Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2538
    • Kajaani

    Originally posted by SAMAANi View Post
    Kolmenelkun kaasupolkimen potentiometrin mittaaminen? Mistä nastasta mitataan ja mitä sieltä pitäs tulla?:think
    Tarkotat varmaan kaasuläpän anturia? En tiiä miten passaa sun autoos mutta omaan kaivoin joskus tämmöset arvot:

    Nastat 1+3 = n. 4kohmia
    Nastat 1+2 = 1-4kohmia riippuen läpän asennosta

    :think
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • SAMAANi
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 14
      • Espoo

      Originally posted by Roisto View Post
      Tarkotat varmaan kaasuläpän anturia? En tiiä miten passaa sun autoos mutta omaan kaivoin joskus tämmöset arvot:

      Nastat 1+3 = n. 4kohmia
      Nastat 1+2 = 1-4kohmia riippuen läpän asennosta

      :think
      Kiitos tiedosta, katotaa mätsääkö!
      = = = = = = =
      X e39 528iA Touring
      X e39 520i Sedan
      X e34 525TDS Sedan
      X e46 320i Sedan
      e34 525i Sedan
      = = = = = = =

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        Noniin, päästötestit otettu e34. Ja co arvot yli ja vähäpäästöinen peli kyseessä. Tyhjäkäynnillä 0,55 ja yli 2000kierroksilla 0,39

        Mistäs lähetää vikaa ettimää?
        Maffi toimii ja ehjä.
        Tulpat aikas uudet. 2000km ajetut.
        Pakoputken tivisteet vaihdettu ja venttiilit säädetty.

        Lambda?
        Maffin säätöä?
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          Originally posted by jonis93 View Post
          Onkohan noissa facelifti touringeissa joku tupla KATTOLUUKUN SULAKE tms. takapenkin alla`? :think
          Perjantaina piuhoja laittaessa istuinosan ku tempasin kiinni, niin ainakaan sen jälkeen ei oo luukku hievahtanukkaan

          Auto on 525iA Touring E34 Käyttöönotto 10/96
          Painappa kattoluukun nappulaa pohjaan vaikka 20 sek, vaikuttaako mitään? Välillä menee jotenkin pimeeks luukku ja tolla on ainakin oma aina heränny....

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            Originally posted by _Rontti View Post
            Noniin, päästötestit otettu e34. Ja co arvot yli ja vähäpäästöinen peli kyseessä. Tyhjäkäynnillä 0,55 ja yli 2000kierroksilla 0,39

            Mistäs lähetää vikaa ettimää?
            Maffi toimii ja ehjä.
            Tulpat aikas uudet. 2000km ajetut.
            Pakoputken tivisteet vaihdettu ja venttiilit säädetty.

            Lambda?
            Maffin säätöä?
            Katti paskana?

            Comment

            • crom
              BTCF Member
              • May 2013
              • 71
              • Satakunta

              Sain maanantaina tuon M5 käymään kun latasin akun täyteen ja kävin kaikki anturit WD40 läpi. Koitin tänään käynnistää ja ei millään ja muutaman sahauskerran jälkeen akku oli melkein tyhjä. Lupasi kyllä, mutta ei millään käynnistynyt. Täytyy huomenna ladata akku täyteen ja katsoa taas. Kellään vinkkiä mistä voisi johtua? Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu, mutta eikö niitä ole tässä 2?
              E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

              ex. E38 740iA (95)
              ex. E34 535i (91)
              ex. E34 530i Touring (94)
              ex. E46 320i (01)
              ex. E30 325i (90)
              ex. E32 730i (92)

              Comment

              • Kal.ju
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 2881
                • Akaa / Toijala

                Originally posted by crom View Post
                ...akku oli melkein tyhjä... Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu, mutta eikö niitä ole tässä 2?
                Hommaa uusi akku. Bosch S5
                1 sensori on kammelle.

                Comment

                • crom
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 71
                  • Satakunta

                  Eli tuo flektin lähettyvillä oleva taitaa olla nokka-akselin anturi? Hitto kun sinne ei näe kunnolla ja pihassa viittisi näillä keleillä alkaa purkamaan osaakaan edestä pois. Voisiko johtua vain akusta? Huomenna lataan akun täyteen ja katson lähteekö käymään.
                  E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                  ex. E38 740iA (95)
                  ex. E34 535i (91)
                  ex. E34 530i Touring (94)
                  ex. E46 320i (01)
                  ex. E30 325i (90)
                  ex. E32 730i (92)

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2881
                    • Akaa / Toijala

                    Kampiakselin anturi on siis siellä flektin suunnalla.



                    Nokka akselin anturi on ylempänä.

                    Comment

                    • crom
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 71
                      • Satakunta

                      Onkohan mulle annettu sitten nokka-akselin anturi? Käykö ne keskenään? Koska tuo anturi mikä mulle annettiin on liian lyhyt, että flektille asti riittää. Eli tuo piuha mikä tosta suojakuoren alta menee tuohon ihan viereen koneen kylkeen. Mutta ainakin se anturi minkä irroitin siitä niin tuo kampiakselin anturi sopi siihen täysin. Tietenkin järjellä ajateltuna pitäisi mennä juuri niin, mutta tuo anturi mikä tosta tuli irroitettua, tarkistin osanumerolla Googlesta niin tulee tulokseksi kampiakselin asentotunnistinta
                      E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                      ex. E38 740iA (95)
                      ex. E34 535i (91)
                      ex. E34 530i Touring (94)
                      ex. E46 320i (01)
                      ex. E30 325i (90)
                      ex. E32 730i (92)

                      Comment

                      • MGT
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 360
                        • Mynämäki-

                        Minkäs vauhtipyöriä porukka o vaihdellu m50b25 koneeseen?
                        Itellä ois kone ny auk ja haluis ton kaksoismassapyörän pois ni millaisilla resepteillä saisi kovan vauhtipyörä/kytkinpaketin toimimaan m50b25 non vanos koneessa?

                        Comment

                        • braig
                          Newbiemmer
                          • Jun 2015
                          • 22
                          • Kouvola

                          En viitsinyt tehdä uutta triidiä nuista e34 mittariston ongelmista, ku niitä tuntuu olevan. Selvää vastausta en vaan oikein tahtonut löytää.

                          Onkelmana on siis se että mittaristo muuten pelaa mainiosti, ajotietokone mittarit yms pelaa hyvin. Yksikään valo ei vaan toimi mittaristossa, valokatkaisijassa, himmentimessä eikä keskikonsolissa, poislukien ikkunoitten katkaisijan valot palaa. Sulake on katsottu. En vaan usko että kaikki valot olisi palaneet. Ajovalon säätö ei myöskään pelaa, ei varmaan liity toisiinsa mutta mainittakoon kuitenkin.

                          Luin mittaristossa olevista konkista, jotka sylkee nesteet ajansaatossa mutta vaikuttaako ne valojen toimintaan ?

                          Takavalo ei pala, mutta polttimo on ehjä. Siitäkin luin että ne saattaisi liittyä toisiinsa?

                          Auto on siis 535 -91 jos siitä on jotain apua
                          Bmw e34 535 -91

                          Ex:Honda Civic -91 1.6
                          Ex:Honda Accord -90 2.0
                          Ex:Honda Accord -95 2.0
                          Ex:Ford Escort -89 1.6
                          Ex:Honda Prelude -93 2.0
                          Ex:Bmw 525 -92 2.5

                          Comment

                          • jessizki
                            Newbiemmer
                            • Jun 2013
                            • 3
                            • Etelä-pohjanmaa

                            bmw e34 520i

                            Onko kenelläkään tietoa että sopiiko m50 525i imuilman kumihaitariletku myös m50 520i? Kun näyttäisi ainakin aivan identtisiltä...:think





                            ja jos niissä on jotain eroa niin mistä voisi saada halvemmalla letkun tuohon 520i?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by jessizki View Post
                              Onko kenelläkään tietoa että sopiiko m50 525i imuilman kumihaitariletku myös m50 520i? Kun näyttäisi ainakin aivan identtisiltä...:think





                              ja jos niissä on jotain eroa niin mistä voisi saada halvemmalla letkun tuohon 520i?
                              Ei sovi, eri halkaisija.

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2881
                                • Akaa / Toijala

                                Originally posted by crom View Post
                                Onkohan mulle annettu sitten nokka-akselin anturi? Käykö ne keskenään? Koska tuo anturi mikä mulle annettiin on liian lyhyt, että flektille asti riittää. Eli tuo piuha mikä tosta suojakuoren alta menee tuohon ihan viereen koneen kylkeen. Mutta ainakin se anturi minkä irroitin siitä niin tuo kampiakselin anturi sopi siihen täysin. Tietenkin järjellä ajateltuna pitäisi mennä juuri niin, mutta tuo anturi mikä tosta tuli irroitettua, tarkistin osanumerolla Googlesta niin tulee tulokseksi kampiakselin asentotunnistinta
                                Luin tän postauksen ainakin 10 kertaa ja ei vaan auennut... Hieman sekavasti on nyt asia ilmaistu.

                                Rautalangasta.

                                Kampiakselinanturi : 12141312895
                                Nokka-akselinanturi : 12141317957

                                Eivät mielestäni sovi ristiin. Kampiakselianturin piuha kuuluu siis vetää tämän metallisen vesiputken alta, jolloin pituus on sopiva.

                                Joko sen akun vaihdoit? Kaikki ongelmat saattavat johtua ihan paskasta akusta jolloin ei riitä jännitettä jokaiselle anturille yms appasvärkille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎