Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mittailin kaasuläppäanturia M50B20-koneesta. Arvot pitäisi olla 1-4 kilo-ohmia kun läppä on kiinni-täysin auki. Auki-asennossa ohmit nousi 5,6 k paikkeille. Onkohan siinä hiukka liikaa? :think Saattais nimittäin selittää sen miksi vastaa kaasuun niin huonosti...
-
-
Originally posted by Roisto View PostItsellä samanlainen ratti ja säätö, rattia pitää sitten pyörittää että saat sen vasemman kautta pois. Tarkoittaa sitä että avaimet pitää olla virtalukossa ettei rattilukko mene päälle, jos akunkengät on kiinni niin sytyttää airbagin merkkivalon.
Ok, kyllä näillä ohjeilla jo tulee ulos, jos on tullakseen rattia irroittamatta. Otanpa myös akun johdon (maa) pois, niin ei tarvitse ihmetellä bägivalon nollausta. Kiitokset.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39-530A View PostPitääpä koittaa uudemman kerran. Kun ensimmäisen kerran yritin, niin taisin koittaa vetää vain suoraan enkä kallistaa, koska pelkäsin juurikin hajottavani mittarin pleksin. Kiitokset vinkeistä.
Ratti on siis 4-puolainen vakioratti sillä ainoalla (käsi)säädöllä. En nyt edes muista oliko se korkeus- vai syvyyssäätö, mutta se ainoa kuitenkin, joka vapautetaan rattiakselin muovin alaosasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllä minä olen saanut mittariston pois airbag e34:sta ilman ratin irroitusta.
Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.Originally posted by ooopeee View PostJep kyllä sen saa, vetää rattiakselin säädön ulos vaan
Ratti on siis 4-puolainen vakioratti sillä ainoalla (käsi)säädöllä. En nyt edes muista oliko se korkeus- vai syvyyssäätö, mutta se ainoa kuitenkin, joka vapautetaan rattiakselin muovin alaosasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39-530A View PostEn tiedä, mutta itselläni on sama vika ja aion koittaa konkkien vaihtoa. Ei ole tullut tehdyksi, kun on bägiratti eikä mittaristo tule ilman ratin poistoa ulos, muta pitäisi saada jo viimein aikaiseksi.
Itselläni toimii (eli ei toimi) juuri noin kuin videossasi eli ledinäytöt sekoilevat (OBD, huoltovalot, tripit ym.) ja tekee sitä erityisesti lämpimänä tai heti lämpimillä säillä. Saattaisi viitata kuivahtaneisiin konkkiin, mutta myös kylmäjuotokseen. Viisarit ja vika- ja vilkkuvalot ym. toimivat normaalisti.
Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aaape View PostE34 mittaristo sekoilee lähinnä näytöt viittaako ongelma kondensaattoreihin vai johonkin muuhun. Kylmänä toimii hetken normaalisti. linkistä videoon
https://aaape.kuvat.fi/kuvat/Sekalai...708-WA0006.mp4
En tiedä, mutta itselläni on sama vika ja aion koittaa konkkien vaihtoa. Ei ole tullut tehdyksi, kun on bägiratti eikä mittaristo tule ilman ratin poistoa ulos, muta pitäisi saada jo viimein aikaiseksi.
Itselläni toimii (eli ei toimi) juuri noin kuin videossasi eli ledinäytöt sekoilevat (OBD, huoltovalot, tripit ym.) ja tekee sitä erityisesti lämpimänä tai heti lämpimillä säillä. Saattaisi viitata kuivahtaneisiin konkkiin, mutta myös kylmäjuotokseen. Viisarit ja vika- ja vilkkuvalot ym. toimivat normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PPmotor View PostTakakaarien muokkaaminen edessä, että saadaan slikseille lisää tilaa. Kenelläkään tiedossa minkä kaari tuohon istuisi nätisti? Ensisijaisesti peltinen, mutta jos ei löydy niin sitten joku lasikuitu levike harkintaan, mikä?
Leave a comment:
-
-
Takakaarien muokkaaminen edessä, että saadaan slikseille lisää tilaa. Kenelläkään tiedossa minkä kaari tuohon istuisi nätisti? Ensisijaisesti peltinen, mutta jos ei löydy niin sitten joku lasikuitu levike harkintaan, mikä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ooopeee View PostMitenkäs sais abs vian selvittyä, ei viittis vaan suoraa antureita käydä vaihta. Ajoin kalajoelta niin sytty abs. Ihan kuivaa ja ei ollu töyssyä. Sitku sammutti ja käynnisti uusiks ni meni 60km ennenku alko taas palaa. Jossain mahdollisesti likaa tai huono kontakti? Ilkeä homma kyl selvitellä kun ei pala heti kun auton laittaa käyntii. Obd pistoketta ei ole enään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ooopeee View PostMahtaako tossa sigun e34 olla sitä relettä, googletellu pitkin päivää ilman 100% varmuutta. Siinä missä luulen olevan niin on tyhjää tai sit se on viereinen sininen vai abs pumpulta releitä kattelemaan
Googlettelulla selvisi abs releen olleen konehuoneessa -91-94.
Taas -95 vuosimallissa kuskin jalkatilassa 2kpl pinkkejä abs releitä.
Noista ennen -91 löyty huonosti tietoa mutta ilmeisesti abs yksikössä sijaitsee tuo rele..
Toinen on myös putsata jokainen abs anturi ja liittimiin kontaktisprayta/vaihtaa jokainen anturi, tai ajella vaan kunnes vika jää pysyväksi ja koittaa uudella anturilla joka nurkkaan kunnes valo häviää
Leave a comment:
-
-
Mikä mahtaa e34 aiheuttaa ”jyrinää” lähes kaikilla nopeuksilla 100km/h asti. Kaksi vuotta oireili ainoastaan 50-60 vauhdissa ja hyvin vähän. Nyt parin viikon aikana pahentunut. Kardaanit, vetarit ja perä vaikuttaa hyviltä mitä niitä tuossa tutkinut. Kannatinlaakeri? Ehkä hieman helpottaa vapaalla rullattessa eli veto pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Merkki View PostPolttoaineanturihan näissä on: https://www.autodoc.fi/vdo/1736313
Tämän näköinen ja hyvällä tuurilla saattaa olla tuo reikä ainoastaan tukossa mistä bensa virtaa koholle.
ABS vika taas voi johtua myös viallisesta abs releestä..Last edited by ooopeee; 07-08-2018, 22:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Merkki View PostPolttoaineanturihan näissä on: https://www.autodoc.fi/vdo/1736313
Tämän näköinen ja hyvällä tuurilla saattaa olla tuo reikä ainoastaan tukossa mistä bensa virtaa koholle.
ABS vika taas voi johtua myös viallisesta abs releestä..
Jees, no molemmat osat multa löytyy niin kokeillaampa niitä. Mä kerran tuon anturin tankista nostin ja korjasin siitä vian YouTube ohjeilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ooopeee View PostMitenkäs sais abs vian selvittyä, ei viittis vaan suoraa antureita käydä vaihta. Ajoin kalajoelta niin sytty abs. Ihan kuivaa ja ei ollu töyssyä. Sitku sammutti ja käynnisti uusiks ni meni 60km ennenku alko taas palaa. Jossain mahdollisesti likaa tai huono kontakti? Ilkeä homma kyl selvitellä kun ei pala heti kun auton laittaa käyntii. Obd pistoketta ei ole enään.
Ja toinen kyssäri, polttoainemittari jumahti 40L kohdalle, varmaan tankin kohon vaihdolla selviäisi?
Polttoaineanturihan näissä on: https://www.autodoc.fi/vdo/1736313
Tämän näköinen ja hyvällä tuurilla saattaa olla tuo reikä ainoastaan tukossa mistä bensa virtaa koholle.
ABS vika taas voi johtua myös viallisesta abs releestä..
Leave a comment:
-
Leave a comment: