E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Öljykorkin alta kannattaa katsoa ettei näytä ihan hirveän vetiseltä siellä.
    Onko imusarjassa oikeen kauhean paljon tavaraa?
    Huonolla tuurilla kannentiivisteen vaihtoa edessä tms.
    Ei sielläkään mitään vetistä ollu kun mie viikonloppuna kurkkasin venakopan alle. Kansiremppa tehty viime elokuussa niin ei kai se nyt vielä luulis paskana olevan?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Joo kuulemma noin. Viimeksi kun mie katoin niin ihan normaalilta, öljyt toki vaihdettiin about kaks-kolme viikkoa sitten.
    Öljykorkin alta kannattaa katsoa ettei näytä ihan hirveän vetiseltä siellä.
    Onko imusarjassa oikeen kauhean paljon tavaraa?
    Huonolla tuurilla kannentiivisteen vaihtoa edessä tms.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Huohottimen kautta tulee koneen sisältä mönjää?
    Miltäs öljy näyttää tikussa?
    Joo kuulemma noin. Viimeksi kun mie katoin niin ihan normaalilta, öljyt toki vaihdettiin about kaks-kolme viikkoa sitten.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Kysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.
    Huohottimen kautta tulee koneen sisältä mönjää?
    Miltäs öljy näyttää tikussa?

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Kysytään nyt täältäkin kun ei naamakirjan puolella tunnu tulevan apuja. M30B34, kaasuläppä ja imusarja aivan öljyssä ja jossaki muussa möhnässä, mistä vois johtua? Vikoina nykiminen tasakaasulla alle 60km/h ajessa ja huono tyhjäkäynti. Nykiminen hävis melkein kokonaan virranjakajan kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla, käynti parani vähän imm:a säätämällä. En sitte tiedä onko tolla möhnällä vaikutusta kumpaankaan.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Peruutusvalo-ongelma:
    Perus 260 manuaaliaski, ja pakkivalon anturi ei kytkeydy kun se on lootassa kiinni.
    Toimii irrallaan kuitenkin moitteettomasti.
    Ilmeisesti siirtäjä (tai mikälie sitä painaa) ei paina anturia pohjaan asti.
    Olisiko kellään mitään kikkakolmosia antaa?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Kokeile kuuluuko naputus kun säädät lämmöt kylmimmälle, jos ei niin se kuuluu vesventtiilistä ja tietääkseni normaalia.
    Kerkisin jo eilen kokeilla, mitä tapahtuu, kun käännän puhaltimen kokonaan pois päältä. Huomasin, että naputus loppuu, kun puhallin ei pyöri. Ja se on tosiaan alkanut aika vasta, ehkä muutama kuukausi sitten. Sen takia hiukan huolestuin...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Jarrupaloista voi kokeilla viistota vähän päitä kitkapinnoista niin voi olla vinkumattakin.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Edelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.

    525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.

    Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).

    Mikä ihme siellä naputtaa?

    Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.
    Kokeile kuuluuko naputus kun säädät lämmöt kylmimmälle, jos ei niin se kuuluu vesventtiilistä ja tietääkseni normaalia. Ja huhujen mukaan tarvikepalat vinkuu aina.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Edelleen kyselen syypäätä tähän mystiseen oireeseen.

    525 M50-koneella. Tyhjäkäynnillä jarrupolkimeen tuntuu selvä napautus noin 5-6 sekunnin välein. Ihan kuin jokin konehuoneessa ottaisi vähän johonkin kiinni. Missään muussa polkimessa ei tunnu mitään, vain jarrussa, kun auto seisoo paikallaan esim. liikennevaloissa. Sillä ei ole vaikutusta, onko kytkin pohjassa vai ei. Vaihde päällä jarruttaessa ei mielestäni tunnu mitään.

    Konehuoneessa kaikki ok, ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja muutoinkin kaikki pelaa kuten kuuluu (mitä nyt pientä nykimistä lukuun ottamatta, mikä luultavasti johtuu loppuun kuluneesta ilmamassamittarista).

    Mikä ihme siellä naputtaa?

    Ja lisäkysymys: miksi (Mätänetin) jarrupalat vinkuivat uusina, ja vinkuvat yhä 2 vuoden jälkeenkin? Jarrut on rasvattu ja palat on kertaalleen jo hiottu, ja se auttoi jopa kaksi viikkoa, kunnes kitinä ja ulina alkoi taas.

    Leave a comment:


  • dantte
    replied
    ....

    ei mitään enää
    Last edited by dantte; 04-05-2016, 22:00.

    Leave a comment:


  • p5rules
    replied
    Originally posted by p5rules View Post
    Tekis mieli laittaa jenkkiparkit eteen.Tarkoitus olis tehdä bolt-on tyyliin eli ei mitään ylimääräisiä reikiä ym.Mistä olette tilanneet osia?Pohjia näyttäis löytyvän helposti mutta mites johtoliittimet?
    Tuli tilattua tuollaiset myös


    Tulivat nopeasti ja ovat jo paikoillaan.Vanhat liittimethän ovat 2-napaiset mutta onneksi purettavaa mallia joten johdotus oli helppo vaihtaa.
    Parkkijohdolta kolmas johto ja eikun kannat paikoilleen.
    Kuskinpuolen parkin johtoa piti jatkaa kun ei ihan ylettänyt.
    Tämän helpommalla tuskin pääsee joten suosittelen muillekin.

    Leave a comment:


  • t0mpp4
    replied
    Kiitokset Zetz & Roito.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onko 540i ollut Euroopassa alusta alkaen saatavana manuaalina? oma autoni on 12/92 (alunperin automaatti)

    Realoem tarjoaa alkuvalikossa alkaen 7/93 manuaalina mutta laatikkoa on ollu realin mukaan 3/92 alkaen.

    Milloin 540i tuotanto oikeastaan alkoi? Wikipedia sanoo -93 joka ei kai pidä paikkaansa jos nuo realin tiedot pitää kutinsa?

    Lisäkysymys:

    Mikä on osan 13 tehtävä? voiko tuon tehdä itse? eli onko tuo periaatteessa vain hyppyjohto?

    Ja että sijaitseeko tuo boksi oikeasti tuolla missä moottorinohjainkin?

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=66_0057
    osa nro 13 on hyppyjohto, joka korvaa automaatissa manuaalin kytkimen katkaisimen vakkarille

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Onko 540i ollut Euroopassa alusta alkaen saatavana manuaalina? oma autoni on 12/92 (alunperin automaatti)

    Realoem tarjoaa alkuvalikossa alkaen 7/93 manuaalina mutta laatikkoa on ollu realin mukaan 3/92 alkaen.

    Milloin 540i tuotanto oikeastaan alkoi? Wikipedia sanoo -93 joka ei kai pidä paikkaansa jos nuo realin tiedot pitää kutinsa?

    Lisäkysymys:

    Mikä on osan 13 tehtävä? voiko tuon tehdä itse? eli onko tuo periaatteessa vain hyppyjohto?

    Ja että sijaitseeko tuo boksi oikeasti tuolla missä moottorinohjainkin?

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=66_0057

    Leave a comment:

Working...
X