Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1319
    • pks

    #46
    Noniin, selvisipä se ulkolämpömittaripulma mistä joskus kauan sitten kyselin, kun viitsi vain tehdä asialle jotain. Oireena oli siis, että mittari näytti vain +78'c ja syynä tähän oli viallinen anturi, onneksi, eikä johdot.

    Kannattaa muuten sitä anturia irrotella virtojen ollessa pois päältä. Koska jostain syystä, kun auto keksii että on -37'c, menee sillä kauan palautua tästä järkytyksestä.

    Mutta eihän näistä onneksi ongelmat lopu:

    Nyt on sellainen probleema, että toisinaan tulee hyttiin voimakas jäähdytysnesteen tuoksu ja lasitkin saattavat huurtua--> lämppärin kenno paskana.

    Vai onko kuitenkaan? Tuntuu, että tämä ilmenee yleisimmin pitkän seisonnan jälkeen ja kun hetken aikaa on lämmittimen kenno kuivunut tms. hajut ja huurut katovat. Eivätkä useimmiten tule takaisin vaikka lämpö ja paine systeemissä kasvaa joka minun logiikkani mukaan lisäisi vuotoa.

    Kysymys kuuluu siis, että onko tuolla lämmityslaitteen kennon luona tiivisteitä tms liitoksia jotka kylmänä voivat tihkua ja lämpimänä sitten olla taas tiiviitä Onko tällaisesta kellään kokemuksia?
    sigpic

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #47
      Originally posted by jj5 View Post
      Noniin, selvisipä se ulkolämpömittaripulma mistä joskus kauan sitten kyselin, kun viitsi vain tehdä asialle jotain. Oireena oli siis, että mittari näytti vain +78'c ja syynä tähän oli viallinen anturi, onneksi, eikä johdot.

      Kannattaa muuten sitä anturia irrotella virtojen ollessa pois päältä. Koska jostain syystä, kun auto keksii että on -37'c, menee sillä kauan palautua tästä järkytyksestä.

      Mutta eihän näistä onneksi ongelmat lopu:

      Nyt on sellainen probleema, että toisinaan tulee hyttiin voimakas jäähdytysnesteen tuoksu ja lasitkin saattavat huurtua--> lämppärin kenno paskana.

      Vai onko kuitenkaan? Tuntuu, että tämä ilmenee yleisimmin pitkän seisonnan jälkeen ja kun hetken aikaa on lämmittimen kenno kuivunut tms. hajut ja huurut katovat. Eivätkä useimmiten tule takaisin vaikka lämpö ja paine systeemissä kasvaa joka minun logiikkani mukaan lisäisi vuotoa.

      Kysymys kuuluu siis, että onko tuolla lämmityslaitteen kennon luona tiivisteitä tms liitoksia jotka kylmänä voivat tihkua ja lämpimänä sitten olla taas tiiviitä Onko tällaisesta kellään kokemuksia?
      Riippuu mikä systeemi sulla on, Siemens, Behr, Valeo....? Mulla ainakin kenno vuoti koteloon kun auto seisoi, ajossa kuivui eikä pahasti haissut. Kunnes taas seisonnan jälkeen lasit huurussa. Etsi lämppärin kenno topic jossa kuvia systeemeistä.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5234
        • Pirkkala

        #48
        Todetaanpa tääläkin että apusimpukan hela/koko apusimpukka kannattaa hankkia ehdottomasti vain ja ainoastaan orggis tuotteena. Ei tee mitään tarvikkeella olkoon lemförder tai ihan mikä vaan.

        Lemförder ei pyörinyt ollenkaan se hela, sitä edellinen vaico oli väljä muutaman sadan kilometrin jälkeen.

        Huomionarvoista on, että oem osassa siinä oikeassa välissä on rasvaa kuten kuuluu. Tarvikeosassa teräsholkki kuivana kumin keskellä. Lemförderissä oli jopa vulkanoitunut kiinni holkkiin se kumi.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Agee-
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 594
          • Jns

          #49
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Todetaanpa tääläkin että apusimpukan hela/koko apusimpukka kannattaa hankkia ehdottomasti vain ja ainoastaan orggis tuotteena. Ei tee mitään tarvikkeella olkoon lemförder tai ihan mikä vaan.

          Lemförder ei pyörinyt ollenkaan se hela, sitä edellinen vaico oli väljä muutaman sadan kilometrin jälkeen.

          Huomionarvoista on, että oem osassa siinä oikeassa välissä on rasvaa kuten kuuluu. Tarvikeosassa teräsholkki kuivana kumin keskellä. Lemförderissä oli jopa vulkanoitunut kiinni holkkiin se kumi.
          Täysin samaa mieltä tästä, ja taisin jo aikasemmin tarinoida samasta aiheesta. N.7tkm kesti ajaa lemförder apusimpukan hela. Nyt laitoin leiman ajaksi moog tarvikehelan, jonka pilkoin palasiksi ja rasvasin kunnolla. Saas nähdä miten pitkään tälläkertaa kestää..
          VW T5 -08
          XC70 -05
          Superb -11

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #50
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Todetaanpa tääläkin että apusimpukan hela/koko apusimpukka kannattaa hankkia ehdottomasti vain ja ainoastaan orggis tuotteena. Ei tee mitään tarvikkeella olkoon lemförder tai ihan mikä vaan.

            Lemförder ei pyörinyt ollenkaan se hela, sitä edellinen vaico oli väljä muutaman sadan kilometrin jälkeen.

            Huomionarvoista on, että oem osassa siinä oikeassa välissä on rasvaa kuten kuuluu. Tarvikeosassa teräsholkki kuivana kumin keskellä. Lemförderissä oli jopa vulkanoitunut kiinni holkkiin se kumi.
            Joku kertoili myös orginaali helan olleen vulganoitu yhdeksi möykyksi.

            Taitaa olla parempi avata pakettia tiskillä ja katsoa että miltä vaikuttaa.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5234
              • Pirkkala

              #51
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Joku kertoili myös orginaali helan olleen vulganoitu yhdeksi möykyksi.

              Taitaa olla parempi avata pakettia tiskillä ja katsoa että miltä vaikuttaa.

              Joo itse pyysin pihdit lainaksi että saa todettua että pyörii se holkki. Kummalinen sen osan rakenne on anyway.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                #52
                Mites on, pitäiskö takakajareiden johdot tulla mankan taakse tai edes jalkatilaan? En löytäny edes jalkatilasta kuskin puolelta samanvärisiä johtoja.. Ainaki aattelin et ne olis samaa väriä loppuun asti kuskin puolellä menee keltaset johdot(raidalla) ja apparin puolel siniset. Olis kiva vaan saada taakse kuuluun kans. Tos mallis näyttää olevan takana myös diskantti ja edes on peilikolmios diskantti.

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  #53
                  Mites on, pitäiskö takakajareiden johdot tulla mankan taakse tai edes jalkatilaan? En löytäny edes jalkatilasta kuskin puolelta samanvärisiä johtoja.. Ainaki aattelin et ne olis samaa väriä loppuun asti kuskin puolellä menee keltaset johdot(raidalla) ja apparin puolel siniset. Olis kiva vaan saada taakse kuuluun kans. Tos mallis näyttää olevan takana myös diskantti ja edes on peilikolmios diskantti.

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1570
                    • Wackyland

                    #54
                    Originally posted by Worldfuture View Post
                    Mites on, pitäiskö takakajareiden johdot tulla mankan taakse tai edes jalkatilaan? En löytäny edes jalkatilasta kuskin puolelta samanvärisiä johtoja.. Ainaki aattelin et ne olis samaa väriä loppuun asti kuskin puolellä menee keltaset johdot(raidalla) ja apparin puolel siniset. Olis kiva vaan saada taakse kuuluun kans. Tos mallis näyttää olevan takana myös diskantti ja edes on peilikolmios diskantti.
                    Olisiko takakontin sivulla vahvistin?
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • Worldfuture
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 324
                      • Forssa

                      #55
                      Originally posted by Haggis View Post
                      Olisiko takakontin sivulla vahvistin?
                      Jos on vasemmalla sivulla nii en oo huomannu kattoo ilmeisesti olis verhoilun takana. Olis vaa kiva ku sais omilla johoilla vedettyy ne, mut varmaan tarvii tyytyä et vetää omat johdot si ellei selkoo löydy.

                      Comment

                      • Roito
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 3921
                        • Tavastila/Kotka

                        #56
                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Jos on vasemmalla sivulla nii en oo huomannu kattoo ilmeisesti olis verhoilun takana. Olis vaa kiva ku sais omilla johoilla vedettyy ne, mut varmaan tarvii tyytyä et vetää omat johdot si ellei selkoo löydy.
                        Juu verhoilun takana vasemmalla puolella, purkaa vähän niitä pois niin näkyy heti siinä, olettaen että se vahvistin siellä on.
                        BMW E70 X5 käyttismöhkö
                        MB W639 Kummisetä

                        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                        Comment

                        • Worldfuture
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 324
                          • Forssa

                          #57
                          Originally posted by turbosukka View Post
                          Juu verhoilun takana vasemmalla puolella, purkaa vähän niitä pois niin näkyy heti siinä, olettaen että se vahvistin siellä on.
                          Eipä ollu vahvistinta. Luulis kyl et löytys ne johdot tuolta edestä jostain mut jos vahvari on otettu pois nii sit en tie

                          E: koitin ottaa kuvan mutten osaa laittaa tänne. Mikähän toi nippu on kun tulee niinkun vasemmalta puolelta (toises bemaris kans) tos on joku kymmenen eriväristä johtoo. Liekkö joku valmius et saa lisävarusteita?

                          E2: katoin tarkemmin niin menee juurikin vahvarille noi takakajarin johdot ja on liittimet päässä. Eli vahvari on poistettu.
                          Last edited by Worldfuture; 25-09-2015, 15:07.

                          Comment

                          • mitrunhe
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 19
                            • Kajaani

                            #58
                            E34 525i M50B25 pätkii ja ampuu putkeen

                            Otsikon autossa on oireena tyhjäkäynnillä ajoittainen pätkiminen ja matalilla kierroksilla (n. 1200-2500 RPM) lievä nykiminen/nypytys sekä toisinaan putkeen paukuttelu (erit. paikaltaan poljettaessa). Kuitenkin yli 3000 RPM auto vetää mainiosti rajoittimeen asti oireetta. Päästötkin olivat hyvin sallitun puitteissa.

                            Välillä auto toimii täysin oireetta ja käy erittäinkin tasaisesti, mutta toisinaan taas (erit. kylmänä heti käynnistyksen jälkeen) kuvatut oireet esiintyvät. Ehkä useammin kostealla ilmalla? :think

                            Tulppien reiät olivat (yllättäen ) hieman öljyssä. Putsasin reiät ja vaihdoin uuden venttiilikopantiivisteen, tulppien reikien tiivisteet ja tulpat, ja hetken auto kävi todella tasaisesti. Seuraavana aamuna kuitenkin taas vanhat oireet ilmenivät.

                            Voisiko kyseessä olla viallinen puola, kun auto kuitenkin vetää aina hyvin yli 3000 RPM ylöspäin? Oireet siis esiintyvät vain matalilla kierroksilla.
                            E34 525i M50B25 '91 Nauticgrün
                            Ex: E39 530dT '01 M-Sport Cosmosschwartz metallic
                            Ex: E34 535i '91 Diamantschwarz metallic

                            Comment

                            • KanaDimmy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 398
                              • Kalanti

                              #59
                              Mistä uutena automaattikepin ympärille se kehys? Mode napin ympäriltä muovit katkennu ja kirjaimet/numerot kulahtanu
                              e34 525ia -93

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #60
                                mikä tuon helman värikoodi/nimi on?

                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎