Terve,
Omalla 330e:llä nyt 5000km alla.
Muutaman kerran nyt helteillä tuntunut, että ilmastointi ei puhalla kunnolla kylmää ja muutenkin epäilen suuresti, että auto pitäisi sisätilaa esim. asetetussa 20c. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tuossa yhdessä kohtaa päivityksen jälkeen huomasin että ilmastointi ei puhalla ollenkaan kylmää. Tämä saattoi (huom. En ole varma) johtua siitä, että päivityksessä oli asetukseksi vaihtunut ulkoilman oton sijaan oletukseksi kierrättää sisäilmaa esim. preconditionissa.
Edit. G30-puolella keskustelua aiheesta. https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375909
Edit. 2: Täytyy tsekkaa ajomoodin asetuksista onko esim. EcoPro-tilassa joku hippiasetus ilmastoinnille.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Onkos kenelläkään havaintoa, liikkuuko näitä markkinoilla miten paljon tuolla mielenkiintoisella B48B20B moottorivariantilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Jone View PostOnko kokemusta kuinka hyvin tuo BMW:n driving assistant professionalin ”automaattiajo” toimii?
Satunnaisten youtube-videoiden perusteella toimiva varuste, ihmettelen vaan miksei lähes missään myynnissä olevassa Suomi G20 tätä. Saksassa lähes jokaisessa 330e:ssä.
Hyvä apu kun on vaikka puhelimessa tai oikein väsynyt, muuten se ei ole päällä...
Leave a comment:
-
-
Onko kokemusta kuinka hyvin tuo BMW:n driving assistant professionalin ”automaattiajo” toimii?
Satunnaisten youtube-videoiden perusteella toimiva varuste, ihmettelen vaan miksei lähes missään myynnissä olevassa Suomi G20 tätä. Saksassa lähes jokaisessa 330e:ssä.
Leave a comment:
-
-
G20 330e on mietinnässä ja koska olen ihan pihalla hyvin uusista autoista niin kertokaas mitä seikkoja tutkitte vastaavista autoista? Varusteet, lähinnä miten toimii ilmastointi/lämmitys-kauko-ohjaus?
Nämähän ovat aivan uusia autoja joten valinta tehdään katsomalla kiva väri ja ottamalla se
(M-sport joo tiedän, pitää hintansa, mutta hinnat alkaen kasasta näitä olen katsomassa)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Jone View PostNopsalla googlettelulla selville, että ainakin Quaife tarjoaa lukkoperää G20. Lisäksi tehtaalta saa 330i ja 340m ja 330d -malleihin jonkinlaista M-sport tasauspyörästöä (huom! ...ei "lukko" sanaa).
Onko tietoa millainen tuo BMW:n oma lukko on? Verkkosivulla ilmoitetaan "- - Vetopidon optimointi tapahtuu tasauspyörästön elektronisesti ohjatulla lamellijarrulla, joka pienentää takapyörien välistä pyörintänopeuseroa". Osanumeroita tutkimalla selviäis onko 330i ja 320i sama perä, tällöin retrofittinä menis tuo bemun "lukko-kikkare" myös 320i:hin, jos siitä on ees mihinkään.
Omaan korvaan kuulostaa joltain kikkareelta, joka on jonkinlainen edistyneempi vedos jarruilla tehtävästä "lukosta", muttei kuitenkaan aito lukkoperä. Sähkölukko on onneton, kun sen teho hiipuu muutaman sladin jälkeen ainakin F20.
Tavallaan olisi hyvin kiinnostava peli F20 jälkeen tuollainen G20 320i/e tai 330e/i. Sivistyneempi ja laadukkaampi, tehoa mukavasti ja voisi palata sedaniin takavedolla, sekä lukolla...Hieman fiilistä vanhasta 325i:stä. Siinä oli kitkalukko 25 % ja toimi ihan ok.
Jos Lontoo taipuu, niin lue lisää vaikka täältä (kts. erityisesti toinen postaus): https://g20.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1656096
Uusissa aidoissa M-autoissa on "Active M Differential" joka on taas pykälää kehittyneempi: https://www.bmw-m.com/en/topics/maga...ferential.html
ps. Ei Quaifen Torsen-tyyppinen rataslukkokaan ole huono. Mulla oli sellainen F33 430i autossa. Mutta silti elektronisesti ohjattu kitkalevy-lukko vie voiton niin rata-ajossa kuin driftauksessa. F-sarjan autoissa ainakin oli eri perä 420i ja 430i ja vielä 440i versioiden välissä.Last edited by IKa; 27-05-2021, 13:43.
Leave a comment:
-
-
Nopsalla googlettelulla selville, että ainakin Quaife tarjoaa lukkoperää G20. Lisäksi tehtaalta saa 330i ja 340m ja 330d -malleihin jonkinlaista M-sport tasauspyörästöä (huom! ...ei "lukko" sanaa).
Onko tietoa millainen tuo BMW:n oma lukko on? Verkkosivulla ilmoitetaan "- - Vetopidon optimointi tapahtuu tasauspyörästön elektronisesti ohjatulla lamellijarrulla, joka pienentää takapyörien välistä pyörintänopeuseroa". Osanumeroita tutkimalla selviäis onko 330i ja 320i sama perä, tällöin retrofittinä menis tuo bemun "lukko-kikkare" myös 320i:hin, jos siitä on ees mihinkään.
Omaan korvaan kuulostaa joltain kikkareelta, joka on jonkinlainen edistyneempi vedos jarruilla tehtävästä "lukosta", muttei kuitenkaan aito lukkoperä. Sähkölukko on onneton, kun sen teho hiipuu muutaman sladin jälkeen ainakin F20.
Tavallaan olisi hyvin kiinnostava peli F20 jälkeen tuollainen G20 320i/e tai 330e/i. Sivistyneempi ja laadukkaampi, tehoa mukavasti ja voisi palata sedaniin takavedolla, sekä lukolla...Hieman fiilistä vanhasta 325i:stä. Siinä oli kitkalukko 25 % ja toimi ihan ok.
Leave a comment:
-
-
Akku ei ole tyhjä vaikka mittariston mukaan olisi. Siellä on latausta karkeasti sanottuna 15 -20% edelleen. Boostia sieltä saadaan ns tyhjänäkin.
Sama yläpäässä eli sitä ei vedetä aivan täyteen vaikka mittaristo täyttä näyttääkin ja latausasema on sen ladannut "täyteen"
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostJoe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...
https://youtu.be/_Y-xC__LqDk
Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostJoe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...
https://youtu.be/_Y-xC__LqDk
Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
Leave a comment:
-
-
Joe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...
https://youtu.be/_Y-xC__LqDk
Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.Last edited by Galaxy1223; 16-05-2021, 18:58.
Leave a comment:
-
-
Yritin tehdä omaa ketjua mutta sivusto ei toimi. Tässä asiani
Keskustelua android autosta ja apple car playstä.
Itsellä AA ja olen hommannut karttasovellukseksi Wazen *varottaa ääneen kameroista) ja tilannut Audiblen äänikirjojen kuuntelua varten.
En oikein ole löytänyt googlen äänikomennoille käyttöä. Onko joku muu? Myöskään whatsappil viesti lukekinen (eli auto lukisi ne ääneen) toimio harvoin.
Miinusta myös siitä että kojetaulun navissa ei näy AAn navin reitti vaan aina pitää navigoida erikseen Idriven kautta.
Leave a comment:
-
-
G20 kun ostaa Adaptive M-Suspensionilla saa sitä jäykemmäksi sport asennolla, en osaa sanoa saako sen myös 320E malliin, 330E ainakin saa.
Adaptiivialustan mukana tulee myös Aktiiviohjaus.
330E tulee aina normaalikorkeudella, ruksit minkä alustan tahansa. Iskarit vaan vaihtuu. Eli se on "traktori" aina ellet vaihda jotai madallusjousia itse.Last edited by Antti O; 22-04-2021, 11:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AC* View Post320e xDrive tulee vain Touringiin.
Pitää myös käydä kokeilemassa, miten massa tuntuu tuossa.
Android auto tulee kaikkiin G20/G21, myös 2019 malliin tuli jo loppusyksystä 2020 päivityksenä. Toimiva ja kätevä kyllä, ja hyvin näkyy opasteet mittaristossa ja HUD:ssa navigoidessa Google Maps:lla. Muutenkin aika saumaton kokemus, yhdistää automaattisesti haluttaessa ja langattomana helppo. Luonnollisesti syö akkua ja kun tuo langaton laturi on aika susi, niin akku ei käytännössä lataannu vaan pitää varausta yllä.
Hybrideissä kuulemma vakioalusta, vaikka ottaisi M-sportin. Minusta koeajolla eniten ketteryyden tunteeseen vaikutti tuo vakioalusta, jossa jouston pinnan rikkoutuessa auto alkaa kallistelemaan ja kiihdytyksessä nyökkäilemään. Toisaalta se on kyllä oikein mukava alusta.
En kyllä kauheasti cruisailussa huomannut koon haittaavan verrattuna F20. Tosin aikanaan kun F10 xdrivellä talvella sladitteli, niin tällöin massa alkoi tuntumaan, tuntuma heikkenee alustaan ja auto ei vaihda suuntaa yhtä ketterästi kuin F20. G20 massan tunto ilmaantuneen vasta reippaammassa ajossa, kun ollaan pidon rajan ylittävissä olosuhteissa.
Jokseen mietin itse, että oisko tollaisesta 320e:stä seuraavaksi autoksi. Jos ois kotilatausmahdollisuus, niin ehkä. Kuitenkin pelkään et 320e:n bensamoottoria on kuristettu siten, että etenkin ylärekisteri tuntuu todella huonolta, koska tehoja leikattu. 330e:ssä oli ihan mukiinmenevästi menohaluja, toki harmittaa kun sähkö loppuun, niin loppuu myös se välitön kaasuun vastaavuus. Bemarille propsit siitä, että sportilla moottori ei ole mikään laivanmoottori, jossa kierroksien laskeutuminen ylärekisteristä kestää minuutin. S60 T8 tuntui, että vauhtipyörä painaa 100 kiloa.Last edited by ///Jone; 21-04-2021, 09:18.
Leave a comment:
-
Leave a comment: