vaihdeväli lyhennys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• superb
    replied
    Elikkä E39:iin menee heittämällä Z3M:n siirtäjä?
    Entäs E39 M5, minkälaiset vehkeet siinä on?

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Se on kyllä totta. Nyloc-mutterit ja Kierrelukitteen käyttö kyllä ehkäisee aika tehokkasti sitä kuitenkin.

Leave a comment:

• Pluto
    replied
    Originally posted by Ha2
    Kattelkaa myös hitsaamiselle vaihtoehto. Tässä topikissa muistaakseni Harossi(?) kertoi tehneensä säädettävän lyhentimen käyttämällä kierteistystyökaluja ja jatkomutteria.
    Mutta muttereissa on aina vaarana täristä auki.. itse olen nyt kahteen bemariini hitsannut lisää ja hyvät on tullut. Kannattaa vaan kattoo ensin auton alta kuipaljon pystyy hitsaamaan ettei ota kardaaniin kiinni.

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Kattelkaa myös hitsaamiselle vaihtoehto. Tässä topikissa muistaakseni Harossi(?) kertoi tehneensä säädettävän lyhentimen käyttämällä kierteistystyökaluja ja jatkomutteria.

Leave a comment:

• Jarno80
    replied
    Originally posted by m50 turbo
    mä ainakin teen lyhentäjän itse. rälläkällä kuulan alta poikki ja hitsaan noin 2cm tankoa siihen ja sit vaan hitsaan alasilmukan tangonpäähän kiinni. ja teen nailonista uudet puslat vivustoon

Just noin meinasin itsekkin tehdä ja olen nähnyt paljon tehtävän...

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Edelleen...varmaan kaikki tässä topikissa esiintyvät kepit käy siihen sun autoon. Omaani laitoin sen eniten lyhentävän mallin, joka on suora alapäästä. Eli pallon jälkeen ei ole taivutusta. Se on Z3 3.0i:n keppi. Vaihdekeppi ei lyhentynyt yhtään kabiinin puolelta mutta liikeradat n. puoliintu. Siirrintanko piti taittaa...blaablaa. Lue tämä topikki huolella niin varmasti löydät vastaukset ja jopa asennusohjeet ja kaikennäköisiä vinkkejä hommaan. Mulla meni tunti ku vaihoin kepin ja uusin kaikki puslat ja muut pikku kilkkeet. TI-hallilla kävin nosturilla tekemässä hommat.

Leave a comment:

• sakari0
    replied
    ...

Mutta tietääkö joku!?!?! Mikä on hyvä keppi e36 320 ???!?!!?
    Piteneekö keppi kapiinin puolella jos laittaa lyhentimen?!?!!? :( Siis ku joku meni ohi.... Vai lyhyneekö keppikin???

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by VNT
    Onko tuo kepin alaosa mitä materiaalia? Alumiinia?
    Eikös tuo keppi ole ihan melto rautaa, pallo uudemmissa muovia. Kumi tuolla kepin ylä ja alaosan välissä.
    Edit: Kannattaa lukea koko tämä viestiketju läpi, selviää paljon!

Leave a comment:

• VNT
    replied
    Onko tuo kepin alaosa mitä materiaalia? Alumiinia?

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Juu aika huolella väljää, eli lisäksi tarvitset uuden puslan sinne tukatangon peräpäähän ja mahdollisesti myös etupäähän. Joku vois kertoo niiden osanumerot niin olisi helpompi tilata esim.kl-varaosasta.

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Pakko tunnustaa, repesin nauramaan . Ehkä se on tämä väsymystila. En ole ikinä nähnyt tuollaista, sehän on suorastaan irti!

Kyllä, sieltä on puslat todellakin aika huonossa hapessa. Sen "kannattimen" ei pitäisi liikkua juuri yhtään ja senkin pitäisi olla sellaista kumista joustoa, ei tuollaista kolinaa. Uutta osaa kehiin ja taas mennään. Ettei olis vaan ne kiinnitysklipsitkin hävinny jo aikaa sitten? Auton alle ihmettelemään, yksinkertanen tsydeemi.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    BMW Master, jooh näin oli tosiaan. Avasin tota senverran mitä auton sisält pysty ja tunnustelin tätä auton takapäähän näyttävää päätä (ei siis vaihteistopäätä vaan toinen) ni ei siel tuntus olevan ollenkaa puslaa, tai sit hyvin huonos kunnossa. Video asiasta Eihän ton keskiosan noipaljoo pitäs liikkua, kait
    Et jos noi puslat yms uusis ni vois tulla aika timmi tohon verrattuna?

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    mä ainakin teen lyhentäjän itse. rälläkällä kuulan alta poikki ja hitsaan noin 2cm tankoa siihen ja sit vaan hitsaan alasilmukan tangonpäähän kiinni. ja teen nailonista uudet puslat vivustoon
    Nailon ei hyvä.

Leave a comment:

• Cee.Koo
    replied
    Sama menetelmä täälläkin käytössä, paitti puslat tein pronssista. Ja hyvin on kestäny.

Leave a comment:

• easy_ac
    replied
    noo mutta pitää katella kunhan kerkee nuo "huollot" alta ensiks pois ja sitten joskus nosturille ottaa ja vähän tarkemmin tutkii sitä mekanismii niin varmaan pääsee vähän jyvälle tosin ei kaikkee tekis mieli opetella tekee kantapäänkautta loppupelissä kalliiks tulee!

Leave a comment:

Working...
X