Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raputurkki
    replied
    Kattelin Bentleyn oppaasta E34:n vaihdekepin irrotuksesta ohjeita. Oppaassa ehdotettiin irrottamaan kardaani ja pakoputki ennen kepin irroitusta. Onko toi nyt vähän yliampuvaa, vai onko näin tosiaankin tehtävä?

    Bentleyn oppaan mukaan toi kepinvaihto-operaatio ois suhteellisen helppo E34:ssä ilman noita kardaanin ja pakoputkiston kanssa räpläämisiä. Ainoa ihmetystä herättävä asia on tossa tollasta erikoistyökalua vaativa rinkulan irroitus (näkyy Bentleyn oppaassa sivulla 252 kuvassa 4) Mistähän tollasenkin työkalun nyt ittelleen löytää? Onko jollakin antaa vinkkejä juuri E34:n vaihdekepin vaihtoon. Arvostaisin suuresti apua tässä vaiheessa.
    Last edited by Raputurkki; 04-05-2007, 15:47.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Originally posted by Nipsu View Post
    Ei saa vaihdettua ylempää pallokuppia purkamatta keppiä, mut ei o paha rasti purkaa sitä. Ottaa ton jousirikan (osa 7) irti ja nykäsee. Jousiprikan yläpuoleiset osat pitäs jäädä ylempään kepin puoliskoon ja se onkin siinä. Käänteises järjestykses takasi.

    En mä tiedä mitä toi "core return" meinaa, mut kun ostat ton osan 16, niin toi osa 14 on sen sisällä valmiiksi. On ilkeä vaihtaa jos kardaani ja pakoputki paikallaan. Jos sinne vaihdelaatikon päähän näkee, niin sit ei nakit mahdu väliin. Kyyllä se silti onnistuu kardaani ja pakoränni paikallaan, mutta vaatii sorminäppäryyttä ja hermoja. Ilkein osuus kyseisessä hommassa siis pujottaa toi tappi 15 takaisin paikalleen. Onnistuin kun laitoin sen huulilleen ja papukaijapihdeillä puoliväkisin niivitin paikalleen. Poisotto taas onnistu painamalla se tappi TOSI lyhyellä ruuvimeisselillä vähän ulos ja pienillä papukaijapihdeillä kaivoi sen sieltä rei'jästään pois.
    Jees pitää katsoa jaksaako ruveta reuhaamaan kardaania irti. Mutta jos nyt alkuunsa laittelis noita palikoita tilaukseen ja ihmettelisi sitten lisää.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by jorke View Post
    No varmasti kyl lyhentää vaihdevälejä, jos lyhentää keppiä.

    Asia on sit erikseen vaihdevälejä lyhentävä keppi missä on pitempi pallon ja siirtotangon väli alapäässä.
    Joo no juu. Mutta aika vähän sillä saa aikaiseksi ja on aika leikkimistä mielestäni. Bemarin keppiä kun lyhentää niin ei pysy nuppi enää sitten kiinni.

    Leave a comment:


  • jorke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    No voi ristus, pidempihän se pitää olla eikä lyhyempi.
    No varmasti kyl lyhentää vaihdevälejä, jos lyhentää keppiä.

    Asia on sit erikseen vaihdevälejä lyhentävä keppi missä on pitempi pallon ja siirtotangon väli alapäässä.

    Leave a comment:


  • Nipsu
    replied
    Originally posted by TuningUkkeli View Post
    Sori, en ole lkukenut kun humalassa mutta tartteekos tuohon mitä muuta kuin vaihtaa tuo tanko ja vishiin on oltava laatikko irti??
    Eipä tartte lodjua irrottaa...

    Leave a comment:


  • Nipsu
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Tulipas tässä vielä mieleen kun vaihtaa noi pallokupin puolikkaat niin. Saako tuota ylempää ujutettua keppiin ilman että purkaa sitä? Eli osa 10 oheis sälöineen. http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=25&fg=05

    Sitten minkälainen projekti on vaihtaa tuo osa 16 ja mitä haetaan takaa "+core = Requires mandatory core return." ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=25&fg=05

    Ei saa vaihdettua ylempää pallokuppia purkamatta keppiä, mut ei o paha rasti purkaa sitä. Ottaa ton jousirikan (osa 7) irti ja nykäsee. Jousiprikan yläpuoleiset osat pitäs jäädä ylempään kepin puoliskoon ja se onkin siinä. Käänteises järjestykses takasi.

    En mä tiedä mitä toi "core return" meinaa, mut kun ostat ton osan 16, niin toi osa 14 on sen sisällä valmiiksi. On ilkeä vaihtaa jos kardaani ja pakoputki paikallaan. Jos sinne vaihdelaatikon päähän näkee, niin sit ei nakit mahdu väliin. Kyyllä se silti onnistuu kardaani ja pakoränni paikallaan, mutta vaatii sorminäppäryyttä ja hermoja. Ilkein osuus kyseisessä hommassa siis pujottaa toi tappi 15 takaisin paikalleen. Onnistuin kun laitoin sen huulilleen ja papukaijapihdeillä puoliväkisin niivitin paikalleen. Poisotto taas onnistu painamalla se tappi TOSI lyhyellä ruuvimeisselillä vähän ulos ja pienillä papukaijapihdeillä kaivoi sen sieltä rei'jästään pois.

    Leave a comment:


  • TuningUkkeli
    replied
    Sori, en ole lkukenut kun humalassa mutta tartteekos tuohon mitä muuta kuin vaihtaa tuo tanko ja vishiin on oltava laatikko irti??

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Tulipas tässä vielä mieleen kun vaihtaa noi pallokupin puolikkaat niin. Saako tuota ylempää ujutettua keppiin ilman että purkaa sitä? Eli osa 10 oheis sälöineen. http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=25&fg=05

    Sitten minkälainen projekti on vaihtaa tuo osa 16 ja mitä haetaan takaa "+core = Requires mandatory core return." ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=25&fg=05

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    No voi ristus, pidempihän se pitää olla eikä lyhyempi.
    No niin no, lyhyempi jos lyhentää pallon yläpuolelta, pidempi kunhan pidentää pallon alapuolelta.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by BeniE30 View Post
    mitähän järkee tollasta on ostaa? eiks aja saman asian ku hommaat tai teet lyhyemmän vaihekepin?

    No voi ristus, pidempihän se pitää olla eikä lyhyempi.

    Originally posted by BeniE30 View Post
    vai onko tossa joku toinen toimintaperiaate mikä niitä vaihtoja lyhentää ?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Ajattelin että jos omaan rotteloon laittaisi tuon Z3-1.9 karahkan. Niin mitä siinä samalla kannattaa vaihtaa? Autossa on siis peltinen se teline ei aluminidiä


    vaihdat kaikki osat uusiin tossa... sitä peltiä ja nuita osia5 ja 6 ei varmaan vaikuta vaihtaa mut kaikki muut... saahan sen pelkän uuden kepin sinne laitettua ja se lyhentää välejä mut veltoksi se jää silti.

    ton seiska osan tilalle kannattaa tehdä jokin vastaava huomattavasti jäykemmästä aineesta...
    Last edited by GOOFY; 29-03-2007, 21:34.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by BeniE30 View Post
    mitähän järkee tollasta on ostaa? eiks aja saman asian ku hommaat tai teet lyhyemmän vaihekepin?
    vaihdekepin alarinkulan ja pallon väliä pidennetään niin vaihdevälit lyhenee, mikään siirtotangon vääntely, lyhennys tai pidennys ei vaikuta muuhun kuin itse vaihdekepin asentoon...

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Ajattelin että jos omaan rotteloon laittaisi tuon Z3-1.9 karahkan. Niin mitä siinä samalla kannattaa vaihtaa? Autossa on siis peltinen se teline ei aluminidiä

    Leave a comment:


  • -weikko
    replied
    Originally posted by BeniE30 View Post
    vai onko tossa joku toinen toimintaperiaate mikä niitä vaihtoja lyhentää ?
    Eikö kannattais hieman lukea tätä topiccia.

    Leave a comment:


  • BeniE30
    replied
    vai onko tossa joku toinen toimintaperiaate mikä niitä vaihtoja lyhentää ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎