Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • weicco
    BTCF Member
    • Jul 2014
    • 71
    • Jyväskylä

    #61
    Taas tämä ikuinen M50 ongelma, onkohan tuosta nyt kansipahvi mennyt?

    Ajossa lämmöt pysyy täysin normaalina, 5-10 min tyhjäkäynnillä ja lämmöt nousee, toisella viskolla kokeilin, ei vaikutusta.

    Kun lämmöt alkoi olla lähempänä punaista, löysäsin paisarin korkkia ja lämmöt putos normaaliin eikä enään noussut. Valkoista savua tulee lämpöselläkin koneella putkesta eikä sisälle kovin lämmintä ilmaa tule..

    Onko se nyt sit se pahvi / kansi? Pakko varmistaa, ei millään jaksais konetta alkaa aukomaan.

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #62
      Käy jossain korjaamolla tmv. josta löytyy alipaineilmausvehkeet, sitten voi olla varma, ettei ole mitän ilmataskuja jemmassa.

      Mikäli nestettä katoaa muutenkin kun keittämisen tuloksena (eli paisarin korkista ulos) on jossain tietysti hämminkiä.

      Edit : oletko testannut viskojen toiminnan? eli varoen jarruttaa käsin flektiä, kun sen kuuluisi olla tarrannut.
      Jos saa sormin pysäytettyä, voi heittää vesilintua viskolla. Sormista puheenollen, varovaisuutta noudattaen, kunnossa oleva visko nappaa kyllä sormet mukaan.

      Comment

      • weicco
        BTCF Member
        • Jul 2014
        • 71
        • Jyväskylä

        #63
        Originally posted by Klasu- View Post
        Käy jossain korjaamolla tmv. josta löytyy alipaineilmausvehkeet, sitten voi olla varma, ettei ole mitän ilmataskuja jemmassa.

        Mikäli nestettä katoaa muutenkin kun keittämisen tuloksena (eli paisarin korkista ulos) on jossain tietysti hämminkiä.

        Edit : oletko testannut viskojen toiminnan? eli varoen jarruttaa käsin flektiä, kun sen kuuluisi olla tarrannut.
        Jos saa sormin pysäytettyä, voi heittää vesilintua viskolla. Sormista puheenollen, varovaisuutta noudattaen, kunnossa oleva visko nappaa kyllä sormet mukaan.
        En ole käynyt kun ei leimaakaan ole, ja autosta ei ole nesteitä muutenkaan laskettu pois, tuskin sinne itsestään ilmaa on päässyt?

        Ja ei vuoda mistään, eikä nesteitä hävinnyt vaikka ajoin autolla n.200km matka-ajoa, korkin välistä alkoi tulla vasta kun olin sitä hieman aukaissut, mutta tämän jälkeen lämmöt laski ja pysyi normaalissa vaikka oli 15min tyhjäkäynnillä.

        Mut eikä korkista pitäisi tulla ylimääräiset paineet pois? Paineet pääsi vasta kun korkkia raotin, voisko korkki aiheuttaa tuota lämpenemistä?

        Ja visko on ehjä.

        Edit: ja tarkennuksena vielä että kun korkin raotin, paineet tuli hiljalleen pois ja käynnissä ollessa sieltä ei mitään enään tullut, vesi taso pysyi normaalissa, kuin myös lämmöt, mutta sammuttaessa paisuntasäiliössä alkoi kuplimaan ja alkoi vettä tulla hieman korkin välistä, normaalia?
        Last edited by weicco; 10-10-2014, 21:07.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #64
          Originally posted by Klasu- View Post
          Käy jossain korjaamolla tmv. josta löytyy alipaineilmausvehkeet, sitten voi olla varma, ettei ole mitän ilmataskuja jemmassa.

          Mikäli nestettä katoaa muutenkin kun keittämisen tuloksena (eli paisarin korkista ulos) on jossain tietysti hämminkiä.

          Edit : oletko testannut viskojen toiminnan? eli varoen jarruttaa käsin flektiä, kun sen kuuluisi olla tarrannut.
          Jos saa sormin pysäytettyä, voi heittää vesilintua viskolla. Sormista puheenollen, varovaisuutta noudattaen, kunnossa oleva visko nappaa kyllä sormet mukaan.
          Sanomalehti tms. viskon testaukseen.
          Sormia ei työnnetä pyörivään kapineeseen anyway.

          Comment

          • sesku
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 90
            • Muurame

            #65
            Originally posted by weicco View Post

            Mut eikä korkista pitäisi tulla ylimääräiset paineet pois? Paineet pääsi vasta kun korkkia raotin, voisko korkki aiheuttaa tuota lämpenemistä?
            Tekeekö painetta jäähdytysletkuihin? Vuotava kansipahvi ja vuoto järjestelmässä aiheuttaa painetta järjestelmään..

            Viallinen korkki voi tehä sen ettei päästä ylimääräsiä pihalle. Semmoinen huomio kanssa että siinä vissiin pitäisi olla 1,4barin korkki ja moponetissä ne myy 2,1barin korkkia. Liekkö vaikutusta niin siitä en tiiä..
            E34 525iA -92

            Comment

            • weicco
              BTCF Member
              • Jul 2014
              • 71
              • Jyväskylä

              #66
              Tilannepäivitystä, ei se visko toimi.. paskan möivät

              Tyhjäkäynnillä lämmöt nousee, mutta paikallaankin kun nostaa kierrokset 2000rpm niin lämmöt laskee hyvin nopeesti. Eikä letkuissa painetta tuntunut missään vaiheessa, korkkiin en koskenut ollenkaan.

              Mitä arvon herrasväki on mieltä?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #67
                Originally posted by sesku View Post
                Tekeekö painetta jäähdytysletkuihin? Vuotava kansipahvi ja vuoto järjestelmässä aiheuttaa painetta järjestelmään..

                Viallinen korkki voi tehä sen ettei päästä ylimääräsiä pihalle. Semmoinen huomio kanssa että siinä vissiin pitäisi olla 1,4barin korkki ja moponetissä ne myy 2,1barin korkkia. Liekkö vaikutusta niin siitä en tiiä..
                1.4bar M20 koneissa ja 2,0bar M50/M60

                Orginaalina ei tietääkseni 2.1bar korkkia olekkaan saatavilla.

                Comment

                • weicco
                  BTCF Member
                  • Jul 2014
                  • 71
                  • Jyväskylä

                  #68
                  Tuli tuossa tollanen aivopieru että menempä kokeilemaan leimaa autoon, päästöt oli ok ja lämmintä alkoi puskemaan sisälle niin , että hiki meinaa tulla.

                  Taitaa se olla hitto pelkästään se visko.

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2186
                    • Karstula

                    #69
                    Autona E34 525IX vm94 , luistoneston valo vilkkuu kun esimerkiksi soralla kiihdyttää rivakammin,autossa ei ole nappia luistoneston kytkemiseksi pois päältä, onnistuuko tämä jotenkin saada pois? Vai palaako valo sähkölukon(onko semmosta edes?) takia tms..?
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      #70
                      Originally posted by [Snowboarder] View Post
                      Autona E34 525IX vm94 , luistoneston valo vilkkuu kun esimerkiksi soralla kiihdyttää rivakammin,autossa ei ole nappia luistoneston kytkemiseksi pois päältä, onnistuuko tämä jotenkin saada pois? Vai palaako valo sähkölukon(onko semmosta edes?) takia tms..?
                      Eiköhän se vilkutus ole vaan sitä että nyt "sutii". Ei varmaan sitten saa pois kytkettyä jos ei nappia löydy. En tiedä sitten saako esim jonkun sulakkeen/releen poistamalla sen pois pelistä.

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        #71
                        Weicco : Kai sulla on "tuulitunneli" ehjä, ja paikallaan syylärissä?

                        Jos näin, niin viskosta se on sitten ollut kiinni.

                        Visko kun tarraa kunnolla kiinni, eli tuuletin pyörii samaa vauhtia hihnapyörän kanssa, käy konehuoneessa kunnon puhallus jo tyhjäkäynnillä.

                        Edit : hyvin varovainen olisin sanomalehtien tmv. kanssa, jos flekti nappaa sanomalehden tai rievun mukaansa, niin äkkiä on tuulitunneli, viskon siivet ja pahassa tapauksessa myös syyläri hajalla.
                        Last edited by Klasu-; 11-10-2014, 20:13.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Originally posted by Klasu- View Post
                          Weicco : Kai sulla on "tuulitunneli" ehjä, ja paikallaan syylärissä?

                          Jos näin, niin viskosta se on sitten ollut kiinni.

                          Visko kun tarraa kunnolla kiinni, eli tuuletin pyörii samaa vauhtia hihnapyörän kanssa, käy konehuoneessa kunnon puhallus jo tyhjäkäynnillä.

                          Edit : hyvin varovainen olisin sanomalehtien tmv. kanssa, jos flekti nappaa sanomalehden tai rievun mukaansa, niin äkkiä on tuulitunneli, viskon siivet ja pahassa tapauksessa myös syyläri hajalla.
                          Rullatulla sanomalehdellä nyt ei luultavammin saa kauheen pahoja aikaan. Siitä lehdestä lentelee repaleet jos visko ei anna periksi.
                          Ja paljon pienempi paha hajonneet osat kuin repaleiset sormet

                          Mitään riepua tuonne ei kannata tunkea kun silloin siellä on sormet ja osat paloina.

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2538
                            • Kajaani

                            #73
                            Hei kaikki kasikoneisen E34:n omistajat. Selventäkää mulle: Jos/kun ootte vaihtanu etuvaloja (siis koko pakettia) ni jarrutehostin pitää ottaa irti? Se ei sovi millään ilveellä sieltä välistä? Palasina varmasti kyllä mutta olis tarkotus laittaa sinne paketti myös ehjänä takasin.. Tehostimen poisotossa ei ilmeisesti erikoistyökaluja/huomioita tartte, osa irti ja takaisin paikoilleen? Linkkiä hyvillä kuvilla operaatioon?
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #74
                              Originally posted by Roisto View Post
                              Hei kaikki kasikoneisen E34:n omistajat. Selventäkää mulle: Jos/kun ootte vaihtanu etuvaloja (siis koko pakettia) ni jarrutehostin pitää ottaa irti? Se ei sovi millään ilveellä sieltä välistä? Palasina varmasti kyllä mutta olis tarkotus laittaa sinne paketti myös ehjänä takasin.. Tehostimen poisotossa ei ilmeisesti erikoistyökaluja/huomioita tartte, osa irti ja takaisin paikoilleen? Linkkiä hyvillä kuvilla operaatioon?
                              ???

                              Etu puoleltahan ne valot otetaan pois sieltä.
                              Itse en ole ainakaan kertaakaan ottanut tehostajaa irti V8-E34:sta kun olen valot vaihtanut.
                              Ei eroa mitenkään normi E34 umpion irrotukseen. Noh jotain voi joutua minuutin kauemmin puljailemaan.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Roisto
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 2538
                                • Kajaani

                                #75
                                Joo en tiiä prkl.. Aina luullu että jos otetaan koko valopakettia irti ni otetaan konehuoneen puolelta ulos, ollu siinä uskossa että valopaketin kiinnikkeet ottaa johonki kiinni jos eteenpäin repii. Kuten varmaan huomaa, ei oo tarvinnu aikasemmin irrotella valoja

                                Ja vittu ottaa päähän tämä luurilla tiedon etsintä ja kirjoittelu, kerran painasin väärää nappia ni koko teksti hävisi..
                                2001 E39 525iA
                                1992 E34 "540i/5"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎