G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Vääntäkää vielä rautalangasta.... Jos asetus on 30%/100% niin miten auto käyttäytyy?

    Eli jos asetus on 100% niin mennäänkö koko ajan pakotettuna polttomoottorilla? Jos on 30% niin hörähtääkö moottori käyntiin kun varaus on 30% ?

    Vai aktivoidaanko tuo säästelytoiminto jotenkin erikseen jos sitä käyttää?
    Jos asetus on 100% ja varaustila vähempi niin ensin bensalla ladataan se sinne 100%:iin ja sitten pidetään siellä ajamalla vain bensakoneella. Eli se on sekä "Pidä lataustaso", että "Lataa haluttuun tasoon bensakoneen voimin" -nappi samalla kertaa

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Battery control -napilla voi pakottaa auton säästämään halutun määrän akkua myöhempää käyttöä varten. Eli ei vaikuta töpselilataukseen mitenkään.
    Vääntäkää vielä rautalangasta.... Jos asetus on 30%/100% niin miten auto käyttäytyy?

    Eli jos asetus on 100% niin mennäänkö koko ajan pakotettuna polttomoottorilla? Jos on 30% niin hörähtääkö moottori käyntiin kun varaus on 30% ?

    Vai aktivoidaanko tuo säästelytoiminto jotenkin erikseen jos sitä käyttää?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Nyt on tuo G20 330e koeajossa. Kiva auto ajella. Rengasmelua on selvästi enemmän kuin G31:ssä tai F26 X4:ssä. Muuta pahaa en keksinyt. Tuntuu myös selvästi nykyaikaisemmalta kuin esim. G31.

    Mutta kysymys tuosta battery control asetuksesta, jonka voi valita 30-100%. Mihin tuo nyt käytännössä vaikuttaa? Pitääkö se olla 100% jos haluaa että akku lataantuu pistokkeesta täyteen? Vai tarkoittaako se sitä että auto pyrkii polttomoottorilla lataamaan akkua siten että se on koko ajan 100%. Kertokaa tyhmälle?

    Eli mihin asentoon tuo pitää laittaa jos haluan töpselistä akun aina täyteen ja ajaa 34km työmatkan sähköllä?
    Battery control -napilla voi pakottaa auton säästämään halutun määrän akkua myöhempää käyttöä varten. Eli ei vaikuta töpselilataukseen mitenkään.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Nyt on tuo G20 330e koeajossa. Kiva auto ajella. Rengasmelua on selvästi enemmän kuin G31:ssä tai F26 X4:ssä. Muuta pahaa en keksinyt. Tuntuu myös selvästi nykyaikaisemmalta kuin esim. G31.

    Mutta kysymys tuosta battery control asetuksesta, jonka voi valita 30-100%. Mihin tuo nyt käytännössä vaikuttaa? Pitääkö se olla 100% jos haluaa että akku lataantuu pistokkeesta täyteen? Vai tarkoittaako se sitä että auto pyrkii polttomoottorilla lataamaan akkua siten että se on koko ajan 100%. Kertokaa tyhmälle?

    Eli mihin asentoon tuo pitää laittaa jos haluan töpselistä akun aina täyteen ja ajaa 34km työmatkan sähköllä?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Sitä en sitten tiedä onko autoissa joissa ei ole tehdaskoukkua myös vetomassat vai ei? En jaksanut erikseen tutkia, mutta joillain merkeillä tietyissä malleissa saattaa olla eri tyypitykset sen mukaan onko tehtaalta otettu koukku vai ei.
    Siltä se vähän näyttäisi että jos tehdaskoukkua ei ole, niin vetomassat on 0kg. Ja ainoastaan tehdaskoukullisissa takavetoisissa vetomassaksi on tyypitetty 750kg. Muutaman yksilön olen tarkistanut trafin kautta ja ne tutkimukset tukee tätä teoriaa. Eli jälkiasennus takavetoiseen ei ole ilmeisesti mahdollista? Tai on, mutta koukku on tavallaan käyttökelvoton kärryn vedon suhteen?

    Jos näin on niin voisi kuvitella että tehdaskoukullinen voisi olla järkevä hankinta jo jälleenmyynnin kannaltakin? Koska näitä koukullisia 330e-malleja tuntuu olevan erittäin erittäin niukasti tarjolla.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Akku on bruttokapasiteetiltaan kaikissa sama 12,0 kWh, mutta saksankielinen wikipedia väittää, että käytettävissä oleva nettokapasiteetti on noussut 07/2020 eteenpäin 10,43 kWh:sta 11,15 kwh lukemiin? Edit. Esitteet vahvistavat saman tiedon. Sähköinen toimintamatka ilmoitetaan silti hassusti vanhemmalle 64-66km ja uudemmalle 60-67 km, molemmat vanhan NEFZ/NEDC standardin mukaan.

    Vetokoukun osalta tutkin vanhoja G20 sedan esitteitä, niin 07/2019 esitteessä ei ole saatavilla tehdaskoukkua ja vetomassa 0 kg. 03/2020 esitteessä on tehdaskoukku saatavilla ja vetomassat 750kg jarruton ja 750 kg jarrullinen (ei vielä xdriveä hinnastossa). 07/2020 on myös xdrive mukana ja esite väittää molemmille vetotavoille samat vetomassat, jarruton 750 kg ja jarrullinen 1500 kg. Eli melkein kannattaa tarkistaa rekisteritiedoista kyseisen yksilön vetomassat jos asialla on suurempi merkitys.

    Sitä en sitten tiedä onko autoissa joissa ei ole tehdaskoukkua myös vetomassat vai ei? En jaksanut erikseen tutkia, mutta joillain merkeillä tietyissä malleissa saattaa olla eri tyypitykset sen mukaan onko tehtaalta otettu koukku vai ei.
    Last edited by N54; 12-03-2022, 21:46.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Tässä nyt kovasti mietin että siirtyisinkö G20-kantaan. Eräästä yksilöstä jo neuvottelenkin. Kyseessä vm.2020 330e takaveto.

    Onko näissä kaikissa G20-malleissa lanseerauksesta alkaen sama 12kwh ajoakku? Työmatka on 34km. Pääseekö tuolla käytännössä tuota matkaa sähköllä edes plussakeleillä? Puoli vuotta ajelin A3 e-tronilla, jolla aina viimeiset pari kilsaa piti ajella bensalla. Jos luvataan 60km niin on outoa jos ei 35km pääsisi? Mikä on todellisuus? Ajomatka on Järvenpäästä Pasilaan. Puolet matkasta 60km/h köröttelyä ja loppumatka 100km/h.

    Kyseisessä autossa on tehtaan vetokoukku, vaikka on takaveto. Luulin että kärryä saa vetää ainoastaan x-drivella? Eli onko näitä lähtenyt tehtaalla kahdella eri vetomassalla? Vai onko niin että tehdaskoukun mukana saa tyyppihyväksynnän kärryn vedolle? Mistä tässä on kysymys?
    Mielestäni sama akku ollut kaikissa. Kesällä nelivedolla pääsee n50km sähköllä 85km/h, eli kyl se nollakelillä pitäis ton 34km mennä. (Satasen paikkeilla vaihtaa sitten jo bensalle ainakin hybridimoodilla.) Ihan hyvä auto mielestäni, ja edullista ajoa jos vaan pääsee latailemaan.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Tässä nyt kovasti mietin että siirtyisinkö G20-kantaan. Eräästä yksilöstä jo neuvottelenkin. Kyseessä vm.2020 330e takaveto.

    Onko näissä kaikissa G20-malleissa lanseerauksesta alkaen sama 12kwh ajoakku? Työmatka on 34km. Pääseekö tuolla käytännössä tuota matkaa sähköllä edes plussakeleillä? Puoli vuotta ajelin A3 e-tronilla, jolla aina viimeiset pari kilsaa piti ajella bensalla. Jos luvataan 60km niin on outoa jos ei 35km pääsisi? Mikä on todellisuus? Ajomatka on Järvenpäästä Pasilaan. Puolet matkasta 60km/h köröttelyä ja loppumatka 100km/h.

    Kyseisessä autossa on tehtaan vetokoukku, vaikka on takaveto. Luulin että kärryä saa vetää ainoastaan x-drivella? Eli onko näitä lähtenyt tehtaalla kahdella eri vetomassalla? Vai onko niin että tehdaskoukun mukana saa tyyppihyväksynnän kärryn vedolle? Mistä tässä on kysymys?

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Teimpä sellaisen havainnon yhden 330e perässä ajaessani että oikean puoleinen pakoputken pää oli ihan umpijäässä. Liekkö tällä mitään merkitystä, jollei tuolla toisella putkella ole mitään virkaa... :think
    sama se on g30:ssä Oikeen puolen läppä aukee vaa sportilla täyskaasulla. Saa toki aina aukiolevaksi myös jollain lisäkilkkeellä.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Originally posted by Trippy View Post
    Omassa 330i:ssähän tuo oikeanpuoleinen pakoputken läppä aukeaa vasta sportti moodilla ja pysyy auki käsittääkseni vaan Parkilla.
    Aukeaa sitten ajaessa "tarvittaessa", eli kun antaa enemmän monoa.
    Tuosta nähdystä putkesta ei olisi tullut savu ulos vaikka olisi minkälainen sporttimoodi

    Leave a comment:


  • Trippy
    replied
    Tulikin nyt inspiroiduttua ja herännytkin ajatuksia josko jonkinlaista viritystä harkitsisi.

    Onko kellään Suomessa kokemusta näistä purkeista joita laitetaan huijaamaan turbon paineantureita että saadaan enemmän buustia ja näinollen tehoa?

    Leave a comment:


  • Trippy
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Teimpä sellaisen havainnon yhden 330e perässä ajaessani että oikean puoleinen pakoputken pää oli ihan umpijäässä. Liekkö tällä mitään merkitystä, jollei tuolla toisella putkella ole mitään virkaa... :think
    Omassa 330i:ssähän tuo oikeanpuoleinen pakoputken läppä aukeaa vasta sportti moodilla ja pysyy auki käsittääkseni vaan Parkilla.
    Aukeaa sitten ajaessa "tarvittaessa", eli kun antaa enemmän monoa.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Teimpä sellaisen havainnon yhden 330e perässä ajaessani että oikean puoleinen pakoputken pää oli ihan umpijäässä. Liekkö tällä mitään merkitystä, jollei tuolla toisella putkella ole mitään virkaa... :think

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by juki85 View Post
    Onko konepellin äänieriste nykyään vain diesel-malleissa? 320e konepellistä näyttää puuttuvan.
    Ei ole 330essä myöskään mattoa konepellissä.

    Kulutus ollut pitkällä matkalla (Mäntsälä-Posio-Mäntsälä) talvikelillä noin 5,5-5,7 l/100km.

    Leave a comment:


  • juki85
    replied
    Onko konepellin äänieriste nykyään vain diesel-malleissa? 320e konepellistä näyttää puuttuvan.

    Leave a comment:

Working...
X