Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeniE30
    replied
    mitähän järkee tollasta on ostaa? eiks aja saman asian ku hommaat tai teet lyhyemmän vaihekepin?

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Minkä verran toi keppi maksaa? Pitää vissiin tilata merkkiliikkeestä?

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    En muokannu keppiä vaan siirrintankoa (#9). Se suora (taivuttamaton) ja samalla pisin malli kepistä on sen verran pitkä, että siirrintangon takapää putoaa niin alas, että etupää hankaa kardaanin kumilimppuun (#2), koska kardaani ja siirrintanko kulkevat päällekkäin samansuuntaisesti.

    Viikon ajelun jälkeen kumilimpun metallireunus oli hangannut jäljen siirrintankoon, joten taivutin siirrintankoa siitä kohdin sopivasti siten, että se kiertään kaarella kardaanin kumilimpun yläkautta.

    Minusta se suora malli on enemmän kuin ok. Vaihdeväleistä tulee mahtavan lyhyet. Toki se vaatii joko kepin alapään taivutuksen taaksepäin tai siirrintangon taivutuksen hieman mutkalle. Valitsin siirrintangon taivutuksen, koska se oli 5 min homma ja paljon helpompi kuin kepin taivutus.

    Velipojalle asennettiin E30 320i:hin Z3 1.9 keppi ja sillekkin tuli ihan sopivan lyhyet ja napakat välit. Kannattaa hommata äkkiä Roclalta ne puslat sinne tukitangon päähän. Ne on enemmän ku sata jänestä vaihteensiirron parantelussa.
    Jeps, kiitos tästä. Homman pitäisi nyt olla selvä. Ei muuta kuin osia tilaamaan.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by antti79 View Post
    Aivan! Olisi taas pitänyt lukea topikki tarkemmin ennenkuin huutelee.
    Sulla on siis tuo Z3 M keppi käytössä, itselle voisin sitten ajatella tuota Z3 2,8 keppiä joka aavistuksen lievempi. Eli itse keppiä et muokannut mitenkään vaan sitä tankoa missä keppi on kiinni, vai ymmärsinkö oikein? Jos et muokannut keppiä niin onkos se suora malli ihan ok E36:n hieman käyristetyn orggis mallin tilalle?
    En muokannu keppiä vaan siirrintankoa (#9). Se suora (taivuttamaton) ja samalla pisin malli kepistä on sen verran pitkä, että siirrintangon takapää putoaa niin alas, että etupää hankaa kardaanin kumilimppuun (#2), koska kardaani ja siirrintanko kulkevat päällekkäin samansuuntaisesti.

    Viikon ajelun jälkeen kumilimpun metallireunus oli hangannut jäljen siirrintankoon, joten taivutin siirrintankoa siitä kohdin sopivasti siten, että se kiertään kaarella kardaanin kumilimpun yläkautta.

    Minusta se suora malli on enemmän kuin ok. Vaihdeväleistä tulee mahtavan lyhyet. Toki se vaatii joko kepin alapään taivutuksen taaksepäin tai siirrintangon taivutuksen hieman mutkalle. Valitsin siirrintangon taivutuksen, koska se oli 5 min homma ja paljon helpompi kuin kepin taivutus.

    Velipojalle asennettiin E30 320i:hin Z3 1.9 keppi ja sillekkin tuli ihan sopivan lyhyet ja napakat välit. Kannattaa hommata äkkiä Roclalta ne puslat sinne tukitangon päähän. Ne on enemmän ku sata jänestä vaihteensiirron parantelussa.
    Last edited by Ha2; 29-03-2007, 12:31.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    antti79:

    Tästä samasta topikista:

    Saman kepin asensin.

    Vähän piti parannella.
    Aivan! Olisi taas pitänyt lukea topikki tarkemmin ennenkuin huutelee.
    Sulla on siis tuo Z3 M keppi käytössä, itselle voisin sitten ajatella tuota Z3 2,8 keppiä joka aavistuksen lievempi. Eli itse keppiä et muokannut mitenkään vaan sitä tankoa missä keppi on kiinni, vai ymmärsinkö oikein? Jos et muokannut keppiä niin onkos se suora malli ihan ok E36:n hieman käyristetyn orggis mallin tilalle?

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    antti79:

    Tästä samasta topikista:

    Saman kepin asensin.

    Vähän piti parannella.
    Last edited by Ha2; 29-03-2007, 07:51.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    Siis millanen keppi(varaosanumero/malli) sopii e36 m50b20?:think
    Ilmeisesti Z3 M vaihdetanko, osa nro. 25 11 2 228 384, mutta sitä joutuu vääntämään ettei ota kardaaniin kiinni, vai kuinka? Itsellä olis sama homma menossa myös 320 E36:seen. Ekaks ajattelin tuota Z3 1,9 vaihdetankoa, mutta kun RealOEM:n mukaan omassa 320:ssä on tuo M3/328 vaihdetanko (osa nro 25111222955) niin ainakin kuvan perusteella sillä tulee lyhyemmät vaihdevälit kuin Z3 1,9:n kepillä. Z3 2,8 tai M kepillä vaihdeväli lyhenis mutta nämä tarvii taivuttaa ennen asennusta. Vai miten on porukoilla kokemusta E36:n lyhentimestä? Compactiin ja Tourinkiin sopii ilmeisesti tuo Z3 1,9 keppi koska niissä on alunperin pidemmällä vaihdevälillä (osa nro. 25 11 1 221 978) kuin sedan ja coupe? Kertokaa kokemuksenne...
    Last edited by antti79; 28-03-2007, 21:17. Reason: Vähän tarkennusta

    Leave a comment:


  • Jamperi
    replied
    Hemmetti oli kyllä napakka vaihtaa tuolla kepillä. Sanoivat kyllä, että ei menny ihan suorilta sisään, vaan joutuivat jotain pientä sienne muokkaamaan, mutta saivat laitettua. Ei voi kun suositella tätä.

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Siis millanen keppi(varaosanumero/malli) sopii e36 m50b20?:think

    Leave a comment:


  • Jamperi
    replied
    Kohtapuolin pitäis päästä autoa hakemaa huollosta. Jännityksellä oottelen miten vaikutti tuon z3-1.9:n kepin vaihto.

    Leave a comment:


  • Suutari
    replied
    pittää sitten nostaa kuulaa ..

    Leave a comment:


  • 535i
    replied
    Noniin... Tää olis nyt se hetki kun mä kaadan e30 neliveto omistajen haaveet. Muutaman tunnin painin jälkeen voin sanoa sen verran että siihen ei voi laittaa kuin 5 milliä pidemmän kepin. Eli suosittelen sitä vakio stagaa. Autona e30 325 ix-86

    -Antte
    Last edited by 535i; 20-03-2007, 09:39.

    Leave a comment:


  • Noppe
    replied
    Juurikin se väli oli sama, eli tuossahan pitäisi olla olematon se väli mutta oli sen pari senttiä kuin myös m3 kepissä...

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Noppe View Post
    Itse rupesin vaihtamaan m3/328 keppiä omaan e36:seen niin siellä oli valmiina yhtä pitkä keppi ja vaihdevälit ovat kyllä hirveen pitkät? Mitenkäs tämä on mahdollista?
    siis voihan se keppi olla saman pituinen mut sen alimmaisen lenkin ja pallon välihän ratkaisee

    mitä pidempi väli niin vaihteen siirto lyhenee

    Leave a comment:


  • Noppe
    replied
    Itse rupesin vaihtamaan m3/328 keppiä omaan e36:seen niin siellä oli valmiina yhtä pitkä keppi ja vaihdevälit ovat kyllä hirveen pitkät? Mitenkäs tämä on mahdollista?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎