E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jondis
    replied
    Onkos näissä loppupään e34 samalla tavalla, kuin e39 airbagille apparin penkissä tunnistin matto? Airbag valo palaa säännölisen epäsäännöllisesti ja vikaakoodeja lukiessa muistaakseni herjasi jotain tuon suuntaista. Tosin muistaakseni tuli molemmat driver ja passenger, onko näissä siis myös kuskin penkissä joku tunnistin? Auto 12/94 525i.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by TsTPioneeri View Post
    Itellä on ollut sellaista vaivaa automaatti 540 kanssa että moottori tykkää täristää tyhjäkäynnillä mutta kun laitat vaihteen päälle se loppuu... :think

    Onkohan moottori tyynyt kaputt vai oisko muita ajatuksia?

    No tyynyt kuntoon ekaks mutta enemmän on ominaisuus kun vika. Vaihde päällä siellä on kuormaa jolloin se on moottorin kannalta ihan eri tilanne kuin vapaalla.

    Oma tärisee tuolla ess setillä vähemmän kuin ikinä ennen, lieneekö syynä lisääntynyt pyörivä massa vai boksin asetukset. Putkessa ei myöskään pauku moottorijarrulla kuten automaatin boksilla teki. (manuaaliloota) vauhtiskin on paljon vakiota kevyempi.

    Leave a comment:


  • TsTPioneeri
    replied
    Itellä on ollut sellaista vaivaa automaatti 540 kanssa että moottori tykkää täristää tyhjäkäynnillä mutta kun laitat vaihteen päälle se loppuu... :think

    Onkohan moottori tyynyt kaputt vai oisko muita ajatuksia?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Voiko tyhjäkäyntihäiriöt ja satunnainen nykiminen johtua tarvikepuolasta? Kyseessä oleva kone on M20.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Jees, konkkien mallia mahdoton tietää ennenku ottaa mittariston auki? Onko niitä montaa eri mallia?
    Mielestäni olen jostain lukenut joskus että konkkien arvot vaihtelee, riippuen mittariston mallista.



    Tuon ohjeen mukaan: 3x 220 uF 40v caps
    2x 20 uF 40v caps

    Kannattaa vaihtaa mittariston polttimot samalla, ei montaa euroa maksa. Konkiksi kannattaa valita jotkut laadukkaat, eli vaikkapa rubycon tai panasonic. Uudet halvimmat kiinalaiset saattaa hajota jo vuoden sisällä. Korkeus vaan pitää huomioida konkkien kanssa, jännitteenkesto varmaan pomppaa uusilla konkilla 50V tai 63V - > fyysinen koko kasvaa.
    Last edited by Micce///M; 09-07-2016, 00:23.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Disko korjaantuu aika varmasti konkat vaihtamalla.
    Jees, konkkien mallia mahdoton tietää ennenku ottaa mittariston auki? Onko niitä montaa eri mallia?

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Joo edellisenn kolmeneloseen tulikin laiteltua erkkasarja aikanaan, niin niitä kickpaneeleita sai vähän viritellä.. Täytyy pähkäillä mitä ton kanssa tekee

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Ajatuksena olikin siis laittaa joku perus 4 kanavainen lankku sen tialle. Sillä mietin, että onko jakosuotimet vahvarissa vai diskanteissa vai jossain siinä välillä?
    Ei itsellä ollut ainakaan, noilla vakio kaiuttimillakaan ei varsinaisesti tee mitään. 25v vanhat pahvikartiot on loppu. Vakiopaikoille vähän uudempaa hifiä, paksumpaa kaapelia kaiuttimille niin saa soimaan yllättävän hyvin ja hyvällä laadulla. Kickpaneleiden kaiutinasennusta kannattaa miettiä miten tekee koska tilaa on vähän

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied

    Leave a comment:


  • SöKöLä
    replied
    Automaatiguruja paikalla? ZF5 HP18 laatikko. Öljyjä on miljoona eri laatua ja ZF vaatii jotain laatuja.. Mitäpä sinne laittaisi uusina öljyinä? Kokemuksia? Lisätä ei kannata kun ei tiedä mitä on sisällä.. Musta kilpi laatikossa ja auto e34 530iA M60B30. Laatikko toimii hyvin mutta jos öljyt vaihtaisi..

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    tuossa bemarin omassa vahvistimessahan on sitten vähempi tehoa kun monessa nykysoittimessa. ite vetelin kaiuttimille uudet piuhat suoraan soittimelta ja hylkäsin tuon alkuperäisen hifivahvistimen
    Ajatuksena olikin siis laittaa joku perus 4 kanavainen lankku sen tialle. Sillä mietin, että onko jakosuotimet vahvarissa vai diskanteissa vai jossain siinä välillä?

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    E34 mittaristo. Siinä alapalkissa on se ajotietokone? Näyttää lämpötilan,kulutuksen jne.

    Vetää päivällä diskoa mutta iltaisin kun on viileämpää niin toimii ihan normaalisti.

    Saako tuota korjattua ja miten? :think
    Disko korjaantuu aika varmasti konkat vaihtamalla.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Kiitokset, täytynee korvata se jollain muulla. Onko diskanteille jakosuotimet vahvarissa vai jossain muualla? Mietin että voiko tökätä vaan kajareille lähtevät johdot vahvistimeen kiinni, vai täytyykö laittaa jakosuotimet väliin.
    tuossa bemarin omassa vahvistimessahan on sitten vähempi tehoa kun monessa nykysoittimessa. ite vetelin kaiuttimille uudet piuhat suoraan soittimelta ja hylkäsin tuon alkuperäisen hifivahvistimen

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    mulla on sama vika. Sateella usein toimii mutta hyvällä kelillä ei.

    LIittimien käsittely kontaktisprayllä ei auttanut.

    Olen kiinnostunut myös tietämään miten tuo korjataan.
    Siinähän se valon tunnistin möllöttää keskellä mittaria. Onko sen käytös loogista jos siihen näyttää esim. taskulampulla valoa?

    Miltä kondensaattorit näyttävät?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    E34 mittaristo. Siinä alapalkissa on se ajotietokone? Näyttää lämpötilan,kulutuksen jne.

    Vetää päivällä diskoa mutta iltaisin kun on viileämpää niin toimii ihan normaalisti.

    Saako tuota korjattua ja miten? :think
    mulla on sama vika. Sateella usein toimii mutta hyvällä kelillä ei.

    LIittimien käsittely kontaktisprayllä ei auttanut.

    Olen kiinnostunut myös tietämään miten tuo korjataan.

    Leave a comment:

Working...
X