Announcement
Collapse
No announcement yet.
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostNo voi ristus, pidempihän se pitää olla eikä lyhyempi.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Tulipas tässä vielä mieleen kun vaihtaa noi pallokupin puolikkaat niin. Saako tuota ylempää ujutettua keppiin ilman että purkaa sitä? Eli osa 10 oheis sälöineen. http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=25&fg=05
Sitten minkälainen projekti on vaihtaa tuo osa 16 ja mitä haetaan takaa "+core = Requires mandatory core return." ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=25&fg=05E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Sori, en ole lkukenut kun humalassa mutta tartteekos tuohon mitä muuta kuin vaihtaa tuo tanko ja vishiin on oltava laatikko irti??e46 Touring M-Sport2
e30 tbo ic 2.5ltr 24v
L200 Vollen 2.3ltr tbo ic
Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
Kysele privalla
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostTulipas tässä vielä mieleen kun vaihtaa noi pallokupin puolikkaat niin. Saako tuota ylempää ujutettua keppiin ilman että purkaa sitä? Eli osa 10 oheis sälöineen. http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=25&fg=05
Sitten minkälainen projekti on vaihtaa tuo osa 16 ja mitä haetaan takaa "+core = Requires mandatory core return." ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=25&fg=05
Ei saa vaihdettua ylempää pallokuppia purkamatta keppiä, mut ei o paha rasti purkaa sitä. Ottaa ton jousirikan (osa 7) irti ja nykäsee. Jousiprikan yläpuoleiset osat pitäs jäädä ylempään kepin puoliskoon ja se onkin siinä. Käänteises järjestykses takasi.
En mä tiedä mitä toi "core return" meinaa, mut kun ostat ton osan 16, niin toi osa 14 on sen sisällä valmiiksi. On ilkeä vaihtaa jos kardaani ja pakoputki paikallaan. Jos sinne vaihdelaatikon päähän näkee, niin sit ei nakit mahdu väliin. Kyyllä se silti onnistuu kardaani ja pakoränni paikallaan, mutta vaatii sorminäppäryyttä ja hermoja. Ilkein osuus kyseisessä hommassa siis pujottaa toi tappi 15 takaisin paikalleen. Onnistuin kun laitoin sen huulilleen ja papukaijapihdeillä puoliväkisin niivitin paikalleen. Poisotto taas onnistu painamalla se tappi TOSI lyhyellä ruuvimeisselillä vähän ulos ja pienillä papukaijapihdeillä kaivoi sen sieltä rei'jästään pois.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNo voi ristus, pidempihän se pitää olla eikä lyhyempi.
Asia on sit erikseen vaihdevälejä lyhentävä keppi missä on pitempi pallon ja siirtotangon väli alapäässä.BMW e61 545 -05 Touring
Ex. BMW e39 540 -97 Touring
Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
Ex. BMW e34 520 -88
Comment
-
-
Originally posted by jorke View PostNo varmasti kyl lyhentää vaihdevälejä, jos lyhentää keppiä.
Asia on sit erikseen vaihdevälejä lyhentävä keppi missä on pitempi pallon ja siirtotangon väli alapäässä.
Comment
-
-
Originally posted by Nipsu View PostEi saa vaihdettua ylempää pallokuppia purkamatta keppiä, mut ei o paha rasti purkaa sitä. Ottaa ton jousirikan (osa 7) irti ja nykäsee. Jousiprikan yläpuoleiset osat pitäs jäädä ylempään kepin puoliskoon ja se onkin siinä. Käänteises järjestykses takasi.
En mä tiedä mitä toi "core return" meinaa, mut kun ostat ton osan 16, niin toi osa 14 on sen sisällä valmiiksi. On ilkeä vaihtaa jos kardaani ja pakoputki paikallaan. Jos sinne vaihdelaatikon päähän näkee, niin sit ei nakit mahdu väliin. Kyyllä se silti onnistuu kardaani ja pakoränni paikallaan, mutta vaatii sorminäppäryyttä ja hermoja. Ilkein osuus kyseisessä hommassa siis pujottaa toi tappi 15 takaisin paikalleen. Onnistuin kun laitoin sen huulilleen ja papukaijapihdeillä puoliväkisin niivitin paikalleen. Poisotto taas onnistu painamalla se tappi TOSI lyhyellä ruuvimeisselillä vähän ulos ja pienillä papukaijapihdeillä kaivoi sen sieltä rei'jästään pois.pitää katsoa jaksaako ruveta reuhaamaan kardaania irti. Mutta jos nyt alkuunsa laittelis noita palikoita tilaukseen ja ihmettelisi sitten lisää.
E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Kattelin Bentleyn oppaasta E34:n vaihdekepin irrotuksesta ohjeita. Oppaassa ehdotettiin irrottamaan kardaani ja pakoputki ennen kepin irroitusta. Onko toi nyt vähän yliampuvaa, vai onko näin tosiaankin tehtävä?
Bentleyn oppaan mukaan toi kepinvaihto-operaatio ois suhteellisen helppo E34:ssä ilman noita kardaanin ja pakoputkiston kanssa räpläämisiä. Ainoa ihmetystä herättävä asia on tossa tollasta erikoistyökalua vaativa rinkulan irroitus (näkyy Bentleyn oppaassa sivulla 252 kuvassa 4) Mistähän tollasenkin työkalun nyt ittelleen löytää? Onko jollakin antaa vinkkejä juuri E34:n vaihdekepin vaihtoon. Arvostaisin suuresti apua tässä vaiheessa.Last edited by Raputurkki; 04-05-2007, 15:47.
Comment
-
-
Originally posted by Raputurkki View PostKattelin Bentleyn oppaasta E34:n vaihdekepin irrotuksesta ohjeita. Oppaassa ehdotettiin irrottamaan kardaani ja pakoputki ennen kepin irroitusta. Onko toi nyt vähän yliampuvaa, vai onko näin tosiaankin tehtävä?
Bentleyn oppaan mukaan toi kepinvaihto-operaatio ois suhteellisen helppo E34:ssä ilman noita kardaanin ja pakoputkiston kanssa räpläämisiä. Ainoa ihmetystä herättävä asia on tossa tollasta erikoistyökalua vaativa rinkulan irroitus (näkyy Bentleyn oppaassa sivulla 252 kuvassa 4) Mistähän tollasenkin työkalun nyt ittelleen löytää? Onko jollakin antaa vinkkejä juuri E34:n vaihdekepin vaihtoon. Arvostaisin suuresti apua tässä vaiheessa.
Comment
-
-
Kiitoksia Leka! Eli toi short-shift kepukka on mahdollista laittaa kiinni ilman, että menee auton alle hommiin? Ymmärsinkö nyt oikein?
Editointia: Eli sen laakerin saa yläkautta auki, mutta itse keppi täytyy kuitenkin irrottaa alakautta...? Menikö nyt oikein?Last edited by Raputurkki; 05-05-2007, 18:12.
Comment
-
-
Originally posted by Raputurkki View PostJust ton lukitussokan irrotusta mietin. Eli alle on könyttävä. Jos oot Benzino tehny kyseisen operaation, niin viitsitkö antaa jotain neuvoa mahdollisista ongelmakohdista? Vai onko toi homma tosiaan E34:ssä vain lukitussokan irrotus, laakerin irrotus ja kepin nostaminen pois?
eli tuo osa nro 7
Takaisin laitettaessa tuo kehys pitää asettaa kepin pallon ympärille ja sitten tökätä keppi kehyksineen kehikkoon nro 1:een.
Ja sitten tuo sokka nro 13 on se joka pitää kyllä irrottaa ja kiinnittää alakautta..
Pääsee hyvin käsiksi suoraan alta ilman mitään purkamisia...
Comment
-
Comment