Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RikuBMW
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 712
    • Laitila

    Tuli kaivettua kaverin kanssa tuollainen 16vuotta ladon vintillä seissyt E28 pihalle jokunen kuukausi takaperin. Nyt otettu työn alle ja harkinnassa olisi tuo nykyinen M20B20+automaatti päivittää uudempaan M20 koneeseen ja manuaalilaatikolle. Mitä osia tarvitaan laatikkomuutokseen? Polkimet ainakin, entä muuta? Tämä siksi, kun tuollainen kyseinen setti olisi jo entuudestaan olemassa tallilla. Nykyinen kone kokenut tuhon ja jäänyt siksi seisomaan, lohkon kyljessä nyrkinkokoinen reikä.
    Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
    Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
    Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

    Comment

    • Joma
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1320
      • Masku

      Itse heivaisin suosiolla m20 suohon ellei alkuperäisyys ole tärkeää.

      M30 moottorit lähes ilmaisia ja antaa huomattavasti mukavemmat kyydit.
      E30 M52b28 M122h Amme
      E28 x monta
      E23 728i Ministeri
      E10 1600-2 Garret

      VW LT50 Huoltoajoneuvo
      HD lapio jätskikruiseri

      Comment

      • RikuBMW
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 712
        • Laitila

        Ei lähdetä mihinkään akselijumppaan kyllä tämän kohdalla, pienellä budjetilla ajoon/leimaan. Ajoa tuskin paljon tulee, muitakin harrasteita kummallakin jo ennestään. Eli M20 on ja pysyy.
        Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
        Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
        Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

        Comment

        • Fahrenheit
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 58
          • TKU

          Ongelmana sellainen, että kesä kuumalla auto oli laiska kun mikä ja nyt taas näin syksyn tullen ja lämpötilan tippuessa auto tuntuu paljon pirteämmältä ja käy muutenkin tasaisemmin. Mahdollisesti jossain anturissa vikaa?
          sigpic

          Comment

          • Jyke koo
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 399
            • Tampere/Hämeenlinna

            Onks kukaan patentoinu e28:in mitään suodatinta tolle puhaltimelle ettei kaikki kävyistä pienemmät lentäis aina sisälle ja sotkis?
            Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
            Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

            Comment

            • SanMiguel
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1035
              • Kirkkonummi

              Eipä oo tullu patentteja tehtyä, mutta näin ensimmäisenä tuli mieleen jos sinne muovisuppiloiden (mistä tuuletin imee ilmaa) pingottaa vaikka äipän vanhat sukkahousut päälle niin ei pääsis kaikki epämääräiset sotkut kabiiniin sisälle? :think

              Tää nyt tuli vaan ensimmäisenä mieleen ja varmaan löytyy parempiakin visioita kyseisen ongelman ratkaisuksi.

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by SanMiguel View Post
                ....vaikka äipän vanhat sukkahousut päälle niin ei pääsis kaikki epämääräiset sotkut kabiiniin sisälle? :think
                Haarakiila? Eipä tarvi vunterpaumia

                Comment

                • Jyke koo
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 399
                  • Tampere/Hämeenlinna

                  Originally posted by isoR View Post
                  Haarakiila? Eipä tarvi vunterpaumia
                  Se olis sitte ku silakkalaatikolla ajelis

                  Tommone joku sukkahousuhomma itelläki eka tuli mielee mut sais olla vaa vähä pitkäikäsempi patentti riittääköhä tossa puhaltimessa imu jos sinne yrittäis koteloida pitkänomasta suodatinta ennen puhallinta.
                  Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                  Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                  Comment

                  • Schutzstaffel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 345
                    • Lounais-Suomi

                    Originally posted by RikuBMW View Post
                    Tuli kaivettua kaverin kanssa tuollainen 16vuotta ladon vintillä seissyt E28 pihalle jokunen kuukausi takaperin. Nyt otettu työn alle ja harkinnassa olisi tuo nykyinen M20B20+automaatti päivittää uudempaan M20 koneeseen ja manuaalilaatikolle. Mitä osia tarvitaan laatikkomuutokseen? Polkimet ainakin, entä muuta? Tämä siksi, kun tuollainen kyseinen setti olisi jo entuudestaan olemassa tallilla. Nykyinen kone kokenut tuhon ja jäänyt siksi seisomaan, lohkon kyljessä nyrkinkokoinen reikä.
                    Kardaani tais mennä vaihtoon koska eri pituinen. En ole enää 100% varma mutta tuo kannattaa tarkistaa.
                    Monta 80-luvun autoa

                    Comment

                    • ///JATKE
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2013
                      • 377
                      • Nokia

                      Hei! Miten E28sissa on toteutettu roiskeläppien kiinnitys tehtaalta? Mahdollisimman alkuperäistä näköä hakemassa, ja kuraläpät kiihottaa, eikä mikään porakärkiruuvipatentti kuulosta kasikytäluvun klassiselta
                      E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                      Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                      Comment

                      • Joma
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1320
                        • Masku

                        Ennenku alan sorvailemaan omia puslia tuohon leluprojektiin niin.



                        Nämähän ovat e34 takakynkkien puslat.



                        Tämänmukaan samat kumiset puslat e28 ja e34 eli vissiin strongflexin puslat sopii?

                        Tuohon hintaan kun turha alkaa sorvailemaan, kenelläkään omakohtaista kokemusta?
                        E30 M52b28 M122h Amme
                        E28 x monta
                        E23 728i Ministeri
                        E10 1600-2 Garret

                        VW LT50 Huoltoajoneuvo
                        HD lapio jätskikruiseri

                        Comment

                        • Jyke koo
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 399
                          • Tampere/Hämeenlinna

                          Originally posted by ///JATKE View Post
                          Hei! Miten E28sissa on toteutettu roiskeläppien kiinnitys tehtaalta? Mahdollisimman alkuperäistä näköä hakemassa, ja kuraläpät kiihottaa, eikä mikään porakärkiruuvipatentti kuulosta kasikytäluvun klassiselta
                          Takana oli mulla ainaki pop-niiteillä alkuperäset kiinni takahelman "pokkauksessa"
                          Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                          Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                          Comment

                          • peeämwee
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1823
                            • I sink hell

                            Originally posted by Jyke koo View Post
                            Takana oli mulla ainaki pop-niiteillä alkuperäset kiinni takahelman "pokkauksessa"
                            Samat. Sen takia olikin mätävikaa tullut potkulaatikoihin edessä..
                            Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                            Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                            A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                            http://velkakello.fi/

                            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                            Comment

                            • kal3
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 113
                              • Keminmaa

                              Pitäisi saada tuo 518i lämmityslaite pelaamaan paremmin.

                              Pääseekö kennoon ulkokautta/puhaltimen puolelta millään käsiksi? Jos vaikka pääsis kävyt imuroimaan pois.

                              Oon jo vaihtanut kiertovesipumpun ja termarin ja liottanut konetiskiaineella kennon vesipuolen.
                              635csi -85, e34x2

                              Comment

                              • ^henri^
                                Newbiemmer
                                • Sep 2007
                                • 13

                                Onko -87 vuonna ollu 528i mallissa ABS vakiona? Mitä eroa vs 520i? Bmwfanssista mitä sain selvää nii jarrut on ainaki isommat mutta alusta muuten sama? M30 tai ehkä M52B25 swap mielessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎