Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.0 diiselin, B47 jäästä johtuvat turbo-ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laitija
    Newbiemmer
    • Jan 2022
    • 4
    • Kuopio

    #46
    Sähköpostin mukaan n. 1060 € (korjauskuntoinen turborunko autossa) on halvin hinta, mutta muokkauksia imusarjaan/ilmanpuhdistimen koteloo+ lämmitettävä huohotinputki niin arvelisin nousevan ainakin muutaman satasen tuosta hinnasta.

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #47
      Originally posted by hp10a10 View Post
      Onko noissa viitosissa ihan samat osat kuin noissa pienemmissäkin? Siis turbo, imuputket ja huohotinputket.

      Jos ainoa ero on se, että viitosessa on kaihtimet keulassa niin luulis, että maskinsuoja purisi tähän?

      Onko vitosen keula myös alaosasta ummessa vai onko kaihtimet vain munuaisissa?
      Ahtimen imuputkisto täysin erilainen vitosissa. G-sarjan vitosessa kaihtimet kaikissa aukoissa.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • Pirhonen
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 33
        • Fin

        #48
        Originally posted by Laitija View Post
        Sähköpostin mukaan n. 1060 € (korjauskuntoinen turborunko autossa) on halvin hinta, mutta muokkauksia imusarjaan/ilmanpuhdistimen koteloo+ lämmitettävä huohotinputki niin arvelisin nousevan ainakin muutaman satasen tuosta hinnasta.
        Tämä on hyvää infoa, kiitos. Osaako joku suositella uudellamaalla jotain vastaavaa pajaa, joka ymmärtäisi näiden päälle. Tuo ongelman uusimisen ennaltaehkäisy olisi erittäin oleellista korjaamisen lisäksi.

        Vai pitääkö viedä auto itäiseen suomeen korjattavaksi, täytyisikin kysyä tuolta finturbolta paljonko menee aikaa, jos operaatio hoituu päiväseltään niin ei täysin mahdoton temppu käydä tuollakaan...

        Comment

        • zeniitti
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 584
          • 127.0.0.1

          #49
          Esiintyykö tätä vaivaa F-korisessa X1:ssä?

          Comment

          • hp10a10
            Bimmer Rookie
            • Jul 2016
            • 44
            • Uusimaa

            #50
            Originally posted by fraatti View Post
            Vaihdat imuputken vanhan malliseen, lisäeristät huohottimen ja maskisuoja on ne millä itse lähtisin tähän sotaan.

            Eri keskustelupalstoilta löytyi hyviä kokemuksia edellämainituista.

            Onko tuo imuputken vaihto hankala homma? Tarviiko jotain erikoistyökaluja/tietämystä vai meneekö ihan tyyliin vanha ulos uusi sisään?

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4581
              • Tampere

              #51
              Originally posted by hp10a10 View Post
              Onko tuo imuputken vaihto hankala homma? Tarviiko jotain erikoistyökaluja/tietämystä vai meneekö ihan tyyliin vanha ulos uusi sisään?
              En ole laittanut itse paikoilleen muttei alkuperäisessä putkessa montaa työkalua tarvitse. 10mm hylsy, räikkä ja hiukan ruuvaria tms... Ainakin foorumeilla on kirjoitettu että menee paikoilleen kuten alkuperäinenkin.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4048
                • Turku

                #52
                Originally posted by Pirhonen View Post
                Tämä on hyvää infoa, kiitos. Osaako joku suositella uudellamaalla jotain vastaavaa pajaa, joka ymmärtäisi näiden päälle. Tuo ongelman uusimisen ennaltaehkäisy olisi erittäin oleellista korjaamisen lisäksi.

                Vai pitääkö viedä auto itäiseen suomeen korjattavaksi, täytyisikin kysyä tuolta finturbolta paljonko menee aikaa, jos operaatio hoituu päiväseltään niin ei täysin mahdoton temppu käydä tuollakaan...
                Ei nyt aivan pääkaupunkiseutua, mutta viikossa useampikin BMW käy meillä sieltä. www.bmwhuoltosi.fi

                Hyllystä löytyy alkuperäisiä ahtimia ja päivitettyjä imuputkia, sekä tietysti lämmitettäviä huohotusputkia.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • hp10a10
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 44
                  • Uusimaa

                  #53
                  Originally posted by suppari View Post
                  Ei nyt aivan pääkaupunkiseutua, mutta viikossa useampikin BMW käy meillä sieltä. www.bmwhuoltosi.fi

                  Hyllystä löytyy alkuperäisiä ahtimia ja päivitettyjä imuputkia, sekä tietysti lämmitettäviä huohotusputkia.

                  Mikä tuossa päivitetyssä imuputkessa on erilaista versus alkuperäinen?

                  Comment

                  • Pirhonen
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 33
                    • Fin

                    #54
                    Originally posted by suppari View Post
                    Ei nyt aivan pääkaupunkiseutua, mutta viikossa useampikin BMW käy meillä sieltä. www.bmwhuoltosi.fi

                    Hyllystä löytyy alkuperäisiä ahtimia ja päivitettyjä imuputkia, sekä tietysti lämmitettäviä huohotusputkia.

                    Ok pidetään mielessä. Kyselen tarkemmin meilillä tai puhelimella kunhan aktivoidun tämän kanssa, mutta sen verran tässä että onko tämä päivän homma vai vaatiiko auton yöpymistä pajalla?

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      #55
                      Originally posted by hp10a10 View Post
                      Mikä tuossa päivitetyssä imuputkessa on erilaista versus alkuperäinen?
                      Tehtaan omassa päivitetyssä muutos koskee huohotin putken liittymäkohtaa imuputkeen nähden. Siellä on valuvalle kondenssivedelle "ränni"
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • hp10a10
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2016
                        • 44
                        • Uusimaa

                        #56
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Tehtaan omassa päivitetyssä muutos koskee huohotin putken liittymäkohtaa imuputkeen nähden. Siellä on valuvalle kondenssivedelle "ränni"

                        Ihan uteliaisuudesta - miten tuota on sitten muutettu?

                        Mihin se kondenssivesi uudessa versiossa päätyy jos ei valu jonnekin?


                        Edit: Onko siinä päivitetyssä pyritty estämään kondenssiveden valuminen tuonne resonaattoriin jossa se sitten jäätyy klöntiksi?
                        Attached Files
                        Last edited by hp10a10; 11-02-2022, 12:38.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4581
                          • Tampere

                          #57
                          Originally posted by hp10a10 View Post
                          Ihan uteliaisuudesta - miten tuota on sitten muutettu?

                          Mihin se kondenssivesi uudessa versiossa päätyy jos ei valu jonnekin?


                          Edit: Onko siinä päivitetyssä pyritty estämään kondenssiveden valuminen tuonne resonaattoriin jossa se sitten jäätyy klöntiksi?
                          Ei tuonne resenaattoriin vesi päädy. Siitä on vain pieni reikä ulos ainakin sen mukaan mitä sitä itse katselin. Potentiaalia vesipesiä on esitelty aikaisemmin ketjussa olevissa kuvissa.

                          Uudessa imuputkessa huohottimen liitos imuputkeen on erilainen, todennäköisesti siinä on "nokka" jotta vesi/kosteus poistuisi paremmin. Mutta kuten ketjussa on ollut jo aikaisemmin kirjoitettuna, tuo uusi putki ei poista ongelmaa vaan rikkoja on tullut aivan entiseen tapaan. Joten tuo ei ole toimiva ratkaisu tähän ongelmaan.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • hp10a10
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2016
                            • 44
                            • Uusimaa

                            #58
                            Vaihdoin itelleni äsken tuon N47 imuputken paikalleen. Reilu puoli tuntia meni askarrellessa. Suoraan meni tosiaan ilman kommervenkkejä. Olihan tuo alkuperäinen melkoinen viritys.

                            Comment

                            • riparipa
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 92
                              • Jyväskylä

                              #59
                              onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua? omaan f10 vaihettiin turbo vuosi sitten vnt akselin kohdalla olleen mahdollisen vuodon takia. Nyt turbo viheltää ja endoskoopilla kun katoin niin nyt yhdestä imupuolen lavasta irronnut pieni palanen:
                              Click image for larger version

Name:	turbosiivet.jpg
Views:	1
Size:	158.2 KB
ID:	4839533

                              Auton originaali turbo on tallessa, uudessa turbossa on nokea vastaavassa paikassa kun vanhassa, eli lienee ominaisuus. Nyt mietinkin että vaihtaisinko tuon vanhan turbon takaisin autoon. toki pitäisi olla varma että tulevat talvet eivät riko lapoja.
                              Last edited by riparipa; 02-05-2022, 11:46.

                              Comment

                              • strmix
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 65
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by riparipa View Post
                                onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua? omaan f10 vaihettiin turbo vuosi sitten vnt akselin kohdalla olleen mahdollisen vuodon takia. Nyt turbo viheltää ja endoskoopilla kun katoin niin nyt yhdestä imupuolen lavasta irronnut pieni palanen:
                                [ATTACH]164699[/ATTACH]

                                Auton originaali turbo on tallessa, uudessa turbossa on nokea vastaavassa paikassa kun vanhassa, eli lienee ominaisuus. Nyt mietinkin että vaihtaisinko tuon vanhan turbon takaisin autoon. toki pitäisi olla varma että tulevat talvet eivät riko lapoja.
                                Vanhemman koneen eli n47 imuputki ja huohotinputki vastuksella asennukseen.
                                Löytyy ylimääräinen n47 imuputki, jos tarvetta sille.
                                Ex Bmw e91 335d - 400hv
                                Bmw E91 335i - 500hv

                                E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎