Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsTPioneeri
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 258
    • Muurame

    #16
    Originally posted by -Markus- View Post
    Tuota harrastusta ei kannata yleensäkkään harrastaa ko. tekniikalla!
    Totta lähinnä välillä lähettelen ja mitä nyt välillä donitsia pyörittelen niin ei oikein kytkin tahdo enään siirtää voimaa renkaille lähinnä ohjeita miten on järkevintä ottaa tuo laatikko irti eikös tuo imusarjakin pidä irti ottaa jos laatikon tiputtaa? :think
    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

    Bmw 525i E34 91'
    Bmw 540i E34 93'
    Bmw 335i E30 83'

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      #17
      Originally posted by TsTPioneeri View Post
      Totta lähinnä välillä lähettelen ja mitä nyt välillä donitsia pyörittelen niin ei oikein kytkin tahdo enään siirtää voimaa renkaille lähinnä ohjeita miten on järkevintä ottaa tuo laatikko irti eikös tuo imusarjakin pidä irti ottaa jos laatikon tiputtaa? :think
      Hommahan neuvoo tekijäänsä tässä tapauksessa aika tehokkaasti. Paras lähtökohta hommaan on nosturi sekä vaihdelaatikkonostin, niillä homma sujuu.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Jylyppy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 487
        • kuusamo

        #18
        Miksi imusarja pitäs irrottaa?
        Honda accord 2.4 -08
        Suzuki gsx-r 1000 -03

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Jylyppy View Post
          Miksi imusarja pitäs irrottaa?
          On kyllä hyvä kysymys. :think

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #20
            Puhallin toimii satunnaisesti 1-3 asennoissa, saattaa toimi hetken ja sammuu itekseen, taas kohta hetken ja sammuu. 4 asennossa (täysillä) toimii aina. Mikä mahtas olla vikana? Etuvastus tms. kennon tykönä ja voiko korjata vai onko vaihtoehtona vaihtaa uusi/käytetty ehjä?

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by Make H. View Post
              Puhallin toimii satunnaisesti 1-3 asennoissa, saattaa toimi hetken ja sammuu itekseen, taas kohta hetken ja sammuu. 4 asennossa (täysillä) toimii aina. Mikä mahtas olla vikana? Etuvastus tms. kennon tykönä ja voiko korjata vai onko vaihtoehtona vaihtaa uusi/käytetty ehjä?
              Jos autossasi on miekka mallinen "vastus" niin tuo on hyvä syypää.

              Itsellä tosin oli normaalista vastuksesta niittaus lämmennyt niin toimi sen takia vaihtelevasti.

              Comment

              • TsTPioneeri
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 258
                • Muurame

                #22
                Originally posted by Jylyppy View Post
                Miksi imusarja pitäs irrottaa?
                Jostain btcf keskustelusta satuin lukemaan että jotkin mutterit on melko vittumaisessa paikassa jotka saa kyllä irti macgyver tason työkaluyhdistelmällä ilmeisesti imusarjan läheisyydestä mutta helpompi irroittaa kun imusarja on irti mene ja tiedä sitten?

                Noh kaipa se on vaan lopetettava tyhmien kysely ja mentävä hommiin sillähän tuo selviää.

                nosturi ja vaihdelaatikon tunkki ois kyllä liiankin käteviä harmi en omista sellaista joten on mentävä auton alle perinteiseen tapaan.
                Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                Bmw 525i E34 91'
                Bmw 540i E34 93'
                Bmw 335i E30 83'

                Comment

                • valkoinenkupla
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 83
                  • Kuopio

                  #23
                  Onko kaikissa e34:ssa mcpherson-malliset iskarit? ei tuo toinen takaiskari kelvannu katsastajalle, joten vaihtohommiksi menee :( .. ja mites tämmösen madalletun alustan kanssa: käykö tuo kl-varaosien takaiskari suoraan?

                  nyk: e39 520i -98

                  ennen: e34 520i -94

                  Comment

                  • KarkkainenL
                    Aluevastaava
                    • Sep 2013
                    • 767
                    • Tampere

                    #24
                    Vaihda samalla molemmat takaiskarit, täysin turha paikka säästää, kun toinen ruikkaa mehut ulos sitten viikon parin päästä Ja laita samanlaiset iskarit mitkä siellä nytkin on.

                    Oma kysymys voiko valojen korkeudensäätömoottorit vaikuttaa mittariston valojen räpsymiseen? :think
                    Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                    E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                    EX E36 320iA -98
                    EX E39 520i -01
                    EX E34 525 Tds -95

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by TsTPioneeri View Post
                      Jostain btcf keskustelusta satuin lukemaan että jotkin mutterit on melko vittumaisessa paikassa jotka saa kyllä irti macgyver tason työkaluyhdistelmällä ilmeisesti imusarjan läheisyydestä mutta helpompi irroittaa kun imusarja on irti mene ja tiedä sitten?

                      Noh kaipa se on vaan lopetettava tyhmien kysely ja mentävä hommiin sillähän tuo selviää.

                      nosturi ja vaihdelaatikon tunkki ois kyllä liiankin käteviä harmi en omista sellaista joten on mentävä auton alle perinteiseen tapaan.
                      Okei ilman nosturia tuo on kyllä sellaista että ei ihan joka välin tahdo mennä. Helpompi siis purkaa mahdollisimman paljon yläkautta.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #26
                        Originally posted by Läbä View Post
                        Vaihda samalla molemmat takaiskarit, täysin turha paikka säästää, kun toinen ruikkaa mehut ulos sitten viikon parin päästä Ja laita samanlaiset iskarit mitkä siellä nytkin on.

                        Oma kysymys voiko valojen korkeudensäätömoottorit vaikuttaa mittariston valojen räpsymiseen? :think
                        Valojen räpsymisestä en tiedä mutta ainakin CC valituksia palaneista lampuista niistä saa.
                        Nyppää johdot pois niin selviää.

                        Comment

                        • Throttle
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 793
                          • -

                          #27
                          Mikähän vikana toukassa kun takaluukun saa auki mutta heti jokin pistää vastaan?
                          Ikkuna toimii normaalisti.

                          Comment

                          • sesku
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 90
                            • Muurame

                            #28
                            Originally posted by TsTPioneeri View Post
                            Jostain btcf keskustelusta satuin lukemaan että jotkin mutterit on melko vittumaisessa paikassa jotka saa kyllä irti macgyver tason työkaluyhdistelmällä ilmeisesti imusarjan läheisyydestä mutta helpompi irroittaa kun imusarja on irti mene ja tiedä sitten?

                            Noh kaipa se on vaan lopetettava tyhmien kysely ja mentävä hommiin sillähän tuo selviää.

                            nosturi ja vaihdelaatikon tunkki ois kyllä liiankin käteviä harmi en omista sellaista joten on mentävä auton alle perinteiseen tapaan.
                            Myö velipojan kanssa vaiheltiin ilman nosturia tavan tunkkia apuna käyttäen ko myllyyn kytkytin eikä imusarjaa irrotettu eikä siihen nyt mitää ihmeempiä työkaluja tarvinnu. Mitä nyt metrin verra räikässä jatkopätkiä, nivel tai pari ja ainut macgyver tason työkalu nyt sattui olemaan iso talttameisseli jolla jängättiin paria mutteria kun ei lenkki sopinut väliin
                            E34 525iA -92

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Jos autossasi on miekka mallinen "vastus" niin tuo on hyvä syypää.

                              Itsellä tosin oli normaalista vastuksesta niittaus lämmennyt niin toimi sen takia vaihtelevasti.
                              Ei oo tietoa onko miekka vai vastus siellä kennon päällä, mutta auto on loppuvuodesta 91 tehty joten voisko siitä aatella että ois jo vastus? Eikö noissa vanhemmissa oo käytetty miekkaa?

                              Tarkoitatko tuolla normaalilla vastuksella just sitä tuulettimen vastusta mikä on sielä kennon päällä? Voiko korjata jotenkin kumpaakaan vastusta tai miekkaa?

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10501
                                • Saaressa

                                #30
                                Originally posted by Make H. View Post
                                Ei oo tietoa onko miekka vai vastus siellä kennon päällä, mutta auto on loppuvuodesta 91 tehty joten voisko siitä aatella että ois jo vastus? Eikö noissa vanhemmissa oo käytetty miekkaa?

                                Tarkoitatko tuolla normaalilla vastuksella just sitä tuulettimen vastusta mikä on sielä kennon päällä? Voiko korjata jotenkin kumpaakaan vastusta tai miekkaa?
                                Mulla on 91 manuaali-ilmastoitu ja se oli vielä miekalla..

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎