Ei se tosiaan pahasti ole pielessä, jos käy kuvailemallasi tavalla. Siinä jakajan kannen ja pyörijän alla on semmonen muovinen pölysuoja. Pölysuojaa kun pikkusen siirtää sormella kuskinpenkkiä kohti, niin se lovi näkyy suurinpiirtein siinä suunnassa, missä se hihnapyöräkin on. Hyvin pieni lovi, ikäänkuin kynnellä olisi painettu jakajan alumiinirunkoon. Jakajan kannen jousikuormitteinen keskitappi painaa pyörijää keskelle. Tämän keskikohdan, pyörijän kärjen keskikohdan ja loven pitäisi olla samassa linjassa, niin silloin sytkä on asteelleen kohdallaan.
Kyllä sen hihnapyörän pitää kääntyä ainakin varttikierros hihnanvaihdon yhteydessä, jotta jakassa ei enää säätö riittäisi.
Joo ei se niin paljoa ole voinut liikkua, eli luulisi hienosäädöllä selviävän. Jatketaan harjoituksia illalla!
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic- -e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II- -EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic- -EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic- -e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Moniko millinen hylsy käy kampiakselin päähän m20 että saan konetta pyöritettyä? En saa mitattua nyt millään ja pitäs käydä kaupasta hakemassa, eikä ole 22mm niinkuin jossain topicissa oli, ennemmin joku 28mm tai joku vastaava..
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic- -e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II- -EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic- -EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic- -e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Moniko millinen hylsy käy kampiakselin päähän m20 että saan konetta pyöritettyä? En saa mitattua nyt millään ja pitäs käydä kaupasta hakemassa, eikä ole 22mm niinkuin jossain topicissa oli, ennemmin joku 28mm tai joku vastaava..
27mm.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Kiitosta tästäkin! Meno muuttui jo huomattavasti paremmaksi kun sytytys oli tosiaan kääntynyt pieleen ja sain sen jo suht kohdilleen käännettyä
Mutta mitenkä millin tarkka tuo mahtaa olla siitä että se merkki on juuri pyörijän keskellä? kun vielä olisi vähän parantamisen varaa toiminnassa vaikka yritin sen hahmotella kohdilleen. ja taas loppui aikakin kesken niin oli jätettävä homma vaiheeseen.
Niin ja varmistakaas vielä tyhmälle että onko se värinänvaimentimen ykk merkki se nollan perässä oleva viiva
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic- -e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II- -EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic- -EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic- -e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic- -e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II- -EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic- -EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic- -e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Minulla on jo pidemmän aikaa killittänyt öljyntasopinnan varoitusvalo kattonäytöllä, vaikka öljyntaso on normaalissa, joten purkasin anturin käteen ja mittailin yleismittarilla ja se minusta toimi kuten kuuluukin. Samoin valo palaa, vaikka johto on olisi liittimestä irti. Toimiiko tuo maadoittamalla anturin kautta, vai miten? Epäilen, että olisiko johto jostakin poikki tms.:think Kyseessä siis m535i ja m30 moottori.
Ekana kattosin takakurakaarien etureunat, pieni korjaus.
Tokana etukurakaarien takareunan ja juurikin sen yläliitoksen lokarista konetilaan. Tämä isompi ja tulee varmasti käyttiksessä 40-50v korjaukseen.
Kolmantena kuskin oven sisäpuolen alaosat - no se nyt ei iso juttu.
Neljäntenä konepellin pokkaukset vaikkei niissä yleensä...
PS. Olisko kellään varalla E28 ihan karvalakkipenkkejä?
No paremmatkin käy!
Hei, kyselisin asiantuntijoilta mikä olisi järkevä hinnoittelu autolle joka minun olisi mahdollista ostaa Taiwanista Suomeen:
1982 520iA 99 tkm
Alkuperäinen maalipinta, hopea, lommoton ja räpeltämätön
Täysin (siis täysin) ruosteeton, 2 omistajaa ja hallissa säilytetty
Sininen kangassisusta ja vasemman puolen ohjaus
Ihan en ole varma onko jenkki vai europuskureilla
Mitä tuollaisesta maksaa kun kulut tulee olemaan +2k€ saada tänne?
Ei pääty kulut tohon... kato ny kuljetus 1000€, huollinta 200€, tullaus, verot ja alv, katsastus, jne... yhteensä neuvosin kertomaan kinnerin hinnan 1,5:llä niin osuu sinneppäin! Ja koko mallisarjan läpikäyneenä sanosin et osta heti se isokoneisin!
Comment