Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Timppeliini View Post
    mikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?
    Onko vahvistin takaluukussa?

    Comment

    • holisti72
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 336
      • Siilinjärvi

      Originally posted by Timppeliini View Post
      mikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?
      Itellä ihan samaa vikaa, kuuluu mutta huonosti ja vahvistin on siellä kuskinpuolella kontissa verhoilun takana..
      - Pena -

      BMW E39 528iA -99 orientblau
      ex BMW e34 525 tds -92

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        Mikähän meni vikaan:

        m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.

        Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".

        Ongelma:

        Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä

        Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä

        Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?

        Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?

        vaihtoehdot:
        - väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
        - väärä painelaakeri?
        - väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?

        - Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?


        Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...


        Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen

        Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(
        Last edited by Make H.; 17-09-2014, 00:11.

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2538
          • Kajaani

          Joo nyt kun tässä tulee arvottua tuota putkistoa niin mitä eroa on 24v 525 ja V8 530 putkistolla? Pienemmät röörit katin jälkeen? Ebayta selannu ni joku myyjä laittaa että putkisto sopii M50B25 + M60B30 ja toinen taas pelkästään M50B25.. Noita M50 röörejä kun on ebayssa pilvin pimein ja halvalla, tuskin vakiossa M60B30 hirveästi ahdistaa jos vaan muuten pystyy naittamaan yhteen :think
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • Timppeliini
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 221
            • Joensuu

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Onko vahvistin takaluukussa?
            Juu vahvistin kontissa kuskin puolella. virrat tulee vahvistimelle
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


            Kesä: E36 cabrio m-sport
            Talvi: E36 touring
            Käyttis: E39 touring

            Comment

            • Niko K
              BTCF Member
              • Dec 2009
              • 158
              • Vantaa

              Elikkäs tällänen ongelma M60B40 koneessa.
              Käynnistyessä käy hetken ilmeisesti seitsemällä( tärisee niin p*rkeleesti ) ja jos esim vasemmalle mutkaan kääntyessä painaa kaasun pohjaan niin tuntuis hieman puutuvan:think

              Apuja kaivataan!
              E39 535i -97 Fjordgrau Metallic
              E46 320d Touring msport 2 titansilber

              Photography

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Timppeliini View Post
                Juu vahvistin kontissa kuskin puolella. virrat tulee vahvistimelle
                Myös heräte mankalta?

                Mahdollisesti täällä ollut vähän samaa sorttia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=56899
                Last edited by Muurahainen; 18-09-2014, 18:03.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Niko K View Post
                  Elikkäs tällänen ongelma M60B40 koneessa.
                  Käynnistyessä käy hetken ilmeisesti seitsemällä( tärisee niin p*rkeleesti ) ja jos esim vasemmalle mutkaan kääntyessä painaa kaasun pohjaan niin tuntuis hieman puutuvan:think

                  Apuja kaivataan!
                  m60 ei tärise vaikka kävis neljällä. Yhden puolan irrotusta ei huomaa mitenkään tyhjäkäynnissä. Ainahan nuo vähän värähtelee käydessään tyhjää, mutta nyt tuskin siitä kyse.

                  Aloita ihan perus asioista, eli bensanpaineensäädin ja pumppu, lue vikakoodit, imusarjan huohotinventtiili onko ehjä, onko tulpankolot täys öljyä, piuhat kunnolla kiinni.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Make H. View Post
                    Mikähän meni vikaan:

                    m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.

                    Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".

                    Ongelma:

                    Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä

                    Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä

                    Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?

                    Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?

                    vaihtoehdot:
                    - väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
                    - väärä painelaakeri?
                    - väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?

                    - Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?


                    Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...


                    Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen

                    Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(
                    Vaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Vaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.
                      Hyvä pointti, empä tullut edes ajatelleeks tommosta vaihtoehtoo:think

                      Muttamutta, tuo työsylkkä kun muistaakseni on just nimeomaan tuosta getragista mikä oli koneen jatkona alunperin kun auton alkuperäsen ZF:n työsylkän varsi oli niin kulunut, mutta voi olla että muistan väärinkin...yks m50b25 työsylkkä löytys hyllystä.

                      Kokeilemisen arvonen juttu kuitenki ennen ku rupee laatikkoa irrottaan!

                      Eli nuo työsylkät pituudeltaan ja ulkoisilta mitoiltaan identtiset b20 vs. b25 mutta ilmeisesti männän halkaisijoissa eroja?

                      Voihan tuota tietysti säätää niinkin että laittas työsylkän ja laatikon väliin muutaman prikan mutta ois vaan kiva selvittää oikee ongelma:think

                      Comment

                      • Apexi123
                        Newbiemmer
                        • Apr 2014
                        • 18
                        • Haapajärvi

                        Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...

                        ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
                        Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          Originally posted by Apexi123 View Post
                          Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...

                          ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
                          Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
                          Eikö noita E34:a ole osina myynnissä vaikka kuinka paljon ja luulen että kaasupoljinta niistä ei olla ensimmäisenä kyselemässä...

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Apexi123 View Post
                            ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
                            Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
                            Merkkiliikkeestä n.20€.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Apexi123 View Post
                              Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...

                              ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
                              Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
                              Käytät sitä "tikkua" siinä "silmässä" joka todennäköisesti jossain päin kojelautaa asennettuna niin sekunnin tai pari siinä kiinni ja rock'n'roll, toivottavasti. Poljin tuskin montaa euroa maksaa jos laitat ostoilmoituksen kauppatorin ostetaan osioon.. Tai kysyt joltain purkuauto myyjistä kauppatorilla.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Apexi123
                                Newbiemmer
                                • Apr 2014
                                • 18
                                • Haapajärvi

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Käytät sitä "tikkua" siinä "silmässä" joka todennäköisesti jossain päin kojelautaa asennettuna niin sekunnin tai pari siinä kiinni ja rock'n'roll, toivottavasti. Poljin tuskin montaa euroa maksaa jos laitat ostoilmoituksen kauppatorin ostetaan osioon.. Tai kysyt joltain purkuauto myyjistä kauppatorilla.

                                Siis kyllähä minä sen oon bonjannu mite sen auton saa rokkaamaan mutta miten sen ajoneston niiku pitäs toimia sillonku se toimii? pitäskö sen röörin vilkkua vai palaa vai ei kumpiakaa nuista?
                                ja onko tuossa niiku jonku sortin hälyä esim. jos joku haluaa sisällä käyä ku ovet on lukossa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎