Joku ruuvasi n. 2v sitten mun E28 M5 vasemman puoleisen etumaskin ja siinä olleen alkuperäisen tehtaan M5 merkin mukaansa - ... saako noita vielä jostain helpostikkin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E60 tasauspyörästönlaakeri (POSKILAAKERI)
Moe. Onko kenelläkään tietoa, mikä laakeri menee e60 530d. LCI (235hp) perään. Siis ongelmana on apukuskinpuolen perän ”POSKILAAKERI”
Joka on loppu. Bmw. Ei kuulemma anna siihen itse laakerin mitään osanumeroa, eli eivät myy sitä Varaosana erikseen.
Laakeri sinänsä ei olisi kauhean vaikea vaihtaa yms. Pitäisi vaan tietää minkälainen laakeri (valmistaja numerot/koodit) sinne menee.
Taitaa olla aika harvinainen ongelma, kun en täältä mistään löytynyt vastaavaa juttua?
Auttakkee olisi.
Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostJoku ruuvasi n. 2v sitten mun E28 M5 vasemman puoleisen etumaskin ja siinä olleen alkuperäisen tehtaan M5 merkin mukaansa - ... saako noita vielä jostain helpostikkin?E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Morriz View PostEikös nuo ole e12 mallista :thinkOriginally posted by MPV View PostJoo, isomoottorisissa E12:ssa on ollut tuollainen, mutta ihan eri maskihan se kuitenkin on, kuin E28:ssa. Olen nähnyt kyllä vastaavia teippauksia E28 korisissa, mutta ne on kyllä olleet toteutettuja jollain Bilteman "kromilistalla" tai vastaavalla.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostNäin minä olen ymmärtänyt myös. Ei sillä, minusta ihan mukava lisä e28:iin täytyy melkein kokeilla tehdä metritavarastaSopii kyllä hyvin jos on muutenkin kromia
-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostMelko vähän niitä näkyy olevan liikkellä, marmoriltakaan ei taida saada. Äkki vilkaisulla löysin tuon http://www.eagleday.com/bmwemblems.html- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Sivuikkunoiden kumit?
Mites ikkunoiden alarautoihin saa uusittua kumit?
Normit Kiinasta pyyhkijöihin abauttiarallaa 30sent.
Mihin hintaan alkuperäisiä tai samahkon muotoisia?
Voiko valaa silikonista ja värjätä helpolla ohjeella?Last edited by tsbmw; 04-05-2018, 20:57.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Miten ootte asentanut m-tech helmat? Luonnollisestikaan asennusosia ei ole, eikä kaikkia enää näytä uutena saavankaan-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
Ylläpito-ohjeita, kumilistoja ja suojausta BMW E28, E34
Miten ootte uusinnu (NÄIHIN VOI VASTATA YKSITTÄISIIN):
- Avattavien ikkunoiden alareunan kumilistat löytyykö tuollaista suorahkoa kumia metritavarana tms?
- Taka- ja etuikkunaa kiertävän auringossa värin luovuttavan kumilistan keskellä olevan kromilistan?
- Ovien sisäverhous kutistuu vuosien myötä ja lopulta repeytyy reunoista irti... Saako kangasta ja mistä? No voihan siihen vaihtaa muoviversiot...
- Puskurien kromaus?
- Kattoverhoilu kellastuu, miten uudistatte?
- Kojelaudan käsittely niin ettei halkeaisi, nuo pikkuhiljaa kutistunevat?
- Penkkien jousien kunnostus ja mistä alkuperäistä kangasta (ebay/kuukkeliko?)��
- Auringolta kumiosien suojaus? Glyserriini ja pellavaöljy, joku silikoni vai nanoteck tuote paras?
- Ruostesuojaus systeemi runkopalkkeihin ja korin piilokoteloihin, missä kaikkialla niitä on? (Yllätys etulokasuojien yläosia uusittaessa rungon puolella, VETTÄ ylhäällä koteloissa ilman purkuaukkoja - tehtaaltako asti rakenne?)
- Miten takakontti tuulettuu? Yhessä autossa märkä ja kahdessa kuiva?
- Miten kannattaa varautua ohjaussimpukan uusimiseen/korjaukseen (ei tosiaan halpa osa) ja ennen pitkää tulee hajoamaan...
Mittaristo tai nopeusmittari niin privaan!
Puskurit jos jollakin nurkissa?
Vakionopeuden säädin?
E28 nahkasisustus?
Työkalulaatikkoon täydennystä?Last edited by tsbmw; 10-05-2018, 19:03.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Korja -kumilla Tampereella on metritavarana sellaista kumilistaa, mistä saa vähän veistä näyttämällä ainakin e24 sivulaseihin sopivaa. On nukattu sisäpinnalta kuten alkuperäinenkin.
En vaan tullut aikanaan ottaneeksi tuotenumeroa ylös, kun hain mallin kanssa omaani sopivaaAlla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by jeppis View PostMiten tuon jarrutehostimen ja paineakun kuuluu toimia näissä hydraulitehosteisissa? Kuuluuko työntää paineakusta öljyt tehostimen säiliöön(käyttää samaa öljyä), kun jarrua polkee auto sammuksissa?
Paineakun kuntoa voi samalla arvioida: ehjän akun tulisi antaa moottorin seisoessa luokkaa viidestä kahdeksaan täysjarrutusta ennen paineen loppumista.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostKuuluu työntää. Ennen tehostajan öljyntason tarkastusta Moottori seis, minkä jälkeen poljetaan jarrua kunnes poljin tuntuu kovalta (eli kaikki öljy on poistunut paineakusta).
Paineakun kuntoa voi samalla arvioida: ehjän akun tulisi antaa moottorin seisoessa luokkaa viidestä kahdeksaan täysjarrutusta ennen paineen loppumista.Oli tullut itselle virhe täytettäessä tehostimen säiliötä ja sammuksis jarrua polkiessa tuli ns.öljykatastroof tallin lattialle.
BMW M535i 1986
Comment
-
-
Originally posted by jeppis View PostHyvä kiitokset tästäOli tullut itselle virhe täytettäessä tehostimen säiliötä ja sammuksis jarrua polkiessa tuli ns.öljykatastroof tallin lattialle.
Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
AApuuWA:
Hylky katsastuksessa
"Jarrujärjestelmät. Käyttöjarru. Jarrutehostin, Vuotaa, Poljintuntuma epämääräinen."
Sinänsä nyt keväällä jarrulevyt uudet, jarrusylinterit uusittu ja mittaustulokset lähes tapiss - tai no kohtuu hyvä eli etuakseli 2,3 Oikea 2,4 ja ero 4%.Takana 9% ero ja 2,0/2,2. Pyörät lukkiutuivat dynamometrillä.
Normikäytössä jarrut toimivat ihan ok, mutta kun vertaa tohon kakkos E28 jossa polkasulla lentää lasista ulos..
Missä vika, tuntuma on silleen viiveellä ja raskas poljinvoima vaikkakin tehoaa mustaan viivaan ok. Katsuri testas sammuttamalla koneen - tehostus katos - sano et ei saa niin vaan tulee säilyä moottorin sammuttua. Kuvassa ero toiseen käyttikseen eli toi osa on märkä.Last edited by tsbmw; 20-05-2019, 18:47.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment