Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• E39-530A
    replied
    Originally posted by Silvio View Post
    Onkos tälle jotain muuta tehtävissä ettei ne lehdet sun muu ryönä pääsisi jatkossa sinne? Raitisilmasuodatin? Itse kanssa vaihdoin vastuksen ilman kunnollista putsaamista ja satunnainen nuotionkäry tulee vieläkin eli siitä putsauksesta aloitettava kuitenkin kun en kerralla tehnyt kunnolla.
    Ei kai siinä paljoa ole tehtävissä. Itse pidän osin tuonkin takia aina tuoretta suodatinta siellä. Toki ne lehdet silti menee sinne, mutta eivät lepää suoraan kennossa ja vastuksissa. Minulla on tosin se malli, jossa ne ovat samassa paikassa / puolella.

Leave a comment:

• Silvio
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Kuskin puolelta löyty joo, ja aivan täynnä paskaa. Putsauksen jälkeen kokeilin niin ei ainakaan tolleen nopeella testauksella enää haise. Apparin jalkatilassa oli sellanen iso mööpeli missä luki IHKR, mikäs se oli? Putsasin sieltäkin kaikki, myös sen muovikotelon sisukset missä menee ilmastoinnin jotain putkia.
    Onkos tälle jotain muuta tehtävissä ettei ne lehdet sun muu ryönä pääsisi jatkossa sinne? Raitisilmasuodatin? Itse kanssa vaihdoin vastuksen ilman kunnollista putsaamista ja satunnainen nuotionkäry tulee vieläkin eli siitä putsauksesta aloitettava kuitenkin kun en kerralla tehnyt kunnolla.

Leave a comment:

• E39-530A
    replied
    Originally posted by KimmoK View Post
    Eikös siinä oo tuommoset 5W polttimot: linkki
    Oho, on siinä. Selasin vain varaosahakujen kautta, kun en ollut ihan varma polttimon tyypistä. Meinasi tulla maansuru. Kiitokset sokean opastuksesta!

Leave a comment:

• KimmoK
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Mistähän löytyisi sivuvilkkuihin sopivia oransseja poltimoita? Pläräsin läpi Biltemat, Motonetit, Schmiedmannin jne. Tuntuu löytyvän tai olevan saatavilla vain kirkkaita. Omassa on kirkkaat lasit, joten lamppujen pitäisi olla oranssit. Leimalle tarttis viimeistään, kun on oranssit lakat hilseilleet pois.

Ei ehkä viitsisi ulkomailta lähteä kahta polttimoa tilailemaan, ellei ole pakko.
    Eikös siinä oo tuommoset 5W polttimot: linkki

Leave a comment:

• E39-530A
    replied
    Sivuvilkun lamppu (oranssi)

Mistähän löytyisi sivuvilkkuihin sopivia oransseja poltimoita? Pläräsin läpi Biltemat, Motonetit, Schmiedmannin jne. Tuntuu löytyvän tai olevan saatavilla vain kirkkaita. Omassa on kirkkaat lasit, joten lamppujen pitäisi olla oranssit. Leimalle tarttis viimeistään, kun on oranssit lakat hilseilleet pois.

Ei ehkä viitsisi ulkomailta lähteä kahta polttimoa tilailemaan, ellei ole pakko.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mulla oli tds:ssä samanlainen ilmiö, imuroin sen kotelon samalla paineilmalla sinne puhaltaen, että lähti kaikki paskat liikkeelle(mulla ei ainakaan pelkällä imurilla kaikkia saanut). Sen jälkeen kun koppa oli vielä auki suihkutelin kennoon desinfiointiaineen ja annoin sen hetken olla, että vähän tuulettuu ennen kasausta. Sitten vaa romut taas kasaan ja ei ole nyt ainakaan tässä kuukauden aikana tullut hajut takasin. Käytin siis tätä. Löytynee kuluttajapuoleltakin vastaavia tuotteita, jos ei ole wurthin valikoimaan pääsyä.
    Edit: mulla tosin se apparinpuolelta löytyvä versio vastuksesta molemmissa autoissa, en tiedä miten hyvin koteloon pääsee tossa kuskinpuolella olevassa versiossa
    Joo pitänee vielä käydä jossain missä saa paineilmalla puhallettua sen. Viikonloppuna ehkä saan uuden vastuksen kuitenki, jos seki vaikka auttais.

Leave a comment:

• Jondis
    replied
    Kyllä mie sen imuroin. Sen palovaaran takia mie en tuota käytäkkään mutta pitäis saada toimintakuntoseks ennen talvea
    Mulla oli tds:ssä samanlainen ilmiö, imuroin sen kotelon samalla paineilmalla sinne puhaltaen, että lähti kaikki paskat liikkeelle(mulla ei ainakaan pelkällä imurilla kaikkia saanut). Sen jälkeen kun koppa oli vielä auki suihkutelin kennoon desinfiointiaineen ja annoin sen hetken olla, että vähän tuulettuu ennen kasausta. Sitten vaa romut taas kasaan ja ei ole nyt ainakaan tässä kuukauden aikana tullut hajut takasin. Käytin siis tätä. Löytynee kuluttajapuoleltakin vastaavia tuotteita, jos ei ole wurthin valikoimaan pääsyä.
    Edit: mulla tosin se apparinpuolelta löytyvä versio vastuksesta molemmissa autoissa, en tiedä miten hyvin koteloon pääsee tossa kuskinpuolella olevassa versiossa
    Last edited by Jondis; 20-08-2018, 21:43.

Leave a comment:

• E39-530A
    replied
    Mittariston kondensaattorit ja ledinäytöt

Ok, kyllä näillä ohjeilla jo tulee ulos, jos on tullakseen rattia irroittamatta. Otanpa myös akun johdon (maa) pois, niin ei tarvitse ihmetellä bägivalon nollausta. Kiitokset.
    Tämä ei tullut konkkien vaihdolla kuntoon. Analogi(viisari)mittarit toimivat siis alun perinkin, samoin varoitusvalot ym. eli kaikki mikä on hehkulampuilla toteutettu.

Trippi- ja km-mittarilukema, huoltovalo / CC-näyttö sekä automaattilaatikon valinnat ovat ledinäytöillä ja ne ovat edelleen epäkunnossa, aivan kuten aaapen laittamassa linkissäkin näkyy. Aluksi voi toimia, mutta olla myös toimimatta, seuraavaksi tekstit menevät sekaisin ja pomppivat sinne tänne ja lopuksi häviävät kokonaan ja taustavalot jäävät himmeänä vilkkumaan taustalle. Tämä kai vaatisi joko jonkun piirikortin tai muiden osien vaihtoa tai sitten koko mittariston uusimisen tullakseen kuntoon.

Omassa katiskassa oli uudempi mittaristo (540iA -93), jossa oli eri setti kondensaattoreita ja piirilevy irtoaa eri tavalla; ts. hajottamalla kertakäyttöiset kiinnikkeet eikä nätisti ruuveilla. Jos ylläpito näkee tarpeelliseksi, niin voin koostaa tästä harjoituksesta ohjeet tälle mittarimallille (osat, miten auki ja millä kasaan + jonkinlaiset kuvat).
    Last edited by E39-530A; 19-08-2018, 20:43. Reason: Ylimääräiset rivinvaihdot pois

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Vetäse imurilla tyhjäksi se kolo missä vastus on. Siellä on varmaankin jonkin verran puunlehtiä yms.

Oikein huonolla tuurilla tuolla saa auton tuleen kun kojelaudan sisällä kytee lehtiä mihin puhallin tuuppaa puhallusta.
    Kyllä mie sen imuroin. Sen palovaaran takia mie en tuota käytäkkään mutta pitäis saada toimintakuntoseks ennen talvea

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Kaks kilometriä pääsin ennenku alko taas haisemaan. Oli sen verran kärventyny se vastus niin voiko sitä jollaki mömmöillä vielä yrittää putsata vai suoraan uus?
    Vetäse imurilla tyhjäksi se kolo missä vastus on. Siellä on varmaankin jonkin verran puunlehtiä yms.

Oikein huonolla tuurilla tuolla saa auton tuleen kun kojelaudan sisällä kytee lehtiä mihin puhallin tuuppaa puhallusta.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Kaks kilometriä pääsin ennenku alko taas haisemaan. Oli sen verran kärventyny se vastus niin voiko sitä jollaki mömmöillä vielä yrittää putsata vai suoraan uus?

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Jossain laitoksissa se vastus on kuskin puolella.
    Kuskin puolelta löyty joo, ja aivan täynnä paskaa. Putsauksen jälkeen kokeilin niin ei ainakaan tolleen nopeella testauksella enää haise. Apparin jalkatilassa oli sellanen iso mööpeli missä luki IHKR, mikäs se oli? Putsasin sieltäkin kaikki, myös sen muovikotelon sisukset missä menee ilmastoinnin jotain putkia.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Hanskalokero ja sen takaa muoviputki ruuveilla pois. Sieltä pitäisi keskikonsoliin päin olla kolo, jossa on sekä suodatin, että se "paketti" puhallinta varten. Saat ne lehdet ja neulaset pois, jotka tekee sen nuotion ym. hajun.
    Jossain laitoksissa se vastus on kuskin puolella.

Leave a comment:

• E39-530A
    replied
    Oon laiska enkä jaksa selata miljoonaa eri topikkia missä puhutaan 90% eri asiaa. Missä on puhaltimen etuvastus M50B20 vm. -93 sedanissa? Ko. paska siis haisee palaneelta kun puhaltimen laittaa päälle ja kuulemma vikana vois olla lehdet etuvastuksen luona.

Hanskalokero ja sen takaa muoviputki ruuveilla pois. Sieltä pitäisi keskikonsoliin päin olla kolo, jossa on sekä suodatin, että se "paketti" puhallinta varten. Saat ne lehdet ja neulaset pois, jotka tekee sen nuotion ym. hajun.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Oon laiska enkä jaksa selata miljoonaa eri topikkia missä puhutaan 90% eri asiaa. Missä on puhaltimen etuvastus M50B20 vm. -93 sedanissa? Ko. paska siis haisee palaneelta kun puhaltimen laittaa päälle ja kuulemma vikana vois olla lehdet etuvastuksen luona.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎