Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Originally posted by Apexi123 View Post
    Siis kyllähä minä sen oon bonjannu mite sen auton saa rokkaamaan mutta miten sen ajoneston niiku pitäs toimia sillonku se toimii? pitäskö sen röörin vilkkua vai palaa vai ei kumpiakaa nuista?
    ja onko tuossa niiku jonku sortin hälyä esim. jos joku haluaa sisällä käyä ku ovet on lukossa?
    Ajonesto: Ei käynnisty. Ja joo ainakin omalla kohdalla kun vastaava järjestelmä oli niin valo vilkkui siinä "silmässä" kun esto oli päällä. Se ei ole hälytin eli ei hälytä ellei autossa ole hälytintä erikseen.

    Kokeile seuraavan kerran kun menet autoon että käynnistyykö se vai ei jos et kuittaa sitä.
    Last edited by Haju69; 19-09-2014, 18:55.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Vaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.
      Näyttäs että e34 malleis sekä m50b20 että m50b25 on käytetty samaa työsylinteriä männän halkaisija 22,2mm mutta esim. e36 320i on käytetty 20,64mm:think

      Eli tuonne on varmaan lipsahtanu just sit tuo e36 getrag työsylkkä ....
      Last edited by Make H.; 19-09-2014, 22:56.

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        525i vm -95, Toimiiko, pystyykö ajamaan ilman mittaristoa vai onko siellä jotain ajonestoja tms ?

        Pitäs selvittää arsyttävän sirinän lähde, niin pääsis mittariston takaa näkee ajaessa...

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by -Markus- View Post
          525i vm -95, Toimiiko, pystyykö ajamaan ilman mittaristoa vai onko siellä jotain ajonestoja tms ?

          Pitäs selvittää arsyttävän sirinän lähde, niin pääsis mittariston takaa näkee ajaessa...
          Pystyy ajamaan. Millainen sirinä, pyykijän varren kiristin?

          Comment

          • sesku
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 90
            • Muurame

            Millä noi kolminelosen muovihelmat on kiinni? Näyttää pohjassa olevan jotkin kiinnikkeet, mutta onko ne jollain ruuveilla tms kiinni kun eivät taida pysyä paikallaan pelkästään pohjassa olevilla kiinnikkeillä. Irti pitäis käyttää jotta vois antaa vähän mikkiliimaa...
            Leimasetä tuumas että jälkitarkastuksessa eivät mukamas saa olla paikallaan koska ne joutuu kumminkin ottamaan pois että sitä voi hitsata mutta samalla periaatteella jos pitää rengas pitää irrottaa vaikka tukivarren vaihtamista varten niin konttorille pitää mennä ilman rengasta... En aatellu kyllä viiä ilman muovihelmoja konttorille, ties vaikka käskee puskuritkin irrottaa...
            E34 525iA -92

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              Originally posted by sesku View Post
              Millä noi kolminelosen muovihelmat on kiinni? Näyttää pohjassa olevan jotkin kiinnikkeet, mutta onko ne jollain ruuveilla tms kiinni kun eivät taida pysyä paikallaan pelkästään pohjassa olevilla kiinnikkeillä. Irti pitäis käyttää jotta vois antaa vähän mikkiliimaa...
              Leimasetä tuumas että jälkitarkastuksessa eivät mukamas saa olla paikallaan koska ne joutuu kumminkin ottamaan pois että sitä voi hitsata mutta samalla periaatteella jos pitää rengas pitää irrottaa vaikka tukivarren vaihtamista varten niin konttorille pitää mennä ilman rengasta... En aatellu kyllä viiä ilman muovihelmoja konttorille, ties vaikka käskee puskuritkin irrottaa...
              E34 m5/mtech orkkis helmat ovat kiinni alhaalta helman pokkauksesta puristavilla klipsuilla. Takapyöräkotelon reunasta kahdella muoviniitillä tai ruuveilla. Näiden irroituksen jälkeen vetäiset etu ja taka kulmista ulospäin niin sisällä olevat klipsut aukeavat niistä kohtia missä perus malleissa on etulokarin alapäässä ja takakaaren edessä koristelistat oven alatasolla. Näitä klipsuja on sitten sisällä koko helman matkalta sisällä eli eikun vetelemään ulospäin...

              Tottakai menet helmat paikallaan leimalle...
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by sesku View Post
                Millä noi kolminelosen muovihelmat on kiinni? Näyttää pohjassa olevan jotkin kiinnikkeet, mutta onko ne jollain ruuveilla tms kiinni kun eivät taida pysyä paikallaan pelkästään pohjassa olevilla kiinnikkeillä. Irti pitäis käyttää jotta vois antaa vähän mikkiliimaa...
                Leimasetä tuumas että jälkitarkastuksessa eivät mukamas saa olla paikallaan koska ne joutuu kumminkin ottamaan pois että sitä voi hitsata mutta samalla periaatteella jos pitää rengas pitää irrottaa vaikka tukivarren vaihtamista varten niin konttorille pitää mennä ilman rengasta... En aatellu kyllä viiä ilman muovihelmoja konttorille, ties vaikka käskee puskuritkin irrottaa...


                Altapäin mustilla muovisilla kiinnikkeillä jotka pitää meisselillä avata. Lisäksi pari koriruuvia. Takapäästä muovitapeilla joissa keskikohta painuu sisään. Lisäksi yläreunasta koko matkalta muovitapeilla. Kannattaa ostaa kutakuinkin kaikki uusia, menee kuitenkin kaput irroittaessa.

                EDIT: Hidas...

                Comment

                • sesku
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 90
                  • Muurame

                  Originally posted by Pikkuvelii View Post
                  E34 m5/mtech orkkis helmat ovat kiinni alhaalta helman pokkauksesta puristavilla klipsuilla. Takapyöräkotelon reunasta kahdella muoviniitillä tai ruuveilla. Näiden irroituksen jälkeen vetäiset etu ja taka kulmista ulospäin niin sisällä olevat klipsut aukeavat niistä kohtia missä perus malleissa on etulokarin alapäässä ja takakaaren edessä koristelistat oven alatasolla. Näitä klipsuja on sitten sisällä koko helman matkalta sisällä eli eikun vetelemään ulospäin...

                  Tottakai menet helmat paikallaan leimalle...
                  Mites ne siellä helman pokkauksessa olevat klipust lähtee irti ja mielellään ehjänä? Ihan jollai ruuvarilla vääntämällä? Ja no jos klipsut särkyy niin saahan tuon ny jollai massalla kiinni...
                  Joo oli vähän semmonen leimasetä että kun ei löytäny jarruista tai alustasta sanottavaa niin olihan sen pakko jotain keksiä ja kun niin kiihottuneena kirjotteli kuluneesta tuulilasista (siis ei halkeamista vaan kulumista) korjauskehotuksia niin unohtu pohjan kaikki ruostepaikat tutkia...

                  Vastaus tulikin jo, hidas kun on...
                  Last edited by sesku; 21-09-2014, 15:06.
                  E34 525iA -92

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Originally posted by sesku View Post
                    Mites ne siellä helman pokkauksessa olevat klipust lähtee irti ja mielellään ehjänä? Ihan jollai ruuvarilla vääntämällä? Ja no jos klipsut särkyy niin saahan tuon ny jollai massalla kiinni...
                    Joo oli vähän semmonen leimasetä että kun ei löytäny jarruista tai alustasta sanottavaa niin olihan sen pakko jotain keksiä ja kun niin kiihottuneena kirjotteli kuluneesta tuulilasista (siis ei halkeamista vaan kulumista) korjauskehotuksia niin unohtu pohjan kaikki ruostepaikat tutkia...

                    Vastaus tulikin jo, hidas kun on...
                    Nätisti vetämällä helmaa ja mahdolliseti ruuvarilla välistä vääntämällä.

                    Käyt bmw varaosa tiskiltä tilaamassa uusia rikkoutuneiden tilalle.
                    Luokkaa 20snt kappale ja sikaflex purkki on 9e.

                    Lisäksi on erittäin tyhmää mennä sohimaan liimoilla helmoja kiinni...
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • sesku
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 90
                      • Muurame

                      Originally posted by Pikkuvelii View Post
                      Nätisti vetämällä helmaa ja mahdolliseti ruuvarilla välistä vääntämällä.

                      Käyt bmw varaosa tiskiltä tilaamassa uusia rikkoutuneiden tilalle.
                      Luokkaa 20snt kappale ja sikaflex purkki on 9e.

                      Lisäksi on erittäin tyhmää mennä sohimaan liimoilla helmoja kiinni...
                      Pitää käyä tilailemassa..
                      Oha se vähä semmosta mutta tuota sikaflexiä vaan mahtaa mahtaa nurkissa pyöriä jokunen pönttö ja tuo katiska nyt on muutenkin tuommone ammattikoulumalli ni ei paljoo häviä vaikka turaa possutahnalla kiinni
                      E34 525iA -92

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Originally posted by sesku View Post
                        Pitää käyä tilailemassa..
                        Oha se vähä semmosta mutta tuota sikaflexiä vaan mahtaa mahtaa nurkissa pyöriä jokunen pönttö ja tuo katiska nyt on muutenkin tuommone ammattikoulumalli ni ei paljoo häviä vaikka turaa possutahnalla kiinni

                        Itsellä nuo ko. Helmat jälkeenpäin laitettu ja koska ei ole niitä reikiä korissa, niin ytitin liimata kiinni-> eivät pysy, rakenne on semmonen että liimaaminen on vaikeaa ja tyhmää muutenkin. Itsellekin pitäs porata reiät peltihelmoihin että saa kiinnityksen kuntoon.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Originally posted by sesku View Post
                          Pitää käyä tilailemassa..
                          Oha se vähä semmosta mutta tuota sikaflexiä vaan mahtaa mahtaa nurkissa pyöriä jokunen pönttö ja tuo katiska nyt on muutenkin tuommone ammattikoulumalli ni ei paljoo häviä vaikka turaa possutahnalla kiinni
                          Oisko sitten vaihtoehto jättää ne kokonaan pois ja myydä jollekkin tarvitsevalle ne muovihelmat ennemmin kuin tursia liimalla ne päin Vittulanjänkää? :think

                          Ei herneitä, ajattelin vaan.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • sesku
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 90
                            • Muurame

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Oisko sitten vaihtoehto jättää ne kokonaan pois ja myydä jollekkin tarvitsevalle ne muovihelmat ennemmin kuin tursia liimalla ne päin Vittulanjänkää? :think

                            Ei herneitä, ajattelin vaan.
                            Kyllä ne ihan kunnolla ois tarkotus laittaa kiinni kun semmoset irvistävää mallia olevat näyttää niin hölmölle...
                            Laittaa sitten vaan kerralla kunnolla niillä klipsuttimilla kun niitä kerran saapi
                            E34 525iA -92

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Originally posted by -Markus- View Post
                              525i vm -95, Toimiiko, pystyykö ajamaan ilman mittaristoa vai onko siellä jotain ajonestoja tms ?

                              Pitäs selvittää ärsyttävän sirinän lähde, niin pääsis mittariston takaa näkee ajaessa...
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Pystyy ajamaan. Millainen sirinä, pyykijän varren kiristin?
                              Ei oo autossa ko. varustetta. Sirinät tais tulla kun oli kaikki koetaulut, lämppärit purettuna pois.

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2109
                                • Kouvola

                                Mites etupuskimen reunoissa olevien ohjurien säädön kuuluis toimii? Toinen puoli puskurista lokasuojaan nähden nätisti paikoillaan mutta toinen puoli tulee ulommas johtuen siitä kun se ohjuri on ulompana kun toisella puolella eikä se suostu liikkumaan sisemmäksi
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎