Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuohkaRacing
    replied
    Originally posted by Radon View Post
    Omat kokemukset kyllä vahvistaa tämän, ei kannata tarvikeosaa alle laittaa ei kestä ei meylet eikä mitkään muutkaan ole kestäneet. Lemförder tmv. alkuperäispalikkaa niin kestää vähän paremmin.

    Kannattaa rasvata ne nivelet ni kestää vähän kauemmin, ovat alkujaan lähes kuivat.
    Last edited by TuohkaRacing; 27-06-2016, 13:32.

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    No mitkäs noista on sitten sen laatuisia osia, ettei tarvi olla uudestaan vaihtamassa osia ennen seuraavaa katsastusta? Ainakin E46:sen tukivarsissa Meylet meni väljäksi alle vuodessa. E34:sen tukivarsissa Lemmyt on kestäneet ajaa vähintään neljännesmiljoonan.
    Omat kokemukset kyllä vahvistaa tämän, ei kannata tarvikeosaa alle laittaa ei kestä ei meylet eikä mitkään muutkaan ole kestäneet. Lemförder tmv. alkuperäispalikkaa niin kestää vähän paremmin.

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Itse asiassa tähän asti kaikkein pisimmän aikaa kesti startata eilen, kun pidin virtoja päällä autossa 15-20 min käynnistämättä, sammutin ja palasin about tunnin perästä uudelleen autolle, ja käynnistin. Lähti kyllä, mutta omituisen pitkän ajan päästä. Aluksi ajattelin, että akku olisi ottanut itseensä niin pitkästä ajasta kun pelkät virrat oli päällä, mutta ei se kuulostanut siltä. Startti pyöri kuitenkin ihan tehokkaasti.

    Jos pumpusta on takaisku mennyt, tietääkö se uutta pumppua? Missä sijaitsee bensanpaineen säädin?
    Minulla alkoi tekemään pidempiä käynnistyksiä kun kampiakselin asentotunnistin alkoi vetämään viimeisiä. Joutui useasti starttaamaan pidempään ja useamman kerran, mutta kun lähti niin lähti nätisti käymään ja toimi hyvin. Noin viikon se oireili ennen kun jätti kokonaan käynnistymättä.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Tarkennetaanpas. Nyt kun testailin niin vaikka käytti virtoja pois ja päälle nii kaikki toimi, myös keskuslukko. Mutta kun auton löi käyntiin, niin lasit ja kattoluukku katos kokonaan. Tosin takalasit ei näköjään toimi ollenkaan. Ja kun auton sammutti, niin ei toiminut keskuslukkokaan. Sähköpenkit kyllä toimii kokoajan, luulis että noita mukavuusjuttuja ohjais kaikkia sama laatikko? Ainakin laseja, luukkua ja penkkejä vai kuinka on? Ja takapenkin alle pikaseen kurkkasin, pääsulake lienee se, joka lähtee yhdestä plussa navan johosta? Se oli ainakin ehjä ja samoin kaksi maadoispaikkaa siellä oli jotka näytti hyviltä, molempiin meni ehkä kymmenkunta johtoa. Myöskään tuo kattoluukun napin pohjassa pitäminen ei auttanut. Ja sellainen vielä, että kun laittaa virrat päälle ja avaa kattoluukun siihen takapää ylös asentoon, niin sepä ei siitä menekkään kiinni ennen kuin käyttää virrat pois päältä ja takas päälle. Normi avausta en tajunnut kokeilla.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mistähän lähtisi hakemaan vikaa: avaat auton lukosta-> virrrat päälle ja sähkölasit ja kattoluukku toimii. Laitat virrat pois ja uudelleen päälle tai käynnistät ja kumpikaan ei skulaa. Myös keskuslukko toimii kun avaa, mutta jos käyttää virrat pällä tai auton käynnissä niin ei pelaa enään. Mahtaako vika olla jossai johtosarjassa, vai jossain ohjainlaitteessa vai missä
    Sen verran mielenkiintoiset oireet, että pääsulake huolelliseen tarkastukseen. Sekä olikohan jossain takapenkin alla iso maadotusnippu. Muistelisin, että jollain oli sieltä löytyny hapettumaa..? Ja testaa vielä niin, että siinä vaiheessa kun kattoluukku ei toimi, painat sitä kattoluukun nappulaa pohjaan n 15 sek. ja sen jälkeen paina avausta. Toimiiko sitten luukku?

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mistähän lähtisi hakemaan vikaa: avaat auton lukosta-> virrrat päälle ja sähkölasit ja kattoluukku toimii. Laitat virrat pois ja uudelleen päälle tai käynnistät ja kumpikaan ei skulaa. Myös keskuslukko toimii kun avaa, mutta jos käyttää virrat pällä tai auton käynnissä niin ei pelaa enään. Mahtaako vika olla jossai johtosarjassa, vai jossain ohjainlaitteessa vai missä

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by 9.3x62 View Post
    Käykö m50 koneisien 520 ja 525 perät ristiin ?
    Ei.


    ..

    Leave a comment:


  • 9.3x62
    replied
    Käykö m50 koneisien 520 ja 525 perät ristiin ? 525 perää 520 meinasin vaihtaa..9

    Entä m30b34, minkä malliset Ngk tulpat käy moiseen?

    Leave a comment:


  • Jonte-
    replied
    Originally posted by Jonte- View Post
    Oisi suunnitelmissa verhoilla toukan kattoverhoilu mustalla kankaalla.
    Tuli sitten sellainen mieleen, että saako nuo tuplakattoluukun verhoilut irti ilman itse kattoluukkun purkamista?

    Jostain ulkomaan foorumilta jotain tälläistä luin, mutta oli vähän huonosti selvitetty, niin aatelin täältä kysästä asiasta.
    Itse itselleni vastaten. Saa purettua ja vieläpä tosi helposti. Laitan tähän englanninkieliset ohjeet, jos joku joutuu saman homman tekemään.

    To other who don't wanna remove the sunroof panels.
    Taking them in and out are easy once you know where to unhook them and get them back in again. There is only two tabs/clips in front of the fron panel that holds the sunroof in, you need to open the front sunroof up completely to remove it, put in a screwdriver where the clip is going at the tab and just press it down on both sides while you slide the whole cover forwards, then it's just a matter of simply bending it out the top of the roof, it's very flexible so - no worries!

    The rear roof is even easier imho. Two tabs on each side, front of it. press them down at the same time while moving it a little forward and then just simply slide it to the right of the car and it will come down by the left side and in your hands.

    To put them back in is nothing more complicated than to just aim the tabs of the rear panel back in while doing the reverse of removal, can be a little tricky, but once you got it, next time will be taking you a minute to remove and put it back togheter again if you're in a hurry hehe..

    Don't even need to mention how to put the front back in, as it's too easy, it just slides and then clicks into place on the tabs, no need to really allign anything, but all those sliding pieces on each side when you put it back togheter, but that's obvious.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    No mitkäs noista on sitten sen laatuisia osia, ettei tarvi olla uudestaan vaihtamassa osia ennen seuraavaa katsastusta? Ainakin E46:sen tukivarsissa Meylet meni väljäksi alle vuodessa. E34:sen tukivarsissa Lemmyt on kestäneet ajaa vähintään neljännesmiljoonan.

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied


    Originally posted by Kv1984 View Post
    Toinen kysymys heti perään:

    Mistä saikaan kokonaisia alustankorjaussarjoja, joissa on mukana kaikki tukivarret, nivelet, koiranluut ym? Oliko joku saksalainen nettikauppa? Muistaakseni tuli paljon halvemmaksi tilata koko setti kerralla kuin osa kerrallaan, ja mieluummin myös vaihtaisi kaikki uusiin samalla kertaa.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Toinen kysymys heti perään:

    Mistä saikaan kokonaisia alustankorjaussarjoja, joissa on mukana kaikki tukivarret, nivelet, koiranluut ym? Oliko joku saksalainen nettikauppa? Muistaakseni tuli paljon halvemmaksi tilata koko setti kerralla kuin osa kerrallaan, ja mieluummin myös vaihtaisi kaikki uusiin samalla kertaa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Merkkarilta. N.150e

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Mistä saa uuden tiivisteen/listan tuulilasiin? Hinta? Vanha on mennyt aika, sanotaanko, paskaksi.

    Lisäksi katosta tippuu välillä vettä sisälle, mutta se tuskin johtuu suoranaisesti tuosta listasta.

    Leave a comment:


  • p5rules
    replied
    Originally posted by p5rules View Post
    Tuli sitten laitettua tilaus Profiteilelle.Uusi kompura,kuivain,painekytkin ja toinen putki kompuralta eespäin.
    Mulla on -91:ssä putket kompuralla erillisillä liittimillä ja uudessa kuvien mukaan liitännät vierekkäin neliön mallisella liitinlaipalla.
    Saa nähdä tuleeko laippa uuden kompuran mukana(hella)?
    Jos ei tule niin voi tarjota vaikka yv:nä.
    DHL toi paketin ja niinkuin vähän arvelin laippa puuttuu.

    Tuo tuli.

    Ja tässä kuvassa on puuttuva osa.
    Eli jos jollakulla löytyy osa niin saa tarjota.
    [email protected]

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎