Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Worldfuture
    replied
    Mites tota noin kun puhallin alko taas toimimaan itekseen. Niin mistä kannattas vikaa ettiä? Siis jotain kosketushäiriöö yms. Lakkas yhtäkkiä vaan toimimasta ja alko taas toimiin itekseen. Et onks tämmöses hiilet yms.? Sit semmonen vielä et miten saan takakontin auki ku ei sano mitään. Keskuslukko ainaki kuulostaa napsahtavan muttei aukee? Sedani siis kysees
    Last edited by Worldfuture; 11-04-2016, 15:54.

Leave a comment:

• bmw89
    replied
    Jees, mulla on m51 ja tarvii jotenki toi kiekura vielä poistaa tuolta edestä

Leave a comment:

• Bansku
    replied
    No tämä selvensi, itsellä onkin -92 varmaan ollut tuorein mitä ollut.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla ollut 4kpl automaatti e34 m50 ja kaikissa erillinen jäähdytin

http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...l_air_cooling/
    Näyttäisi siltä että erillinen vaihteistoöljyn jäähdytin on tullut:
    M30 aina jäähdyttimeen integroitu lämmönvaihdin
    M50 vuosimalliin -93
    M60B30, vuosimalliin -94
    M60B40, erillinen lämmönvaihdin koko ajan, ei jäähdytintä.
    M51 aina jäähdyttimeen integroidun lämmönvaihtimen lisäksi putkikiekura jäähdyttimen edessä.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitä itse näitä e34:ia purkanut niin automaatti laatikon öljyjäähy/lauhutin on syyläriin integroitu, ettei se keulalla oleva putki "hässäkkä" olisi ohjaustehostimen öljyille.
    Ja automaattiin ja manuaaliin on eri syyläritkin, johtuen tuosta automaagi öljyn lauhuttimesta. Näin ainakin m50 ja m30 koneiset, muista ei tietoa.
    Mulla ollut 4kpl automaatti e34 m50 ja kaikissa erillinen jäähdytin

Leave a comment:

• Tuuks-
    replied
    Huhua kuulin toiselta foorumilaiselta että joku täällä korjaisi noita miekkoja? Tietääkö joku kuka? Olis yks epäkuntoinen

Leave a comment:

• Klasu-
    replied
    Syylärin edessä oleva kovasta putkesta taiteltu käppyrä tosiaankin on ohjaustehostimen öljynjäähdytykselle.

Tuo syylärin päädyssä oleva lenkki on yleinen tapa vaihteiston öljyn jäähdytykseen. Rakenteesta riippuen nämä voi olla alttiita rikkoutumiselle, ja sitten on jäähdytinnesteet ja vaihteistoöljyt sekaisin.

Leave a comment:

• Bansku
    replied
    Mitä itse näitä e34:ia purkanut niin automaatti laatikon öljyjäähy/lauhutin on syyläriin integroitu, ettei se keulalla oleva putki "hässäkkä" olisi ohjaustehostimen öljyille.
    Ja automaattiin ja manuaaliin on eri syyläritkin, johtuen tuosta automaagi öljyn lauhuttimesta. Näin ainakin m50 ja m30 koneiset, muista ei tietoa.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Mun mielestä...
    Sun mielipiteellä ei ole väliä

En jaksa realoem:stä kaikkia katsoa mutta yleensä siellä on erillinen jäähdytin automaattiöljylle.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Kai siinä jo noilla metreillä voi alkaa olemaan

Osaakos joku sanoa, että onko automaatin öljyille vielä joku jäähytin syylärin edessä? Ainakin putket sinne näytti menevän vaikka luulin, että menee suoraan laatikolta syylärin päätyyn:think
    Mun mielestä E34:n laatikon lämmönvaihdin on integroitu jäähdyttimeen ja ne jäähdyttimen eteen menevät putket liittyvät ohjaustehostimen jäähdytykseen ja dieselissä lisäksi moottoriöljyn jäähdytykseen.

Leave a comment:

• bmw89
    replied
    Originally posted by Juxeyy View Post
    Onko tuo miten normaalia jos jäähytinnestettä katuaa jonki verran? Ei jätä alle mitään lätäkköä ja vesipumppu vaihettu 7000tkm sitten, eli ei siinä luulis ainakaan olevan häikkää. Eikä oo "kermaa" öljyjen seassa..
    Kai siinä jo noilla metreillä voi alkaa olemaan

Osaakos joku sanoa, että onko automaatin öljyille vielä joku jäähytin syylärin edessä? Ainakin putket sinne näytti menevän vaikka luulin, että menee suoraan laatikolta syylärin päätyyn:think

Leave a comment:

• Bansku
    replied
    Jos sinulla kone irti ja siinä vielä johtosarja paikallaan niin näppärähän toi on ylkyllä katella ja piippailla mikä menee minnekkä ja tekee oman kaavion.

Leave a comment:

• grab_
    replied
    mulla sellanen ongelma joka ei ihan suoraan nyt ole e34 mutta mutta..eli oon laittamassa e34 540 m60b40 moottoria e36 koriin ja johtosarjaa tehdessäni huomasin että koneenpuolelta pitäisi pinnissä 15 olla vihreä/musta johto joka on startille vaan on tossa e34 koneen johtosarjassa se paikka tyhjä..eli eli onko jollain ihan oikeeta toimivaa pinnikaaviota kyseiselle koneelle tai jotain muuta neuvoa josta olisi apuja..

Leave a comment:

• Tuuks-
    replied
    Originally posted by E34M60 View Post
    Tuleeko molemmille puolille kuumaa silloin kun pitäisi tulla kylmää? Jos vain toiselle puolelle niin vesiventtiililtä voisi löytyä vika. Jos molemmille niin voi olla siinä vesiventtiilin liittimessäkin ongelma, mulla oli tällainen tapaus.

(vastaus Tuuksille)
    Jep, kaverin kanssa kun tossa ajeltiin niin saman aikaisesti tulee molemmille puolille kuumaa ja tottelee muutenkin vähän ominpäin. Välillä saa tulemaan viileetä, välillä taas sitten puhkuu kuumaa vaikka säätimet kylmällä. Puhaltimen nopeus ainakin renaa, se on fakta. Sammuu itestään välillä vaikka lämpötila auton sisäpuolella on selvästi haluttua lämpötilaa matalampi. Maksimi asennossa taas puhallin pelaa kyllä. Autossa on siis automaatti ilmastointi. Alkaa vähän rassaamaan tuo ongelma kun kelit lämpenee ja koppiin puhaltaa kuumaa... Miten tuon vesiventtiilin liittimen saa entrattua? Vai jotain kontaktispraytä vaan tuuttaa täyteen?

Leave a comment:

• Worldfuture
    replied
    Joo siis aikasemminkin kysyny kun kiihdyttäis kuuluu semmonen vikinä/tärinä hetken aikaa. Rättinivel ainakin ehjä ja eihän se oikeen perästä voi kuulua ku tuntuu et tulee aika keskeltä autoo? Viimiseks vaihtoehdoks jäi tukilaakeri jota ei nähny ku putki ja lämpösuoja edes. Eli voiko se sitten olla se? Aika kauan sillä menty. Aluks piti vaan pientä kitinää.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎