E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • elemo
    replied
    Hyvin samalla kaavalla mennään mitä aiemmin on sanottu.

    Bahcon BH11500 tunkki toimii ainakin moitteetta edestä apurungosta nostaessa, tosin oman kanssa joutuu keulan ajamaan pienien lankkujen päälle. Pukit pitkittäisille runkopalkeille tai apurunkoon.

    Takanta perämurikasta tai apurungosta ylös, pukit apurungolle tai juuri noihin isojen puslien lappuihin. Bahcon pukit ainakin sopivat kiitettävästi noitten lappujen muotoihin.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Sama menettelymalli.

    Takaa perämurikasta koko perä ilmaan ja edessä noista pitkittäisistä runkopalkeista.

    Pitkä matala hallitunkki toimii kolmenepan kanssa hienosti.

    2-pilarilla sitten etupään pitkittäisistä runkopalkeista, ja takakelkan isojen etupuslien kohdalta "lapuista".

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Itse nostan aina takatukivarren nivelen pultista tota omaa. Siinä kun on jäykkä bc racing alusta niin sitä ei montaa kertaa tarvi pumpata että koko kylki ilmassa, sit lankkuja renkaitten alle ja runkopalkista nostamamaan jos isompi homma kun renkaanvaihto kyseessä. Muuten jos ei ole kovin matala ni nostan suoraan runkopalkista. Ei oo rohkeutta nostaa nostopaikosta helmoissa vaik ehjän näköset oliski

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Jaahas, kolmeneloset senkun lisääntyy niin näiden kanssa puuhastelu alkaa olla ajankohtaista taas kohta. Tästä tulikin mieleeni tämän auton vaikeaksi kokemani nostaminen.

    Miten te nostatte/ laitatte pukeille muovihelmaisia E34 korisia, aiheuttamatta tuhoja?
    Tunkkauspaikan aukko helmassa on aika pieni ja suuri riski on jos tunkki / siinä oleva välikapula vähänkin liukuu nostopaikkaan nähden, että se alkaa vääntämään/painamaan helmamuovia.

    Perästä voi toki koko takapään nostaa kerralla ja edestäkin apurungosta taitaa onnistua jos saa tunkin ujutettua auton alle. Taikka sitten "pitkittäistukikoteloista" aka runkopalkit Mutta onko noiden varsinaisten helmoissa olevien nostokohtien suhteen jotain kikkoja tai ideoita jolla niistä saisi käyttökelpoiset muovihelmojen ollessa asennettuina?

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by weicco View Post
    Tarkoitin siis alapalloa mikä tulee napaan kiinni, prässätty alatukivarteen kiinni.

    Sitä tässä nyt metsästetään
    No siihe sit se ML mesen alapallo koneistamalla ja se on sisempi alapallo, pyysit ulompaa jonka osanumeron pistin.

    Pistä yv jos epäselvää
    Last edited by ooopeee; 27-01-2018, 13:16.

    Leave a comment:


  • weicco
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    31126756695 vasuri. Mut bmw fans sielt e34 ix ja front axle
    Tarkoitin siis alapalloa mikä tulee napaan kiinni, prässätty alatukivarteen kiinni.

    Sitä tässä nyt metsästetään

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by weicco View Post
    sama huomio tuli itsellekkin kun katsoin hintoja. :d

    onko sille ulommalle mitään varaosanumeroa millä etsiä? E30 ix:ään löytyi helposti alapalloja mutta kolmeneloseen en vielä löytänyt.

    Realoem:lta ei ainakaan saanut erikseen varaosanumeroa sille.
    31126756695 vasuri. Mut bmw fans sielt e34 ix ja front axle

    Leave a comment:


  • weicco
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Ulompaa saa erikseen. ~60e saksasta. Sisempään saa koineistettua ML mesen alapallon 27,90 motonet

    Ps . On muuten ix e34 kaikki ihan helvetin kallista alustassa/voimansiirrossa
    Sama huomio tuli itsellekkin kun katsoin hintoja.

    Onko sille ulommalle mitään varaosanumeroa millä etsiä? E30 ix:ään löytyi helposti alapalloja mutta kolmeneloseen en vielä löytänyt.

    Realoem:lta ei ainakaan saanut erikseen varaosanumeroa sille.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by weicco View Post
    Onkos täällä ketään ix miehiä paikalla? Tuli ix ostettua ja todettua että ulompi alapallo väljä etupäästä, ongelma on siinä että näissähän on erilainen tukivarsi mitä takavetoisissa.

    Kl-varaosilla tukivarsi oli jotain 250e kpl, ei ihan viittis sellaistakaan laittaa.

    Lähinnä se että onko noihin kukaan vaihtanut erikseen alapalloa tukivarteen? Varaosanumeroa ei ainakaan anna pelkälle alapallolle.

    Ulompaa saa erikseen. ~60e saksasta. Sisempään saa koineistettua ML mesen alapallon 27,90 motonet

    Ps . On muuten ix e34 kaikki ihan helvetin kallista alustassa/voimansiirrossa
    Last edited by ooopeee; 27-01-2018, 11:06.

    Leave a comment:


  • weicco
    replied
    Onkos täällä ketään ix miehiä paikalla? Tuli ix ostettua ja todettua että ulompi alapallo väljä etupäästä, ongelma on siinä että näissähän on erilainen tukivarsi mitä takavetoisissa.

    Kl-varaosilla tukivarsi oli jotain 250e kpl, ei ihan viittis sellaistakaan laittaa.

    Lähinnä se että onko noihin kukaan vaihtanut erikseen alapalloa tukivarteen? Varaosanumeroa ei ainakaan anna pelkälle alapallolle.

    Leave a comment:


  • Silvio
    replied
    Kiitos, lämpöasteet on namiskoissa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Silvio View Post
    Toimiiko manuaali-ilmastonti jotenkin puoliautomaattisesti tarkkaillen sisälämpötilaa vai ilman ”älyä” työntäen kylmempää tai kuumempaa kunnes lämpösäädintä kääntää johonkin? Ongelmia ei varsinaisesti ole mutta näin mielenkiinnosta kysyn. 1995 rullannut tehtaalta.
    E34:ssä on molempaa versiota.. jos lämmönsäätö namiskoissa on lämpöasteet niin on automaattinen ja jos on pelkkä sininen-punainen säätö niin on täys manuaali.

    Leave a comment:


  • Silvio
    replied
    Lämmityslaitteen toiminta

    Toimiiko manuaali-ilmastonti jotenkin puoliautomaattisesti tarkkaillen sisälämpötilaa vai ilman ”älyä” työntäen kylmempää tai kuumempaa kunnes lämpösäädintä kääntää johonkin? Ongelmia ei varsinaisesti ole mutta näin mielenkiinnosta kysyn. 1995 rullannut tehtaalta.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Miltäs se suodatin vaikuttaa? Vai joko se on uusi?
    Eipä juuri tunnu vaikutusta onko paikalla tai ilman.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Missäköhän tökkii sisätilalämmittimen puhaltimen teho?

    530iA 9/1993 manuaali ilmastoinnilla. Lämpöä tulee reippaasti, oikein kuumaa. Suulakkeista ei vaan tule oikein ilmaa että tuntuisi edes täydellä teholla. Puhallin toimii kaikilla nopuksilla moitteettomasti ja ennen lämppärin kennoa kyllä ilma virtaa sisäilmasuodattimen kotelosta.
    Ilman suuntaus tuntuu toimivan.
    Mikä näissä voi ahdistaa? Muu kuin tukkeutunut lämppärin kenno, joka sekin näyttää päälisin suodattimen puolelta ok:lta.
    Miltäs se suodatin vaikuttaa? Vai joko se on uusi?

    Leave a comment:

Working...
X