Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dre-
    Bimmer Fanatic
    • May 2013
    • 238
    • Lahti

    Originally posted by peeämwee View Post
    Kyllä. Jos taas manuaali, abs-valo syttyy kun akku finaalissa. Sitten radio sammuu, jne.

    100% varma tieto joka aina kannattaisi kokeilla jos ostaa vanhan femman tai seiskan. Kaikenlaista muutakin kivaa yleensä ilmenee jos akku on kaputt. Siis virheilmoituksia, jne.
    Ei toiminut akun vaihdon jälkeen eikä Öljyistä löytynyt syyllistä.
    Laatikon sähköliitin kävi samalla irti ja näytti olevan hyvässä kunnossa.
    Vähän tuo vika ärsyttää mutta ajoa ei ole haitannut muuten.. Onneks löytyy täysin vastaava tekniikka täydessä kunnossa jos laatikko rupeaa temppuilemaan enemmänkin
    Mistähän sitä seuraavaksi lähtis etsimään vikaa
    Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
    ///

    Ex.
    E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
    E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
    E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
    E38 740i (M62B44) Biarritzblau
    E39 530D (M57D30) Individual 490
    F10 520D (B47D20) Jatoba
    E30 316i (M20B25) Schwartz
    F30 330e (B48B20) Melbourne Red

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      Originally posted by mualari View Post
      mistä johtuu että kytkin polkimessa on välillä välystä aivan tolkuttoman paljon ja välillä ei paljon mitään? nestettä näytti olevan, kytkin remppakin tehty vasta ettei ainakaan kytkin ole loppu (kytkinlevy, asetelma ja painelaakeri) :think
      Mulla oireili vähän tuohon tapaan, kun työsylinteri aloitteli vuotamista. Sinne pääsee ilmaa, jonka takia sitten alussa poljin tuntuu "lyövän tyhjää". Muutaman kerran kun pumppaa, niin yleensä tasoittuu. Jonain päivänä sitten vuotaa niin paljon että lakkaa toimimasta kokonaan. Työsylinterihän vuotaa sitten sinne kytkinkopan sisään, niin voi hetki mennä ennenkuin merkkaa alleen.

      Jos tosiaan tuo "välys" ilmenee pidemmän parkissa olon, esim aamulla, ja paranee ajaessa, niin suosittelisin ostamaan uuden työsylinterin aika pian. Ilman kytkintä ajaminen onnistuu kyllä hätätilassa, mutta en suosittele.

      Comment

      • mualari
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 524
        • Iisalmi

        Originally posted by MPV View Post
        Mulla oireili vähän tuohon tapaan, kun työsylinteri aloitteli vuotamista. Sinne pääsee ilmaa, jonka takia sitten alussa poljin tuntuu "lyövän tyhjää". Muutaman kerran kun pumppaa, niin yleensä tasoittuu. Jonain päivänä sitten vuotaa niin paljon että lakkaa toimimasta kokonaan. Työsylinterihän vuotaa sitten sinne kytkinkopan sisään, niin voi hetki mennä ennenkuin merkkaa alleen.

        Jos tosiaan tuo "välys" ilmenee pidemmän parkissa olon, esim aamulla, ja paranee ajaessa, niin suosittelisin ostamaan uuden työsylinterin aika pian. Ilman kytkintä ajaminen onnistuu kyllä hätätilassa, mutta en suosittele.
        tätä itsekkin epäilin!
        e46 330d facelift touring
        e23 bagged/m60
        EX: e34 525i -96 stankke touring
        EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
        EX: e34 520i -89 sedan

        Comment

        • Merkki
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 452
          • Uusikaupunki

          Minkähän hintaluokan paketti oli kyseessä? Tuntuu olevan monta erilaista tarjolla.


          Originally posted by Bmw Master View Post
          Omaani asennettiin just Sachs. Ainakin vielä toimii.
          e32 730i
          e34 m5
          e34 525i

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Merkki View Post
            Minkähän hintaluokan paketti oli kyseessä? Tuntuu olevan monta erilaista tarjolla.
            Katson kuitista osanumeron kun ehdin.

            Comment

            • braig
              Newbiemmer
              • Jun 2015
              • 22
              • Kouvola

              Tulin tutkineeksi noi lisävarusteet tuosta e34:sta ja no ei ollut mitenkää päätähuimaava, mutta yks pisti silmään jota en ihan ymmärtänyt millä tavalla on toteutettu ja missä tulee esille:

              Code Sonderausstattung Optional Equipment

              S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
              S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
              S498A Kopfstützen im Fond mechanisch Headrests, rear, mechanically adjustable
              S510A Leuchtweitenregulierung Headlight aim control
              S530A Klimaanlage Air conditioning
              S570A Stärkere Stromversorgung Reinforced power supply
              S655A Satellitentuner Satellite tuner

              Elikkä onko toi power supply tuon satelliittivahvistimen (mikä nyt onkaan) takia laitettu?
              Bmw e34 535 -91

              Ex:Honda Civic -91 1.6
              Ex:Honda Accord -90 2.0
              Ex:Honda Accord -95 2.0
              Ex:Ford Escort -89 1.6
              Ex:Honda Prelude -93 2.0
              Ex:Bmw 525 -92 2.5

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by braig View Post

                Elikkä onko toi power supply tuon satelliittivahvistimen (mikä nyt onkaan) takia laitettu?
                Ei, tarpeeksi sähköhimmeleitä niin laitettu isompi laturi. Penkinlämmittimet yms...

                Comment

                • Bode86
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 569
                  • Kajaani

                  Osaako kukaan sanoa, että mikä mahtaisi olla varaosanumero kiertovesi pumpun releelle? Ilmeisesti sellainen pieni rele? Autona 530 vm92.
                  nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                  ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                  Sotkamo connection

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1333
                    • pks

                    +78'c helle

                    Jep, eli jo aiemminkin pohdittu lämpömittari ongelma on edelleen ajankohtainen.

                    Onko muilla ollut näin, että mittari näyttää +78'c kokoajan, eikä muutu missään tilanteessa? Käsittääkseni, mikäli virtapiiri on poikki, näyttää mittari -36 tai -37.

                    Jos on ollut, niin miten on korjattu? :think

                    Onko mittari vastus, mikä muuttuu lämpötilan mukaan? Nyt kun lämpötila varmaankin on toisessa ääripäässä, tarkoittaako tämä sitä, että vastusta ei ole ollenkaan tässä systeemissä?

                    Tosiaan aiemmin mittasin anturin johdoista n. 4.8-4.9v jännitteen.
                    sigpic

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Anturi puuttuu ja -37 taulussa. Kokeiltu toisella anturilla?

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1333
                        • pks

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Anturi puuttuu ja -37 taulussa. Kokeiltu toisella anturilla?
                        Jep, hetken aikaa oli -37 tällä "uudella" anturilla mutta tästä päästiin eroon kun liitintä vähän putsaili ym. Tämän jälkeen mittari on näyttänyt vain +78

                        Pikaisesti kokeiltu myös vanhalla anturilla, millä aiemmin näytti oikein, mutta kokeiltaessa ei enää sekään näyttänyt järkeviä.
                        sigpic

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Putsailit sen liittimen oikosulkuun

                          Comment

                          • Zetz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 3230
                            • Joensuu

                            joo vahvasti viittaa siihen että on sulla nyt jostainkohtaa anturille menevät piuhat yhdessä.
                            puh/txt/whatsapp: 0452673541
                            näillä mennään talvella:
                            e39 523ia arctic silver
                            e87 116i Japanrot
                            ja näillä kesällä:
                            e30 328i *Rot m50b28

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5258
                              • Pirkkala

                              En saa puhelimella pengotuksi nyt oikein niin kysyn täällä. Ostin käytetyt mataluusjouset eteen tuohon sigun vehkeeseen, jotta saisin keulaa vähän ylös, olivat 750i jouset. Halkaisija olikin 10mm pienempi kuin paikallaan olevissa jousissa. Mahtaako mennä silti paikalleen?
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Juxeyy
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 66
                                • Kalajoki

                                Pitäis vaihtaa taakse uudet iskarit + jouset kun alkaa nuo vanhat olemaan jo parhaat päivänsä nähneet. Miten perästä saisi vakiota hieman jäykemmän? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎