Announcement
Collapse
No announcement yet.
2.0 diiselin, B47 jäästä johtuvat turbo-ongelmat
Collapse
X
-
Originally posted by Krampus View PostNo ei ole kaunis eikä kalliskaan tekele emännän autoon :think.
Eriste olisi pysynyt hyvin ilman alumiiniteippiäkin. Jospa tällä virityksellä jotain järkevää tekee.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostSen verran eristeiden kanssa ainakin kannattaa katsoa että etäisyyttä kaikkiin kuumiin paikkoihin jää riittävästi ja mieluusti eriste vielä kestäisi lämpöä reilusti. Läheisyydessä voi kuitenkin olla mm egr roipetta ja takana saattaa hehkua 500-600 asteinen DFP...
Yritin selvittää cold climate putken vastuksen johdotusta erittäin epävarmana.
Menisikö yhtään oikein?
DDE tuota ohjaa.
Kl. 15N Voltage supply, terminal 15N
Terminal 31E Activation (ground), engine ventilation heating
Kl. 15N Relay activation of Digital Motor Electronics main relay as of terminal 15N ON
The engine ventilation heating is supplied by the junction box with terminal 15N
Eli sulakerasialta 15N johto vastukselle ja toinen maahan?
edit: 260°C näyttäisi olevan silikoni/lasikuitusukan jatkuva lämmönkesto, jos se on SL Fire Sleeve.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostJep. Rakoa jäi egr yms. roippeisiin. Ainoa mihin koskettaa on vesiletku. Teipin luvattu lämmönkesto 160 °C eli ei kummonen.
Yritin selvittää cold climate putken vastuksen johdotusta erittäin epävarmana.
Menisikö yhtään oikein?
DDE tuota ohjaa.
Kl. 15N Voltage supply, terminal 15N
Terminal 31E Activation (ground), engine ventilation heating
Kl. 15N Relay activation of Digital Motor Electronics main relay as of terminal 15N ON
The engine ventilation heating is supplied by the junction box with terminal 15N
Eli sulakerasialta 15N johto vastukselle ja toinen maahan?
Voin katsoa jossain välissä mitä siihen tarvii ja mihin kytkentä tehdään.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostAjattelitko että jos jälkiasentaisit tuon vastuksen?
Voin katsoa jossain välissä mitä siihen tarvii ja mihin kytkentä tehdään.
Engine ventilation heating
The engine is equipped with a PCV heater. The engine ventilation heating is located at the inlet to the clean air pipe. As a rule, the engine ventilation heating is optional equipment (SA 842 Cold-climate version).
Functional description
The engine ventilation heating is required for countries with very low temperatures in the winter to prevent the ventilation line from "freezing". The flow into the differentiated air intake system can freeze at constant-speed driving and temperatures below -25 °C as well as in extreme short-distance driving. A heating element according to the PTC principle is used.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Ilman cold climate pakettia on ohjeena laittaa uusi eristetty huohotinputki sekä muutettu imuilmaputkisto
Cold climate paketilla oleviin pelkkä muutettu imuilmaputkisto.
Cold climaten retrofittaus onnistuu kuten edellä jo kirjoiteltiinkin.
Oirehan koskee käytännössä pelkästään B47O moottoria.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKyllähän tuo yksi swedu kertoi että on omistanut auton uudesta saakka. Joka vuosi on mennyt yksi turbo ja yhtenä vuonna kaksi. Tämä on asia minkä korjaamisen bemari on laiminlyönyt täysin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Nonii... Täällä yksi kohtalontoveri, jolla turbo alkoi muutamia viikkoja sitten viheltämään. Auto on cold climate härpäkkeillä. Eipä paljon näytä auttavan tuohon jäätymiseen.
Käytin Laakkosella tutkittavana ja turbosta kaksi siipeä mutkalla. Yhdestä lähtenyt palanen irti.
Onneksi on vielä tuota BPS takuuta muutama kuukausi jäljellä.
Auto menee turbon vaihtoon parin viikon päästä.
Hieman tässä kuumottaa se, että minnekköhän tuo siiven palanen on päätynyt. Kuinka helposti se livahtaa intercoolerista moottorin puolelle? Se kun pääsee venttiileille saakka, niin se onkin sitten yhtäkkiä vähän isompi ongelma
Ei tullut tarkastuksen yhteydessä puheeksi tuo palanen.
Pitäiskö tuon turbon vaihdon yhteydessä vaihtaa myös öljyt?
______________________
F30 320dX 2016
Comment
-
-
Originally posted by Apoov View PostHieman tässä kuumottaa se, että minnekköhän tuo siiven palanen on päätynyt. Kuinka helposti se livahtaa intercoolerista moottorin puolelle? Se kun pääsee venttiileille saakka, niin se onkin sitten yhtäkkiä vähän isompi ongelma ��
Ei tullut tarkastuksen yhteydessä puheeksi tuo palanen.
______________________
F30 320dX 2016
Comment
-
-
Originally posted by Apoov View PostNonii... Täällä yksi kohtalontoveri, jolla turbo alkoi muutamia viikkoja sitten viheltämään. Auto on cold climate härpäkkeillä. Eipä paljon näytä auttavan tuohon jäätymiseen.
Käytin Laakkosella tutkittavana ja turbosta kaksi siipeä mutkalla. Yhdestä lähtenyt palanen irti.
Onneksi on vielä tuota BPS takuuta muutama kuukausi jäljellä.
Auto menee turbon vaihtoon parin viikon päästä.
Hieman tässä kuumottaa se, että minnekköhän tuo siiven palanen on päätynyt. Kuinka helposti se livahtaa intercoolerista moottorin puolelle? Se kun pääsee venttiileille saakka, niin se onkin sitten yhtäkkiä vähän isompi ongelma ��
Ei tullut tarkastuksen yhteydessä puheeksi tuo palanen.
Pitäiskö tuon turbon vaihdon yhteydessä vaihtaa myös öljyt?
Kaverilla oli jotain käryä tästä ongelmasta ja jo viime kevään tarkistettiin turbon kunto. Silloin se näytti vielä tuollaiselle.
Vaihtoturbolle tuli hintaa hiukan päälle tonnin(vaihtolaite turbotohtorilta) ja turbon asennussarja taisi olla noin puoltoistasataa. Virallisen tavan mukaan myös öljyt taidetaan vaihtaa.
Onnistuin ryssimään asennuksen ensimmäisellä kerralla ja turbon ja pakosarjan välinen tiivste jäi vuotamaan. Sokeana en huomannut laipassa olevaa pientä nystyrää ja tuo jäi kantamaan. Nuo pakosarjan ja turbon väliset tiivisteet piti vaihtaa uusiin. Ensikertalaiselle paikoilleenlaitto oli aivan hanurista. Toisella kerralla menisikin jo helpommin. Oma kompastuskiveni oli myös se etten alkuun löysännyt DFP:n kiinnitystä yhtään enkä poistanut pakosarjan lämpösuojaa joka heikensi näkyvyyttä entisestään.
Toisella kerralla laitoin turbon roikkumaan pakosarjasta nippusiteillä että laippa menee varmasti paikoilleen. Sellaiselle joka on vaihtanut tuollaisen aikaisemmin niin tuo taitaa olla parin tunnin homma.
Tuo auto on kultakaivos turbopajoille.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Topikkia saanee lainata N57 asioissa.
Tuli hommattua tuo lämmitysvastus ihan marmorilta. Oma on siis saksantuonti F31 330xd. Mulla oli käsitys että siellä olisi valmiina piuha joka vaan kytkettäisiin, eipä ollut. Ilmeisesti joutuu jonkinlaisen piuhan askartelemaan sulakkeen kera ja johonkin sitten toinen pää kiinni. Näissä retrofiteissä taitaa olla aika samat periaatteet moottorista riippumatta?
Fraatti mainitsi että jonkinlaista ohjeistusta voisi laittaa että mitä tarvii ja minne kytketään. Helpottaisi kovasti urakan aloitusta, jos sellaisen joku pystyisi speksailemaan.
Zakspeed mainitsi että taitaa ongelmat olla melkein pelkästään B47 motissa. Jäänyt miettimään että jaksaako ollenkaan sitä vastusta askarrella tähän N57. M57 saksantuonti mulla oli 7 vuotta eikä siinäkään tällaista retrofittiä ollut.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSe valmistajan tarjoama muutettu imuputki ahtimelle on kokeilemisen arvoinen ratkaisu.
13718479958
Onko jompikumpi oikea osanumero?E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostTopikkia saanee lainata N57 asioissa.
Tuli hommattua tuo lämmitysvastus ihan marmorilta. Oma on siis saksantuonti F31 330xd. Mulla oli käsitys että siellä olisi valmiina piuha joka vaan kytkettäisiin, eipä ollut. Ilmeisesti joutuu jonkinlaisen piuhan askartelemaan sulakkeen kera ja johonkin sitten toinen pää kiinni. Näissä retrofiteissä taitaa olla aika samat periaatteet moottorista riippumatta?
Fraatti mainitsi että jonkinlaista ohjeistusta voisi laittaa että mitä tarvii ja minne kytketään. Helpottaisi kovasti urakan aloitusta, jos sellaisen joku pystyisi speksailemaan.
Zakspeed mainitsi että taitaa ongelmat olla melkein pelkästään B47 motissa. Jäänyt miettimään että jaksaako ollenkaan sitä vastusta askarrella tähän N57. M57 saksantuonti mulla oli 7 vuotta eikä siinäkään tällaista retrofittiä ollut.
Kytkentä
Tuolta sähkö
Moottorinohjauksen pää
Sulakkeelta F46 lähtee johto myös paisuntasäiliön viereen(jos autossa on siellä se venttiili) ja ehkä sieltä voisi löytää + helpommin? Paha sanoa kun ei tiedä yhtään mitä siellä konehuoneessa on. Varmaan tuon plussan löytää muualtakin.
Liitin lämmitinelementille. (tarkista että ulkonäkö täsmää)
runko 12521427787
liittimeen soveltuva pinni(vain yksi) ja pätkä piuhaa 12 52 0 007 170
Lisäksi tarvitaan tuonne moottoriohjaukseen sopiva pinni ja pätkä piuhaa. Ehkä joku osaa kertoa mitä sinne tarvitaan.
Saattaa olla että jostain löytyisi suoraan retrofit sarjakin tuota varten. Tai ainakin valmis osalistaus.
edit Tuosta löytynee moottoriohjaimen pinni.
Last edited by fraatti; 16-01-2022, 22:35.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment