Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6704
    • PK-seutu

    Originally posted by Jami00 View Post
    Autoliikkeen kanssa tappelua, mitä mieltä muut sillä oston jälkeen huomattu perinteinen että lämppäri ei toimi, arvio 1200e ja autoliike sanoo et oivoi normaalia kulumaa�� Vertaili johkin ptc lämppäreihin ja niiden elinaikaan. Luin et eihän tossa pitäs ees olla perinteistä ptc lämppäriä vaan 330e käyttääsähköistä virtauslämmitintä lämmitykseen, kun moottori on pois päältä?
    Autossa tulee olla toimiva lämppäri kyllä oli sitten jonkun elektroniikkaosan normaali elinikä mikä tahansa. Kuulostaa melko hataralta liikkeen puolelta. Aika oleellinen osa auton toimintaa kuitenkin. Ainakin jos siis yrittävät väittää, että heille kuuluu 0% kuluista?
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1566

      Minulla oli 740e josta meni lämppäri mykäksi, autossa oli fragus takuu joka aluksi kieltäytyi korvaamasti sen, mutta bmwltä asti tuli lappu jonka jälkeen fragus sen hyväksyi ja korvasi. Laskua tuli 2400e ja kaikki meni fragukselle.

      Tännekkin asiasta kirjoittelin juttua...

      Comment

      • t1hu
        BTCF Member
        • Nov 2016
        • 297
        • Kouvola

        -18vm 330e ei anna ajaa sähköllä vaikka akut täynnä. Eboost toimii kumminkin kun akuissa virtaa.

        Idriveen tuloo herja " Täysi sähköinen voimansiirtoteho on jälleen käytettävissä, kun korkeajänniteakku on lämmennyt/jäähtynyt. "

        Alkaako akut olla kömöt? Autolla 105tkm ajettu.
        520D E61 LCI M-SPORT
        320D E91

        EX: 520D F11 M-SPORT
        EX: 325D E91 M-SPORT
        EX: 530XD E61 LCI
        EX: 320D E91
        EX: 530D E60 M-SPORT
        EX: 530D E60 ”M-SPORT”
        EX: 530D E39 M-SPORT
        EX: 123D E82 M-SPORT
        EX: 330D E46 COUPE
        EX: 330D E46 TOURING
        EX: 320D E91 M-SPORT

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3361
          • Raisio

          Turha
          Last edited by ritariässä; 31-07-2023, 20:36.
          E39&E93

          Comment

          • J-uha
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 2
            • Vantaa

            Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että auto ilmoittaa latauskaapelin olevan kytketty, vaikka näin ei ole ja latausluukkukin kiinni? Sen verran virrat päällä vilkuttaa sitä "ei lataa" varoitusta, että mahtaa kyseessä olla jokin kosketushäikkä?

            Comment

            • Keklu
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 43

              Nyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?

              Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
              - Emergency battery: Change Interval reached
              - Emergency battery Hardware faulty
              - Backup battery: end of life

              Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?

              PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...
              Last edited by Keklu; 31-07-2023, 15:02.
              ex. e39 528i
              nyk. F30 330e

              Comment

              • Flinkmeister
                Newbiemmer
                • Mar 2021
                • 1
                • Pöytyä

                Terve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”

                Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”

                vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?

                Vikakoodeista löytyi seuraavaa:

                Ilmastointi
                -dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
                -Dtc 8011c1
                Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
                Dtc 801386

                Audio/video
                -dtc b7f884

                Flexray
                -dtc cd0487

                Sähkömoottori
                -dtc 2228c8

                Moottori
                -dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
                -dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
                -dtc 120408 ahtopaineen säätö

                Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1355
                  • Lempäälä

                  Originally posted by Flinkmeister View Post
                  Terve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”

                  Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”

                  vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?

                  Vikakoodeista löytyi seuraavaa:

                  Ilmastointi
                  -dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
                  -Dtc 8011c1
                  Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
                  Dtc 801386

                  Audio/video
                  -dtc b7f884

                  Flexray
                  -dtc cd0487

                  Sähkömoottori
                  -dtc 2228c8

                  Moottori
                  -dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
                  -dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
                  -dtc 120408 ahtopaineen säätö

                  Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa
                  voi olla monestakin seikasta, mutta ota yhteyttä myyjään/fragukseen ja kysy mihinkä (merkki/bmw erikoistuneeseen)huoltoon varaat ajan mistä saat diagnoosin -> siitä sit lähtee selviään miten asia pitää korjata.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • Keklu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 43

                    Originally posted by Keklu View Post
                    Nyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?

                    Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
                    - Emergency battery: Change Interval reached
                    - Emergency battery Hardware faulty
                    - Backup battery: end of life

                    Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?

                    PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...
                    Itse itselleni vastaten, että käytin korjaamolla (Bmwiz) ja hinta ei ollut kovin paha, 320e molempien vaihdolle.

                    Näistä kun tuppaa KLE ilmeisesti hajoamaan lähes kaikista jossain kohtaa, niin mietin, että onkohan autooni se jo edellisen omistajan kohdalla vaihdettu. Onkohan tämä mistään tarkistettavissa?
                    ex. e39 528i
                    nyk. F30 330e

                    Comment

                    • Croway
                      Bimmer Rookie
                      • May 2016
                      • 146
                      • Karjalan perämetsät

                      Bugi.
                      Last edited by Croway; 03-12-2023, 06:03.
                      F11 LCI 530d xDrive -16

                      Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                      Comment

                      • Croway
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 146
                        • Karjalan perämetsät

                        Bugi.
                        Last edited by Croway; 03-12-2023, 06:03.
                        F11 LCI 530d xDrive -16

                        Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                        Comment

                        • Croway
                          Bimmer Rookie
                          • May 2016
                          • 146
                          • Karjalan perämetsät

                          Bugi.
                          Last edited by Croway; 03-12-2023, 06:03.
                          F11 LCI 530d xDrive -16

                          Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                          Comment

                          • Croway
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 146
                            • Karjalan perämetsät

                            Mitä kilometrejä teillä on rullailtu?

                            Tässä tullut katseltua ja pohdittua 150-200tkm ajettua 330e f30. Onko jo loppuun ajettu, vai onko tulossa jotain isompaa? n. 40-50tkm tulee kilometrejä vuoteen, ja useampi pitkä reissu tulee tehtyä vuodessa (Miten auto suoriutuu pitkässä matka-ajossa?)
                            F11 LCI 530d xDrive -16

                            Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                            Comment

                            • RearWheelPower
                              Newbiemmer
                              • Oct 2020
                              • 6
                              • Finland

                              Jäähdytinnesteiden tarkistus.

                              Ajoin eilen motarilla 50 km matkan (polttis käynnissä ja korkeajänniteakut tyhjänä). Ajon aikana huomasin ettei öljynlämpömittari noussut lainkaan ja kabiiniin puhallettava ilma oli viileää asetuksista riippumatta. Ulkona +2C. Aiemmin samoissa olosuhteissa lämmöt nousee normaalille tasolle ja sisätilat lämpiää.

                              Kotipihaan ajaessa huomasin että keulan flekti pyörii täydellä teholla (pyöri varmaan koko ajomatkan täysillä). Avasin konepellin ja tunnustelin kädellä moottoria ja kaikki tuntui viileältä, ikään kuin mikään ei olisi lämmennyt.
                              Tunnin päästä kävin tarkistamassa jäähdytinnesteet. Vasemman puoleisessa paisuntasäiliössä nesteet oli piripinnassa mutta oikeanpuoleisessa pienemmässä säiliössä ei ollut nestettä yhtään, siis täysin tyhjä.

                              Luulen että kaikki auton oireet liittyvät tuohon tyhjentyneeseen jäähdytinneste säiliöön, mitä mieltä muut?

                              Osaako joku kertoa 100% varmuudella kuuluuko tuohon oikeanpuoleiseen säiliöön lisätä samaa jäähdytinnestettä kuin vasemman puoleiseen vai onko tähän joku erityyppinen aine?

                              Auton vuosihuolto suoritettu hetki sitten. Puolen vuoden sisään myös vaihdettu korkeajännitepuolen akkumoduuli, konehuoneen 12V pikkuakku sekä sähköinen lämmitin. Kontin iso 70Ah akku vaihdettiin hetki sitten.

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1355
                                • Lempäälä

                                Samaa nestettä menee molempiin.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎