vaihdeväli lyhennys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• m50 turbo
    replied
    mä ainakin teen lyhentäjän itse. rälläkällä kuulan alta poikki ja hitsaan noin 2cm tankoa siihen ja sit vaan hitsaan alasilmukan tangonpäähän kiinni. ja teen nailonista uudet puslat vivustoon

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Originally posted by easy_ac
    jooo eli ei itelle oikeen valjennu noista postauksista että mikä menee e36 .. jos joku kertois niin vois lähtee kyselemään hintoja tuntuu kepissä sen verran välystä että alkaa ottaa jo päähän .. kiitos
    Mulla on vähän sellanen kutina, että ne menee sinne kaikki. Mitä pitempi väli pallon ja alasilmukan, sitä lyhemmät kepin liikkeet. Ite jouduin (kts. aiemmat postaukset) kyllä tekeen siirrintankoon mutkan, ettei tanko ottaisi kardaanin ja laatikon väliseen kumilimppuun kiinni.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supa
    Itelläkin on edessä vivuston purkaminen. Nykysessä e28:ssa on älytön vatkain toi keppi. Välyksen huomaa jo siitä että kun painaa pakkia päälle ottaa keppi kiinni keskikonsolin reiän reunaan nii että koko keskikonsoli liikkuu. Ja kun se on ottanu tolleen kii ni se suojapussi on melko kulunut...senverran että siinä on kahden sormen mentävä reikä

Tässä sitten samalla kun ton joutuu purkaa ni vois tosiaan vaihtaa lyhyempiväliseen malliin koko paskan.
    Korjaukseksi tarvitset vaihteisto päähän uuden nivelen, uuden pussin ja uuden kepin missä enemmän välitystä. n.100€. Mulla juuri sellainen setti odottaa e28:siin pääsyä...

Leave a comment:

• easy_ac
    replied
    heh niin ja eise loppupelissä oo mikään hankala homma edes , en vaan oo niin rahoissani että huvikseen rupeen 60€tä heittelee johonki kepukkaan turhaa inin ois kiva osuu kerrralla oikeeseen

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Itelläkin on edessä vivuston purkaminen. Nykysessä e28:ssa on älytön vatkain toi keppi. Välyksen huomaa jo siitä että kun painaa pakkia päälle ottaa keppi kiinni keskikonsolin reiän reunaan nii että koko keskikonsoli liikkuu. Ja kun se on ottanu tolleen kii ni se suojapussi on melko kulunut...senverran että siinä on kahden sormen mentävä reikä

Tässä sitten samalla kun ton joutuu purkaa ni vois tosiaan vaihtaa lyhyempiväliseen malliin koko paskan.

Leave a comment:

• easy_ac
    replied
    jooo eli ei itelle oikeen valjennu noista postauksista että mikä menee e36 .. jos joku kertois niin vois lähtee kyselemään hintoja tuntuu kepissä sen verran välystä että alkaa ottaa jo päähän .. kiitos

Leave a comment:

• sakari0
    replied
    ...

elikkäs 1.9 z3 keppi sopis e36 320 ja vaihdeväli lyhynis mukavasti? vai mitä suosittelette?

Leave a comment:

• Epäuskollinen autoilija
    replied
    Originally posted by Bmw Master
    Mainos on mainos....

EDIT: Ootko ajanut puskukonetta? Siellä tietää mitä metalli metallia vasten on...
    Juu tottakai kannattaa aina suhtautua kriittisesti näihin valmistajien omiin "vertailuihin", mutta sanoohan sen järkikin, että tuollainen laakeroitu ja metallista valmistettu on aina parempi ja kestävämpi, kuin muovinen ja muovi puslilla varustettu.

Uutena eroa ei ehkä huomaa, mutta pitkällä aikavälillä muovi kuluu ja keppiin alkaa tulla välystä. Tuota shifteriä on kovaan ääneen ylistetty tuolla roadflyn bemari foorumilla.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Epäuskollinen autoilija
    Käykää vilkaseen alla olevasta linkistä kunnon short shifteriä. Siellä on perusteltu kohtuullisen hyvin, miksi kannattaa ostaa tommonen orkkis kepin sijasta.

Tässä on linkki eri valmistajien shiftereitten vertailuun.

Roadfly foorumilla joku mainitsi tuon UUC motorwerksin shifterin hinnaksi 150 dollaria. Suomen hinta on luultavasti melko lähellä samaa euroissa eli 150 egeä.
    Mainos on mainos....

EDIT: Ootko ajanut puskukonetta? Siellä tietää mitä metalli metallia vasten on...
    Last edited by Bmw Master; 24-09-2005, 02:29.

Leave a comment:

• Epäuskollinen autoilija
    replied
    Unohtakaa nuo vakio rimpulat

Käykää vilkaseen alla olevasta linkistä kunnon short shifteriä. Siellä on perusteltu kohtuullisen hyvin, miksi kannattaa ostaa tommonen orkkis kepin sijasta.

Tässä on linkki eri valmistajien shiftereitten vertailuun.

Roadfly foorumilla joku mainitsi tuon UUC motorwerksin shifterin hinnaksi 150 dollaria. Suomen hinta on luultavasti melko lähellä samaa euroissa eli 150 egeä.

Leave a comment:

• Dj Niksperi
    replied
    tuli pistettyä tilaukseen tuollainen vaihdevälin lyhentäjä Schmiedmannilta. onko kellään kokemuksia kyseisen firman shortshifteristä???

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Kyllä sillä osalla #2 on iso merkitys. Sellanen väljäksi kulunut kuminen pusla kun vaihdetaan jostain avaruusmuovista tehtyihin tiukalla toleranssilla oleviin pusliin niin ero on ihan käsittämätön. Nuilla tulee varmasti jämäkämpi ku mitä se kuminen on uutena.

Leave a comment:

• e24
    replied
    Originally posted by Ha2
    Itse itseäni lainaten. Muutama postaus taaksepäin tässä topikissa.

Vielä kerran. Tuota linkkiä ku kattoo niin osat 2 (Lekan tekemät tilalle), 3, 4, 7, 10 (4 kpl) ja 11 (2 kpl). Kannattaa vaihtaa. Itse en kyllä vaihtanut osaa #4 mutta hyvä tuli vaikka en vaihtanutkaan. Muut osat kuin #2 on mun mielestä ihan sama ostaa originellinä tms. Mulla oli vanhat poisottaessa ihan hyvässä iskussa mutta vaihdoin kuitenkin uudet, koska olin ostanut.

Tästä topikista löytyy jo monta kertaa vaihto-ohjeetkin.

asennus on tällä hetkellä helppoa, kun kone ja laatikko makaa hallin lattialla.
    töytyy ostaa varmaan tu z3 keppi ja uusia noi kaikki vähääkään kuluvat osa. tahtoo tuo keppi olla sellainen soppakauha tällä hetkellä taitaa vissiin oll agettrac:ssa vakio kokoinen tuo osa #2? jos vaikka sais kauppaa hierottua Lekan kanssa, tai tiedä sit kuinka iso merkitys asialla loppiviimein on?

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Originally posted by Ha2
    Ja se pitää vielä sanoa, että Lekan tekemillä puslilla lähti kaikki väljyydet pois siitä "tukitangosta" (osa #1, Lekan puslat tulee #2 paikalle), johon keppi kiinnittyy. Uusin myös kaikki prikat ja klipsut ja sokat sinne vivustoon. Ai että tuli hyvä.
    Itse itseäni lainaten. Muutama postaus taaksepäin tässä topikissa.

Vielä kerran. Tuota linkkiä ku kattoo niin osat 2 (Lekan tekemät tilalle), 3, 4, 7, 10 (4 kpl) ja 11 (2 kpl). Kannattaa vaihtaa. Itse en kyllä vaihtanut osaa #4 mutta hyvä tuli vaikka en vaihtanutkaan. Muut osat kuin #2 on mun mielestä ihan sama ostaa originellinä tms. Mulla oli vanhat poisottaessa ihan hyvässä iskussa mutta vaihdoin kuitenkin uudet, koska olin ostanut.

Tästä topikista löytyy jo monta kertaa vaihto-ohjeetkin.
    Last edited by Ha2; 23-09-2005, 07:59.

Leave a comment:

• e24
    replied
    Originally posted by Spec
    Kun ton kepin vaihtaa niin mitä kaikkii osii sinne kannattaa uusia ??? Ja mistä niitä saa?
    sama mielessä, eli mistä kannattaa nuo kaikki puslat yms hakea. kl varaosat ja metroauto tarjoo varmaan originellejä, mutta onko kestävempiä/jämäkempiä olemassa, vai onko moisia teetätetty vain mittatilaustyönä?

Leave a comment:

Working...
X