Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.0 diiselin, B47 jäästä johtuvat turbo-ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti M
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 40
    • Tuusula, Jokela

    #76
    No niin, kuukaus sitten ostettu 320d Xdrive 2018 lopussa rekattu. EGR t.kutsuremontissa katsottu turbo samalla, ja siipihän siellä on vinossa.

    Ajettu 158 tkm, merkkihuollettu ajallaan. BMW GW = 0 %.

    Pitää siis lähestyä myyjäliikettä.
    Attached Files
    Last edited by Matti M; 07-02-2023, 11:44.
    325i sedan manuaali 2011
    320d xdrive Touring 2019

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3820
      • Nokia

      #77
      Originally posted by Matti M View Post

      Pitää siis lähestyä myyjäliikettä.
      Sitäpä juuri. Ja vaihtaa N47 imuputki sinne ahtimen vaihdon yhteydessä.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Matti M
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 40
        • Tuusula, Jokela

        #78
        Siellä on nyt Finturbon sileä putki haitarin tilalla. Turbo originaalia vastaava kunnostettu. En ole vielä hakenut, mutta asentaja sanoi että hiukan vislaa vieläkin. Tietääkö joku mikä muu voi pitää ääntä, kun siivekkeet on ehjät ja suorat?
        325i sedan manuaali 2011
        320d xdrive Touring 2019

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1113
          • suomi

          #79
          Originally posted by Matti M View Post
          Siellä on nyt Finturbon sileä putki haitarin tilalla. Turbo originaalia vastaava kunnostettu. En ole vielä hakenut, mutta asentaja sanoi että hiukan vislaa vieläkin. Tietääkö joku mikä muu voi pitää ääntä, kun siivekkeet on ehjät ja suorat?
          Johtuisiko ettei imuputkessa varmaan enää ole ”vaimenninta”?

          Comment

          • Matti M
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 40
            • Tuusula, Jokela

            #80
            Originally posted by arben View Post
            Johtuisiko ettei imuputkessa varmaan enää ole ”vaimenninta”?
            No tämä epäilys oli myös asentajalla.
            325i sedan manuaali 2011
            320d xdrive Touring 2019

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1016
              • Pikis

              #81
              B47 turbot ei ole hiljaisemmasta päästä kylmänä, vaikka olisi ihan merkkarilta uusi. Jos lämpimänä viheltää lappu lattiassa niin sitten on toinen juttu.
              Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • Matti M
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 40
                • Tuusula, Jokela

                #82
                Nyt olen itsekin tehnyt aistinvaraisen arvioinnin. On todella mietoa ääntely verrattuna siihen fööniin missä oli yhden siiven nurkka taipunut.

                Ehkä satunnaisesti sain kuuluviin lyhyehkön vihellyksen pätkän puolilämpimällä koneella. Onko sitten sen sileän letkun takia tai ei, mutta kyllä tämän voi hyväksyä.

                Nyt ainakin tietää minkälaisesta vislauksesta pitää huolestua jatkossa.

                On jopa yllättävän laadukkaan oloinen 160 tkm ajettu F31, nyt kun pystyi keskittymään muidenkin häiriöäänien kuunteluun. Niitä ei nimittäin ole. Paitsi takaovet kirkuu kun pakkasella avaa. Sama juttu myös E90:ssä ja G21:ssä. Mutta ajossa ei resonoi, eikä kolahtele montuissa. Verrokkina G21 120 tkm ajettuna on äänekkäämpi alustan osalta. Ehkä tähän äffään on jo vaihdettu jotain kuluvia osia alustaan.
                325i sedan manuaali 2011
                320d xdrive Touring 2019

                Comment

                • Mazokki
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 75
                  • Tornio

                  #83
                  Turbo vaihettu -22 talvella. Nyt alkoi taas pitämään ääntä ja siivethän siellä on kierossa.
                  Last edited by Mazokki; 20-03-2023, 03:52.

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3284
                    • Finnland

                    #84
                    Minä varmaan tällaiseen päätyisin kylmästi laittamaan jonkun ritilän turbon eteen jo
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1016
                      • Pikis

                      #85
                      Originally posted by Mazokki View Post
                      Turbo vaihettu -22 toukokuussa myyjäliikkeen piikkiin. Nyt alkoi taas pitämään ääntä, ja siivethän siellä on kierossa. Wetterille soitin, ja ei löydy heiltä kunnollista ratkaisua ongelmaan. Maskia keulaan ja toivotaan toivotaan.
                      Mulla on nyt tämän talven ollut N47 imuputki. Ei ole ainakaan kallis kokeilu.
                      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3820
                        • Nokia

                        #86
                        Originally posted by Mazokki View Post
                        Turbo vaihettu -22 toukokuussa myyjäliikkeen piikkiin. Nyt alkoi taas pitämään ääntä, ja siivethän siellä on kierossa. Wetterille soitin, ja ei löydy heiltä kunnollista ratkaisua ongelmaan. Maskia keulaan ja toivotaan toivotaan.
                        Jos ei ole tullut tässä ketjussa vielä vastaan (), niin vaihdata N47 imuputki sinne.
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • Matti M
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 40
                          • Tuusula, Jokela

                          #87
                          Originally posted by Tomi T View Post
                          Jos ei ole tullut tässä ketjussa vielä vastaan (), niin vaihdata N47 imuputki sinne.
                          Tai sitten se FinTurbon silikoniletkuratkaisu.
                          325i sedan manuaali 2011
                          320d xdrive Touring 2019

                          Comment

                          • pimiz
                            Newbiemmer
                            • Sep 2023
                            • 4
                            • Pirkkala

                            #88
                            No niin, syksy alkaa olla käsillä ja kylmät ilmat tulevat ennen pitkää niin havahduin tähän asiaan. Haluaisin kokeilla tuota N47:n imuputkea turbon hajoamisen ennaltaehkäisyyn. Olisiko jollain tiedossa mitkä on oikeat osanumerot jotka kävisivät suoraan?


                            Kiinnostaisi myös, minkälainen homma on vaihtaa. Onnistuuko maallikolta pihalla? En pelkää käsien likaantumista, mutten ole kokenut mekaanikko. Auto on 318d.

                            Comment

                            • Bmwholic
                              Newbiemmer
                              • Sep 2023
                              • 4
                              • Oulu

                              #89
                              Kiinnostaisi kovasti tietää, että kuinka yleinen tämä ongelma on ja onko tämän hetkiset korjaus keinot tehokkaita??
                              Minulla f22 218d -17 b47:lla ja nyt näitä luettua tulee mieleen, että pitääkö todella mieluisa auto laittaa vaihtoon..?

                              Onko kokemusta toimiiko tuo N47:n imuputki tai Finturbon ratkaisut? Tai onko kukaan laittanut ritilää imuputkeen, miten ilmeisesti toyota aikanaan tehnyt vastaavassa ongelmassa(jostain foorumilta tuli vastaan).

                              Kaikki havainnot tähän ja ongelmaan liittyen otetaan mielellään vastaan.

                              Comment

                              • onarhi
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2005
                                • 58
                                • Muhos

                                #90
                                Tämä kiinnostaa minuakin! Hankin joku viikko takaperin 2017 mallin X3:n josta heti oston jälkeen paljastui, että ahdin sökönä. Tehdasuus Garretti nyt tilattuna Saksasta ja jotain pitäis tehdä ettei sekin ole heti talven tullen päreinä. Äkkiseltään näyttäisi että X3:iin ja F10/11 LCI-malleihin tämänkin ketjun alussa mainittu 13717810745 numerolla oleva N47 imuputki ei taida passata, kun ilmanputsarikotelo on erilainen. Olisi kiva nähdä kuva millainen tuo Finturbon ratkaisu on. Oulun SAH:illa aiheesta juttelin ja meinasivat että uusimman mallisella imuputkella noita turbon hajoamisia on ollut vähemmän, mutta ilmeisesti ongelmaa ei kokonaan poista.
                                F25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
                                ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
                                ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
                                ex E34 525tds -95
                                ex E34 520i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎