Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spec
    replied
    Kun ton kepin vaihtaa niin mitä kaikkii osii sinne kannattaa uusia ??? Ja mistä niitä saa?

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Noniin, tulipa sitten eilen vaihdettua vihdoinkin tuo 884-loppuinen (Z3 2,8) keppi itselle + ne tukitangon etupuslat. Sama huomio kuin "Wittu_joo":lla, eli 2:lla näyttää siltä kuin vaihde olisi vapaalla vanhaan keppiin verrattuna. Tätynee taivuttaa tuota keppiä hieman joku päivä, toisaalta tuohon tottuu suht nopeasti. Vaihdevälit on passelit ja pykälät löytyy mukisematta, eikä voimaakaan vaihtoon tarvitse mitenkään huomattavasti enemmän käyttää kuin ennen.

    Leave a comment:


  • harry s morgan
    replied
    No mikähän keppi vittupäähän sopis...eli E21:een

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by jumbo
    Oliskos mahdollista saada vielä noita vaihto-ohjeita, kun ei näkyny nuo vanhemmat ohjeet
    Pari postausta taaksepäin...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Mulla olis nyt myynnissä tuo ihan uusi 25 111 222 884. En ehdi sitä nyt vaihtamaan joten jos joku tarttee niin tuosta saa heti hintaan 65€.

    Leave a comment:


  • BMW 325I avo
    replied
    Originally posted by Ha2
    Niinku tuossa aiemmin selitin niin mulla otti tuolla suoralla kepillä siirtäjätanko kardaanin etulimppuun. Mietin ensin kepin vääntämistä mutta väänsin sitten siirtäjätankoa. Huomattavasti helpompaa ja tuli tosi hyvä. Mulla ei kyllä näytä 2-vaihteella siltä, kuin ois vapaalla. No, autokin on kyllä eri.
    Itsellä varmaan sama vika, kun kakkosella hiukan naputtaa johonkin kiinni. Tai ei naputa jos ei koske keppiin, mutta painamalla keppia vasemmalle se ottaa hiukan kiinni. En ole korjannut tilannetta mitenkään...

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Oliskos mahdollista saada vielä noita vaihto-ohjeita, kun ei näkyny nuo vanhemmat ohjeet

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Niinku tuossa aiemmin selitin niin mulla otti tuolla suoralla kepillä siirtäjätanko kardaanin etulimppuun. Mietin ensin kepin vääntämistä mutta väänsin sitten siirtäjätankoa. Huomattavasti helpompaa ja tuli tosi hyvä. Mulla ei kyllä näytä 2-vaihteella siltä, kuin ois vapaalla. No, autokin on kyllä eri.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Wittu_joo
    Tarkotin sitä jos orggis keppi taivutettu niin taivuta se samanlailla.
    Tossa vielä se kuva
    Joo nyt valkeni kun kuvakin tuli. Aattelin, et miten vitus sitä tosta pallon ja alapatin välistä vääntää, kun pallokin muovia. Täytyy varovasti vääntää, kun tuo keppikin on kumissa kiinni....

    Leave a comment:


  • wj
    replied
    Originally posted by Bmw Master
    Milläs sitä taivuttaa ja mistä kohtaa? kuva ei näy...
    Tarkotin sitä jos orggis keppi taivutettu niin taivuta se samanlailla.
    Tossa vielä se kuva
    Last edited by wj; 01-02-2009, 18:17.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Wittu_joo
    Pistin diisseliin tommsen ja sopii just ja just.
    Tossa on huomattavasti paksumpi kardaaniin etuosa verrattuna 325i malliin.
    tilaa jää ääriasennossa n.3mm
    Eli toi pisin keppi ei mahtuis tohon.
    Kannattaa sitten taivuttaa se keppi samanlailla kuin orggis. Itse en taivuttanu ja nyt kuin vaihde on kakkosellä näyttää että se olis vapaalla.
    Liike vapaalta vaihteelle on n. 2cm

    Edit: tossa on vielä kuva
    Milläs sitä taivuttaa ja mistä kohtaa? kuva ei näy...

    Leave a comment:


  • wj
    replied
    Originally posted by Bmw Master
    Voi vittu. Keppi 25 111 222 884 mikä tuli on suora, mahtaakohan se nyt sit mahtua E28:siin? Jos ei niin mulla olis sit myydä...
    Pistin diisseliin tommsen ja sopii just ja just.
    Tossa on huomattavasti paksumpi kardaaniin etuosa verrattuna 325i malliin.
    tilaa jää ääriasennossa n.3mm
    Eli toi pisin keppi ei mahtuis tohon.
    Kannattaa sitten taivuttaa se keppi samanlailla kuin orggis. Itse en taivuttanu ja nyt kuin vaihde on kakkosellä näyttää että se olis vapaalla.
    Liike vapaalta vaihteelle on n. 2cm

    Edit: tossa on vielä kuva
    Last edited by wj; 08-09-2005, 15:55.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Voi vittu. Keppi 25 111 222 884 mikä tuli on suora, mahtaakohan se nyt sit mahtua E28:siin? Jos ei niin mulla olis sit myydä...

    Leave a comment:


  • Henkka79
    replied
    ...tuollaiset jämäkämmät puslat olisi tarpeen täälläkin. Mistäpäin noita puslia voi kysellä? Laakkosella oli pelkästään tuota alkuperästä ja kumista puslaa siihen paikalle (ainakin myyjän mukaan).

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Leka
    Sulla ottaa vaihteensiirtotanko laatikon ja kardaanin väliseen kumilimppuun kiinni...

    Lisää vaihdekepin/puslien vaihto-ohjeita:
    1
    2
    3
    Täysin oikea tuomio! Mutta ehdin jo hoksata sen iteki ku kävin nostaan auton uudestaan ylös ja panin kakkosen silmään. Mutta tämä tieto on hyvä niille, joilla mahdollisesti tulee ongelmaa tuon kanssa.

    Otin vaan siirtäjätangon irti uudestaan ja pistin ruuvipenkkiiin kiinni ja taivutin sitä tarvittavan verran oikeasta kohdasta (limpun kohdalta, jäljet oli jo jääny tankoon niin tiesi mistä taivuttaa) ja nyt se ei enää ota mihinkään kiinni. Mahtavan lyhyet välit ja keppi ei minusta ainakaan oo yhtään liian raskas vaikka se on varmaan aika lailla lyhin mahdollinen.

    Ja se pitää vielä sanoa, että Lekan tekemillä puslilla lähti kaikki väljyydet pois siitä "tukitangosta" (osa #1, Lekan puslat tulee #2 paikalle), johon keppi kiinnittyy. Uusin myös kaikki prikat ja klipsut ja sokat sinne vivustoon. Ai että tuli hyvä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎