Okei täytyy ottaa koho auki bensatankista ja puhdistella vähän. Range mittari sekoilee ihan huolella heittelee 115-205 välillä ja nyt juuttu 115km. Voisko johtua osittain siitä että edellinen omistaja oli nollannu obc:n ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostKävi joskus sama homma ja vika oli bilteman bensapumpussa. Ei jaksanut imeä viimeistä senttiä enää tankista.
Kokeile mitä näyttää kun tankkaat täyteen ja ajat taas tyhjäksi.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostReichweite näyttää pieleen (todellista pidemmän rw) jos auto on etukenossa, koska anturi on tankin etuosassa ja tällöin siellä bensanpinta on korkeammalla. :thinkBmw e34 535 -91
Ex:Honda Civic -91 1.6
Ex:Honda Accord -90 2.0
Ex:Honda Accord -95 2.0
Ex:Ford Escort -89 1.6
Ex:Honda Prelude -93 2.0
Ex:Bmw 525 -92 2.5
Comment
-
-
Noh, tuohon löytyy helppo testi.
Eli otat 10l kanisterin konttiin, ja ajat kunnes meno loppuu, toki voi suositella jotain rauhaisaa lenkkiä/ajankohtaa.
Se kymppi tankkiin, ja lähimmälle huoltikselle, jossa lorottelee täyteen, tulos pitäisi olla se n.80l yhteensä.
Jos ei mene näin paljon, on pumppu irronnut paikaltaan tankissa.
Sitten kun meinaa sinne tankkin kurkata, kannattaa tankki olla melkolailla tyhjä, ettei tarvitse olla käsi kyynärvartta myöden bensassa.
Edit : Vältä sitä keittämistä kun ruttoa, ison kutosen kansipaffi ei tykkää ollenkaan. Jos lämmöt nousee yli mittarin keskiviivan, on hommat jo kovaa vauhtia menossa reisille.Last edited by Klasu-; 25-06-2015, 19:03.
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostNoh, tuohon löytyy helppo testi.
Eli otat 10l kanisterin konttiin, ja ajat kunnes meno loppuu, toki voi suositella jotain rauhaisaa lenkkiä/ajankohtaa.
Se kymppi tankkiin, ja lähimmälle huoltikselle, jossa lorottelee täyteen, tulos pitäisi olla se n.80l yhteensä.
Jos ei mene näin paljon, on pumppu irronnut paikaltaan tankissa.
Sitten kun meinaa sinne tankkin kurkata, kannattaa tankki olla melkolailla tyhjä, ettei tarvitse olla käsi kyynärvartta myöden bensassa.
Edit : Vältä sitä keittämistä kun ruttoa, ison kutosen kansipaffi ei tykkää ollenkaan. Jos lämmöt nousee yli mittarin keskiviivan, on hommat jo kovaa vauhtia menossa reisille.
Löysin sen bensamittarin oireilun vian. Cc nappi ei toiminut niin otin auki koko paskan ja bensamittari tipahti syliin, eli oli hädin tuskin kiinni niiteissään. Siksi näytti täysin mitä sattuu ja nyt pelaa cc nappikin niin pystyin kattomaan mittaritestillä kaiken toiminnan. Pelaa nyt
Ja tuohon keittämämiseen on nyt löytynyt aika monta tekijää
1. Termari kotelon pulttien aukeaminen ja yksi kokonaan kadonnut paikaltaan.
2. Paisarin korkin tiiviste on liiian iso ja pullottaa reunoilta, uutta tiivistettä.
3. Sylkee nestettä hullunaan ylivuodosta, ilmaa todennäköisesti järjestelmässä
Huomenna termostaatti, uusi korkin tiiviste ja jäähdytysnesteet vaihtoon ja kanaville putsaus. En autolla ole ajanu kun ilmeni joten pahvin pitäisi kaikella järjellä olla ehjä.
Paitsi että helvetti muija kävi autolla aamulla ajamassa ja se nyt ei tajua vaikka auto palais...Bmw e34 535 -91
Ex:Honda Civic -91 1.6
Ex:Honda Accord -90 2.0
Ex:Honda Accord -95 2.0
Ex:Ford Escort -89 1.6
Ex:Honda Prelude -93 2.0
Ex:Bmw 525 -92 2.5
Comment
-
-
Hmm ei ainakaan nesteet vaikuttaneet millään tavalla että olisi öljyt ja vedet sekasin:think Eikä auto pölläyttele mitään niin pahvi vaikuttaisi terve olevan.
Ilmaa tuli niin maan saatanasti kun avasin ilmausruuvia tänään ja laitoin vettä täyteen että pääsee ajamaan n.200m matkan kaverin talliin. Tänää piti jo aloitella mut ei kerennyt.Bmw e34 535 -91
Ex:Honda Civic -91 1.6
Ex:Honda Accord -90 2.0
Ex:Honda Accord -95 2.0
Ex:Ford Escort -89 1.6
Ex:Honda Prelude -93 2.0
Ex:Bmw 525 -92 2.5
Comment
-
-
Laita kokonaan uusi paisarin korkki, älä pelkkää tiivistettä vanhaan.
Korkki määrittää paineen, jossa liiallinen paine siirretään ylivuotoletkuun, viallinen korkki voi aiheuttaa sen, että järjestelmä ei pääse lainkaan paineistumaan, jolloin toiminta on ihan mitä sattuu.
Selvitä sähköisen vesipumpun toiminta, siinä vesiventtiilien alla. Auttaa saamaan kaiken ilman pois järjestelmästä.
Ilmaus M30 pattiin on muuten tosi helppo, paisarista kaataa niin paljon kun menee, sitten ylävesiletkun lypsämällä saa vielä jokusen litran lisää tavaraa, ja sitten moottorin voikin käynnistää.
Lämmöt kabiiniin täysille, ja letkuja voi vielä lypsää moottorin käydessä.
Koko operaatiota on ihan turha tehdä, mikäli järjestelmässä on selkeitä, tiedossa olevia vuotoja. Niin kummalliselta kun se kuulostaakin, monesti voi käydä niin, että nesteen kiertäessä, sen lisäksi, että nestettä tulee pihalle, voi ilmaa mennä sisälle, muodostaen ilmalukkoja.
Viskoflektin toiminnan tarkastus, jos ilma ei liiku syylärin läpi, tulee paikallaan seistessä/hitaassa ajossa ongelmia.
Comment
-
-
Kannattaa avata se ilmausruuvi niin pääsee paljon vähemmällä lypsämiselläF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ei ole vuotoja enää, ei tiputa muualta kun ylivuodosta. Visko pelaa , se testattiin kun meinas sormet lähteä juhannuksena siskon mieheltä (ei siitä sen enempää ) ja termostaatin vaihdan kun vanhasta ei tietoa ja samalla se menee kun nesteet vaihtaa.
Ja ilmaruuvista sen verran että en tiennyt että se oli sellainen....
Sähköinen pumppu pelaa myösBmw e34 535 -91
Ex:Honda Civic -91 1.6
Ex:Honda Accord -90 2.0
Ex:Honda Accord -95 2.0
Ex:Ford Escort -89 1.6
Ex:Honda Prelude -93 2.0
Ex:Bmw 525 -92 2.5
Comment
-
-
Miten lähtee e34:sta ajovalojen kehysmuovit irti, yläreunan sain irti mutta miten alareunasta, bentleyn manuaalin kuvat on niin epäselvät. Puranko koko keulan?Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by aripaa View PostMiten lähtee e34:sta ajovalojen kehysmuovit irti, yläreunan sain irti mutta miten alareunasta, bentleyn manuaalin kuvat on niin epäselvät. Puranko koko keulan?
Ei mene pitkään purkaessa. itselle oli positiivinen yllätys kun purin keulaa niin ei löytynyt edes pintaruostetta.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostPuskuri pois niin on helpointa.
Ei mene pitkään purkaessa. itselle oli positiivinen yllätys kun purin keulaa niin ei löytynyt edes pintaruostetta.
Maski pois ja valokehysten alaruuvit irti, niin lähtee kivuttomasti.
Comment
-
Comment