G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pave407
    replied
    Yritin tehdä omaa ketjua mutta sivusto ei toimi. Tässä asiani

    Keskustelua android autosta ja apple car playstä.

    Itsellä AA ja olen hommannut karttasovellukseksi Wazen *varottaa ääneen kameroista) ja tilannut Audiblen äänikirjojen kuuntelua varten.

    En oikein ole löytänyt googlen äänikomennoille käyttöä. Onko joku muu? Myöskään whatsappil viesti lukekinen (eli auto lukisi ne ääneen) toimio harvoin.


    Miinusta myös siitä että kojetaulun navissa ei näy AAn navin reitti vaan aina pitää navigoida erikseen Idriven kautta.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    G20 kun ostaa Adaptive M-Suspensionilla saa sitä jäykemmäksi sport asennolla, en osaa sanoa saako sen myös 320E malliin, 330E ainakin saa.
    Adaptiivialustan mukana tulee myös Aktiiviohjaus.
    330E tulee aina normaalikorkeudella, ruksit minkä alustan tahansa. Iskarit vaan vaihtuu. Eli se on "traktori" aina ellet vaihda jotai madallusjousia itse.
    Last edited by Antti O; 22-04-2021, 11:01.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    320e xDrive tulee vain Touringiin.
    Pitää myös käydä kokeilemassa, miten massa tuntuu tuossa.

    Android auto tulee kaikkiin G20/G21, myös 2019 malliin tuli jo loppusyksystä 2020 päivityksenä. Toimiva ja kätevä kyllä, ja hyvin näkyy opasteet mittaristossa ja HUD:ssa navigoidessa Google Maps:lla. Muutenkin aika saumaton kokemus, yhdistää automaattisesti haluttaessa ja langattomana helppo. Luonnollisesti syö akkua ja kun tuo langaton laturi on aika susi, niin akku ei käytännössä lataannu vaan pitää varausta yllä.
    Muistaakseni, jossain vertailussa sanottiin G20 koon olevan E39 luokkaa.

    Hybrideissä kuulemma vakioalusta, vaikka ottaisi M-sportin. Minusta koeajolla eniten ketteryyden tunteeseen vaikutti tuo vakioalusta, jossa jouston pinnan rikkoutuessa auto alkaa kallistelemaan ja kiihdytyksessä nyökkäilemään. Toisaalta se on kyllä oikein mukava alusta.

    En kyllä kauheasti cruisailussa huomannut koon haittaavan verrattuna F20. Tosin aikanaan kun F10 xdrivellä talvella sladitteli, niin tällöin massa alkoi tuntumaan, tuntuma heikkenee alustaan ja auto ei vaihda suuntaa yhtä ketterästi kuin F20. G20 massan tunto ilmaantuneen vasta reippaammassa ajossa, kun ollaan pidon rajan ylittävissä olosuhteissa.

    Jokseen mietin itse, että oisko tollaisesta 320e:stä seuraavaksi autoksi. Jos ois kotilatausmahdollisuus, niin ehkä. Kuitenkin pelkään et 320e:n bensamoottoria on kuristettu siten, että etenkin ylärekisteri tuntuu todella huonolta, koska tehoja leikattu. 330e:ssä oli ihan mukiinmenevästi menohaluja, toki harmittaa kun sähkö loppuun, niin loppuu myös se välitön kaasuun vastaavuus. Bemarille propsit siitä, että sportilla moottori ei ole mikään laivanmoottori, jossa kierroksien laskeutuminen ylärekisteristä kestää minuutin. S60 T8 tuntui, että vauhtipyörä painaa 100 kiloa.
    Last edited by ///Jone; 21-04-2021, 09:18.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Uudet BMW ECUt on foorumien mukaan lukittuja kesästä 2020 lähtien eikä lastuttaminen enää onnistu:

    Tuo poistaa tehokkaasti mielenkiinnon esim. 320e mallin suhteen.
    Eiköhän siihen välineet tule kun vähän aikaa odottaa.

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Kyseinen konehan on mm.F3X 330I malleissa ja onhan siinä jonkinverran potentiaalia.
    Kokemusta ei ole kyllä ko. koneesta.
    Ei pidä paikkaansa. F30 330i:n kone on tyypiltään B48B20O0, eli 252 hp versio. Mallimerkinnän O-kirjain erottaa sen 330e:ssä käytetystä 184 hp versiosta. G-sarjan 330i sai pari hevosta lisää, mutta on edelleen vahvasti eri moottori kuin G-sarjan 330e:ssä käytettävä.

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Uudet BMW ECUt on foorumien mukaan lukittuja kesästä 2020 lähtien eikä lastuttaminen enää onnistu:





    jne...

    Tuo poistaa tehokkaasti mielenkiinnon esim. 320e mallin suhteen.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by ///Late View Post
    Onko kenelläkään vielä kokemuksia G20 330e ohjelmoinnista B48B20B moottorilla? Omaa ilmeisesti aika suuren potentiaalin

    Yritin jo vähän kalastella foorumia läpi heikoin menestyksin mikä sinänsä ei ole yllättävää, onhan tämä vielä suhteellisen tuore tapaus ja varmaan takuut päällä miltein jokaisessa yksilössä.
    Kyseinen konehan on mm.F3X 330I malleissa ja onhan siinä jonkinverran potentiaalia.
    Kokemusta ei ole kyllä ko. koneesta.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Onko G20:stä saanut ilmajousituksella? En ainakaan Saksan hinnastoista löytänyt moista varustetta, mutta muutama lehtijuttu auton esittelystä löytyi missä väitettiin 330e:n olleen ilmajousituksella :think

    Ja toisessa taas sanottiin että ei saa nelipyöräohjausta eikä ilmajousitusta :think

    Oma näkemys on että ei saa, mitäs muut on mieltä?

    Leave a comment:


  • ///Late
    replied
    Onko kenelläkään vielä kokemuksia G20 330e ohjelmoinnista B48B20B moottorilla? Omaa ilmeisesti aika suuren potentiaalin

    Yritin jo vähän kalastella foorumia läpi heikoin menestyksin mikä sinänsä ei ole yllättävää, onhan tämä vielä suhteellisen tuore tapaus ja varmaan takuut päällä miltein jokaisessa yksilössä.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Ostoon olisi lähdössä uusi 330e.

    Mitä arvioisitte tällaiselle lähtöhinnaksi ennen varusteita jos kyseessä 2020 vuosimallin auto? Eli pakasta vedetty ja täysin ajamaton, ollu autokaupan välivarastossa.
    Loppuviimein päädyin Autokeskuksen kanssa 53 500 euroon. Auto on 11/2020 ja täysin ajamaton ja ensirekisteröitävä.

    Lisävarusteet (charged sport sedan 330e)
    - adaptiivinen vakkari
    - acoustic glazing
    - hifi-äänentoisto
    - mineral metallic grey -väri
    - lämmitettävä ratti
    - kaukovaloavustin
    - livecockpit professional
    - sporttipenkit
    - neliveto (ei sinänsä lisävaruste)
    - mukaan talvi- ja kesärenkaat

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Ostoon olisi lähdössä uusi 330e.

    Mitä arvioisitte tällaiselle lähtöhinnaksi ennen varusteita jos kyseessä 2020 vuosimallin auto? Eli pakasta vedetty ja täysin ajamaton, ollu autokaupan välivarastossa.

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    Sanon saman kun aiemmin. Laakkoselle menin katsomaan g20 ja myyjä sanoi että on eroa f30 paljon nyt tää on tosi lähellä 5 sarjalaista. Oli pakko todeta että eiköhän me sit mennä katsomaan niitä 5 sarjalaisia ni ei tarvii sitä tosi lähellä olevaa ostaa. Kuskin penkiltä katsottuna onhan noi aika erilaisia. Toinen on pieni käteen sopiva ja toinen valtamerialus. Siinä kun 3 joutuu ohjaamaan menee 5 ku juna. Tosta on turha edes väitellä. 50 vauhdista eteenpäin ero on aika iso. Jos taas haluu leikkiä ja sladitella 3 on paremmin käteen sopiva. Varustepuolella 3 ei saa isojen poikien varusteita. Imuovet, comfortit, hieronnat ja ilmastoinnit ym. Se on vähän sellanen pirkkatuntuma ku ei varustelistalta edes löydy kunnon varusteita. Noistakin on turha väitellä kuka niitä tarvii. Ei kukaan. Ostaa corollan sit jos ei ymmärrä.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Eihän se koko yksiselitteisesti, mutta parempi äänieristys sekä pidempi akseliväli (yleensä sanotaan että pidempi akseliväli tuo vakautta). Ja jos vaikka ne kehutut Comfort penkit vielä sattuu löytymään.

    Mutta eipä näitä kannata niin vakavasti ottaa muutenkaan. Pystyyhän sitä vaikka 80-luvun Corollalla posottamaan 500km putkeen että siihen verrattuna mikä vaan uusi auto on parempi. Ja eroja löytyy merkkien välillä sekä niiden sisällä. Se että mihin kannattaa sitten rahojaan laittaa on sitten oman harkinnan varassa.
    Jep, ite aattelin et oisha se siistiä kun faija osti mun nykysen e46 aikanaan 2002 uutena et jos sen nyt pistäs romutukseen ja ostais tilalle pränikän 330e tehtaalta. Sais myös haluamallani värillä (sunset orange) mitä ei paljoa Suomen markkinalla varmasti näy käytettynä..

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Auton kokoko tuo sen ajomukavuuden pitkällä matkalla vai mitenkä?
    Eihän se koko yksiselitteisesti, mutta parempi äänieristys sekä pidempi akseliväli (yleensä sanotaan että pidempi akseliväli tuo vakautta). Ja jos vaikka ne kehutut Comfort penkit vielä sattuu löytymään.

    Mutta eipä näitä kannata niin vakavasti ottaa muutenkaan. Pystyyhän sitä vaikka 80-luvun Corollalla posottamaan 500km putkeen että siihen verrattuna mikä vaan uusi auto on parempi. Ja eroja löytyy merkkien välillä sekä niiden sisällä. Se että mihin kannattaa sitten rahojaan laittaa on sitten oman harkinnan varassa.
    Last edited by Galaxy1223; 08-03-2021, 18:24.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Autot on tosiaan hieman eri kohderyhmälle. Vitonen on isompi, painavampi ja vähän möhkömpi ajaa/parkkeerata yms. Toisaalta se on paremmin äänieristetty ja voi löytyä varusteita joita ei pienempään edes saa. Kallistuisin 330e jos ei ole tarvetta kuljettaa takapenkillä aikuisia säännöllisesti tai jos mukavuus maantiellä ei ole ensimmäisenä vaatimuslistalla.
    Auton kokoko tuo sen ajomukavuuden pitkällä matkalla vai mitenkä?

    Suunnitteilla on saada työpaikan hallista parkkilupa ja siellä olisi ilmainen sähkölataus eli olisi tarkoitus ajaa työmatkoja (helsingin läpi joka päivä...) ja sitten pidempää matkaa kun mökille on 200km suuntaansa. Eli sekalaista ajoa, 330e lienee tähän passeli?

    Leave a comment:

Working...
X