Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    Akselissa pitääkin tuntua pieni klappi akselin säteen suuntaan mutta pitkittäin akselin suuntaan ei sais oikeestaan tuntua.

    Ettei vaan heitä vikatilaan tjst. sitä sun katiskaa? Jos tommonen ees voi mennä vikatilaan.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      E34, M43 koneella syö edelleen nestettä pikkuhiljaa.
      Syyläri ja vesipumppu uutta, epäilen nyt lämmityslaitteen kennoa.
      Miten kennon kunnon voi tarkistaa?

      Comment

      • maanmittaaja
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 111
        • Salo

        Originally posted by Throttle View Post
        E34, M43 koneella syö edelleen nestettä pikkuhiljaa.
        Syyläri ja vesipumppu uutta, epäilen nyt lämmityslaitteen kennoa.
        Miten kennon kunnon voi tarkistaa?
        Yleensä jos kenno vuotaa, niin käy nesteen haju nenään

        Comment

        • maanmittaaja
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 111
          • Salo

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Akselissa pitääkin tuntua pieni klappi akselin säteen suuntaan mutta pitkittäin akselin suuntaan ei sais oikeestaan tuntua.

          Ettei vaan heitä vikatilaan tjst. sitä sun katiskaa? Jos tommonen ees voi mennä vikatilaan.
          Tuo vikatila itseäkin mietityttäny, mutta ei kai noin vanhassa ja ei kai se ajon aikana pois kytkeytyisi. Pitkittäisvälystä ei ollut. Jospa se olisi se letku vain vuotanut paineet. Raportoin tänne jos näin oli..

          Comment

          • Throttle
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 793
            • -

            Originally posted by maanmittaaja View Post
            Yleensä jos kenno vuotaa, niin käy nesteen haju nenään
            Ei haise mitään sisällä. Voisiko olla kansipahvi? Ei näy nesteessä öljyä.

            Comment

            • sasu`
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 352
              • Tuusula

              Löytyisköhän tällaiseen IHKA:an jotain korjausohjetta? Meni oik. puolen säätörulla ilmeisesti mykäksi, pyörii kyllä mutta taustavalo puuttuu ja alusta + lopusta puuttuu ne "naksut". Puhaltaa siis apukuskin puolelle nyt pelkkää kuumaa ilmaa, riippumatta onko ilmastointi päällä vai ei. Kuskin puoli toimii ok.

              Tän verran löysin infoa tosta laitteesta:

              Bmw-Nr:8390170

              Behr-Nr:94.230.46.002

              Bosch-Nr:9140010017

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2538
                • Kajaani

                Originally posted by sasu` View Post
                Löytyisköhän tällaiseen IHKA:an jotain korjausohjetta? Meni oik. puolen säätörulla ilmeisesti mykäksi, pyörii kyllä mutta taustavalo puuttuu ja alusta + lopusta puuttuu ne "naksut".
                Vänkärin puolella ei pitäs olla naksuja.. Vesiventtiili ok, tuleeko virta sinne asti? Venttiili mykkä --> auki koko ajan.
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • maanmittaaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 111
                  • Salo

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Ei haise mitään sisällä. Voisiko olla kansipahvi? Ei näy nesteessä öljyä.
                  Ootko paisuntasäiliön korkkia uusinu?? En tiedä millanen on tuossa M43:ssa, mutta ainakin m5*-sarjan ja m30-moottoreissa joskus törmänny, että paisuntasäiliön korkki ei pidä painetta ja karkaa nestettä sieltä. Tällöin tosin nestettä poistuu vain tietty määrä, mutta meni yhdessä m52-motissa paisuntasäiliö aina melkein tyhjäksi. Korkin vaihto ja nesteet pysyi sisällä, kunnes vesipumppu pienen ajan päästä sitten alko vuotaa...

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    Originally posted by sasu` View Post
                    Löytyisköhän tällaiseen IHKA:an jotain korjausohjetta? Meni oik. puolen säätörulla ilmeisesti mykäksi, pyörii kyllä mutta taustavalo puuttuu ja alusta + lopusta puuttuu ne "naksut". Puhaltaa siis apukuskin puolelle nyt pelkkää kuumaa ilmaa, riippumatta onko ilmastointi päällä vai ei. Kuskin puoli toimii ok.

                    Tän verran löysin infoa tosta laitteesta:

                    Bmw-Nr:8390170

                    Behr-Nr:94.230.46.002

                    Bosch-Nr:9140010017

                    Kannattaa varmaan ihan eka kattoo että läpät toimii oikein. Eli se ritilä siitä koelaudan päältä keskeltä pois ja lampun kans tarkistaa, että läpät liikkuu loogisesti.

                    Tod. näk sulla tippunu se apukuskin läpänsäätöservo irti...

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Lämmityslaitteen puhallin temppuillut jo jonkin aikaa.

                      Eikös se ollut niin, että jos olis esivastus rikki niin pitäisi silti 4 nopeuden toimia? Ja jos ei toimi silläkään niin ite moottori rikki?

                      On humpannut kierroksia ihan nollista täysille miten sattuu huvittamaan. Joskus ei lähde pyörimään ollenkaan, mutta jostain kuopasta ajaessa saattaa ruveta toimimaan. Nyt täysin mykkä.

                      Eli lähdenkö vastus vai moottori kauppaan?
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Moottorikaupoille, en sitten tiedä onko näissö moottorinhiilet vaihdettavissa

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Moottorikaupoille, en sitten tiedä onko näissö moottorinhiilet vaihdettavissa
                          On ne vaihdettavissa, mutta menee kolvi hommiks. Pari vuotta sitten vaihdoin "uuden" käytetyn moottorin samantyylisen vian takia. Nyt taidan käydä suosiolla uuden kun täristääkin vähän kovemmilla nopeuksilla.
                          Last edited by Purtsi123; 15-08-2014, 14:39.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • maanmittaaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 111
                            • Salo

                            Originally posted by maanmittaaja View Post
                            Tuo vikatila itseäkin mietityttäny, mutta ei kai noin vanhassa ja ei kai se ajon aikana pois kytkeytyisi. Pitkittäisvälystä ei ollut. Jospa se olisi se letku vain vuotanut paineet. Raportoin tänne jos näin oli..
                            Ei ollu letkunkaan tiiveys. Mutta eilen aloin kuuntelemaan, että aikamoinen puhallusääni kuuluu etenkin, kun kolmosvaihteella vetoja päällä. Tuo ääni varmaan tullut salakavalasti ja jotenkin niin hitaasti kehittynyt, että sitä pitänyt viskopuhaltimen äänenä. Mutta ei se ennen noin metakkaa pitänyt. Eli epäilen, että tämä on turbopaineen vuodosta. Se puhallusääni kaiken lisäksi loppuu, kun vedotkin loppuu juurikin jossain ylämäessä. Sitten se joko alkaa kerryttää paineet takaisin tai oottelee, että kuormitus koneessa loppuu.

                            Elikkä onkohan paineensäätimessä nyt jokin, ettei jokin venttiili sulkeudu?? Sitä koitin toissapäivänä nykiäkin ja jäykkä vastus siinä ainakin oli. Mutta pikku letkujakin siellä näytti olevan, että jos joku niistä sitten vuotaa... Hitto ku pitäs koko paketti ottaa irti, että pystys kattelemaan ja sen verran tota ajoa, että aina se on niin prkl:n kuuma

                            Oonko ymmärtäny oikein, että hukkaportti sitten taas on siellä imusarjan yhteydessä?? Eli periaatteessa sieltäkin voisi vastaavaa vikaa hakea?? Pitää iha varmaa kaivaa googlesta turbon periaatekuva kun kerkiää... ei enää muista yksityiskohtia kun ei todellakaan sitä käytännön kokemusta, jota nyt tuntuu kertyvän :think

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              Originally posted by Purtsi123 View Post
                              On ne vaihdettavissa, mutta menee kolvi hommiks. Pari vuotta sitten vaihdoin "uuden" käytetyn moottorin samantyylisen vian takia. Nyt taidan käydä suosiolla uuden kun täristääkin vähän kovemmilla nopeuksilla.
                              Korjattu. Toinen hiili aivan lopussa.

                              Motonetissä myydään kahta eri puhallin mallia(siemens, behr), mutta kumpikaan ei ollut sopiva omaan koslaan. Löysin kuitenkin samasta liikkeestä tarvike hiilet ja kolvasin paikoilleen, niin nyt pelaa mainiosti. Ainut pieni miinus on, että nyt puhallin "sirisee" hieman. Mutta kuvittelisin että lakkaa kunhan hiilet "tekeytyy" paikoilleen.

                              Edit: Tärinäkin loppui kun pyöräytti toista siipeä hieman.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • N54
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2012
                                • 526
                                • Satakunta

                                Eli -91 M50b20 onko ok että moottori sammuu kun irrottaa imm johdon auton käydessä? Lähtee kyllä uudelleen käyntiin normaalisti kun starttaa uudelleen. Kokeilin huvikseni pienen lenkin ilman imm johtoa niin en kyllä huomannut mitään eroa ajossa ainakaan huonompaan suuntaan. Onko tämä normaalia vai kertooko siitä että imm on vaihtokunnossa? Ongelmana se että toisinaan alakierroksilla melkoisen laiska ( tiedän ettei siellä kauheasti voimaa kuulu ollakkaan) ja sitten päälle kahden tonnin lähtee vetämään ihan normaalisti, kyseessä on vielä automaatti niin sekin osaltaan vaikeuttaa diagnosointia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎