Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuomoA
    replied
    Sopiiko G30 vanteet G20?

    pitäis hankkia kesävalssit G20, niin huonosti tarjontaa, kun taas G30 vanteita on enemmän ja halvemmallakin. Sopiiko ET puolesta myös G20?

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Nuo keskihintaiset ledit ei ole yhtä hyvät kuin aiemmat adaptiiviset ledit. Näissä ei ole mitään älyä. Tulipahan tuokin huomattua kaupan jälkeen. Myyjä ehkä selitti asian vähän epäselvästi. Millaisia kokemuksia muilla nuista?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Eikös G20 330e:ssä ole nimenomaan 330i:n bensakone?
    Ainakin suurimmassa osassa on juuri tuo B48B20B eli sama kuin 330i:ssä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Eikös G20 330e:ssä ole nimenomaan 330i:n bensakone?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Kävin koeajamassa G20 330e:n. Kyllähän sen huomaa että kehitysaskelia on taas otettu verrattuna F30 sarjaan. Auto on hiljaisempi (ei silti mitenkään erityisen hiljainen) ja voimalinja toimii hienosti. Pelkällä sähkölläkin ajettuna auto liikkuu ihan riittävän nopeasti ainakin arkiajoon. Pelkäsin että sähköllä ajo on vitsi ja että joutuu ajamaan kun joku karavaanari tien tukkeena.

    Sisätilatkin ovat kasvaneet, joskin hybridin akun kanssa sedanin konttiin ei mahdu mitään. Jos ikinä tarvitsee kuljetella mitään on käytännössä pakko valita farkku jonka valmistuksen pitäisi alkaa 2020 kesällä. Samalla tulee kai vihdoin android auto. Kännykällekin on vihdoin järkevä paikka keskikonsolin etuosassa jossa koeajoautossa oli myös langaton lataus. F30 mallissa kännykälle ei ole hyvää paikkaa.

    Pakko vähän valittaakkin:
    - Piano black viimeistelylistat sisustassa ovat pehmeämpiä kuin koskaan! Karhea sormenpää jättää pintaan naarmuja Aivan järkyttävää paskaa edes tarjota tuollaisia. Nuo kestävät ehkä vuoden ja sitten saa alkaa miettimään miten nuo saa kalvotettua uudestaan.

    - Toinen mikä ainakin koeajolla tuntui melkoiselta turn offilta oli mittaristo. Digitaalimittaristo vaikuttaa siltä että siihen on vaan tungettu kaikenlaista kun "tälläisiä ihmiset vaan haluaa ostaa". Kaikesta graafisesta hassuttelusta huolimatta näytöllä ei ole mitään erityistä vaan on lähinnä sekava. Pieni kiitos pitää antaa siitä että nopeus sentään näkyy digitaalisena kokoajan. Perus mittaristossa (jota ei 330e saa) taitaa olla sama kuin F30 eli vain sport tila näyttää nopeuden (näin siis sillä 6WB mittaristolla).

    - Viimeisin kitinä vielä siitä että näppäimien tuntuma on huonontunut ulkonäön vuoksi. Eli ratin ja idriven näppäimet on sellaiset lähes tasaiset joita joutuu katsomaan käytettäessä kun sormituntumaa ei ole. F30 näppäimet tuntuvat erillisiltä ja niitä on helpompi katsomatta käyttää.

    Yleisesti hyvän oloinen auto. Ja siis kitinätkin oli aika pieniä. Ehkä faceliftiin tulee parannuksia mittaristoonkin. Facelift 330xe touring voisi olla olla ihan hyvä auto sitten vuosien päästä. Ensin pitää vaan saada G20 seuraaja markkinoille, jotta hinnat saadaan alaspäin

    Lisäys:
    Nyt on tullut vielä tuo 318i mallikin hinnastoon. Samalla B48 motilla kuin tehokkaammat versiot, mutta vain pienemmillä tehoilla. Se että onko siinä fyysistä eroa vaikka 320i selviää varmaan myöhemmin, mutta ajatuksena voi olla ihan hyvä budjettimalli käyttöautoksi. Eli halpa hankintahinta kun "kukaan ei halua alitehoista" ja sitten lastulla teho --> 330i tasolle.
    Taitaa olla tuo G2x 318i B48B20A moottorilla eli samanmoinen kuin F3x 320i. G2x 320i on ainakin osassa autoissa B48b20B moottori joka on siis sama motti kuin 330i mallissa ja siitä bittinikkarit ottavat ulos 460 Nm ja 310 hv lukemia.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Laitetaan tämä jo toisaalle reilu vuosi sitten kirjoittamani luonnehdinta tästä uuden kopan koeajamastani edustajasta BMW 320 DA X-Drive M-Sport 2019:


    Nyt bemmileiriin siirryttyäni ajattelin käydä kokeilemassa tuon minulle ehkä oikeamman kokoluokan uusimman edustajansa, auto oli varsin täyteen ladattu ( mm. adaptive drive) joten vastaa paljolti niiden puolesta tuota 'möykkyäni'.

    Ohjaus tuntui uskomattoman tarkalta, ei uskoisi olevan sähkövempain. Tosin maantiellä tuntui hieman herkältä, en tiedä oliko mekaanista vai tuulen aiheuttamaa.

    Alusta: näyttäisi siltä että nyt ajoin ensimmäisen kerran bemmin nelaria jossa oli sama alusta kuin vastaavassa takatuupparissa eli jouset eivät olleet ne vakiot ( eli löysät) vaan alusta oli urheilullisen jämäkkä ja muuttui vain sopivasti eri alustamoodien välillä ( oma vastaava muuttuu 'liikaa' eri moodien välillä syynä vakiojousi ?). Alustan jämäkkyys osasyynä hyvään ohjaustuntumaan ??!!

    Vaihteisto: jotenkin tuo 8-lovinen automaatti pelasi tässä yhdistelmässä paremmin kuin omani, ehkä siksi kun nelarin (moottori) sisäiset kitkat ja massat pinemmät niin se n. 2 tonnissa käynti ei tunnu niin 'tuskaiselta'.

    Ajoasento: kerrassaan mainio, pulkkakin oli hyvä.

    Harman Kardon: soi puhtaasti/kirkkaasti mutta merkillisen kuiva keskialue ja alapää ( tosin en sen kummemmin säädellytkään/ vähän samanlaisen oloinen kuin oma Hifi DSP Prof.)

    Mittaristo: todellinen no go, jotenkin levottoman oloinen.

    Sisustus: k.o. yksilössä oli aika paljon hopeaa näkyvillä, tuli semmoinen joulukuusi-efekti.

    Renkaistus: 18" alk.p. alut Nokian R3-kitkoilla ( 225/45 ja 95T XL) tuntui toimivan jokseenkin täydellisesti ( omaan makuuni siis/ kitka on sopivasti löysä/) eikä pallojen 'yli'painosta jäänyt kummempaa reaktiota

    Summa summarum: ajo-ominaisuuksiltaan ehkä paras koskaan kokeilemani n. 'normaalin' tapainen ja hintainen tuote.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Kirjoitetaan myös lyhyt koeajoraportti. Katsastin G20 korista F30 330e:n tilalle. Nahkapenkit, digitaalimittaristo, HiFi-äänentoisto, kohtalaisesti varusteita.

    Yleisesti auton melutaso oli alhainen 17" perusvanteilla, keskustelu onnistuu ääntä nostamatta takapenkillekin. Pienen miinuksen annan siitä että melutason ollessa alhainen, se ei ole tasapainossa vaan osa äänistä tuntuivat korostetun kovilta.

    Digitaalimittaristo ei estä ostamasta autoa. HUDiakaan ei niin kaipaa kun nopeus näkyy selkeästi sivusilmällä. Nopeus- ja kierroslukumittarit reunoilla - niiden olemassaolo tekee mieli unohtaa, esimerkilliset tapaukset miksi arvostan oikeita analogimittareita.

    Galaxya mukaillen, eri nappien laatuvaikutelma/käytettävyys ei vakuuttanut. Pidemmänkin ajon jälkeen oli erikseen tarkistettava että sormi osuu oikealle napille. Vakionopeudensäädintä varten on 5 nappia ja 1 rulla, mitä ihmettä!! E-sarjan viikseä kohtaan annan aivan uuden tason arvostusta.
    Myös ilmastoinnin lämpötilasäädön napit on tehty ämpärimuovista, epäilen että Daciassakin on laadukkaampi fiilis säätönaviskoille (jos ilmastointi on varustelistalta ruksittu).

    Itse ajoltaan, se suurin juttu. Niin minun kuin perheen Pääministerin mielestä auton ajaminen tuntui kuin skodaa kipparoisi. Tätä on vaikea perustella (perheessä oli hairahdus skodillakkiin 2017-2018) mutta emme tunteneet ajamisen iloa saati saaneet kipinää auton ostamiselle.


    Kokonaisuutena G20 oli meille suurehko pettymys. Ehkä odotusarvo oli liian kova. Epäilen että seuraava koeajo tehdään faceliftin tullessa, ellei jotain poikkeuksellista vaihdokkia tule tarjolle.

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Kävin koeajamassa G20 330e:n. Kyllähän sen huomaa että kehitysaskelia on taas otettu verrattuna F30 sarjaan. Auto on hiljaisempi (ei silti mitenkään erityisen hiljainen) ja voimalinja toimii hienosti. Pelkällä sähkölläkin ajettuna auto liikkuu ihan riittävän nopeasti ainakin arkiajoon. Pelkäsin että sähköllä ajo on vitsi ja että joutuu ajamaan kun joku karavaanari tien tukkeena.

    Sisätilatkin ovat kasvaneet, joskin hybridin akun kanssa sedanin konttiin ei mahdu mitään. Jos ikinä tarvitsee kuljetella mitään on käytännössä pakko valita farkku jonka valmistuksen pitäisi alkaa 2020 kesällä. Samalla tulee kai vihdoin android auto. Kännykällekin on vihdoin järkevä paikka keskikonsolin etuosassa jossa koeajoautossa oli myös langaton lataus. F30 mallissa kännykälle ei ole hyvää paikkaa.

    Pakko vähän valittaakkin:
    - Piano black viimeistelylistat sisustassa ovat pehmeämpiä kuin koskaan! Karhea sormenpää jättää pintaan naarmuja Aivan järkyttävää paskaa edes tarjota tuollaisia. Nuo kestävät ehkä vuoden ja sitten saa alkaa miettimään miten nuo saa kalvotettua uudestaan.

    - Toinen mikä ainakin koeajolla tuntui melkoiselta turn offilta oli mittaristo. Digitaalimittaristo vaikuttaa siltä että siihen on vaan tungettu kaikenlaista kun "tälläisiä ihmiset vaan haluaa ostaa". Kaikesta graafisesta hassuttelusta huolimatta näytöllä ei ole mitään erityistä vaan on lähinnä sekava. Pieni kiitos pitää antaa siitä että nopeus sentään näkyy digitaalisena kokoajan. Perus mittaristossa (jota ei 330e saa) taitaa olla sama kuin F30 eli vain sport tila näyttää nopeuden (näin siis sillä 6WB mittaristolla).

    - Viimeisin kitinä vielä siitä että näppäimien tuntuma on huonontunut ulkonäön vuoksi. Eli ratin ja idriven näppäimet on sellaiset lähes tasaiset joita joutuu katsomaan käytettäessä kun sormituntumaa ei ole. F30 näppäimet tuntuvat erillisiltä ja niitä on helpompi katsomatta käyttää.

    Yleisesti hyvän oloinen auto. Ja siis kitinätkin oli aika pieniä. Ehkä faceliftiin tulee parannuksia mittaristoonkin. Facelift 330xe touring voisi olla olla ihan hyvä auto sitten vuosien päästä. Ensin pitää vaan saada G20 seuraaja markkinoille, jotta hinnat saadaan alaspäin

    Lisäys:
    Nyt on tullut vielä tuo 318i mallikin hinnastoon. Samalla B48 motilla kuin tehokkaammat versiot, mutta vain pienemmillä tehoilla. Se että onko siinä fyysistä eroa vaikka 320i selviää varmaan myöhemmin, mutta ajatuksena voi olla ihan hyvä budjettimalli käyttöautoksi. Eli halpa hankintahinta kun "kukaan ei halua alitehoista" ja sitten lastulla teho --> 330i tasolle.
    Last edited by Galaxy1223; 22-04-2020, 09:07. Reason: 318i kommentti

    Leave a comment:


  • Juh4
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Iltapulun koeajossa meinattiin, että alusta on M-Psortissa jäykkä.

    Onkos käytäntö muuttunut, ja nelivedoissakin on jäykempi/matalampi alusta?



    Varmaan onkin. En ole näistä G-kirjaimista enää yhtään kärryllä...
    Kyllä vain.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Iltapulun koeajossa meinattiin, että alusta on M-Psortissa jäykkä.

    Onkos käytäntö muuttunut, ja nelivedoissakin on jäykempi/matalampi alusta?



    Varmaan onkin. En ole näistä G-kirjaimista enää yhtään kärryllä...

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    Originally posted by pwd83 View Post
    Itseasiassa vielä ratin lämmitin ja adaptiivinen vakkari puuttui tolta mun listalta. Onko tämä sun millä tekniikalla? Noita Lasereita odotan kyllä kovasti.
    320d. Omani on Launch-Edition joten siinä on tuo lämpöpaketti jossa webasto, lämmitettävä ratti ja lämmitettävät takapenkit. Webasto on haissut ekat 5 käynnistyskertaa palaneelta muovilta, jos se siitä vähenisi kun käyttökertoja tulee. Yllättävän hyvin toiminut tuo aktivointi App:lla.

    Ei hiljentynyt kojelauta ekalla korjauksella. Eilen syttyi moottorin vikavalo ja vein Autokeskukselle. NOx-sensori menee vaihtoon ja HUD:n kehyksen vaihdolla pyritään hiljentämään kojelauta.

    Nyt ajellaan neljä viikkoa vikavalo päällä

    Leave a comment:


  • pwd83
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    ^Hieno kombinaatio.

    Innovation-paketti (HUD, Laser, Gesture, Driving assistant) on osoittaunut kyllä oivaksi. Meinasin jättää HUD:n pois ja onneksi en, vaikea olis olla kun on siihen tottunut. Muutaman kerran on lasereista vasta päässyt nauttimaan mutta vaikuttaa kyllä tehokkailta, varjostus/väistö toimii myös hienommin kuin adaptiivi-xenoneissa. Ns. perusvalot näyttää kyllä aika ankeilta, jotkut ilmeisesti pelkän ulkonäön vuoksi päätyneet parempiin.
    Mainittava vielä että ruskea nahka on aika piristävä, aiemmin ollu pari mustalla sisustalla ja viimeisin Oyster-puolinahka mitä sai sisäpestä 2kk välein.

    Tänään käytin takuukorjauksessa omani kun kojelauta rämisi, ekalla ajolla vaikutti auttaneen. 2kk/7tkm takana, täytynee huoltosopimuksen kilometrejä kasvattaa
    Itseasiassa vielä ratin lämmitin ja adaptiivinen vakkari puuttui tolta mun listalta. Onko tämä sun millä tekniikalla? Noita Lasereita odotan kyllä kovasti.

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    ^Hieno kombinaatio.

    Innovation-paketti (HUD, Laser, Gesture, Driving assistant) on osoittaunut kyllä oivaksi. Meinasin jättää HUD:n pois ja onneksi en, vaikea olis olla kun on siihen tottunut. Muutaman kerran on lasereista vasta päässyt nauttimaan mutta vaikuttaa kyllä tehokkailta, varjostus/väistö toimii myös hienommin kuin adaptiivi-xenoneissa. Ns. perusvalot näyttää kyllä aika ankeilta, jotkut ilmeisesti pelkän ulkonäön vuoksi päätyneet parempiin.
    Mainittava vielä että ruskea nahka on aika piristävä, aiemmin ollu pari mustalla sisustalla ja viimeisin Oyster-puolinahka mitä sai sisäpestä 2kk välein.

    Tänään käytin takuukorjauksessa omani kun kojelauta rämisi, ekalla ajolla vaikutti auttaneen. 2kk/7tkm takana, täytynee huoltosopimuksen kilometrejä kasvattaa

    Leave a comment:


  • pwd83
    replied
    330e M sport

    Omaa odottelen kuin sitä kuuluisaa kuuta nousevaa.

    Muutamalla paketilla ja erillis lisävarusteella ruksattu.
    Moni varuste tosiaan kuuluu paketteihin mutta alla joitain mitä omassa tulee olemaan.

    Dravit Grey
    M sport
    Sähköjakkarat
    Ristiseläntuki
    Hud
    Hi-Fi
    Laserit
    Automaatti pitkät
    Avaimeton
    Valopaketti
    Driving assistant
    BMW live cockpit professional
    Gesture Control
    Äänieristetyt lasit.
    Ym.

    Kysymys/vastaus hengessä vielä yksi maininta.

    Eli näissä on 5x112 jako vanteissa niinkuin muissa uusimmissa bemuissa. Eli valikoimaa löytyy mukavasti markkinoilta vanteistukseen.
    Last edited by pwd83; 14-09-2019, 08:23.

    Leave a comment:


  • demu
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    Autokeskuksen mukaan noin kuukauden päästä nähtävissä ja ajettavissa.
    Käväisin tänään huollon yhteydessä katsomassa Laakkonen Herttoniemessä uutta G21:stä.
    Ei ole vielä myymälätilassa tai koeajettavissa, mutta yksi kappale oli 4. kerroksen parkkihallissa.
    Oli mineral grau -värinen, laservalot, m-sport, dakota-nahat ym. Muistutti ensituntumalta aika lailla vanhaa F31:stä, paitsi että kuskin ympäristö (mittaristo, navigaattori, keskikonsoli) olivat kokeneet kohtuu suuria päivityksiä.

    Ei tuo äkkiä paljonkaan isommalta tuntunut kuin vanha, vaikka senttejä ehkä onkin tullut lisää.
    Last edited by demu; 13-09-2019, 14:05.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎