Originally posted by Magirus
View Post
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostKyllä se lyhenee mutta ei välttis kauheen paljoa, nuppi kun tulee alemmas kuitenkin.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostTilasin e39 540 6GANGiin ZHP-nupin ja e60 530i/545i/550i kepakon, saas nähdä kuinka tömäkäksi vaihtaminen muuttuu. :think
Ryöstin nupin valolle virran tuhikselle menevistä johdoista, vissiin ok?
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostEikös se pala jatkuvasti jos tuhiksen karvat on "hot all times". Ryöstä ennemmi tuhiksen valaistuksen johdoista
Itse keppi on hyvän tuntuinen kun siihen tottu, äkkisiltään ja toisella autolla ajon jälkeen tuntuu aika raskaalle. Välit on napakan lyhyet.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostMikä lyhennin olisi sopivin E36 328:aan? Kokemuksia kaivataan 328 tai M3 3.0 -omistajilta?
328 ja M3 3.0:ssa on sama laatikko, jossa on eri keppigeometria kuin esim. 325:ssa, joten sen kokemukset/ohjeet ei päde suoraan.. Tuli siis laitettua E36 328:aan kuluvimmat osat (lista) uusiksi ja samalla lyhennettyä vaihdeväliä Z3 2.8:n kepillä.
ID Nimi määrä osanumero
02 BUSH BEARING OVAL L=26MM/SCHWARZ 1 25117507695
03 Bolt D=10MMX40MM 1 25111221849
04 Bearing, shifting arm 1 25111222015
05 Shift lever 1 25117527253 (Z3 2.8 keppi)
07 Bearing, shift lever 1 25111220600
10 Plastic washer 10X16X0,9 4 25111220439
11 Securing clip 2 25117571899
without 2 plastic washers 1 220 439
12 Gearshift rod joint 1 25111222688
only in conjunction with
-- Plastic washer 10X16X0,9 2 25111220439
13 Lock Ring 1 25111222451
14 Plastic washer 1 25111434194
15 Dowel pin 1 23411466134
Hinta Laakkosella 10% alennuksella 126,92 €. Joku ylimääräinen prikka tais tulla.
Omasta mielestä tuli just hyvä. Vaihdevälit lyheni sopivasti (ehkä n. 20 %), mutta ei tullut hankala ajaa. Vaihteiston ja kepin välinen tanko ei ole tuossa listauksessa, koska tuli väärä osa ja se jäi vaihtamatta. Vanha osa ei ollut kuitenkaan käytännössä kulunut yhtään, koska paketista tuli noilla osilla todella hyvä, mitään välystä ei enää erota, vaan vaihdelinjan kumipuslat joustaa ensin. Ennen projektia 260 tkm oli saanut keppiin n. +/-30 mm sivusuuntaista välystä aikaiseksi. Asennettaessa tuo keppi piti taivuttaa, että sen sai OEM-asentoon.
Comment
-
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJenkit suosii 545:sen keppiä ja painotettua zhp nuppia. En nyt puhelimella kaivella osanumeroita, googlaa jenkkisaitit.
Ei oo muuten pahan hintain schmiedmannil, jos vaan noita saa, kun on tanskastakin loppu... :think
Tekis mieli pistää, ja vaihtaa nuo välitangon puslat ja kaikki mikä sitä väljää aiheuttaa, + pitäis ne kepin keskitin "tapit" käyttää auki ja putsata, meinaa keppi jäädä "vitoselle" nojaan, sit joutuu heiluttaa keppiä että elpyy ja saa 3/4 päälle...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View Posthttp://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...5-11-7-546-373
Ei oo muuten pahan hintain schmiedmannil, jos vaan noita saa, kun on tanskastakin loppu... :think
Tekis mieli pistää, ja vaihtaa nuo välitangon puslat ja kaikki mikä sitä väljää aiheuttaa, + pitäis ne kepin keskitin "tapit" käyttää auki ja putsata, meinaa keppi jäädä "vitoselle" nojaan, sit joutuu heiluttaa keppiä että elpyy ja saa 3/4 päälle...
Osanumerot löytyykin tuosta linkistä keppiin ja painotettuun nuppiin.
Last edited by Bmw Master; 22-12-2013, 15:11.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi kepit merkkarillakaan enempää maksa.
Osanumerot löytyykin tuosta linkistä keppiin ja painotettuun nuppiin.
http://www.youtube.com/watch?v=vzd49dMBH0w
okei hyvä tietää.. pitää alkaa ettii jos jostain löytyisitietoa käykö miten helposti ja kivuttomasti paikoilleen, onko valmiiksi taivutettu?
E39 530d
E39 523 EX
E34 520 tic EX
E30 323 EX
E36 325 coupe-EX
E36 320 coupe-EX
E36 318iS- EX
E36 325 sedan-> EX
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJohtuu Getrag - ZF välisestä erosta. ZF:n normikeppi on getragissa "shortshift".
Miksi Getragissa ja ZF kepeissä on eroja? Mihin se perustuu että vakiona ZF:n keppi on getragin laatikossa Shortshift? Luulisi että getragin vivustoilla se lyhentäisi samanlailla, vaan kun ei.
Ostin aikoinaan tuollasen E36 325 johon oli vaihdettu M3 ZF loota ja myös laitettu vaihdevälin lyhentäjä, myyjältä silloin tiedustelin miksi lyhentäjä ei sitten lyhennä jos sellainen kerran siellä on, ei osannut vastata.
Aihe tuli ajankohtaseksi ja tässä ruvettiin ihmettelemään miksi tämä markkinoilla oleva E36 shortshift keppi ei lyhennä tätä meidän E36 325 vaihdeväliä ennenkuin nyt tajusin tuon homman että tosiaan vakiona M3 zf:ssä on saman mittanen keppi kuin tämä shortsiftkeppi mitä on markkinoilla saatavilla tuohon E36seen..joten eihän se tosiaan millään sitä voikaan lyhentää..
..eli ilmeisesti paras keppi tuohon ois se Z3M:n keppi? Vaihteensiirto rauta on jo valmiiksi käyrä molemmin puolin joten en usko että kardaaniin ottaa mitenkään kiinni tuolla pitkällä kepilläkään , ja myös alasilmukan ja kardaanin väli tuolla kepillä n.5cm..joten tuo vois olla passeli tuohon?
Arvon nyt kahden kepin välillä mahdollista mieluisaa..Ei kellään ois PK/Vantaan/lähiseudulla tuollasta z3 2,8 ja/tai Z3M keppiä hyllyssä? Ois kiva verrata tähän nykyiseen keppiin. Jos löytyy niin laita privaan numeroa niin soittelen, mahdollisesti voin myös ostaa pois jos on ylimääräisenä.
T.villeLast edited by willep85; 05-01-2015, 23:34.
Comment
-
Comment