Originally posted by riparipa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2.0 diiselin, B47 jäästä johtuvat turbo-ongelmat
Collapse
X
-
Originally posted by Laitija View PostLaakkoselta tiedustelib GW asioita ja heidän mukaan 150.000 km on raja, jonka jälkeen ei olisi tarjolla. Itsellä 199.000 km ja siten saa itse maksaa.
Onneksi kaupungissa on Fin-turbo ja siellä on asialle omistautunut henkilökunta. Menee oma B47 ensi viikolla heidän käsittelyyn ja muokaavat imuputkistoa vähemmän altiiksi vesipesille ja mahdollisesti myös ilmansuodattimen koteloa. Oli puhetta myös lämmitettävästä huhotinputkesta ja toivottavasti löytävät sen ajoissa. Turbon myös huoltavat.
Kysyin myös, paljonko kestää ajaa viallisella imusiivellä ja oli joku ajanut vuodenkin ja pystyivät korjaamaan samaan runkoon toimivan turbon. Mutta joku oli mennyt parissa kuukaudessa korjamattomaan kuntoon. Eli tuurista on kiinni, miten kauvanko kestää.
Milloin teit tämän tiedustelun Laakkoselle? Itsellä kilsoja 96000 ja goodwill ei edennyt.1990 325i M Technic II
2016 420d Gran Coupe
ex:2006 330d M Sport
ex:2004 325i M Sport
Comment
-
-
Originally posted by grz View PostMilloin teit tämän tiedustelun Laakkoselle? Itsellä kilsoja 96000 ja goodwill ei edennyt.
Vastasivat sähköpostiin 3.2.2022
Neuvoivat vielä viemään Finturboon, kun heidän osilla ei saa pysyvästi kuntoon.
Finturbo kyllä teki minusta hyvää työtä ja imuputki oli korvatti silikooniletkulla suodatin-turbo väli. Sanoivat haitariosan oleva yksi pahimista kosteudenkerääjistä/jäätymä paikasta. Nyt on sileää letkua ja ei voi tulla isompia jääpaloja.
Comment
-
-
Originally posted by Laitija View PostVastasivat sähköpostiin 3.2.2022
Neuvoivat vielä viemään Finturboon, kun heidän osilla ei saa pysyvästi kuntoon.
Finturbo kyllä teki minusta hyvää työtä ja imuputki oli korvatti silikooniletkulla suodatin-turbo väli. Sanoivat haitariosan oleva yksi pahimista kosteudenkerääjistä/jäätymä paikasta. Nyt on sileää letkua ja ei voi tulla isompia jääpaloja.
Hmmm... siis miksi ei voisi tulla isompia jääpaloja, voihan se vesi jäätyä sinne letkuunkin ja lähtee varmaan helposti liikkeellekin sieltä..?
Comment
-
-
Moikka.
Eli tekivät uuden putken turbon imun ja ilmansuodatinkotelon välille.
Onko turbon imussa vain silikoni mutka josta jatkettu alumiiniputkella?.
Miten moottorin huohotusputki liitos ratkaistu, hitsattu alumiiniputkeen jos sellainen on niin putken pätkä?.
Ilmamassamittarin liitokset suorilla silikoniletkuilla?.
Mitäpä moinen homma maksaa ja saiko odottaessa?.
T:PasiFord Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
-
Originally posted by racediesel View PostMoikka.
Eli tekivät uuden putken turbon imun ja ilmansuodatinkotelon välille.
Onko turbon imussa vain silikoni mutka josta jatkettu alumiiniputkella?.
Miten moottorin huohotusputki liitos ratkaistu, hitsattu alumiiniputkeen jos sellainen on niin putken pätkä?.
Ilmamassamittarin liitokset suorilla silikoniletkuilla?.
Mitäpä moinen homma maksaa ja saiko odottaessa?.
T:Pasi
Tämä kiinnostaisi allekirjoittanuttakin, onko Finturbo (Kuopio/Joensuu) todella ainoat paikat Suomessa jotka osaavat tehdä tähän tarvittavat muutokset että kestää Suomen talven? Vai kestääkö noillakaan muutoksilla, mistäs näistä tietää.
Hintatiedot myös kiinnostaa ja tuo meneekö odotellessa kun tuota välimatkaa on hieman...
Comment
-
-
Originally posted by Beris View PostTuli itse hankittua juuri käytetty B47 F34. Suomiauto cold climate versio. Talvi tulee, mitkä on nyt ne toimenpiteet millä parhaiten säästetään turboa? Onko porukka itse tehnyt maskipeittoja? Onko N47 imuputkea asennettu hyvällä menestyksellä?
Itellä ainakin viime talven säästyi turbo kun oli sekä maskinpeitto että N47 imuputki paikallaan. Mistäpä tuota tietää johtuiko se noista mutta toivossa on hyvä elää
Comment
-
-
Originally posted by Vilkutin View PostOnko turbo ongelmia minkäverran f10/11, 500 sarjassa, käsitin että vähemmän kun pienemmissä johtuen vitosen kaihtimista jollon moottori tila pysyy lämpösempänä ja joku mainitsi että myös imuputki on täysin erilainen?
Onko mimmosia kokemuksia/kuulopuheita?
Nimim. omakohtaista kokemusta on
Comment
-
-
Terve.
Mulla on 320d vm.2016 B47 ja turbon hajoamisen jälkeen olen seuraillut tätä ketjua.
Uusi tarvike turbo nyt laitettu, tarvike turbo on samamnlainen mikä siellä oli, eli ilmeisesti jo ennemmin vaihdettu. Ostin auton just ennen koronaa joskus 2019.
Nyt ostin käytettynä N47 imuletkut 50€ ja nikkaroin alkuperäisen haitari mallisen huohotinletkun tilalle suoran putken. Oli ihan haistavittu homma, koska oli aika homma saada uusi letku kiinnitettyä alkuperäisiin liittimiin, koska se haitariputki oli hitsattu/juotettu orkkisliittimiin kiinni.
Olisi kiva löytää jostain sopivat liittimet huohotinputkelle, olisi tosi helppo tehdä uusi huohotinletku.
Alla kuvia vanhasta putkesta, joka muutenkin halkesi useasta kohtaa irrottaessa, ihan apinan suunnittelema putki muutenkin ja paskaa materiaalia.Last edited by Touhutippa; 27-01-2023, 07:05.
Comment
-
-
Vielä tosiaan viikonloppuna N47 imuletkujen asennus sekä huohotinletkun eristys.
Suoraan putkeen ei pitäisi niin paljon kertyä vettä ja öljyä kuin haitari putkeen.
Haitariputkeen kertyy aivan älyttömästi vettä ja paskaa ja sinnehän ne jäätyy jossain vaiheessa.
Huomasin myös että auton ollessa kuuma, tuo huohotinputken yläosa on hyvän kuuma, mutta kun otat kiinni letkn alapäästä, niin se on ihan kylmä ja paikallakin flekti puhaltaa kylmää kokoajan siihen, eli lämmöneristystä niin alas kuin vaan mahdollista.
Comment
-
Comment