Originally posted by Muurahainen
View Post
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Rhodry View PostJoo kuulemma noin. Viimeksi kun mie katoin niin ihan normaalilta, öljyt toki vaihdettiin about kaks-kolme viikkoa sitten.
Onko imusarjassa oikeen kauhean paljon tavaraa?
Huonolla tuurilla kannentiivisteen vaihtoa edessä tms.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rhodry View PostKysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.
Miltäs öljy näyttää tikussa?
Leave a comment:
-
Kysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.
Leave a comment:
-
Peruutusvalo-ongelma:
Perus 260 manuaaliaski, ja pakkivalon anturi ei kytkeydy kun se on lootassa kiinni.
Toimii irrallaan kuitenkin moitteettomasti.
Ilmeisesti siirtäjä (tai mikälie sitä painaa) ei paina anturia pohjaan asti.
Olisiko kellään mitään kikkakolmosia antaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostKokeile kuuluuko naputus kun säädät lämmöt kylmimmälle, jos ei niin se kuuluu vesventtiilistä ja tietääkseni normaalia.
Leave a comment:
-
Jarrupaloista voi kokeilla viistota vähän päitä kitkapinnoista niin voi olla vinkumattakin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kv1984 View PostEdelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.
525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.
Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).
Mikä ihme siellä naputtaa?
Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.
Leave a comment:
-
Edelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.
525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.
Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).
Mikä ihme siellä naputtaa?
Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.
Leave a comment:
-
Originally posted by p5rules View PostTekis mieli laittaa jenkkiparkit eteen.Tarkoitus olis tehdä bolt-on tyyliin eli ei mitään ylimääräisiä reikiä ym.Mistä olette tilanneet osia?Pohjia näyttäis löytyvän helposti mutta mites johtoliittimet?
Tulivat nopeasti ja ovat jo paikoillaan.Vanhat liittimethän ovat 2-napaiset mutta onneksi purettavaa mallia joten johdotus oli helppo vaihtaa.
Parkkijohdolta kolmas johto ja eikun kannat paikoilleen.
Kuskinpuolen parkin johtoa piti jatkaa kun ei ihan ylettänyt.
Tämän helpommalla tuskin pääsee joten suosittelen muillekin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnko 540i ollut Euroopassa alusta alkaen saatavana manuaalina? oma autoni on 12/92 (alunperin automaatti)
Realoem tarjoaa alkuvalikossa alkaen 7/93 manuaalina mutta laatikkoa on ollu realin mukaan 3/92 alkaen.
Milloin 540i tuotanto oikeastaan alkoi? Wikipedia sanoo -93 joka ei kai pidä paikkaansa jos nuo realin tiedot pitää kutinsa?
Lisäkysymys:
Mikä on osan 13 tehtävä? voiko tuon tehdä itse? eli onko tuo periaatteessa vain hyppyjohto?
Ja että sijaitseeko tuo boksi oikeasti tuolla missä moottorinohjainkin?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=66_0057
Leave a comment:
-
Onko 540i ollut Euroopassa alusta alkaen saatavana manuaalina? oma autoni on 12/92 (alunperin automaatti)
Realoem tarjoaa alkuvalikossa alkaen 7/93 manuaalina mutta laatikkoa on ollu realin mukaan 3/92 alkaen.
Milloin 540i tuotanto oikeastaan alkoi? Wikipedia sanoo -93 joka ei kai pidä paikkaansa jos nuo realin tiedot pitää kutinsa?
Lisäkysymys:
Mikä on osan 13 tehtävä? voiko tuon tehdä itse? eli onko tuo periaatteessa vain hyppyjohto?
Ja että sijaitseeko tuo boksi oikeasti tuolla missä moottorinohjainkin?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=66_0057
Leave a comment:
Leave a comment: