Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • wj
    replied
    Originally posted by Leka View Post
    On...
    Kerro lisää??

    Leave a comment:


  • Jurte
    replied
    Originally posted by Jurte View Post
    Joo, eli nostetaampa tämä taas ylös ja katsellaan onko ihmiset tehny mitään omile vaihdeväleille....

    Ite kävin juuri tunti sitten tilaamassa kaikki pikku nippelit ja sitten roclalta on tulossa osia. Ja kepiksi ostin Z3 1.9:n kepin. Katsellaan kunhan osat tulee, että miten onnistuu ja minkalainen tulee, kirjoittelen sitten lisää kunhan osat asenettu...

    Eli itse itseäni lainaten, tänään tuli sitten asenneltua tavarat paikalleen, ja tuli pirun hyvä ja napakka. Roclaltaq tilatut puslat ovat aivan sika hyvä, kiitokset siis roclalle. Tuntuu että vaihteetkin menee askiin paremmin. Mutta voin suositella Z3 1.9:n keppiä E30:seen. Ei ota mihinkään kiinni. Kaikki romut menee suurinpiirtein heittämällä paikalleen, vähä saa työstää, mutta ainahan sitä saa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by bman View Post
    Niin joo taisikin olla niin että nylonista tuli siihen sorvuutettua holkki mutta joo enpäs muistanut että nuita palloja on myös muovisina... :/
    Nailoni ei ole hyvä materiaali puslaksi.

    Originally posted by Samppasika View Post
    Katkaise keppi pallon ja päätylenkin puolesta välistä.
    Ja tämäkin sopii vain joihinkin keppeihin, koska esim. e28 keppissä tuo päätylenkki on pallossa kiinni, eli ei siihen kierrettä saa tehtyä ilman tavaran lisäämistä.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by vpernu View Post
    onkos kukaa suunnitellu tohon sellast vaihevivustoo et keppi liikkuis vaa etee ja taakse..ite vois jossain vaihees suunnitella jos ei mistää löydy mitää kuvii..
    On...

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Katkaise keppi pallon ja päätylenkin puolesta välistä. Väännä molempiin pätkiin kierteet (m10 muistaaskeni) ihan loppuun asti . Keppi on vähän paksumpi, kuin 10mm, mutta hyvät viisteet viilamalla ja hyvälllä kierrepakalla onnistuu kyllä. Sitten sorvaa sopivan mittainen kierreholkki väliin (tai 3cm pituinen jatkomutteri). Väännä holkki paikoilleen epoksiliiman kera ja tarkista oikea asento! Poraa 3mm putkisokille reiät molempiin päihin läpi sekä holkista että kepistä... Iske sokat kiinni ja lyhennä liiat pois.

    Itse käytin jonkin aikaa tuota jatkomutteria ilman putkisokkia, mutta epoksi irtosi, kun epäpätevä kytkimenvaihtaja yritti ottaa nuppia irti väkisin vääntämällä. Meni siinä nuppikin horoksi.. Sitten nälkä kasvoi syödessä ja sorvautin maksimi mittaisen holkin (olikohan 3,7cm, E39 528 -97).....
    Last edited by Samppasika; 30-01-2007, 23:11.

    Leave a comment:


  • bman
    replied
    Niin joo taisikin olla niin että nylonista tuli siihen sorvuutettua holkki mutta joo enpäs muistanut että nuita palloja on myös muovisina... :/

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Entäs kun se pallo on muovia ja sulaa hitsatessa? Tai se alapään pusla...?
    Ei kannata hitsata, jos pallo on muovia, monissa malleissa se onkin terästä. Usein se alapään pusla on jo valmiiksi paskana ja viimeistään hitsatessa sitten menee pilalle. Irtotavaraa siihen ei BMW kaupasta saa, siihne pitääkin sitten askarella jotain muuta, itse laitoin pronssia.

    Eli jos et ole valmistautunut/kykenevä tekemään alahelaan holkkia, osta suosiolla uusi keppi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by bman View Post
    Hyvä ja ilmainen keppi kun nykäsee entsen irti...pallon ja alalenkin välistä poikki, ja pidentää hitsaamalla n. 10 milliä, välit lyhenee sopivasti noin 1/3 ja napakoituu.
    Entäs kun se pallo on muovia ja sulaa hitsatessa? Tai se alapään pusla...?

    Leave a comment:


  • bman
    replied
    Hyvä ja ilmainen keppi kun nykäsee entsen irti...pallon ja alalenkin välistä poikki, ja pidentää hitsaamalla n. 10 milliä, välit lyhenee sopivasti noin 1/3 ja napakoituu.

    Leave a comment:


  • nbo
    replied
    no niin ja pikakertaus mikä on paras keppi tohon e36 325 ja mikä varaosanumero ja mistä (vandaa/esboo )

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Masa2.5 View Post
    Liian lyhkäset:think Paljon liikerata muuttui noin suunnilleen?
    Mulle on tulossa sama kepukka...
    Jaa-a, lyheni n. 90% Mutta sehän riippuu alkuperäisestä kepistä ja vivuston rakenteesta. E28 tuo on mielestäni liian lyhyt, vaatii aikalailla voimaa vaihtaminen nyt.

    Leave a comment:


  • Veltsu
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla nyt e28:ssa z3 2,8 keppi, tuli ehkä liian lyhyet välit. Kannattaa ennemmin laittaa m3/328 kepula.
    Liian lyhkäset:think Paljon liikerata muuttui noin suunnilleen?
    Mulle on tulossa sama kepukka...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Mulla nyt e28:ssa z3 2,8 keppi, tuli ehkä liian lyhyet välit. Kannattaa ennemmin laittaa m3/328 kepula.

    Leave a comment:


  • vpernu
    replied
    onkos kukaa suunnitellu tohon sellast vaihevivustoo et keppi liikkuis vaa etee ja taakse..ite vois jossain vaihees suunnitella jos ei mistää löydy mitää kuvii..

    Leave a comment:


  • Jurte
    replied
    Joo, eli nostetaampa tämä taas ylös ja katsellaan onko ihmiset tehny mitään omile vaihdeväleille....

    Ite kävin juuri tunti sitten tilaamassa kaikki pikku nippelit ja sitten roclalta on tulossa osia. Ja kepiksi ostin Z3 1.9:n kepin. Katsellaan kunhan osat tulee, että miten onnistuu ja minkalainen tulee, kirjoittelen sitten lisää kunhan osat asenettu...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎