Kattelin Bentleyn oppaasta E34:n vaihdekepin irrotuksesta ohjeita. Oppaassa ehdotettiin irrottamaan kardaani ja pakoputki ennen kepin irroitusta. Onko toi nyt vähän yliampuvaa, vai onko näin tosiaankin tehtävä?
Bentleyn oppaan mukaan toi kepinvaihto-operaatio ois suhteellisen helppo E34:ssä ilman noita kardaanin ja pakoputkiston kanssa räpläämisiä. Ainoa ihmetystä herättävä asia on tossa tollasta erikoistyökalua vaativa rinkulan irroitus (näkyy Bentleyn oppaassa sivulla 252 kuvassa 4) Mistähän tollasenkin työkalun nyt ittelleen löytää? Onko jollakin antaa vinkkejä juuri E34:n vaihdekepin vaihtoon. Arvostaisin suuresti apua tässä vaiheessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Originally posted by Nipsu View PostEi saa vaihdettua ylempää pallokuppia purkamatta keppiä, mut ei o paha rasti purkaa sitä. Ottaa ton jousirikan (osa 7) irti ja nykäsee. Jousiprikan yläpuoleiset osat pitäs jäädä ylempään kepin puoliskoon ja se onkin siinä. Käänteises järjestykses takasi.
En mä tiedä mitä toi "core return" meinaa, mut kun ostat ton osan 16, niin toi osa 14 on sen sisällä valmiiksi. On ilkeä vaihtaa jos kardaani ja pakoputki paikallaan. Jos sinne vaihdelaatikon päähän näkee, niin sit ei nakit mahdu väliin. Kyyllä se silti onnistuu kardaani ja pakoränni paikallaan, mutta vaatii sorminäppäryyttä ja hermoja. Ilkein osuus kyseisessä hommassa siis pujottaa toi tappi 15 takaisin paikalleen. Onnistuin kun laitoin sen huulilleen ja papukaijapihdeillä puoliväkisin niivitin paikalleen. Poisotto taas onnistu painamalla se tappi TOSI lyhyellä ruuvimeisselillä vähän ulos ja pienillä papukaijapihdeillä kaivoi sen sieltä rei'jästään pois.pitää katsoa jaksaako ruveta reuhaamaan kardaania irti. Mutta jos nyt alkuunsa laittelis noita palikoita tilaukseen ja ihmettelisi sitten lisää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jorke View PostNo varmasti kyl lyhentää vaihdevälejä, jos lyhentää keppiä.
Asia on sit erikseen vaihdevälejä lyhentävä keppi missä on pitempi pallon ja siirtotangon väli alapäässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krynx View PostTulipas tässä vielä mieleen kun vaihtaa noi pallokupin puolikkaat niin. Saako tuota ylempää ujutettua keppiin ilman että purkaa sitä? Eli osa 10 oheis sälöineen. http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=25&fg=05
Sitten minkälainen projekti on vaihtaa tuo osa 16 ja mitä haetaan takaa "+core = Requires mandatory core return." ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=25&fg=05
Ei saa vaihdettua ylempää pallokuppia purkamatta keppiä, mut ei o paha rasti purkaa sitä. Ottaa ton jousirikan (osa 7) irti ja nykäsee. Jousiprikan yläpuoleiset osat pitäs jäädä ylempään kepin puoliskoon ja se onkin siinä. Käänteises järjestykses takasi.
En mä tiedä mitä toi "core return" meinaa, mut kun ostat ton osan 16, niin toi osa 14 on sen sisällä valmiiksi. On ilkeä vaihtaa jos kardaani ja pakoputki paikallaan. Jos sinne vaihdelaatikon päähän näkee, niin sit ei nakit mahdu väliin. Kyyllä se silti onnistuu kardaani ja pakoränni paikallaan, mutta vaatii sorminäppäryyttä ja hermoja. Ilkein osuus kyseisessä hommassa siis pujottaa toi tappi 15 takaisin paikalleen. Onnistuin kun laitoin sen huulilleen ja papukaijapihdeillä puoliväkisin niivitin paikalleen. Poisotto taas onnistu painamalla se tappi TOSI lyhyellä ruuvimeisselillä vähän ulos ja pienillä papukaijapihdeillä kaivoi sen sieltä rei'jästään pois.
Leave a comment:
-
-
Sori, en ole lkukenut kun humalassa mutta tartteekos tuohon mitä muuta kuin vaihtaa tuo tanko ja vishiin on oltava laatikko irti??
Leave a comment:
-
-
Tulipas tässä vielä mieleen kun vaihtaa noi pallokupin puolikkaat niin. Saako tuota ylempää ujutettua keppiin ilman että purkaa sitä? Eli osa 10 oheis sälöineen. http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=25&fg=05
Sitten minkälainen projekti on vaihtaa tuo osa 16 ja mitä haetaan takaa "+core = Requires mandatory core return." ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=25&fg=05
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BeniE30 View Postmitähän järkee tollasta on ostaa? eiks aja saman asian ku hommaat tai teet lyhyemmän vaihekepin?
No voi ristus, pidempihän se pitää olla eikä lyhyempi.
Originally posted by BeniE30 View Postvai onko tossa joku toinen toimintaperiaate mikä niitä vaihtoja lyhentää ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krynx View PostAjattelin että jos omaan rotteloon laittaisi tuon Z3-1.9 karahkan. Niin mitä siinä samalla kannattaa vaihtaa? Autossa on siis peltinen se teline ei aluminidiä
vaihdat kaikki osat uusiin tossa... sitä peltiä ja nuita osia5 ja 6 ei varmaan vaikuta vaihtaa mut kaikki muut... saahan sen pelkän uuden kepin sinne laitettua ja se lyhentää välejä mut veltoksi se jää silti.
ton seiska osan tilalle kannattaa tehdä jokin vastaava huomattavasti jäykemmästä aineesta...Last edited by GOOFY; 29-03-2007, 21:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BeniE30 View Postmitähän järkee tollasta on ostaa? eiks aja saman asian ku hommaat tai teet lyhyemmän vaihekepin?
Leave a comment:
-
-
Ajattelin että jos omaan rotteloon laittaisi tuon Z3-1.9 karahkan. Niin mitä siinä samalla kannattaa vaihtaa? Autossa on siis peltinen se teline ei aluminidiä
Leave a comment:
-
-
vai onko tossa joku toinen toimintaperiaate mikä niitä vaihtoja lyhentää ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: