Moottoripyörii oikeassa lämmössään viisarin mukaan, n. 90 astetta näyttää lämpökamera termarin kohilta. Ei ktoa nestettä.
Ja nestekiertää pikkuletkusta kuten pitää. Tossa onkin 1.4 korkki paikallaan eli se vaihtoon
Kahden barin korkki näkyy olevan omassa, ja sellainen tuohon myös Realoem:n mukaan kuuluu.
Saavuttaako moottori käyntilämpönsä kuitenkin, eli lämpömittarin viisari osoittaa suoraan ylöspäin?
Jäähdytinnestettä ei katoa?
Kun nyt siinä korkin äärellä pyörit, niin tarkasta samalla kierto paisuntasäiliölle.
Eli kuskin puolelta syylärin päädystä, ylhäältä lähtee ohut letku, joka muuttuu kovaksi putkeksi, ja kulkee kuskin puolen lokasuojan päällä päätyen paisuntasäiliön vasemmalle puolelle, korkin viereen.
Tämän putken kautta kuuluu kiertää nestettä syyläristä paisuntasäiliöön. Tämä ilmaa - ja pitää järjestelmän ilmattuna, ja on oleellinen osa järjestelmän oikeaa toimintaa.
Jos jäähdytysjärjestelmä ollut huolettomalla huollolla, on sinne voinut kertyä sakkaa, joka tukkii tämän ohuen putken.
Testi helppo : kylmä moottori, korkki paisarista pois, ja moottori käyntiin. Paisuntasäiliöön letkusta tuleva neste näkyy selvästi avoimesta korkista katsoen.
Hyvinn nukutun yön jälkeen tulin kanssa samaan aatokseen että paine uupuu järjestelmästä lähes täysin, tuntukin aika veltolta noi letkut vaikka muutaman tunnin pyörikin korkki kiinni joten luulis että peruspaine olis pitäny olla. Täytyy ensi alkuun nakata b-osa korkki paikoilleen uutta odotellessa. Pitääkös muuten tossa olla 1.4 vai 2.0 korkki?
Mistähän mahtaa johtua kun m30 moottorinen imee polkastessa termarinkopalta vesipumpulle menevää vesiletkua ruttuun? Eli pumppuko kavitoi? Lämmintä kuitenkin hönkii tyhjäkäynnilläkin, lämmöt pysyy normaalissa ja ilmaa ei tule mistään kautta joten en usko että ilmaakaan on.
Kertauksena joku voisi vielä varmentaa missä järjestyksessä nesteletkut tulee kennolle?
Niin ja tosiaan en heti usko että vesipumpussa voi kummosta vikaa itsessään olla, edellinen omistaja sanoi sen vaihtaneen ja se on kyllä todella tuoreen näköinen.
Ei aikasemmin ole tollasta nesteletkun imemistä tullut vastaan itselle
Tarkistappa että on oikea paisarin korkki. Jos järjestelmässä on liian vähän painetta. Kavitointi ei tuota tee, silloin vesi ei liiku kunnolla. Tietysti jos on tarvikepumppu voi aiheuttaa ihan mitä vaan.
Mistähän mahtaa johtua kun m30 moottorinen imee polkastessa termarinkopalta vesipumpulle menevää vesiletkua ruttuun? Eli pumppuko kavitoi? Lämmintä kuitenkin hönkii tyhjäkäynnilläkin, lämmöt pysyy normaalissa ja ilmaa ei tule mistään kautta joten en usko että ilmaakaan on.
Kertauksena joku voisi vielä varmentaa missä järjestyksessä nesteletkut tulee kennolle?
Niin ja tosiaan en heti usko että vesipumpussa voi kummosta vikaa itsessään olla, edellinen omistaja sanoi sen vaihtaneen ja se on kyllä todella tuoreen näköinen.
Ei aikasemmin ole tollasta nesteletkun imemistä tullut vastaan itselle
Mieleen tuli että vaikka olet sulakkeet tarkistanut niin toimiiko töötti?? sulake 9 on töötille ja ilmastoinnille. Se palaa mikäli aineita ei ole tarpeeksi ja kompura käynnistyy.
Miten käyttöpaneelissa valo palaa? Saatko sen päälle ja pois nomaalisti? Vilkkuuko se valo siinä? Myös ohjainboksissa voi siis olla vikaa, mikä sijaitsee raitisilmasuodattimen vieressä keskikonsolin takana. :think
Töötti toimii ja välillä vähän liiankin usein
Paneeliin syttyy valo, kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tai siis on laittavinaan päälle. Mutta kompura ei käynnisty. Eilen käytiin koko systeemi läpi, ja suoravirralla saatiin kompura pyörimään ja ilmastointi toimimaan, mutta napista painamalla ei tapahdu mitään. Ohjainboksia ajattelin itsekin, koska vika on tavallaan napin ja releen/sulakkeen välissä.
Puhun nyt vaan tuosta omastani S38 moottorilla olevasta ja manuaali-ilmastoinnilla, joten muista ei varmuutta.
Mieleen tuli että vaikka olet sulakkeet tarkistanut niin toimiiko töötti?? sulake 9 on töötille ja ilmastoinnille. Se palaa mikäli aineita ei ole tarpeeksi ja kompura käynnistyy.
Miten käyttöpaneelissa valo palaa? Saatko sen päälle ja pois nomaalisti? Vilkkuuko se valo siinä? Myös ohjainboksissa voi siis olla vikaa, mikä sijaitsee raitisilmasuodattimen vieressä keskikonsolin takana. :think
E34 -93 ilmastointi ei toimi. Huolto tehtiin tänään ja kylmäaineethan sieltä oli karanneet, mutta täytöstä huolimatta kompuralle ei tule eloa. Kompura toimii, kun sille antaa sähkösokkia, mutta piuhan päähän ei tule jännitettä. Mistä lähteä etsimään vikaa? Sulakkeet ok ja releetkin pitäisi olla kunnossa.
E34 -93 ilmastointi ei toimi. Huolto tehtiin tänään ja kylmäaineethan sieltä oli karanneet, mutta täytöstä huolimatta kompuralle ei tule eloa. Kompura toimii, kun sille antaa sähkösokkia, mutta piuhan päähän ei tule jännitettä. Mistä lähteä etsimään vikaa? Sulakkeet ok ja releetkin pitäisi olla kunnossa.
Muutaman topicin / keskustelun aiheesta löysin, mutta osa meni vähän sivuun ja osassa puhuttiin ihan päinvastaista, nii löytyyysköhä täältä apu?
Mittaristo siis mykkänä, mitkään mittarit ei toimi. Merkkivalot toimii kyllä. Siinä kilometri näytössä lukee "code" Eli jotain koodia se vissii haluais?
Mistä sen saa / ja miten se syötetään ja minne?
Vika kuulemma tullut, kun akku vaihdettu (edellisen omistajan kertomaa)
Auto vm.95 (facelift) 520i
Ei ole tietoa vaan pelkkää luuloa... Koodipulikka liittyy juurikin kilometrilukemaan, nopeuteen ja kierroslukuun. Eli olisko koodiplugi rikki tai irti?
Leave a comment: