G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Mites mahtaa olla, tuleeko elokuussa 2022 tehtaalta ulos G20:tä LCI?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Olenkos oikein hahmottanut, että 330e xDrive on ”aina” nelivetoinen, niin sähköajossa, kuin hybrid moodissa? Tuo lienee erona esim Volvon T6/T8 voimalinjaan, jossa e-ajossa menee takavedolla?

    Jos saisi xDrive Bemariin Volvon tehot ja väännöt ja Mersun c plugarin lataustehot 11kW ja kantaman 100km, olisi aika kunkku kokonaisuus.
    Jep, sähkömoottori on integroitu ZF automaattiin, itse vaihteiston etupuolelle. Voimansiirto siis ihan sama pyörittääkö polttis vai sähkö.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Olenkos oikein hahmottanut, että 330e xDrive on ”aina” nelivetoinen, niin sähköajossa, kuin hybrid moodissa? Tuo lienee erona esim Volvon T6/T8 voimalinjaan, jossa e-ajossa menee takavedolla?

    Jos saisi xDrive Bemariin Volvon tehot ja väännöt ja Mersun c plugarin lataustehot 11kW ja kantaman 100km, olisi aika kunkku kokonaisuus.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Terve,

    Omalla 330e:llä nyt 5000km alla.

    Muutaman kerran nyt helteillä tuntunut, että ilmastointi ei puhalla kunnolla kylmää ja muutenkin epäilen suuresti, että auto pitäisi sisätilaa esim. asetetussa 20c. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tuossa yhdessä kohtaa päivityksen jälkeen huomasin että ilmastointi ei puhalla ollenkaan kylmää. Tämä saattoi (huom. En ole varma) johtua siitä, että päivityksessä oli asetukseksi vaihtunut ulkoilman oton sijaan oletukseksi kierrättää sisäilmaa esim. preconditionissa.

    Edit. G30-puolella keskustelua aiheesta. https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375909


    Edit. 2: Täytyy tsekkaa ajomoodin asetuksista onko esim. EcoPro-tilassa joku hippiasetus ilmastoinnille.
    Last edited by Pave407; 22-06-2021, 08:01.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Onkos kenelläkään havaintoa, liikkuuko näitä markkinoilla miten paljon tuolla mielenkiintoisella B48B20B moottorivariantilla?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Onko kokemusta kuinka hyvin tuo BMW:n driving assistant professionalin ”automaattiajo” toimii?

    Satunnaisten youtube-videoiden perusteella toimiva varuste, ihmettelen vaan miksei lähes missään myynnissä olevassa Suomi G20 tätä. Saksassa lähes jokaisessa 330e:ssä.
    G3x sarjassa se toimii kohtuudella, ei kuitenkaan niin hyvin että siihen voisi luottaa ainakaan keväällä kun kaistaviivat on talven jäljiltä hävinneet...
    Hyvä apu kun on vaikka puhelimessa tai oikein väsynyt, muuten se ei ole päällä...

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Onko kokemusta kuinka hyvin tuo BMW:n driving assistant professionalin ”automaattiajo” toimii?

    Satunnaisten youtube-videoiden perusteella toimiva varuste, ihmettelen vaan miksei lähes missään myynnissä olevassa Suomi G20 tätä. Saksassa lähes jokaisessa 330e:ssä.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    G20 330e on mietinnässä ja koska olen ihan pihalla hyvin uusista autoista niin kertokaas mitä seikkoja tutkitte vastaavista autoista? Varusteet, lähinnä miten toimii ilmastointi/lämmitys-kauko-ohjaus?
    Nämähän ovat aivan uusia autoja joten valinta tehdään katsomalla kiva väri ja ottamalla se
    (M-sport joo tiedän, pitää hintansa, mutta hinnat alkaen kasasta näitä olen katsomassa)

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Kiitos infosta Tuohan kuulostaa todella hyvältä.

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Nopsalla googlettelulla selville, että ainakin Quaife tarjoaa lukkoperää G20. Lisäksi tehtaalta saa 330i ja 340m ja 330d -malleihin jonkinlaista M-sport tasauspyörästöä (huom! ...ei "lukko" sanaa).

    Onko tietoa millainen tuo BMW:n oma lukko on? Verkkosivulla ilmoitetaan "- - Vetopidon optimointi tapahtuu tasauspyörästön elektronisesti ohjatulla lamellijarrulla, joka pienentää takapyörien välistä pyörintänopeuseroa". Osanumeroita tutkimalla selviäis onko 330i ja 320i sama perä, tällöin retrofittinä menis tuo bemun "lukko-kikkare" myös 320i:hin, jos siitä on ees mihinkään.

    Omaan korvaan kuulostaa joltain kikkareelta, joka on jonkinlainen edistyneempi vedos jarruilla tehtävästä "lukosta", muttei kuitenkaan aito lukkoperä. Sähkölukko on onneton, kun sen teho hiipuu muutaman sladin jälkeen ainakin F20.

    Tavallaan olisi hyvin kiinnostava peli F20 jälkeen tuollainen G20 320i/e tai 330e/i. Sivistyneempi ja laadukkaampi, tehoa mukavasti ja voisi palata sedaniin takavedolla, sekä lukolla...Hieman fiilistä vanhasta 325i:stä. Siinä oli kitkalukko 25 % ja toimi ihan ok.
    Oletuksesi (...kuulostaa joltain kikkareelta...) menee juuri väärinpäin. Tuo M Sport Differential on aito kitkalevy-lukko. Perustaltaan juuri sellainen joka lähes joka jannulla on E30/ E36 autoissaan, mutta kehittyneempi versio siitä.

    Jos Lontoo taipuu, niin lue lisää vaikka täältä (kts. erityisesti toinen postaus): https://g20.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1656096

    Uusissa aidoissa M-autoissa on "Active M Differential" joka on taas pykälää kehittyneempi: https://www.bmw-m.com/en/topics/maga...ferential.html

    ps. Ei Quaifen Torsen-tyyppinen rataslukkokaan ole huono. Mulla oli sellainen F33 430i autossa. Mutta silti elektronisesti ohjattu kitkalevy-lukko vie voiton niin rata-ajossa kuin driftauksessa. F-sarjan autoissa ainakin oli eri perä 420i ja 430i ja vielä 440i versioiden välissä.
    Last edited by IKa; 27-05-2021, 13:43.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Nopsalla googlettelulla selville, että ainakin Quaife tarjoaa lukkoperää G20. Lisäksi tehtaalta saa 330i ja 340m ja 330d -malleihin jonkinlaista M-sport tasauspyörästöä (huom! ...ei "lukko" sanaa).

    Onko tietoa millainen tuo BMW:n oma lukko on? Verkkosivulla ilmoitetaan "- - Vetopidon optimointi tapahtuu tasauspyörästön elektronisesti ohjatulla lamellijarrulla, joka pienentää takapyörien välistä pyörintänopeuseroa". Osanumeroita tutkimalla selviäis onko 330i ja 320i sama perä, tällöin retrofittinä menis tuo bemun "lukko-kikkare" myös 320i:hin, jos siitä on ees mihinkään.

    Omaan korvaan kuulostaa joltain kikkareelta, joka on jonkinlainen edistyneempi vedos jarruilla tehtävästä "lukosta", muttei kuitenkaan aito lukkoperä. Sähkölukko on onneton, kun sen teho hiipuu muutaman sladin jälkeen ainakin F20.

    Tavallaan olisi hyvin kiinnostava peli F20 jälkeen tuollainen G20 320i/e tai 330e/i. Sivistyneempi ja laadukkaampi, tehoa mukavasti ja voisi palata sedaniin takavedolla, sekä lukolla...Hieman fiilistä vanhasta 325i:stä. Siinä oli kitkalukko 25 % ja toimi ihan ok.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Akku ei ole tyhjä vaikka mittariston mukaan olisi. Siellä on latausta karkeasti sanottuna 15 -20% edelleen. Boostia sieltä saadaan ns tyhjänäkin.

    Sama yläpäässä eli sitä ei vedetä aivan täyteen vaikka mittaristo täyttä näyttääkin ja latausasema on sen ladannut "täyteen"

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Joe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...



    Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
    Tekniikan Maailma testasi tätä hiljattain plugari testissä. Bemarissa ei olennaista eroa kiihtyvyydessä vielä useamman kiihdytyksen jälkeen akku "tyhjänä". Esim mersussa iso ero.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Joe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...



    Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
    Kyllä. Akussa on aina jonkin verran latausta. Sitä ei pysty itse ajamaan kokonaan tyhjäksi. Eli on apuna myös täyskiihdytyksissä. Mutta toki jos kaasun painaa pohjaan ja ajaa pitkään täysiä niin loppuuhan se sähköapu jossain kohtaa.

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Joe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...



    Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
    Last edited by Galaxy1223; 16-05-2021, 18:58.

    Leave a comment:

Working...
X