memebuy23buy

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by Magirus View Post
    Nyt on tuossa menossa kytkinremontti ja samalla tuli tuo 1.9 z3 keppi tilattua. Valitettavasti taitaa olla että vaihdevälit vaan kasvaa sillä. Niveltangon ja pallon väli kun näyttää olevan lyhyempi vrt. E39 keppiin kuten pelkäsinkin.
    Kyllä se lyhenee mutta ei välttis kauheen paljoa, nuppi kun tulee alemmas kuitenkin.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 877
      • Keski-Suomi und Sawo

      Originally posted by Supa View Post
      Kyllä se lyhenee mutta ei välttis kauheen paljoa, nuppi kun tulee alemmas kuitenkin.
      Kyllähän se vähän lyhenee varmasti muttei toivotulla tavalla tässä tapauksessa. Tuota aikaisempaa kuvaa kattellessa tulin siihen tulokseen että tuo 328/M3 kepukka ois ollu paras meikeläisen kriteereillä.

      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Tilasin e39 540 6GANGiin ZHP-nupin ja e60 530i/545i/550i kepakon, saas nähdä kuinka tömäkäksi vaihtaminen muuttuu. :think
        Ryöstin nupin valolle virran tuhikselle menevistä johdoista, vissiin ok?
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 877
          • Keski-Suomi und Sawo

          Originally posted by bemmeri View Post
          Tilasin e39 540 6GANGiin ZHP-nupin ja e60 530i/545i/550i kepakon, saas nähdä kuinka tömäkäksi vaihtaminen muuttuu. :think
          Ryöstin nupin valolle virran tuhikselle menevistä johdoista, vissiin ok?
          Eikös se pala jatkuvasti jos tuhiksen karvat on "hot all times". Ryöstä ennemmi tuhiksen valaistuksen johdoista

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            Originally posted by Magirus View Post
            Eikös se pala jatkuvasti jos tuhiksen karvat on "hot all times". Ryöstä ennemmi tuhiksen valaistuksen johdoista
            Niin, siitä valon johdosta otin virran ja pelaa mittari/muiden valojen mukaan. En tarkoittanut aiemmassa viestissä itse "sytytintä", johon tulee virta vaikka avain ei ole paikoilaan, vaan sitä "tuhista/tuhkakuppia/tms."

            Itse keppi on hyvän tuntuinen kun siihen tottu, äkkisiltään ja toisella autolla ajon jälkeen tuntuu aika raskaalle. Välit on napakan lyhyet.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • JH.
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 795
              • PKS

              Mikä lyhennin olisi sopivin E36 328:aan? Kokemuksia kaivataan 328 tai M3 3.0 -omistajilta?

              328 ja M3 3.0:ssa on sama laatikko, jossa on eri keppigeometria kuin esim. 325:ssa, joten sen kokemukset/ohjeet ei päde suoraan.
              Käyttis i4 eDrive40
              Kesällä E36 M3
              Radalla E36 325i track day tool

              Comment

              • finotto
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 373
                • Seinäjoki

                minkäs kepin tilaan e46 330 cabrioon vm 2001?

                ps:en löytäny vastausta mistään
                E92 ///M3
                ex.
                E61 525d individual
                ex. E60 530d semivoll
                ex. E46 330i cabrio m-sport

                ex. E36 328i m-sporttaksi

                Comment

                • JH.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 795
                  • PKS

                  Originally posted by JH. View Post
                  Mikä lyhennin olisi sopivin E36 328:aan? Kokemuksia kaivataan 328 tai M3 3.0 -omistajilta?

                  328 ja M3 3.0:ssa on sama laatikko, jossa on eri keppigeometria kuin esim. 325:ssa, joten sen kokemukset/ohjeet ei päde suoraan.
                  Vastailen ite jos vaikka on jollekin hyötyä . Tuli siis laitettua E36 328:aan kuluvimmat osat (lista) uusiksi ja samalla lyhennettyä vaihdeväliä Z3 2.8:n kepillä.

                  ID Nimi määrä osanumero
                  02 BUSH BEARING OVAL L=26MM/SCHWARZ 1 25117507695
                  03 Bolt D=10MMX40MM 1 25111221849
                  04 Bearing, shifting arm 1 25111222015
                  05 Shift lever 1 25117527253 (Z3 2.8 keppi)
                  07 Bearing, shift lever 1 25111220600
                  10 Plastic washer 10X16X0,9 4 25111220439
                  11 Securing clip 2 25117571899
                  without 2 plastic washers 1 220 439
                  12 Gearshift rod joint 1 25111222688
                  only in conjunction with
                  -- Plastic washer 10X16X0,9 2 25111220439
                  13 Lock Ring 1 25111222451
                  14 Plastic washer 1 25111434194
                  15 Dowel pin 1 23411466134

                  Hinta Laakkosella 10% alennuksella 126,92 €. Joku ylimääräinen prikka tais tulla.

                  Omasta mielestä tuli just hyvä. Vaihdevälit lyheni sopivasti (ehkä n. 20 %), mutta ei tullut hankala ajaa. Vaihteiston ja kepin välinen tanko ei ole tuossa listauksessa, koska tuli väärä osa ja se jäi vaihtamatta. Vanha osa ei ollut kuitenkaan käytännössä kulunut yhtään, koska paketista tuli noilla osilla todella hyvä, mitään välystä ei enää erota, vaan vaihdelinjan kumipuslat joustaa ensin. Ennen projektia 260 tkm oli saanut keppiin n. +/-30 mm sivusuuntaista välystä aikaiseksi. Asennettaessa tuo keppi piti taivuttaa, että sen sai OEM-asentoon.
                  Käyttis i4 eDrive40
                  Kesällä E36 M3
                  Radalla E36 325i track day tool

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    E34 M5 3.6 vaihdevälinlyhennys

                    Orggiskeppi 25117527250
                    Uusikeppi 25117527252


                    Tuli täydellinen, ei yhtään lyhyemmät tarvitse olla.
                    Last edited by Bmw Master; 30-10-2013, 19:51.

                    Comment

                    • Mixsu_
                      Newbiemmer
                      • Aug 2009
                      • 18
                      • Kuopio

                      e39 530d lyhentimestä

                      Joo tätä topiccia tullu luettua ja oon sekasi niin pakko kysästä varmuudeksi mikä olisi paras ratkaisu e39 530d lyhentimeksi?
                      E39 530d


                      E39 523 EX
                      E34 520 tic EX
                      E30 323 EX
                      E36 325 coupe-EX
                      E36 320 coupe-EX
                      E36 318iS- EX
                      E36 325 sedan-> EX

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Mixsu_ View Post
                        Joo tätä topiccia tullu luettua ja oon sekasi niin pakko kysästä varmuudeksi mikä olisi paras ratkaisu e39 530d lyhentimeksi?
                        Jenkit suosii 545:sen keppiä ja painotettua zhp nuppia. En nyt puhelimella kaivella osanumeroita, googlaa jenkkisaitit.

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Jenkit suosii 545:sen keppiä ja painotettua zhp nuppia. En nyt puhelimella kaivella osanumeroita, googlaa jenkkisaitit.


                          Ei oo muuten pahan hintain schmiedmannil, jos vaan noita saa, kun on tanskastakin loppu... :think

                          Tekis mieli pistää, ja vaihtaa nuo välitangon puslat ja kaikki mikä sitä väljää aiheuttaa, + pitäis ne kepin keskitin "tapit" käyttää auki ja putsata, meinaa keppi jäädä "vitoselle" nojaan, sit joutuu heiluttaa keppiä että elpyy ja saa 3/4 päälle...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...5-11-7-546-373

                            Ei oo muuten pahan hintain schmiedmannil, jos vaan noita saa, kun on tanskastakin loppu... :think

                            Tekis mieli pistää, ja vaihtaa nuo välitangon puslat ja kaikki mikä sitä väljää aiheuttaa, + pitäis ne kepin keskitin "tapit" käyttää auki ja putsata, meinaa keppi jäädä "vitoselle" nojaan, sit joutuu heiluttaa keppiä että elpyy ja saa 3/4 päälle...
                            Ei kepit merkkarillakaan enempää maksa.
                            Osanumerot löytyykin tuosta linkistä keppiin ja painotettuun nuppiin.
                            Last edited by Bmw Master; 22-12-2013, 15:11.

                            Comment

                            • Mixsu_
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 18
                              • Kuopio

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Ei kepit merkkarillakaan enempää maksa.
                              Osanumerot löytyykin tuosta linkistä keppiin ja painotettuun nuppiin.
                              http://www.youtube.com/watch?v=vzd49dMBH0w

                              okei hyvä tietää.. pitää alkaa ettii jos jostain löytyisi tietoa käykö miten helposti ja kivuttomasti paikoilleen, onko valmiiksi taivutettu?
                              E39 530d


                              E39 523 EX
                              E34 520 tic EX
                              E30 323 EX
                              E36 325 coupe-EX
                              E36 320 coupe-EX
                              E36 318iS- EX
                              E36 325 sedan-> EX

                              Comment

                              • willep85
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 24
                                • vantaa

                                Originally posted by Cell View Post
                                Johtuu Getrag - ZF välisestä erosta. ZF:n normikeppi on getragissa "shortshift".
                                Nostetaas vanha aihe ylös

                                Miksi Getragissa ja ZF kepeissä on eroja? Mihin se perustuu että vakiona ZF:n keppi on getragin laatikossa Shortshift? Luulisi että getragin vivustoilla se lyhentäisi samanlailla, vaan kun ei.

                                Ostin aikoinaan tuollasen E36 325 johon oli vaihdettu M3 ZF loota ja myös laitettu vaihdevälin lyhentäjä, myyjältä silloin tiedustelin miksi lyhentäjä ei sitten lyhennä jos sellainen kerran siellä on, ei osannut vastata.

                                Aihe tuli ajankohtaseksi ja tässä ruvettiin ihmettelemään miksi tämä markkinoilla oleva E36 shortshift keppi ei lyhennä tätä meidän E36 325 vaihdeväliä ennenkuin nyt tajusin tuon homman että tosiaan vakiona M3 zf:ssä on saman mittanen keppi kuin tämä shortsiftkeppi mitä on markkinoilla saatavilla tuohon E36seen..joten eihän se tosiaan millään sitä voikaan lyhentää..

                                ..eli ilmeisesti paras keppi tuohon ois se Z3M:n keppi? Vaihteensiirto rauta on jo valmiiksi käyrä molemmin puolin joten en usko että kardaaniin ottaa mitenkään kiinni tuolla pitkällä kepilläkään , ja myös alasilmukan ja kardaanin väli tuolla kepillä n.5cm..joten tuo vois olla passeli tuohon?

                                Arvon nyt kahden kepin välillä mahdollista mieluisaa..Ei kellään ois PK/Vantaan/lähiseudulla tuollasta z3 2,8 ja/tai Z3M keppiä hyllyssä? Ois kiva verrata tähän nykyiseen keppiin. Jos löytyy niin laita privaan numeroa niin soittelen, mahdollisesti voin myös ostaa pois jos on ylimääräisenä.

                                T.ville
                                Last edited by willep85; 05-01-2015, 23:34.

                                Comment

                                Working...
                                X