G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IKa
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Kyseinen konehan on mm.F3X 330I malleissa ja onhan siinä jonkinverran potentiaalia.
    Kokemusta ei ole kyllä ko. koneesta.
    Ei pidä paikkaansa. F30 330i:n kone on tyypiltään B48B20O0, eli 252 hp versio. Mallimerkinnän O-kirjain erottaa sen 330e:ssä käytetystä 184 hp versiosta. G-sarjan 330i sai pari hevosta lisää, mutta on edelleen vahvasti eri moottori kuin G-sarjan 330e:ssä käytettävä.

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Uudet BMW ECUt on foorumien mukaan lukittuja kesästä 2020 lähtien eikä lastuttaminen enää onnistu:





    jne...

    Tuo poistaa tehokkaasti mielenkiinnon esim. 320e mallin suhteen.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by ///Late View Post
    Onko kenelläkään vielä kokemuksia G20 330e ohjelmoinnista B48B20B moottorilla? Omaa ilmeisesti aika suuren potentiaalin

    Yritin jo vähän kalastella foorumia läpi heikoin menestyksin mikä sinänsä ei ole yllättävää, onhan tämä vielä suhteellisen tuore tapaus ja varmaan takuut päällä miltein jokaisessa yksilössä.
    Kyseinen konehan on mm.F3X 330I malleissa ja onhan siinä jonkinverran potentiaalia.
    Kokemusta ei ole kyllä ko. koneesta.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Onko G20:stä saanut ilmajousituksella? En ainakaan Saksan hinnastoista löytänyt moista varustetta, mutta muutama lehtijuttu auton esittelystä löytyi missä väitettiin 330e:n olleen ilmajousituksella :think

    Ja toisessa taas sanottiin että ei saa nelipyöräohjausta eikä ilmajousitusta :think

    Oma näkemys on että ei saa, mitäs muut on mieltä?

    Leave a comment:


  • ///Late
    replied
    Onko kenelläkään vielä kokemuksia G20 330e ohjelmoinnista B48B20B moottorilla? Omaa ilmeisesti aika suuren potentiaalin

    Yritin jo vähän kalastella foorumia läpi heikoin menestyksin mikä sinänsä ei ole yllättävää, onhan tämä vielä suhteellisen tuore tapaus ja varmaan takuut päällä miltein jokaisessa yksilössä.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Ostoon olisi lähdössä uusi 330e.

    Mitä arvioisitte tällaiselle lähtöhinnaksi ennen varusteita jos kyseessä 2020 vuosimallin auto? Eli pakasta vedetty ja täysin ajamaton, ollu autokaupan välivarastossa.
    Loppuviimein päädyin Autokeskuksen kanssa 53 500 euroon. Auto on 11/2020 ja täysin ajamaton ja ensirekisteröitävä.

    Lisävarusteet (charged sport sedan 330e)
    - adaptiivinen vakkari
    - acoustic glazing
    - hifi-äänentoisto
    - mineral metallic grey -väri
    - lämmitettävä ratti
    - kaukovaloavustin
    - livecockpit professional
    - sporttipenkit
    - neliveto (ei sinänsä lisävaruste)
    - mukaan talvi- ja kesärenkaat

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Ostoon olisi lähdössä uusi 330e.

    Mitä arvioisitte tällaiselle lähtöhinnaksi ennen varusteita jos kyseessä 2020 vuosimallin auto? Eli pakasta vedetty ja täysin ajamaton, ollu autokaupan välivarastossa.

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    Sanon saman kun aiemmin. Laakkoselle menin katsomaan g20 ja myyjä sanoi että on eroa f30 paljon nyt tää on tosi lähellä 5 sarjalaista. Oli pakko todeta että eiköhän me sit mennä katsomaan niitä 5 sarjalaisia ni ei tarvii sitä tosi lähellä olevaa ostaa. Kuskin penkiltä katsottuna onhan noi aika erilaisia. Toinen on pieni käteen sopiva ja toinen valtamerialus. Siinä kun 3 joutuu ohjaamaan menee 5 ku juna. Tosta on turha edes väitellä. 50 vauhdista eteenpäin ero on aika iso. Jos taas haluu leikkiä ja sladitella 3 on paremmin käteen sopiva. Varustepuolella 3 ei saa isojen poikien varusteita. Imuovet, comfortit, hieronnat ja ilmastoinnit ym. Se on vähän sellanen pirkkatuntuma ku ei varustelistalta edes löydy kunnon varusteita. Noistakin on turha väitellä kuka niitä tarvii. Ei kukaan. Ostaa corollan sit jos ei ymmärrä.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Eihän se koko yksiselitteisesti, mutta parempi äänieristys sekä pidempi akseliväli (yleensä sanotaan että pidempi akseliväli tuo vakautta). Ja jos vaikka ne kehutut Comfort penkit vielä sattuu löytymään.

    Mutta eipä näitä kannata niin vakavasti ottaa muutenkaan. Pystyyhän sitä vaikka 80-luvun Corollalla posottamaan 500km putkeen että siihen verrattuna mikä vaan uusi auto on parempi. Ja eroja löytyy merkkien välillä sekä niiden sisällä. Se että mihin kannattaa sitten rahojaan laittaa on sitten oman harkinnan varassa.
    Jep, ite aattelin et oisha se siistiä kun faija osti mun nykysen e46 aikanaan 2002 uutena et jos sen nyt pistäs romutukseen ja ostais tilalle pränikän 330e tehtaalta. Sais myös haluamallani värillä (sunset orange) mitä ei paljoa Suomen markkinalla varmasti näy käytettynä..

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Auton kokoko tuo sen ajomukavuuden pitkällä matkalla vai mitenkä?
    Eihän se koko yksiselitteisesti, mutta parempi äänieristys sekä pidempi akseliväli (yleensä sanotaan että pidempi akseliväli tuo vakautta). Ja jos vaikka ne kehutut Comfort penkit vielä sattuu löytymään.

    Mutta eipä näitä kannata niin vakavasti ottaa muutenkaan. Pystyyhän sitä vaikka 80-luvun Corollalla posottamaan 500km putkeen että siihen verrattuna mikä vaan uusi auto on parempi. Ja eroja löytyy merkkien välillä sekä niiden sisällä. Se että mihin kannattaa sitten rahojaan laittaa on sitten oman harkinnan varassa.
    Last edited by Galaxy1223; 08-03-2021, 18:24.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Autot on tosiaan hieman eri kohderyhmälle. Vitonen on isompi, painavampi ja vähän möhkömpi ajaa/parkkeerata yms. Toisaalta se on paremmin äänieristetty ja voi löytyä varusteita joita ei pienempään edes saa. Kallistuisin 330e jos ei ole tarvetta kuljettaa takapenkillä aikuisia säännöllisesti tai jos mukavuus maantiellä ei ole ensimmäisenä vaatimuslistalla.
    Auton kokoko tuo sen ajomukavuuden pitkällä matkalla vai mitenkä?

    Suunnitteilla on saada työpaikan hallista parkkilupa ja siellä olisi ilmainen sähkölataus eli olisi tarkoitus ajaa työmatkoja (helsingin läpi joka päivä...) ja sitten pidempää matkaa kun mökille on 200km suuntaansa. Eli sekalaista ajoa, 330e lienee tähän passeli?

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Uusi g2x on kyllä selvästi hiljaisempi kuin vastaava e9x tai f3x. Varsinkin jos kitkoilla ajaa.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Kallistuisin 330e jos ei ole tarvetta kuljettaa takapenkillä aikuisia säännöllisesti tai jos mukavuus maantiellä ei ole ensimmäisenä vaatimuslistalla.
    Näin minäkin sanoisin etenkin jos ratin takana janoaa jotain ajamisen iloa etenkin pienissä nopeuksissa. 3/4-sarjalaiset ovat jotenkin kivoja ajettavia, vitoset mukavia.
    Last edited by TON-III; 07-03-2021, 19:46.

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Lienee hiljalleen aika luopua 2002 vuoden E46:sta. Oon funtsinu g20 330e ja 530e välillä. Yllättävän lähellä näiden hinnat käytettynä kun muutama vuosi autolla ikää. Onko mitään merkittävää vinkkiä kumpaan suuntaan kallistua? Mikähän näiden autojen ero tarkalleen on, maallikko ei oikein älyä.
    Autot on tosiaan hieman eri kohderyhmälle. Vitonen on isompi, painavampi ja vähän möhkömpi ajaa/parkkeerata yms. Toisaalta se on paremmin äänieristetty ja voi löytyä varusteita joita ei pienempään edes saa. Kallistuisin 330e jos ei ole tarvetta kuljettaa takapenkillä aikuisia säännöllisesti tai jos mukavuus maantiellä ei ole ensimmäisenä vaatimuslistalla.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Lienee hiljalleen aika luopua 2002 vuoden E46:sta. Oon funtsinu g20 330e ja 530e välillä. Yllättävän lähellä näiden hinnat käytettynä kun muutama vuosi autolla ikää. Onko mitään merkittävää vinkkiä kumpaan suuntaan kallistua? Mikähän näiden autojen ero tarkalleen on, maallikko ei oikein älyä.
    Autojen ero on ulkomitoissa ja varusteissa. Toinen on kolmos sarjalainen ja toinen vitos sarjalainen. Kaikki eroavaisuudet tulee iso auto vs pienempi auto.

    Jos uusista puhutaan ovat autot teknisesti hyvin samoja 330e vs 530e tai 330e Xdrive vs 530e Xdrive. Näissä kummassakin 2 litrainen bensa + sähkövoimalinja.

    Vitos sarjalaista saa hybridinä myös 6sylinterisenä bensana 545e Xdrive.

    Akustot kaikissa samat.

    Leave a comment:

Working...
X