E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Agee-
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Itse asiassa tähän asti kaikkein pisimmän aikaa kesti startata eilen, kun pidin virtoja päällä autossa 15-20 min käynnistämättä, sammutin ja palasin about tunnin perästä uudelleen autolle, ja käynnistin. Lähti kyllä, mutta omituisen pitkän ajan päästä. Aluksi ajattelin, että akku olisi ottanut itseensä niin pitkästä ajasta kun pelkät virrat oli päällä, mutta ei se kuulostanut siltä. Startti pyöri kuitenkin ihan tehokkaasti.

    Jos pumpusta on takaisku mennyt, tietääkö se uutta pumppua? Missä sijaitsee bensanpaineen säädin?
    Bensapaineensäädin löytyy konehuoneesta, suutintukin päästä. En muista onko näissä se takaisku kiinteenä, siinä tankkikalusteessa. Mut voihan sinne linjaan laittaa väliin yleismallisen takaiskuventtiilin.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Josko sielä häviää bensanpaineet seistessä: bensapaineen säädin taikka pumpun takaisku.

    Koitappa niin, että pitelet muutamia sekunteja virtoja päällä ennen starttia, sahauttaako.
    Itse asiassa tähän asti kaikkein pisimmän aikaa kesti startata eilen, kun pidin virtoja päällä autossa 15-20 min käynnistämättä, sammutin ja palasin about tunnin perästä uudelleen autolle, ja käynnistin. Lähti kyllä, mutta omituisen pitkän ajan päästä. Aluksi ajattelin, että akku olisi ottanut itseensä niin pitkästä ajasta kun pelkät virrat oli päällä, mutta ei se kuulostanut siltä. Startti pyöri kuitenkin ihan tehokkaasti.

    Jos pumpusta on takaisku mennyt, tietääkö se uutta pumppua? Missä sijaitsee bensanpaineen säädin?

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Samaa tulin ajatelleeksi itsekin eilen illalla, kun vähän tarkemmin mietin. Pyörii kyllä kunnolla, mutta käynnistymiseen menee normaalia enemmän aikaa. Tätä ei tapahdu jatkuvasti vaan noin joka toinen tai kolmas kerta, mutta kuitenkin on sattunut liian usein viimeisen parin viikon sisään. Lotja on kuitenkin ollut aiemmin tosi hyvä käynnistymään.

    Olisko tulpat? Niiden vaihdosta on nyt ehkä 3 vuotta.

    Tai ehkä ei mitään, silkkaa sattumaa?
    Josko sielä häviää bensanpaineet seistessä: bensapaineen säädin taikka pumpun takaisku.

    Koitappa niin, että pitelet muutamia sekunteja virtoja päällä ennen starttia, sahauttaako.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Pyörittääkö kunnolla? jos pyörittää niin tuskin startti.
    Samaa tulin ajatelleeksi itsekin eilen illalla, kun vähän tarkemmin mietin. Pyörii kyllä kunnolla, mutta käynnistymiseen menee normaalia enemmän aikaa. Tätä ei tapahdu jatkuvasti vaan noin joka toinen tai kolmas kerta, mutta kuitenkin on sattunut liian usein viimeisen parin viikon sisään. Lotja on kuitenkin ollut aiemmin tosi hyvä käynnistymään.

    Olisko tulpat? Niiden vaihdosta on nyt ehkä 3 vuotta.

    Tai ehkä ei mitään, silkkaa sattumaa?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    E34 M50 starttaaminen on viime aikoina alkanut ottaa vähän liikaa aikaa. Starttimoottori menossa?
    Pyörittääkö kunnolla? jos pyörittää niin tuskin startti.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    E34 M50 starttaaminen on viime aikoina alkanut ottaa vähän liikaa aikaa. Starttimoottori menossa?

    Leave a comment:


  • Jonte-
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Purkamista en ole vielä harjoitellut, mutta semmoinen tuli mieleen, että samallahan päivittäisit verhoilun hifi-paketillisen vastaavaan, jos ei sellaista sulla jo ole.



    Ei tarvisi autollakaan ajella ilman verhoilua, kun ostat toisen verhoilun ja teet sille mitä oot aikonu, niin asennus olisi vain vanha pois ja uusi musta tilalle.

    Mulla muuten olisi varaosa-autossa tuollainen kattoluukullisen hifi-verhoilu, mutta omassa touringissa ei ole sitten kumpaakaan...
    Siellä on jo tuollainen verhoilu. Oikeestaan oisi parempi kun löytäisi sellaisen karvalakki mallin verhoilun, koska en tule kattoon yhtään kaiutinta koskaan laittamaan.

    Autossa kun on 4kpl 12" bassoja, ovissa 6kpl 8" midejä ja 6kpl luotidiskantteja.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Jonte- View Post
    Oisi suunnitelmissa verhoilla toukan kattoverhoilu mustalla kankaalla.
    Tuli sitten sellainen mieleen, että saako nuo tuplakattoluukun verhoilut irti ilman itse kattoluukkun purkamista?

    Jostain ulkomaan foorumilta jotain tälläistä luin, mutta oli vähän huonosti selvitetty, niin aatelin täältä kysästä asiasta.
    Purkamista en ole vielä harjoitellut, mutta semmoinen tuli mieleen, että samallahan päivittäisit verhoilun hifi-paketillisen vastaavaan, jos ei sellaista sulla jo ole.



    Ei tarvisi autollakaan ajella ilman verhoilua, kun ostat toisen verhoilun ja teet sille mitä oot aikonu, niin asennus olisi vain vanha pois ja uusi musta tilalle.

    Mulla muuten olisi varaosa-autossa tuollainen kattoluukullisen hifi-verhoilu, mutta omassa touringissa ei ole sitten kumpaakaan...

    Leave a comment:


  • Jonte-
    replied
    Oisi suunnitelmissa verhoilla toukan kattoverhoilu mustalla kankaalla.
    Tuli sitten sellainen mieleen, että saako nuo tuplakattoluukun verhoilut irti ilman itse kattoluukkun purkamista?

    Jostain ulkomaan foorumilta jotain tälläistä luin, mutta oli vähän huonosti selvitetty, niin aatelin täältä kysästä asiasta.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Olen tekemässä 210 perä swappiä 188 tilalle. Tiedossa on auto josta saan kaikki tarvittavat osat kylläkin mutta onko kellään tietoa enempää hommasta?


    Käykö 210 vetari 188 kynkkään tai köykö tumpit 188 perästä 210 tumppien tilalle ?
    Tarvitsenko kardaanin?

    Kohde autona 525i ja luovuttajana 535.

    Leave a comment:


  • p5rules
    replied
    Tuli sitten laitettua tilaus Profiteilelle.Uusi kompura,kuivain,painekytkin ja toinen putki kompuralta eespäin.
    Mulla on -91:ssä putket kompuralla erillisillä liittimillä ja uudessa kuvien mukaan liitännät vierekkäin neliön mallisella liitinlaipalla.
    Saa nähdä tuleeko laippa uuden kompuran mukana(hella)?
    Jos ei tule niin voi tarjota vaikka yv:nä.

    Leave a comment:


  • 0se
    replied
    Vanhoissa järjestelmissä on kolme painekytkintä kuivaimessa. Kuivaimen osanumero on jälkeenpäin muuttunut ja siihen tulee vain yksi painekytkin, jossa on kolme toimintoa (matala- ja korkeapainekatkaisu sekä puhallinohjaus).

    Uusi painekytkin käy sekä R12 että R134 ja uskoisin että myös vanha soveltuu molemmille kylmäaineille.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    R12 ja R134a omaavat ainakin hieman erilaisesti käyttäytyvät höyrystymispaineet. Vaikka ero ei ole suuri, voi olla, että syy paineanturin vaihtoon on tässä.
    R134a vaatii korkeammissa lämpötiloissa hiukan enemmän painetta nesteytyäkseen versus R12. Huoneenlämmössä paine on kutakuinkin sama.

    Toinen on erilaiset tiivistevaatimukset kummallekin aineelle. On mahdollista, että anturin tiivistys pettää R134a:n kanssa sen kemiallisesta koostumuksesta johtuen.

    Leave a comment:


  • p5rules
    replied
    Tarkoitus olis päivittää r12 ilmastointi r134:seen.Mitähän varten muutossarjassa tulee uusi paineanturi?
    Eikö muka pärjää pelkällä kuivaimella ja liitinadaptereilla?
    Uuden kompuran joudun kuitenkin laittamaan kun vanha vuotaa.
    Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Iteltä löytyy vaihtokompura ja mistähän löytäs osanumeroita noille ku ite en osannu realoemista ehtii. Jos sais lauhduttimenkin numeron.

    Leave a comment:

Working...
X