. Varmasti olisi toteutunut sekin.
Muutama kuukausi sitten oli 285tkm ajettu Kia Optima. Tehtaan ilmoittama kantama 55-60 (?), toteutunut 52km +15 C kelissä.
Älkää pelätkö kaikkia paljon ajettuna, tutustukaa ja menkää koeajamaanLast edited by bme; 03-07-2022, 09:35.
Comment
-
-
Originally posted by bme View PostPaljonko näissä oli uutena ilmoitettu kantama, 40km?
Meillä myynnissä 2017 197tkm ajettu 330e ja päätin kokeilla paljonko sillä pääsee sähköllä. Lähtötilanteessa akussa 96% (ei ehtinyt ladata täyteen), polttis käynnistyi kun akussa jäljellä 7%. Ajotietokoneen ilmoittama kantama 38km.
- +22,5 C
- keskusta, 50, 60, 80 ja 100 nop.rajoitus alueella, ns. seka-ajoa
- toteutunut kantama 38km
Pidän tulosta todella hyvänä. Samaisena päivänä oli aikaisemmin +30 C, jolloin ajotietokone näytti kantamaksi 43km. Varmasti olisi toteutunut sekin.
Muutama kuukausi sitten oli 285tkm ajettu Kia Optima. Tehtaan ilmoittama kantama 55-60 (?), toteutunut 52km +15 C kelissä.
Älkää pelätkö kaikkia paljon ajettuna, tutustukaa ja menkää koeajamaan
Voikohan näissä olla jotain mitä minä en tiedä. Olen kuullut että pikkuakun vaihto voisi kasvattaa parilla kilsalla rangea. Itsellänihän on alkuperäinen akku ja kiinnostaisi kyllä vaihtaa uuteen jos se varmasti auttaa.
Toinen voisi olla softapäivitys, mutta huollosta sanottiin että pitäisi olla ihan up to date. Voiko noihin luottaa vai onko mahdollista obd lukijalla jostain tämän varmistaa?330e F30 M-Sport Estoril Blue
Ex. Mini Cooper S R56, 520i E34, 740i E38, 523i E39
Comment
-
-
Originally posted by Rolan View PostEn kyllä voi ymmärtää miten jengi saa noin pitkiä kantamia. Terveisin max 27km 2016 110tkm ja samat olosuhteet lisäksi ilman ilmastointia ja pelkällä 50 nop.rajoitus alueella. Keskikulutus taisi olla joku ~14 kWh/100km.
Voikohan näissä olla jotain mitä minä en tiedä. Olen kuullut että pikkuakun vaihto voisi kasvattaa parilla kilsalla rangea. Itsellänihän on alkuperäinen akku ja kiinnostaisi kyllä vaihtaa uuteen jos se varmasti auttaa.
Toinen voisi olla softapäivitys, mutta huollosta sanottiin että pitäisi olla ihan up to date. Voiko noihin luottaa vai onko mahdollista obd lukijalla jostain tämän varmistaa?
Silti kukaan tuskin voi taata, että 12V akkujen vaihto varmasti aina auttaa rangeen.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Jopstedi View PostMoro!
Onko porukka softannut paljon näitä 330e bemareita? Onko jollain kokemusta että miten on auto kestänyt softauksen jälkeen? Itseltä löytyy 160tkm ajettu 330e, ja mietin josko siihen laittaisi downpipen ja tuon Mg Flasherin softan:think
Osa omistajien omaa vikaa / käyttöolosuhteita, osa liian tiukkojen tunejen. Mene ja tiedä.
Celticin softa toimii ainakin tässä nykykuosissaan todella hyvin.
En olisi tolla 160tkm ajosuoritteella yhtään huolissani. Omassa kympin vähemmän.
Pakokaasujärjestelmän modauksiin en ainakaan nyt oman kokemuksen perusteella näkisi tarvetta, sähkökone avustaa niin nätisti.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Ccccc View PostOon lukenut, että moottorin softaus vaikuttaisi sähkörangeen laskevasti. Onko näin ja jos on niin mihin tuo perustuu? 🤔
Onhan kaikki mahdollista mutta järjenkäyttö lienee sallittua....5c jetta 1.2TSI 140/220
a4 cabi 220/300
Comment
-
-
No mulla on softattu ja oon kyllä tykännyt. Lisävoiman ansiosta tykkää rivakammalla kiihdytyksellä takaa hieman ravistella, kardaani siellä hyppii luulen mä. Tutkitaan kun keritään.
On reilummassakin vauhdissa ohittaminen niin vaivatonta, että meinaa ihan hymyilyttää.Työkalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Originally posted by setasanttu View PostOon ihmetellyt miksei kaistavaroitus tee mitään minkäänlaisissa nopeuksissa, eikös sen pitäisi täristää rattia jos lipsuu viivan yli?
Toiseen aiheeseen, onko muilla alkanut Max eDriven toiminta hyytymään? Olen huomannut että talven jälkeen polttomoottori käynnistyy itsestään todella helposti max edrivella vaikka akkua olisi yli 50%. Erityisesti jos tulee edes loiva ylämäki 80kmh nopeuksissa niin polttomoottori käynnistyy heti. Tälläistä ei ollut esim. vuosi sitten.
Todella ärsyttävää kun oma työmatka on aika lyhyt ja voisi ajaa vain sähköllä mutta ei. Bensaa kuluu ja akut täynnä.
Kansainvälisillä foorumeilla oli porukka epäillyt vastaavassa ongelmassa 12v akkua, mutta sekin oli vähän epävarmaa. Olisiko täällä varmempaa tietoa?
EDIT: Kävin tsekkaamassa akun jännitteet etummainen 12,51V ja taaimmainen 12,59V, tuskin sekään vikana. Jostain lueskelin että jos ajaa monta päivää putkeen pelkällä sähköllä niin sekin aiheuttaisi Max eDriven suorituskykyyn, mutta onhan tässä ollut aina päivän tauko keskimäärin jokatoinen päivä.Last edited by Rolan; 11-07-2022, 18:23.330e F30 M-Sport Estoril Blue
Ex. Mini Cooper S R56, 520i E34, 740i E38, 523i E39
Comment
-
-
Pelkästään mittaamalla lepojännitettä ei pysty oikein päättelemään sitä että kuinka sieltä hv-puolelta otetaan hakkurin läpi sähköä. Jos 12v akut rupeaa olemaan säkissä kunnossa niin ei ole mikään mahdottomuus että hakkuri lataa "turhaan" hv-puolelta ja täten lyhentää luonnollisesti ajomatkaa.
Ista näyttää ainakin kontin akun varaustilan/kunnon sellaisenaan.5c jetta 1.2TSI 140/220
a4 cabi 220/300
Comment
-
-
Originally posted by Jopstedi View PostOkei, täytynee laittaa tuo mg flasherin softa testiin👍🏻 Sitä olen tässä harkinnut ja tutkinut niin vaikuttaisi kyllä pätevältä vaihtoehdolta.Nyt:
330e F30
EX:
335XI E91 LCI
330D F31
535D F11
Comment
-
-
Originally posted by raswa View PostKerropas kokemukset. Hetki sitten vaihdoin omasta N54:stä tähän 330E F30 ja noh, full bolt onista ja stg2 ahtimista tähän vaihto luonnollisesti oli tietoinen meh meh, mutta sikäli mikäli näiden sulaneiden mäntien jälkeen nykyään saa fiksuakin softaa, niin kiinnostaa aina hyvät kokemukset.
Comment
-
Comment